Saa vidt jeg hved er det stadig kun et lovforslag, og det bliver forhaabentlig ikke bliver vedtaget.
Hvis de forbyder slagtning eller udfoersel af heste til slagtebrug, saa vil det betyde at det amerikanske heste opdraet vil lide et stort knaek.
Prisen paa heste der bliver solgt ved auktion, afhaenger direkte af slagteprisen paa dem.
Nej det betyder ikke at de bliver koert fra auktionen til slagtning, men en perosn der koeber en hest hved at det der maksimalt kan tabes, er forskellem mellem koebs- og slagte-prisen.
Ved en auktion jeg var til i weekenden, blev flere heste solgt til langt under slagteprisen. Der var heller ikke nogen hestehandlere til stede, og tro mig at de ranchere der saelger, hved hvem disse hestehandlere er.
Rancherne har med heste at goere fordi de elsker disse dyr. De ser hellere deres heste redet paa, og det selv om de i flere tilfaelde kunne tjene vaesentlig mere ved at saelge dem til konsum.
Mange gange vil auktionarius ogsaa goere alt hvad de kan, for at goere livet surt for dem. Pludselig vil de akseptere bud der er en dollar hoejere fra ikke hestehandlere, og kun $50 hoejere bud fra hestehandlerne. Dette bliver de saa ved med indtil de stopper med at byde.
Det er ogsaa ved alle auktioner muligt for saelger, at naegte at saelge en hvilken som helst hest, uden at give en grund. Flere gange venter de til efter auktionen, og saa naegter de at saelge alle de heste som hestehandleren har koebt.
Et forbudt mod alt salg til konsum, vil betyde at prisen paa heste vil falde gevaldigt, og at mange hobby opdraettere vil forlade markedet.
Der er desvaerre folk som er fanatiske, og som ikke ser konskvenserne af deres handlinger, for de mener jo selv de handler i den bedste mening.
Hav det hyggeligt
Frank