Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad Skal Jeg Gøre :/ ?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:33

Hej :)

Jeg søger jo som skrevet mange gange nu - stadig parthest, da min daværende parthest (Cashew) blev solgt hér i denne måned.. :(

Well, jeg har været ude og prøve nogle, men jeg er så meget i tvivl :(

Jeg har prøvet;

Shagya Araber vallak i Taastrup - den var dog redet meget på tøjlen og sådan kan jeg altså bare ikke træne/ride.. Ejeren er dog rigtig sød og vi går godt "i spin". Hun har sagt jeg må lærer ham alt - hvilkent jeg selvføleglig ser som en udfordning.

En Trakehner hoppe som har stået stille - som bl.a avlshoppe noget tid nu. Prøvede den igår. Meget nervøs anlagt (Hvilkent er fint) - men utrolig urutineret. Dvs. grundridningen er langt fra på plads og den løber osv.

Skal også ud og prøve én pony muligvis, samt en anden muligvis.

MEN.. Nu har jeg så fået "tilbudt" en hoppe som går M-niveau i dressur jeg kan ride 2-3 gange ugeligt.

Det eneste MINUS der så er ved den er - den er til salg :(

(75.000 kr)

Til gengæld ved jeg at jeg muligvis kunne lærer noget selv osv. Enestående chance.

Åhh hvor er det svært. Hvis jeg ikke svarer hende med trakeheren hurtigt, vil hun finde en anden. Desuden er den TÆT stående hos mig - tager 6 min at cykle derhen.

- Ja, nogen gode råd :S

// Mvh. Sandra

Det eneste tidspunkt du "gerne MÅ" se snobbet ud - er til hest..

Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..

0
0
Svar på denne tråd

gfyuteyirlj
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:38
du kan prøve at have part på den i noget tid. og hvis det så går helt galt, må du sige den op?

Lori

-my love

-my passion

Smil til verden og verden langer dig en.

-smil igen, og verden langer dig en mere!

0
0
Svar på denne tråd

Problemet er.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:40
Det blot det at - nu står der jo så mange heste til "rådighed" og så hvis hesten bliver solgt efter 2 uger - så står jeg igen partløs - og så kan det jo vær der INTET overhovedet ér - i forhold til nu. Tæt ved mig :(

// Mvh. Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:43

Jeg tror jeg ville vælge trakehneren. Den står tæt på dig, og du kan lære den de ting du vil, på din måde.

Den hest der er til salg, er jo osse en lækkert chance at få, men når den er til salg, kan den jo blive solgt bedst som det går godt for jer, og måske du ender med at blive ked??

Araberen er ikke redet på "din" måde, og det kan jo både være godt og skidt... Enten finder I ud af det, ellers går det helt i ged...

Men du kan jo bedst selv mærke hvilken en du har mest lyst til...

Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg ved.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:47

Ja det har du selvfølgelig ret i.

Trakehneren bliver redet af en underviser én gang om ugen - en underviser jeg absolut IKKE er enig med - vedr. ridemåder af heste uden muskler.

Desuden er ridehuset ALTID og jeg mener ALTID optaget af rideskole - hvilkent er ret så irriterende :(

Jeg hælder mest til M-hesten, men alligevel ikke :(

Åhh, det er så svært - så svært :(

// Mvh. Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Svært valg
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:52

Det er et svært valg at ta, men er der slet ikke noget tidspunkt du kan ride i fred, og skal den der underviser osse ride den, hvis du tar part på den? Det er sgu da en kæmpe chance at få Hest lige ved døren (næsten ) og du kan selv træne den op på din måde og se resultatet senere...

Heidi A

0
0
Svar på denne tråd

IKke rigtigt.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 21:57

Ja ham træneren rider den vist fast én gang ugeligt og underviser desuden også ejeren selv

Nej - enten er der rideskole og når der ikke er, er det fyldt op ad privatheste.

Så skal man komme ved 9 nitiden

- Min tidligere parthest hér havde jeg trænet op så hans grundridning blev 110% på plads korrekt, schnklelvnigner, versader osv. Var igang med at lærer ham at changere , påbegyndende traversader i skridt og så blev han så solgt :( Rigtig ØV.

Det tog ÈT år at få udarbejdet - så spørgsmålet er om jeg virkelig "orker" at starte 'forfra' igen.

Vil jo egentlig bare gerne have en hest som allerede arbejder 110% korrekt under rytter, har grundridninden halvt om halvt på plads :( ÆV

// Mvh. Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Så...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2006 22:08

Så kan du jo næsten udelukke den, for så vil det jo nok aldrig komme til at fungere helt for dig, når der er andre der rider den på en anden måde end du kan acceptere.

Så er der næsten kun salgshesten tilbage eller hvis der kommer en anden. Men du kan jo osse lære noget af den, men du vil osse ha i baghovedet at den skal sælges...

Det er svært...

Heidi A

0
0
Svar på denne tråd

så er jeg på banen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 07:42

igen med de samme spørgsmål som sidst:

Hvor står de henne?

Hvilken ejer klikker du bedst med?

Hvilken hest føler du dig bedst tilpas på?

Har du overvejet at have part på 2 heste samtidig?

Mvh. Tine

Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider