Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At rejse i februar
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 17:09
Jeg går lidt og planlægger at invitere familien (mor, far og søster) ud at rejse i vinterferien, i anledningen af min 18 års fødselsdag
Men hvor kan man rejse hen i Februar? Og ikke skitur, vi vil have varme og sol, mens i andre sidder hjemme i kulden

Jeg er brændt varm på Thailand og Orlando (USA), men det bliver altså rigtig mange penge, for 4 personer

Hvilke steder har I været i vinter-sæsonen, og hvordan var det?

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 17:14
Azorerne (staves) eller Bali. Mine forældre var på Bali sidste år. De havde en virkelig god ferie.
0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 17:17
Hvordan er vejret der? Og prisen for en tur (ca.)
Det lyder eksotisk og kommer straks til at tænke på hvide sandstrande og dejligt turkisblåt vand, lidt ala Thailand

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Bali...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 17:21
De var afsted i februar sidste år og der var omkring 30 grader. Du kan læse mere om priser på www.toptours.dk som var det rejseselskab de rejste med.
0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 17:29
Tess: Mange tak
De har faktisk også rejser til Thailand, som er næsten 8000kr billigere, end dem jeg har fundet andre steder

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 18:56
Andre der har et bud? Er totalt utålmodig Har kun prøvet at rejse en gang i hele mit liv, så er jo enormt spændt

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 10:42
Rykker lige op

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

på den tid
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 10:48

er det lidt begrænset, hvor man kan rejse hen hvis man vil ligge på stranden.

Jeg har personligt testet både tenerife og gran canaria i februar/marts måned. Og ja, det er klart varmere end herhjemme, men man skal have lange bukser og en trøje med.

Thailand, Bali er vist de sikreste steder som også er relativt til at betale.

Azorerne, de kanariske øer er skønne, men igen, man er meget afhængig af, hvilken ugen man kommer i, for de har "efterår" dernede på det tidspunkt.

Kap verde har jeg ikke været på, men har hørt det skulle være klasse. Men det koster vist kassen endnu. Det er kun mytravel og star tour der laver rejser dertil.

Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Mit favoritrejsemål...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 11:31

... er Mexico. Nærmere betegnet Yucatanhalvøen.

Spændende kultur, masser af muligheder for at opleve ting - og fantastiske strande.

I februar ligger temperaturen på max 29 grader og minimum (nattetemperatur) 18 grader. Så der kan man sove uden at have aircondition på.

www.mexonline.com/yuca...eather.htm

Man siger faktisk at det bedste tidspunkt at være i Yucatan er mellem nocember og februar. jeg har en enkelt gang været der i december, og det var skønt at det ikek var så kogende som ved mine andre besøg der som regel har været omkring september/oktober. Man har mere energi til at komem rundt og se ting - og det er stadig varmt nok til at nyde en tur i poolen - eller i det caribiske hav!

Der er rig mulighed for oplevelser, ture ud og se pyramider, svømme med delfiner, snorkle (eller dykke rigtigt hvis man kan), god mad, ture ud og se flamingoer eller svømme med hvalhajer (ved ikke helt hvornår sæsonen er for de forskellige kræ, men jeg MÅ engang ud og svømme med hvalhajer!), svømning i underjordiske huler (cenoter) - og meget andet.

HVIS du vælger Yucatan, så undgå at bruge Cancun til andet end at der er en lufthavn - der er KÆMPE hoteller og masser af fine strande - men absolut ucharmerende. Det er nærmest en amerikansk by - ikek en mexicansk .

Direkte fra lufthavnen, kan man for et beskedent beløb få en taxa ca 60 km sydpå, til Playa del Carmen. Det er ganske vist også ved at være ret "turistet" men har stadig charme, og ikke kæmpehoteller.

Mit favorit er Hotel Blue Parrot, mine forældre foretrækker Capitain Lafitte, men det ligger meget fredelgit uden for byen og kræver at man har bil. Blue Parrot ligger helt ned til stranden, men I byen, så man kan gå til alting. Lafitte ligger udenfor byen og er perfekt til afslapning, ganske små hytter helt ned til stranden, men med alle fornødenheder - og vist alt inclusive (måltider, drinks osv). Begge hoteller er ret billige.

www.yucatantoday.com/d...carmen.htm

Uhh, jeg trænger til at komme på ferie - og det er endda kun knap en uge siden jeg kom hjem fra Malta!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med Costa Del Sol
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 11:41

i behøver jo ikke tage der hen hvor alle andre turister tager hen, vis i ikke er til grisefester osv..

Jeg har selv været i Torre Del Mar et par gange, og der er der ikke så mange udlændinge.. Der er dog en dansk klub hvor man kan købe rugbrød, remulade osv :)

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Kastreret han rotte søger nyt hjem

Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 13:25
£isbeth (Baloo): Det lyder virkelig spændende
Det skal helt klart undersøges nærmere
Hvad er priserne (ca.) ?

Ratster Zoo: Det er en af familiens første rejser, så vi kigger efter alt lige nu, både store turistområder og de mere 'ukendte' steder
Ganske enkelt fordi vi ikke rigtig har erfaringer med noget som helst, men Costa Del Sol, det lyder rart

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

MissFejrskov
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 13:27

Det er det også.. nu ved jeg ikek om det er sådan på hele Costa del Sol, men der hvor jeg var var strand sandet kulsort, så det var med klipper på helt ned til det (kolde) vand, ellers brænder man fusserne, og hvis man lige får en balle udenfor tæppet, tro mig, det finder du hurtigt ud af :D

Og aftensmad spiser man først sent om aftenen :D

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Kastreret han rotte søger nyt hjem

Søger afkom efter min kommende Fjordhest Julie, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Priserne...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 13:49

... til Mexico er lidt forskellige - jeg plejer bare at købe en flybillet og tage resten på egen hånd. Men nu bor mine forældre på Yucatan, så meget af tiden tilbringer jeg jo hos dem, og hvis man rejser uden for sæsonen behøver man ikke bestille hotel, men kan bare gå ind og få et værelse (er der ikke et det ene sted er der jo de andre)

Er det første gang i rejser, vil i nok holde af at det er mere organiseret end jeg plejer at gøre det ;-)

En flybillet i februar kan fås for lidt over 5000 kr. Hotellerne koster 4-500 kr pr døgn.

Men mon ikke man kan få en samlet pris meget billigere?

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider