Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lovforslag mod slagtning.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:08

ekstrabladet.dk/nyhede...223803.ece

Så har amerikanerne lavet et lovforslag der forbyder slagtning og spisning af heste.

Sød vallak sælges. Se mere på præsentationen eller på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

De er sgu
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:12

åndsvage derovre... Altså dem af dem der har det der lyserøde pussenussede barbie syn på verden og deres kæledyr.

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

Ja, så åbenbart
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:16

hellere sørge for, at hestene bliver transporteret på lange rejser ud af landet for at blive slagtet dér.

Stakkels dyr..., der er jo ikke for sjovt, de skal slagtes, vel

mvh

LIne

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

Åndssvage eller??
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:17

Åndssvage er de vel ikke, hvis de også forbyder udførsel af levende heste til slagtning. Det er jo netop det, vi burde gøre her i Danmark, så vi kunne slippe for de pinefulde slagtetransporter.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Og hvad
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:22

skal der så ske med heste der f.eks får dårlige ben? Eller de heste der bare ikke er gode nok til at være rideheste/arbejdsdyr???

Skal dyrlægen ud og aflive, og så kan man holde en rigtig begravelse, og få et gravsted?

Je undskyld hvis jeg lyder lidt barsk, men jeg synes altså de er åndsvage. Hvorfor i alverden skulle man ikke bruge hestene som bøffer, når nu mange mennesker synes det smager godt? Kan virkelig ikke se hvorfor heste ikke skal spises når køer, får og grise kan...

Men jeg er enig i at vi burde have en lov mod eksport til slagtning. Slagt dog herhjemme!!

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

Smagssag
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:31

Det er jo en smagssag (i bogstaveligste forstand) om man ønsker at spise heste. Men hvis der nu blev indført forbud mod slagtning af hunde, var der jo ingen der ville synes det var underligt eller dumt. For mange mennesker har hesten jo samme status som hunden.

Jeg er personligt ligeglad om folk æder heste og hunde, men mine egne havner ikke på middagsbordet, og jeg spiser ingen af delene selv.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

kæledyr
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:40

Så vidt jeg kunne læse, mener de ikke at heste er en fødevare, men et kæledyr på lige for med en kat eller hund. I min verden dybt godnat. Jeg har intet i mod de mennesker der sætte gebisset i en lækker katte/hundesteg så længe man behandler dyrene godt i mens de er i live, og afliver dem humant. Det er jo ret grotesk at mennesker skal lide sulte døden i nogen lande, og i andre vælger man at "begrave" 500 kg gode bøffer fordi man har en lov om ikke at æde dyret.

BeritH Vi kan hurtigt blive enige om at slagte transport er noget L O R T, men derfra og så til at sige at man ikke må slagte dyrene er der altså en himmel til forskel. Med slagtetransport ser jeg heller ikke selv længden på turen som problemmet. Problemmet er når dyrene kommer på bilen og charførren "glemmer" at det er levende dyr. Når hestene skal til stævne i udlandet, bliver de jo også fragtet i lang tid. Men forskellen er at de bliver behandlet pænt, og godt. Får vand, foder, strøelse, plads og hvile. Hvor i mod slagte dyrene får transporten. Det er en fuldstændig utilgivelige mode at transpotere dyr på, og jeg håber inderligt at man får ændre holdningen både hos vognmand, charførre og evt hestehandlerne.

0
0
Svar på denne tråd

Transport
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:31

Når hestene skal til stævne i udlandet, bliver de jo også fragtet i lang tid.

Ja, men det billiger jeg sådan set heller ikke. Hesten kan ikke undgå at blive stresset under lang transport, uanset hvor godt man behandler den. Og det er ikke rimeligt ud fra mit synspunkt. Stævner ER jo trods alt kun for rytterens fornøjelses skyld og ikke for hestens.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:43

Saa vidt jeg hved er det stadig kun et lovforslag, og det bliver forhaabentlig ikke bliver vedtaget.

Hvis de forbyder slagtning eller udfoersel af heste til slagtebrug, saa vil det betyde at det amerikanske heste opdraet vil lide et stort knaek.

Prisen paa heste der bliver solgt ved auktion, afhaenger direkte af slagteprisen paa dem.

Nej det betyder ikke at de bliver koert fra auktionen til slagtning, men en perosn der koeber en hest hved at det der maksimalt kan tabes, er forskellem mellem koebs- og slagte-prisen.

Ved en auktion jeg var til i weekenden, blev flere heste solgt til langt under slagteprisen. Der var heller ikke nogen hestehandlere til stede, og tro mig at de ranchere der saelger, hved hvem disse hestehandlere er.

Rancherne har med heste at goere fordi de elsker disse dyr. De ser hellere deres heste redet paa, og det selv om de i flere tilfaelde kunne tjene vaesentlig mere ved at saelge dem til konsum.

Mange gange vil auktionarius ogsaa goere alt hvad de kan, for at goere livet surt for dem. Pludselig vil de akseptere bud der er en dollar hoejere fra ikke hestehandlere, og kun $50 hoejere bud fra hestehandlerne. Dette bliver de saa ved med indtil de stopper med at byde.

Det er ogsaa ved alle auktioner muligt for saelger, at naegte at saelge en hvilken som helst hest, uden at give en grund. Flere gange venter de til efter auktionen, og saa naegter de at saelge alle de heste som hestehandleren har koebt.

Et forbudt mod alt salg til konsum, vil betyde at prisen paa heste vil falde gevaldigt, og at mange hobby opdraettere vil forlade markedet.

Der er desvaerre folk som er fanatiske, og som ikke ser konskvenserne af deres handlinger, for de mener jo selv de handler i den bedste mening.

Hav det hyggeligt

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Som der står
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:55

på forsiden her på HN (uddrag af teksten):

"Hvert år slagtes 90.000 uønskede heste i USA. Hvis slagterierne lukker, skal disse heste bare transporteres endnu længere til Mexico, hvor der stort set ikke findes lovgivning om dyrevelfærd i forbindelse med slagtning"

Er det så ikke bedre, at de bliver slagtet i USA, end at de skal transporteres til bl. Mexico? For slagtet skal folk nok sørge for de bliver, hvis de vil have penge for kødet - ingen tvivl om det..!!

Jeg synes nu heller ikke helt man kan sammenligne slagtetransporter og stævnetransporter med hinanden. En hest med et dårligt ben har - uanset transportens kvalitet - alt andet lige ikke de samme forudsætninger for en god transport, som stævnehesten.

Mvh

Line

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider