Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Steve Irwin død?
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 17:01
Godeftermiddag

Jeg hørte lige idag idag af en af mine veninder at Steve Irwin er død, er det rigtigt? Der går nogle rygter om at det er falsk, kan dog intet finde om det.
Nogle der ved noget om det? Jeg hørte at han var blevet stukket af en giftig fisk.

Mvh Flis
Gør en forskel;
www.anima.dk/medlem.htm

0
0
Svar på denne tråd

... ... ...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 17:03

Det har man jo hørt før..

Men de snakkede meget om det i radioen da jeg var på arbejde

En gang Springrytter, ALTID Springrytter(:

Kat. 1 B-pony Spring til salg

0
0
Svar på denne tråd

Søg og du skal finde.
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 17:05
Denne tråd er oprettet kl. 8 i morges.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 17:06
Ja, men jeg synes det er meget omtalt denne gang, så jeg ved ikke hvad jeg skal tro. :)

Mvh Flis
Gør en forskel;
www.anima.dk/medlem.htm

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 17:08

Den er god nok denne gang. Manden er død

Om man kunne lide ham eller ej, så gjorde han sgu et stort stykke arbejde for verdens dyr. Og verden er blevet et fattigere sted uden ham.

animal.discovery.com/f...main_feat1

Hartz - tidligere hesteignorant, nu med part!
0
0
Svar på denne tråd

Nyheder
Forfatter: 
Dato:  04-09-2006 17:25

Hvis man vil have nyheder, skal man ikke søge på google, men på specielle nyhedssider!

Prøv f.eks. tv2 eller ekstrabladet og i vil finde bekræftelse på, at Steve Irwin er død i nat dansk tid af en pilrokke.

Trist!

Mvh. Louise

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 21:49

været uden HN i et par dage.

Når jeg går ind på det link der er længere oppe, står der er at indlægget er slettet. Hvorfor det?

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af plettede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Topaze
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 21:56

Den er slettet fordi folk begyndte at kritisere manden på det groveste..

Hvor langt kan man synke når man kan svine ham til nu hvor han umuligt kan svare for sig!

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

Ung hopppe søger hestepasser i Odense

Hestepasser/part tilbydes i Odense på rolig vallak

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

Undring ...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 21:56

Ja ? hvor er det oprindelige indlæg ???

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Nogle menensker
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 21:59

har ikke nogen skam i livet.

Lad dog en stor dyrevelfærdsforkæmper hvile i fred. Mage til passion og vilje til at gøre noget godt, skal man lede længe efter.

En STOR STOR mand i mine øjne.

Mine tanker går til hans efterladte.

Mvh. Lotte.

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Lotte...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 21:59

Jeg havde lavet den originale tråd, men fordi et par af vores meddebattører ikke kunne finde ud af, at mindes en afdød i respekt og stilhed og påbegyndte en større omgang mudderkast i tråden, så blev den desværre slettet.

Jeg håber gimperne sidder med en rigtig gusten smag i munden, for hold op hvor jeg synes de er tarvelige.

Venlig hilsen

Annette

-= www.katteinfo.com =-

Grå hunkat savnes!

www.heste-nettet.dk/fo...83/420383/

0
0
Svar på denne tråd

what!!!
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:01
vidste at han var død...men at nogle sviner ham til!!!...han var SÅ genial!!!..elskede ham, og han var virkelig god til dyr!!!..ja undskyld men alle jer som sviner han til skulle godt nok tænke over hvad i vil have vi skal tænke om jer når i er døde!

0
0
Svar på denne tråd

Hønsegård
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:01

Der gik desværre hønsegård i den.

Synes det er så usselt af dem der ik ku styre deres sprog og negative udgydelser så tråden røg over i et toneleje så den sku slettes, for vi er rent faktisk nogen der er rigtigt kede af det og bare gerne ville ha ku ha fået lov at mindes ham i fred!

Jeg har i hvert fald mistet respekten for en del mennesker herinde som jeg ellers syntes har respekteret som værende gode skribenter. Jeg hader folk som ikke kan respektere andre menneskers følelser i sådanne situationer her.

Den slags mennesker er til at brække sig over!

I ved selv hvem i er...

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd

Jeg læste
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:05

godt nok også tråden som Anette Skovbon havde lavet. Men ikke siden den blev oprettet.

Det kommer overhovedet ikke bag på mig, at der, endnu, en gang, er gået hønsegård i den. Og så over en DØD person.

Tænk at man kan være så respektløs sammensat!!

0
0
Svar på denne tråd

Det viser
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:07

i høj grad, at der er nogle mennesker der ikke er i stand til at vise medfølelse for andre.

Det kan godt være at vi ikke kendte ham. Men hvad så?

Vi sidder og råber op om dyrevelfærd og bedre vilkår til alle dyr. Og når der så endelig er en der udviser, det vi råber så højlydt på, så skal han hagles ned.

Fordi har er så overivrig i sin begejstring, for alle de dyr han kommer i nærheden af.

Føj siger jeg bare.

Lotte.

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Tak ...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:13

Det var da ærgerligt at tråden måtte slettes ... Jeg synes stadig at det er utrolig tragisk det som er sket med Steve Irwin ... græder næsten når jeg læser om det ... han var et fantastisk menneske ...

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Henstilling
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:15

Hvis nogen fortsætter hvor den anden tråd slap, bliver denne tråd også slettet og der vil blive uddelt en stribe advarsler.

mvh PiaR

heste-nettet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:34

FØJ siger jeg bare til de, som absolut skulle begynde at kritisere en afdød i hans mindetråd.

Jeg er også rigtig ked af hans død. Han var en stor personlighed og berømt på den gode måde - og brugte sin berømmelse på en god måde

Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

Steve Irwin
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 22:55

uanset hvad man ellers mente om Steve Irwin, så var der vist ingen der kunne være i tvivl om at han brændte for dyr og miljø, og sådan nogle mennesker kan man ALDRIG få for mange af

"the greatness of a nation and it's moral progress,
can be judged by how its animals are treated"
Mahatma Ghandi
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skrev alt
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 23:10

hvad jeg mente i den anden tråd - trist den skulle slettes!

R.I.P. Steve

Mvh Gitte,

mor til Tera f. 08-02-05 = 18 mdr.
ejer af hingsten Jack og vallakken Balder

Hundetræning Ballerup og Viby
Nye hold 23/9 og 13/9

0
0
Svar på denne tråd

Topaze
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 23:23

Helt enig

Når der endelig er nogen der giver os hvad vi vil have så er det også forkert.

Jeg har virkelig været frygtelig ked af det de sidste par dage. Og ikke engang fordi jeg var en fanatisk fan af hans program.

Det er bare så svært ikke at fokusere på alt det, det fantastiske menneske ku ha opnået, istedet for alt det flotte arbejde han rent faktisk nåede at udføre i hans alt for korte liv.

Det kan da godt være at han ikke var særlig sofistikeret, men han var selv ligeglad med hvilke folk der så hans programmer så længe budskabet nåede ud. Om han så sku optræde med et ødelagt knæ for at ku give sit honorar til naturbevarelse, så gjorde han det.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Hans film
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 07:29

Bliver vist iaften kl. 22.00 på dr1.

Kan ikke sige noget i andre ikke har sagdt,så jeg håber på vi kan få lov til at have denne tråd i fred..

0
0
Svar på denne tråd

Sletning af tråd
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 07:52

Det er rigtig ærgerligt, at det har været nødvendigt at slette en hel tråd pga. grove indlæg. Er det ikke muligt bare at fjerne de grove indlæg og så lade resten af tråden stå tilbage?

BeitH - som kun har positive ord tilovers for Steve Irwin.

0
0
Svar på denne tråd

Der var for mange grove indlæg
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 08:27
Jf. de beskeder jeg har fået om emnet.

Jeg kan i øvrigt godt sætte mig ind i det en skriver er om at man bare er trist til mode. Hver gang jeg har set et billede af det glade ansigt så har jeg fået et lille stød i maven og tænkt: "Hvorfor?"

Jeg er fuldkommen fast overbevist om at han aldrig har haft en dag hvor han har tænkt "Nej, jeg gider ikke stå op i dag!" (Måske undtagen i forbindelse med hans mors død!) Jeg er sikker på at han har slået øjnene op med et sageligt smil på læberne hver morgen og er sprunget ud af soveposen for at gå igang med dagens arbejde.

Og han har givet alt hvad han kunne til især Australiens dyreliv - og jeg er sikker på at han har givet en ufattelig masse til alle de mennesker han har været i daglig berøring med. Jeg kan slet ikke forestille mig den sorg som hans kollegaer, venner og familie må være i. Han har med sikkerhed efterladt et kæmpemæssigt hul i deres liv. Lissom han har efterladt et aftryk i mit - og jeg kendte ham ikke engang!

Det er imponerende!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg har også
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 08:40

været helt ødelagt siden jeg fik det at vide... det er en forfærdelig ting at han skullle dø i så ung en alder.

Det var ikke engang planlagt at han skulle ud og dykke den dag, men fordi vejret var dårligt blev nogle andre optagelser udsat, så han ville filme lidt til et børneprogram...

Jeg kan på en måde godt sætte mig ind i hvordan det må ha været da Elvis døde, for godtnok er jeg ikke hysterisk og ligger og græder, men jeg siger heletiden at det kan ikke passe og hvor er det forfærdeligt osv osv...

Sussi
0
0
Svar på denne tråd

Steve Irwin
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 09:51
www.animalplanet.dk/st...ndex.shtml

Et lille interwiew med steve som blev lavet for få måneder siden...

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved, men du kan hindre at de bygger rede i dit hår
0
0
Svar på denne tråd

Ærgerligt
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 10:46

(Rigtig flot og egoistisk klaret, at få den tråd slettet! )

Æret være den afdødes minde, og alt hvad han gjorde for dyr og natur.

Lad os ønske alt godt for de efterladte.

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Trist...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 12:56

Ja jeg er en af dem, der tilsyneladende burde have en dårlig smag i munden, men det har jeg ikke...

Jeg skrev min mening, og fik derefter at vide, jeg var

uintelligent

unormalt tænkende

gik i for små sko.

At jeg forsvare sig mod dette, er vel helt naturlig. Og jeg synes måske det er lige så dårlig takt og tone at svine andre til og derefter ikke ville diskutere sagen yderligt. Evt.i en anden tråd. Men det må vi så heller ikke. Synes måske nok, det som moderator er at gå over stregen. At man på forhånd truer med at slette en tråd.

Måske vi skulle have et mindeforum...

Anette jeg er da ked af at jeg har jokket på dine følelser, men har desværre ikke læst den indledene tråd, som værende andet end en oplysning. Og så sandelig også en af de triste.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 14:14

Jeg synes det er ok, at moderator har slettet den anden tråd.

Jeg er meget stor fan af Steve Irwin, og blev helt ked af at læse den anden tråd, som startede så fint med at være et godt indlæg.

Desværre som det plejer mange gange herinde, endte med stor mudderkastning.

Så kære HNer, der ikke kunne lide Steve Irwin, lad være med at skrive her, med mindre det er noget godt, og lad os fans have vores tråd i fred.

På forhånd tak.

Hilsen en stor fan

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Oxalia
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 14:18

Det her er ikke specielt møntet på dig eller nogen anden. Men selvom det er fint at være et tænkende menneske med sin egen mening, så er der tidspunkter man ikke nødvendigvis behøver at lufte den.

Specielt i tråde af denne karakter. Og det er der desværre tit folk der glemmer. Jer der gerne ville diskutere Steve ku hurtigt ha lavet en tråd om det emne og fået lysten styret der.

Nogen gange er det okay at være rygklapper, eller lade være med at sige noget. Jeg ville virkelig gerne ha ku genlæse den gamle tråd, og blive lidt muntret op ved at høre hvor mange der føler det samme som jeg gør lige nu.

Jeg føler mig i hvert fald selv mget underlig fordi jeg nu i 4 dage har været depri og på grådens rand over en person jeg aldrig har mødt.

Hvem der startede diskussionen er ligemeget, begge sider holdt gang i den. Men min pointe er at jeg simpelthen ikke mener at den hørte til der overhovedet.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

græder faktisk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 14:43

ja jeg er så en af dem der rent faktisk stadigt sidder og græder over ham - det er temmeligt underligt da jeg aldrig har mødt ham og især da jeg faktisk aldrig fælder en tåre ellers. Men jeg tænker bare på det hele tiden.

jeg er/var en stor fan af ham og havde det faktisk som et af mine mål, at spare op og tage ned til hans park og møde ham/se ham arbejde.

jeg beundrer hans karisma og måden han formidler sit budskab så alle kan forstå det. den måde han brugte sin berømmelse på er fantastisk og alle de projekter han havde gang i ...

jeg har netop doneret penge til hans fond (wildlife warriors) og håber mange flere vil gøre det. selvom det ikke er meget så hjælper det hele. man må gøre hvad man kan.

ellers må vi bare selv værne om vores dyr herhjemme - mange af vores tudser, frøer og padder er truede af forurening, sprøjtegifte og mangel på områder de kan leve i.

VIL DU MED TIL HESTEFESTIVAL I PORTUGAL? Uge 45.

ca. 5800 kr incl. fly,ophold,bil.

Lusitano+spanske heste i massevis. mulighed for ridning.skriv og hør mere. ell. se under "arrangementer".

0
0
Svar på denne tråd

Lykke b
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 14:58

Har du et link til hans fond??

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Jeg har også i en del år gerne ville til Austrailen,og jeg har nu besluttede,at begynde at spare op så jeg forhåbelig kan komme af sted,og se hans livs værk..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg prøver lige at indsætte
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:01

det indlæg, som jeg havde skrevet samme dag som tråden blev slettet...

Da jeg stod op kl. 5 i dag
tændte jeg for fjernsynet, og tilfældig slog jeg over på CNN, hvor Larry King netop var igang med et program om Steve Irwin. Det var et meget gribende program, som virkelig rørte en dybt i hjertet.

Der var interviews med blandt andet to af dem, som var sammen med Steve Irwin da han døde - den ene var Steve ven igennem 25 år (og ham som havde båndet med Steves dødsfald). Programmet havde været igang i godt 10min., hvor jeg kan forestille mig, at de snakkede om deres opfattelse af, hvad der skete og deres følelser derom. Vennen gjorde det klart, at båndet ALDRIG ville komme frem for offentligheden - Det lå lidt mellem linierne, at det ville blive ødelagt så hurtig som muligt.

De sagde også, at de gerne ville lave dokumentaren, som Steve var igang med, færdig til ære for Steve - men de ville først have en accept fra Terry Irwin.

Derudover var der et interview med en af cheferne fra Steve og Terrys zoo. Han gjorde det klart, at ham (og forhåbentlig også Terry) ville kæmpe endnu hårdere for at kunne drive zoo'en viedere i Steves ånd. Men det ville blive svært! Han sagde endvidere, at det virkede som om Steve plan var lykkedes her efter hans død: At få folk til at gøre en indsats for at opretholde naturen og dens dyr (det kommer blandt andet nok af de mange donationer til zoo'en, rehabiliteringscentre og andre organisationer som hjælper dyr og/eller miljøet).

Endvidere var der interviews med en havbiolog og to andre "tv-stjerner", som også laver naturprogrammer. De fortalte så ikke noget, som man ikke allerede vidste. Imellem de forskellige interviews så man klip fra de gange Steve og Terry Irwin havde besøgt Larry King.

Derudover også klip fra Steves dokumentarer og lidt andre tv-klip med ham. Blandt andet var der et klip fra Jay Leno, hvor han holdt en tale til ære for Steve, og dernæst vidste klip fra deres oplevelser samme i "The Tonight Show with Jay Leno" Meget Rørende. Det virkede som om de gik godt i spænd sammen.

En af de sidste ting de vidste fik mig virkelig til stortude (får stadig tårer i øjnene af bare at tænke på det). Det var klip med Steve Irwin og den 8-årig datter, som samme var på "krokodillejagt". At se dem sammen, og se hvor stolt hun var af sin far - uha det var gribende. Han havde lige fanget en krokodille, som lå helt spændt fast, hvorefter datteren fik lov til at røre ved den. Datteren kom med nogle af de samme udtryk (i begejstring over "fangsten"), som Steve plejede at komme med, og til sidst gav de hinanden klør fem og en kæmpe knuser. De havde det virkelig godt sammen.

I et tidligere interview sagde Steve, at han ville give sine børn samme opvækst som han fik - og lære dem, hvordan man omgåes vilde dyr.

Til allersidst blev alle dem i overnævnte interviews spurgt, om Steve Irwin skulle have en statsbegavelse. Steve gode ven svarede, at selvom Steve måske virkede meget glad for opmærksomheden, som han fik i medierne, gjorde han det mest fordi han vidste at det var han nødt til, hvis han skulle få folk til at interessere sig for miljøet og dyrene. I virkeligheden nød han at være alene sammen med sin familie, som han elskede højere end noget andet. Derfor mente han ikke, at Steve Irwin selv ville have ønsket en statsbegravelse - hvilket de andre gav vennen ret i. Jeg må nok hellere indskyde, at det ikke var ment som at Steve spillede skuespil i programmerne, men at han ikke var "på" for at han kunne blive kendt.

Alle blev også spurgt, om de ville stoppe omgangen med vilde dyr. Svaret var enstemmigt: Selvfølgelig ikke! De ville fortsætte kampen med at vise folk, at naturen bevares, og at alle naturens dyr er værdigfulde, og skal respekteres for det de er. Og der var lang var endnu...

Den aller sidste sætning var noget vennen sagde, tæt på at bryde sammen: Steve har oplevet mere, end man normalt oplever i på tre "lifetime" (kan ikke finde et passende dansk ord for det), og jeg vil dedikere resten af mit liv på at viderebringe Steves visioner på omverdenen. Håber i fik lidt ud af min genfortælling.

Steve Irwin var, efter min mening, en stor mand, som har gjort ufattelig meget for vores dyr og natur verden over. Lige meget om man elskede eller hadede ham, kan man ikke andet end erkende, at han levede for sine passion, og gjorde noget ved det. Steve (og ikke at forglemme Terry) har gjort en stor forskel, man kan kun håbe at de tilbageblivende fortsætter "missionen" i Steves ånd. Under alle omstændigheder har vi alle (ikke midst dyrene) mistet en ildsjæl, og han vil blive savnet af mange...

Ære være Steves minde.

Mvh. Gitte Schrøder

0
0
Svar på denne tråd

link til fondet
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:04

ja her er linket til hans fond. man kan vælge enten at donere til noget bestemt eller til det projekt der behøver mest.

det er meget nemt.

www.wildlifewarriors.org.au/

Lusitano+spanske heste i massevis. mulighed for ridning.skriv og hør mere. ell. se under "arrangementer".

0
0
Svar på denne tråd

Sørgeligt...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:14

Hvor er det bare et stort tab for dyrelivet!

Stakkels hans familie, venner m.m.

R.I.P. Steve Irwin.

Golf II 1,8 fra 1989 sælges.
Pris 21.000 kr. eller realistisk bud.
Kører godt. Starter hver gang. Benzin. 3 dørs.
Se annonce på markedspladsen el. mail for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Jo ...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:18

Ja -- jeg er også en af dem som græder over hans død, selv om man ikke kendte ham. Jeg har gået lidt i samme "trance" som da Princesse Diana døde ... jeg kan ikke forklare hvorfor - men .. sådan har jeg haft det. Kan ikke lade være med at græde lidt, når jeg læser nogle af artiklerne og også et par af de seneste indlæg herinde ...

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Oxalia...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:51

... synes heller ikke den burde være blevet slettet - død eller levende, har man vil lov at mene hvad man mener om en person. Og hvor ens grænse går ift hvad man skriver når personen er død er jo ens egen...

Synes man burde slette indlæg af 456-uel karakter..

Mvh Gitte,

Nye hold 23/9 og 20/9

0
0
Svar på denne tråd

Lykke B
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:51
Mange tak for linket..
0
0
Svar på denne tråd

Dette siger vist mere end ord
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:57

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Gitte Schrøder
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 18:57
Tak! Faktisk var dit indlæg et af dem jeg gerne ville ha læst igen. Jeg er rigtig ked af at jeg ikke selv så programmet

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde altså
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 19:05

også overset, at man kun måtte skrive i den nu slettede tråd, hvis man var dybt i gråd over Steves død?

Men, det viser endnu engang, at det skrevne ord ikke er så nemt at gennemskue.

Efter de beskeder jeg fik fra den moderator der slettede tråden, var det vist lidt et spørgsmål om dovenskab - der var åbenbart for mange enkelte indlæg de mente skulle slettes, for at resten af tråden kunne bevares? Det er jo trist.

Om ikke andet, kunne de jo have valgt at låse tråden, så der ikke kunne komme flere "dårlige" svar i den?

Nu har folk nok gennemskuet at jeg ikke er en af dem der direkte græder snot over hans død - det gør mig meget ondt, både for ham og ikke mindst for hans familie - og for dyrene - men, så er den heller ikke længere - jeg kendte jo ikke manden

Christel
(Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!)

Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.

0
0
Svar på denne tråd

Cruella76
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 21:28

at kende eller ikke kende...

Et par tanker fløj gennem mit hoved da jeg læste din sidste sætning, for jeg kendte ikke Steve, men føler mig alligevel berørt... Jeg kendte heller ikke Diana, men var også dybt berørt over hendes død.

Ved ikke hvad jeg skal kalde det... måske en slags verdens sorg?? I hvertfald kan jeg fornemme "følelserne" på en eller anden måde, i de her to tilfælde hvor kendte dør en "meningsløs" død..

Mvh Gitte,

Nye hold 23/9 og 20/9

0
0
Svar på denne tråd

Hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 21:39

Jamen, der er jeg skam enig med dig.

Jeg var også berørt af Prinsesse Dianas død - men, ikke så meget at jeg følte trang til ligefrem at græde. Græd måske indvendigt, nemlig over meningsløsheden i det...

Jeg siger ikke at det er forkert at græde, overhovedet, det er bare ikke de følelser JEG har i denne sag - og derfor kom det bare bag på mig, at man kun måtte skrive i tråden, hvis det var sådan man havde det

Christel
(Selvtillid er bare "topdollar" - meeeen, selvkritik er altså mindst ligeså fedt!)

Smed til beskæring af to mini shettere søges ASAP! I Holmegaard/Næstved området.

0
0
Svar på denne tråd

Cruella76
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 21:46

nu må vi jo ikke diskutere "M" - så jeg vil kun give dig ret i det sidste du skriver (y)

Mvh Gitte,

Nye hold 23/9 og 20/9

0
0
Svar på denne tråd

Christel..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 21:47

Der var ikke nogen der sagde, man kun måtte skrive hvis man følte træng til at græde,men det er da så absolut at gå over stregen,at skrive at manden selv er skyld i sin død,og hvad der ellers blev skrevet af knap så pæne ting..

Ikke alene har man ikke vist respekt for den afdøde og hans pårørende,men der blev i den grad heller ikke vist respekt for de følelse en del af os i tråden havde/har..

Jeg forstår ikke hvor i skriver i denne tråd,når i nu har så meget i mod ham,og de følelse nogle af os har..

Hvorfor så ikke bar springe let og elegant over tråden,og lade os andre bearbejde vores chock,med mennesker der føler på samme måde??

0
0
Svar på denne tråd

Glamour
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 21:51

Ingen grund til at hive ting frem, som jeg så ikke kan svare på (for hvis jeg svarer på dem, så fortsætter tråden i stil med den anden, og så ender det med at denne også bliver slettet).

Det har jeg ingen interesser i overhovedet - folk må bestemt sørge det de vil Og jeg skal nok pisse af...

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Missgreenj.:
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 23:49

Jeg er også glad for, at jeg så det - skønt jeg var helt opløst bagefter...

Til alle der har/er oprørt over det der er sket: I er ikke alene. Tjek denne side: community.discovery.co...3871938148

Der er bare nogen mennesker, som går lige i hjertet på de fleste...

forresten er det meget symbolsk, at det lige var i hjertet, at han blev ramt. At han blev ramt af noget af det han elskede mest (et dyr) - midt i hjertet... Er jeg den eneste som har lagt mærke til det...?

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg græd,
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 09:56

jeg græd da jeg fik det af vide,

jeg elskede at se det, / elsker at se det,

jeg er helt knust men der er jo hvad der sker,

Jeg glemmer ham Aldrig nogen sinde,

mange tanker til hans kone og børn,

0
0
Svar på denne tråd

ikke sammenligne
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 09:56

uh jeg bryder mig altså ikke om at Steve sammenlignes med Diana. undskyld - men sådan har jeg det altså.

Steve gjorde aktivt et forsøg på at gøre verden til et bedre sted for både mennesker og dyr. Han havde selv arbejdet sig op til det han var , gennem entusiasme , total dedikation og interesse for dyrs velfærd og beskyttelse af naturen og dyrelivet. fordi han troede på det han gjorde og fordi hans hjerte bankede for det. han skyede ingen midler for at få sit budskab ud til folk og han ofrede alt (og nu også sit liv) for at give folk en forståelse for vilde dyr og hvorfor de skal beskyttes + oplyse os om hvilken fantastisk planet vi lever på. Han brugte ikke sine mange penge på sig selv - men på dyrene. Han indsats var enorm (og er det stadigt via alle sine projekter).

jeg siger ikke at diana ikke gjorde sit, men hun kan på ingen måde sammenlignes med Steve.

Han kan ikke sammenlignes med nogen - men hvis man skal nævne en der nærmer sig er det nok mere Jane Godall og hendes gorillaer. Takket være hende er der stadigt vilde gorillaer i afrika - ikke ret mange. men de er der.

0
0
Svar på denne tråd

hvor trist
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 10:12

Jeg er ked af at verden har mistet en god dyreven. Mine tanker går til de efterladte og jeg håber der vil være andre der tager over og viderefører hans gode arbejde!!!

Ære være mindet

Hoppe på 9 år, 166 i stg, rød. Kræver erfaren rytter med tålmodighed. Sælges billigt pga ejers helbred. Skriv,hør mere og gi et bud!

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!

0
0
Svar på denne tråd

Diane Fossey
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 17:27

Det var nu Diane Fossey der "reddede" gorillaerne, og faktisk også døde for sin sag da hun formodentligt blev dræbt af krybskytter.

Men Jane Goodall gjorde, og gør stadig et stort arbejde for chimpanserne hun er bare ikke særlig meget i medierne.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Steve...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:04

Her i vores lille hus på landet er vi også kede af at Steve er gået bort

Vi har utallige gange sat og set hans programmer, hvor han kaster sig rundt i mudder og krokodiller, tonser rundt efter firben, slanger eller andet kryb mens han hyler og hujer "Whooohooo" "What a beauty" eller "Croc RULES".

Når jeg nu - på nettet eller i blade - ser et billede af ham kan jeg høre hans entusiatiske udbrud og kan ikke lade være med at smile - for han var virkelig didekeret til de dyr

Det er en skam han er gået bort og jeg føler virkelig med hans familie de må have det ufatteligt svært. Også selvom de måske godt vidste at det var farlige sager han kastede sig ud i der kunne ende med at koste ham livet...

Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:19

hans kone og børn og nære venner, kæmper videre i Steves ånd for de vilde dyr..

Og Så vil jeg sende de bedste varme tanker til hans familie.

Jeg syntes det er et meget stort tab for os mennesker, og ikke mindst de vilde dyr verden over..

Meget trist at han er borte nu, nærmest ikke til at forstå når man sidder og ser udsendelser med ham nu..

Hilsner fra Margit

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

Steve Irwin
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:23

Det udtrykker vist bedst min mening om sagen.

- RIP Steve. Skulle det ske, så skulle det jo ske på denne måde! Hvis han var død pga. en bilulykke eller lignende, vil ikke have passet til Steve Irwin. Jeg synes det hele er ufattelig tragisk.

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

Det der rører mig...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:29

var at se i tv i går i krokodille jægerne, hvordan han hele tiden lige lagde en hånd på sin kones bag, og kaldte hende skat mm... at se hans kærlighed til hende, det er det der gør mig ondt - at hun nu skal leve videre uden den.

og at hans børn skal leve videre uden deres far.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Bizar ulykke
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 18:37
Han levede jo sit liv farligt, og så skulle han dø af en godtnok giftig rokke´s (giften er som et hugormebid) kalkpil, der ramte hjertet. Det er dog sket to gange før at folk er kommet ulykkeligt af dage af pilrokker på den måde. Det var ikke giften, der var dræbende men pilen, der virkede som en kniv i hjertet.

Jeg brød mig ikke om hans show, fandt tit at han ophidsede og stressede unødigt dyrene foran kameraet.

Men han gjorde noget godt for de vilde dyr, der ikke har pels og minimal "nuttedhedsværdi".

Med sorg må jeg erkende, at verden har mistet et "dyremenneske", der brændte for sagen.

RIP "Croc hunter".

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Lykke B - den
Forfatter: 
Dato:  08-09-2006 21:38

sammenligning jeg gør er FØLELSEN jeg har fået da f.eks. Diana dødede - jeg har nemlig den samme følelse overfor Steve.

Jeg sammenligner ikke de to personer, men en - som jeg kalder det - verdens følelse af sorg over at midste.

Mvh Gitte,

mor til Tera f. 08-02-05 = 19 mdr.

123

0
0
Svar på denne tråd

Gitte Schrøder
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 11:39
Ved du om det Larry King show bliver genudsendt??
0
0
Svar på denne tråd

Glamour:
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 12:14

Der er i hvert fald lidt video herinde: www.cnn.com/2006/SHOWB...index.html

Jeg kan ikke komme til at se videoerne på min computer, så du må prøve dig frem... :)

Jeg ved ikke, om hele programmet vises igen, for jeg har kun se CNN om natten.

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 12:45

Øv, tudede da jeg fik afvide at han var død. Troede først at det var min lærer der fyrede en dårlig joke af, men det måtte jeg jo nok erkende da jeg kom hjem og så alle nyhederne, at det var det ikke. Og jeg som ellers sparede sammen til at rejse ned og se ham i hans zoo om nogle år... nå, med eller uden Steve, så skal den zoo ses på et tidspunkt...

Er så sur over det! Det er vildt uretfærdigt at så god og kærlig mand skal dø! Stakkels stakkels Terry, og børnene Bindi og Bob

Syntes han er lidt af en idiot. Her har han i så mange år rendt rundt mellem alle møggiftige slanger, kæmpeøgler og bidske krokediller, og så dør manden på grund af en Pilrokke!!! Det dyr var ikke engang i blandt hans speciale. Ville meget bedre kunne have accepteret hvis han var død af et slangebid eller en krokedille åd ham, for det var ligesom "hans" dyr og hans verden. Men mest af alt, så burde denne fantastiske mand slet ikke være død.

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd

Gitte...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 13:01

Mange tak for linket..

Jeg kan godt forstår hvis du var berørt af at se hele showet,selv om jeg kun kunne se nogle minutter af det,var jeg dybt berørt af det,og måtte fælle en tåre..

0
0
Svar på denne tråd

Steve Irwin
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 13:03
Jeg vidste ikke der var blevet lavet en tråd mere om det, men ja har også fået bekræftet at han ER død, og at folk begynder kritisere manden synes jeg er grovt. Manden har gjordt mange gode ting for dyrelivet, og han var rigtig god til det han gjorde, så trist er det at han er væk nu. Jeg må indrømme jeg ikke har set så mange af hans programmer, men det var et flot stykke arbejdet han gjorde, så R.I.P :)

Mvh Flis
Gør en forskel;
www.anima.dk/medlem.htm

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 23:08
At Steve vil blive savnet er der ingen tvivl om. Jeg elsker hans programmer og det han gjorde for dyrene. Det er også sørgeligt at vi har mistet Diane Fossey, men vi har jo stadig Jim og Alison Cronin der har Monkey World i England. Deres arbejde respekterer jeg ligeså meget som Steve Irwins og Diane Fossey.
0
0
Svar på denne tråd

tj...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2006 23:23

Var så ked af det da jeg hørte det! Tænker på familien, Terry og deres hund samt ders barn. (Nåede de ikke at få t barn?

Det var bare så synd! Han levede bare for det! Tænker sådan på familien! BAre så synd! Han levede livet farligt, men avde da ikke regnet med at han skulle dø...stakkels stakkels familie!

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dyr
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 00:15

Og stakkels os... Verden er blevet et fattigere sted at være og dyrene har mistet en vigtig fortaler...

Jeg kan end ikke begynde at forklare hvordan hele min sjæl smertes over tabet af naturens og dyrenes bedste ven.

StevO er...var...og vil altid være en stor mand.. se bare hvor meget vi elsker ham.

Animal Planet har ryddet sendefladen for i morgen(Søndag) og sender et udvalg af hans bedste programmer samt et minde dokomentar...RESPEKT

Ære være hans minde i al evighed.

Nickie

Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd

Tak for tippet
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 11:51

Det skal da ses, og så skal lommetørklæderne frem og telefonen stilles på lydløs.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Sofiepigen89
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 12:37
Steve erferlader sig kone og 2 børn på henholdvis 8år og knap 3år..
0
0
Svar på denne tråd

Begravelse
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:35
Nu er Steve begravet det sted han elskede allermest - nemlig Australia Zoo.
0
0
Svar på denne tråd

det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 14:58
det er rigtigt han blev stukket lige i hjertet af en rokke er i hvertfald 79% sikker på at det er rigtig!!!
0
0
Svar på denne tråd

miss perfekt
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:03

Det er der vel heller ingen der har prøvet at holde skjult. ?:-)

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Tess hvor har
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:12
Hvor har du set det henne?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Det står
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:13

på Ekstra Bladets hjemmeside... altså det med begravelsen

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

MissGreen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:14
Jeg hørte det i radionyhederne i morges.
0
0
Svar på denne tråd

Det synes jeg
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:20
Det synes jeg ærlig talt også er mere passende til manden end en stats begravelse. Havde han haft valget er jeg sikker på at han ville foretrække at blive stedt til hvile i Australia Zoo, tæt på hans familie . Er hans mor ikke også begravet der?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Eget ønske
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:23
Det var hans eget ønske at blive begravet i Australia Zoo og familien ville gerne opfylde hans ønske.
0
0
Svar på denne tråd

Artikel..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2006 15:54
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider