Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Prof.sælgere på HN
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 11:39

Er der andre der undre sig over, at nogle mennesker kan have utallige sadler og andre ting til salg på markedspladsen, måned efter måned uden at være registreret som betalingsbrugere, når andre skal være betalingsbrugere for at sælge udstyr.

Jeg har bemærket et stort flow i salg af dyrt udstyr(sadler)fra bla. postnummre (samme personer) 2600 og 2620 Dette er salg der har foregået gennem flere år.

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Til jasper
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 12:07
klag til HN og ikke til brugerne

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Kastreret han rotte søger nyt hjem

Angel Lejes ud, læs mere i hendes profil

Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Raster Zoo
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 12:13

Jeg klager skam heller ikke - jeg undre mig og vil bare gerne vide om der ikke var andre der undre sig.

Indlægget var kun sat i - fordi jeg har lagt mærke til, hvor meget folk går op i at reglerne herinde bliver overholdt

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Tror godt, at jeg ved hvem det er.
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 13:05
Det er ikke proffessionelle sælgere der er tale om, Det er ganske almindelige hestemennesker med et usædvanligt stor shoppe-gen

Jeg har handlet med en af dem før (kender dem begge), hvor jeg købte en sadel. Der kom en original kvittering med, så jeg kunne få den opstoppet hos den oprindelige forhandler.

Så dem skal du ikke være nervøs for.

Hilsen en tidligere post nummer 2600-beboer.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke nervøs
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 13:22

Jeg tog det bare som en selvfølge at reglerne var ens for alle, der mener jeg - at en annonce er vel en annonce og så er jeg i øvrigt fløjtende ligeglad med hvad folk kalder sig og om de har et stort shoppegen - jeg taler om sælgere der har mange annoncer på HN 5-10 sadler om mdr. Kan vel næppe kaldes shoppegen - næææ man er da for dum hvis man tror det er fejlkøb som man fortryder og gerne vil af med igen

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 14:19

Ja jeg kan også undre mig.

Jeg synes generelt ikke at reglerne er de samme for alle her på HN - det resultere så bare i, at der er mange som slet ikke bruger HN som markedsplads.

Fredenslyst Arabians - Dejligt hoppeføl til salg!

Sød rytter søges til velreden hest!

Fotografering tilbydes

www.boxeren.dk - Se min dejlige hund

Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd

Og forresten...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 14:20

Og forresten så handler det ikke nødvendigvis om at man ikke vil betale for sine annoncer, men måske at man ikke kan registrere sig som proffecionel når man nu ikke ER proff. bare fordi man har mere end én af hver vare i perioder.

Fredenslyst Arabians - Dejligt hoppeføl til salg!

Sød rytter søges til velreden hest!

Fotografering tilbydes

www.boxeren.dk - Se min dejlige hund

Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undrer mig også...!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 20:00

Hej,

Nej jeg underer mig også over den forskelsbehandling, der er herinde... nogen skal betale... andre skal ikke!

Nogen skal oprette sig som prof, selv om man er helt almindelig privatperson... Andre skal ikke???

Mystisk!

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Markedspladsen
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 20:03

Tja, hvor mange brugere er der og hvor mange moderatore er der og hvor mange annoncer bliver der oprettet hver dag?

- Har I nogensinde tænkt på at f.eks. skrive til MPL moderatorerne om de personer og spørge, det kunne være I ligefrem hjalp dem, uh stort ;)

Folk sidder og gør et frivilligt arbejde, hvis man ser et indlæg som er f.eks. fejlplaceret, en annonce som ikke er okay eller nogle som ikke betaler for annoncerne men burde - hvorfor så ikke melde dem og lette moderatorernes job lidt så de når at få set det hele? :-)

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

tjaeeeh
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 20:09

De påstår jo selv at de holder øje... om der bliver holdt bedre øje med nogen end med andre, det skal jeg lade være usagt.

Men jeg har haft oprettet hele FEM annoncer om marsvineunger på 1½ år... og nej fy, jeg må skam ikke oprette dem medmindre jeg punger ud. Og for dem som ikke ved det, så bliver man absolut hovedrig af marsvin... jeg har lige købt min 5. lamborghini

Sweet Leaf - texel, merino & kæledyr ;-D

Kig forbi - der er med jævne mellemrum bedårende unger til salg.

Nu med champ i huset - DKCH Obsessions Fru Kristoff

Dansk Hamster Forening

0
0
Svar på denne tråd

Rollo... ikke stort...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2006 20:19

Ærlig talt...

Jeg synes ikke det er stort at melde folk!

Og med alt respekt for de frivillige, der arbejder som moderatorer, så kan jeg kun sige, at hvis man indfører brugerbetaling, så må man jo også afse ressourcer til at administrere dette, så der er ens regler for alle.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror godt jeg ved
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 06:48

hvem du mener, og det er også en jeg har handlet med (den ene af dem).

Der er tale om en privat, som har købt en del fra et konkurs salg i en rideudstyrs biks. Det hun ikke kan bruge bliver solgt videre.

Hvorfor skal hun være proff for at sælge en begrænset mængde?!

Derudover fatter jeg stadig ikke at man fx ikke må oprette en "jeg tilbyder undervisning, hjælp osv" uden at man skal betale for det!

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

proff...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 07:05

vi andre skal være proff for at sælge en ting

jeg har før haft min gamle sadel til salg derinde, men nej jeg er proffesionel erhvervsdrivende så. Ufattelig. men ja der er forskel på folk herinde, ingen tvivl om det*S*

Prøv og sælg over dba eller qxl det funker meget bedre :)

0
0
Svar på denne tråd

tije1 -
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 09:49

Det er jo ikke rigtigt det du skriver.

Hvis du ønsker at sælge opdræt af marsvin eller lign, så skal du betale for det.

Vil du sælge dine udtrådte støvler, så er det ganske gratis.

Du er velkommen til at kontakte MPLmoderationen for yderligere spørgsmål.

mvh PiaR

heste-nettet.dk

0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 09:59

Jamen jeg ønsker da at sælge mine marsvin... men jeg ønsker ikke længere at gøre det herfra - af flere grunde.

For det første fordi, selvom jeg synes at ideen med prof annoncer er fin nok, så er jeg ikke enig med reglerne for det. For det andet fordi jeg alligevel aldrig har fået solgt noget via HN's markedsplads, da køberne ser dyrene enten på min hjemmeside eller på div. andre kæledyrsfora. For det tredje, hvis man skal være logisk og tænke i forretningsbaner... så er det fint nok at HN vil tjene penge på annoncerne, men pga. mit andet argument, vil det for mig være at kaste penge ud af vinduet, da jeg jo ikke får købere alligevel... og jeg er modstander af at spilde både tid OG penge.

Sweet Leaf - texel, merino & kæledyr ;-D

Kig forbi - der er med jævne mellemrum bedårende unger til salg.

Nu med champ i huset - DKCH Obsessions Fru Kristoff

Dansk Hamster Forening

0
0
Svar på denne tråd

JA ja da...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 22:59

Jeg er så en af de omtalte der købte et restparti sadler fra en butik der gik konkurs , købte dem alle da vi havde 4 heste der skulle have sadler...dejligt at kunne prøve dem rigigt og derefter sælge dem vi ikke selv kunne bruge...nogle har åbenbart ondt i r---n... men nogle blev glade og fik nye sadler til langt under prisen.

Pia/jesper ...kan ikke rigtigt fatte at du ikke bare ringer istedet for at skrive på HN om din undren, vi har jo kendt hianden i mange år og du kender da ihvertfald en som virkelig har lavet mange penge på direkte opkøb/salg men det undrer du dig nok ikke over.

Jeg er her stadig uden at være registreret da jeg er ærlig og sælger med originale kvitteringer hvilket beviser at det ikke er nogen god forretning for mig , men et dyrt shoppegen.

Jeg har iøvrigt et stk helt ny vaskenmaskine(hent selv i forretningen) tilsalg , to nye ubrugte flece dækkener samt en let brugt vædderkanin med udendørsbur ...sidstnævnte stadig ikke solgt på trods af MASSIVE annonceringer her på HN...ha ha

Camilla overtog min nye Albion sadel da den ikke passede hesten og hun sparede penge...jeg tabte ...sådan er det.

Lina ...jeg tror ikke at det er via HN man sælger maregrise, folk har nok i deres heste og jeg har da stadig min vædderkanin selvom det er et super tilbud...

Nå , tid til at gå iseng...skal jo tidligt op på job og tjene penge så mit gen kan blive holdt igang... Godnat- og husk så misundelse er spild af tid.

0
0
Svar på denne tråd

Line/Lårs
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 08:41

Hvis du læste mit indlæg ordentligt, ville du kunne forstå at det var en undren over hvorfor nogen ikke skulle registreres som prof. og andre ikke skulle.

Ja jeg kender flere der skal være prof. for at kunne sælge her - mig bekendt begyndte de at handle her på HN meget senere end end andre (der ikke er reistreret)Måske tog de ideen fra andre - hvad ved jeg

Og- ja jeg har også modtaget en mail privat fra din søster, kan kun undre mig over, at det er jer der reagere, især når man kan gå ind og se at der er andre der ofte sælger på de postnr.Nogen må jo føle sig truffet og det er der jo som regel en grund til .

Men ærligtalt det gider jeg ikke diskutere her, hvad folk handler for og hvor mange sorte dadler folk laver her på nettet - rager mig og var slet ikke hvad mit indlæg handlede om, det havde du fattet hvis du ku´læse og forstå hvad jeg skrev.

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Det er blevet extrem ringe...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 09:31

Jeg er helt enig i din undren. Og ud over denne undren, syntes jeg osse markedspladsen er blevet et extrem ringe sted at købe-sælge-bytte ting.

Under sælges er der alt for mange forretninger,netbutikker og lign...vil jeg købe nyt kan jeg da søge efter butikkerne selv.

Man søger jo netop på markedspladsen for at finde det brugt og måske lidt billigere end hvad nyt koster.

Foretninger hører til under købte annoncer og reklamer andet steds eller i deres HELT egen rubrik.

Jeg syntes det er gået fra at være et godt og overskueligt sted til noget forfærdeligt roderi.

Velsignet er det menneske,
som har gjort sig fortjent til en gammel hunds kærlighed
.

Barokrytteriet

Opstaldning

Barefoot Nevada western sadel i sort købes !!!

0
0
Svar på denne tråd

Erhvervsdrivende
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 09:45

Jeg er også en af de heldige, som er blevet udnævnt til erhvervsdrivende, fordi jeg skriver lidt om vores hestepension i min profil.

Det er for så vidt også OK, da jeg jo "reklamerer", men det er ikke OK, at jeg så heller ikke kan sælge privat udstyr osv., som ingenting har med vores hestepension at gøre.

Opstaldning tilbydes i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Det er godt gjort
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 09:58

Hej alle,

Jeg har før været meget på hestenettet, men jeg gider ikke mere, for det første syndes jeg at moderationen, har alt for travlt med at rette visse folk herinde, hvis du skriver din mening er de meget hurtige til at slette det, andre kan gøre og skrive (sælge) hvad som helst,uden at der sker noget, jeg vil mene at regler er til for at blive overholdt og det gælder sgu alle herinde og ikke kun nogen.

Må sige at det har været et godt sted, men er det ikke efter min mening mere, kommer kun lige ind og ser om det er blevet bedere engang imellen, men det kan jeg jo så se at det ikke er(Ærgeligt)

Hilsen Conny

0
0
Svar på denne tråd

Ja -ja Pia
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 20:55

Ikke skulle og ikke skulle ...Jeg læser jo netop hvad du skriver, og jeg bliver jo direkte omtalt(også af andre der skriver i tråden)...2620 og 2600, restlager af sadler osv...ikke til at tage fejl af.

Iøvrigt fatter jeg ikke din undren, dem der bliver bedt om at lade sig registrere er blevet vurderet til prof og andre er ikke proffer( tro mig det er blevet undersøgt)...svært

Så vidt jeg ved har nogle ikke fortrinsret til at sælge på HN fordi de kom først, fik ideen eller andet...alle kan vel sælge deres skrammel.

Jeg tror ikke at det handler om at tage ideen fra andre...nok nærmere om at nogle blev for aktive iflg HNs regler ...hvilket jeg er ligeglad med, jeg har aldrig haft svært ved at sælge mine gode tilbud her på HN...lige bortset fra den næsten nye vædderkanin.

Jeg blander mig ikke i min søsters mails til dig, men det er vel også hende du omtaler i din første mail, så derfor skriver hun til dig vil jeg tro.

Jeg føler mig truffet , men heldigvis på den gode måde.

Færdig herfra -og rigtig god weekend

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider