|
|
| Skal opereres Tirsdag bange for nåle! |
|
|
Hejsa alle Hnér... .. Skal "opereres" på Tirsdag og jeg er så skide nervøs og bange for nåle. Jeg frygter ikke selve operationen, men droppet som skal lægges i hånden. Jeg har aldrig prøvet det før, og derfor er jeg nervøs for hvordan en bedøvelse foregår præcis, og hvordan man føler det, det samme når man vågner. Det jeg er mest bange for er det drop som de lægger i hånden, gør det meget ondt at få lagt? Og hvad med når det er lagt? Gør det ondt at få taget ud *s*! Jeg håber i kan hjælpe mig med det... Knus Nadia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det kan godt gøre lidt ondt |
| Forfatter:  |
Cruella76 |
| Dato:  |
17-08-2006 20:43 |
|
både at få det lagt, og at få det taget ud, det kommer an på hvor dygtige de er, og hvor modtagelige dine blodårer er for at få det lagt. Men, der er ingen vej udenom, og smerten er til at leve med, så, bid det i dig, det er hurtigt glemt igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg snakkede... |
|
|
med en narkoselæge idag, for at berolige mig lidt. Har fået noget creme jeg skal smøre på, men virker det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor længe ca |
|
|
skal du være i bedøvelse? At få lagt droppet i hånden kan være lidt ubehageligt,men gør abselut ikke ondt! Jo mere du slapper af desdo bedre. Når man bliver bedvet oplever man det ikke rigtig. Man mærker en sjov varme i kroppen når det bliver puttet ind i en, det er faktisk næsten behageligt, også går der ca 3 sek også er du væk. 1 gang har jeg drømt under bedøvelse de andre gange bare sovet. Sidste gang forsøgte jeg desperat at kæmpe imod bedøvelsen, for at opleve fornemmelsen af at blive tvunget til at sove, og det eneste jeg oplevede var det samme, som når jeg ligger hjemme på sofaen og kæmper for at holde mig vågen til en god film. Opvågningen er som sådan ikke ubehagelig. Men er meget døsig. Hvis det er en længere varende operation er man døsig i længere tid...bare bliv ved med at sove. Det hjælper. Er det en kort operation tager man bare en lille lur efter også er man klar igen. Man kan nogle gange mærke at man har haft et rør i halsen (det opdager du dog aldrig), det føles hen af en let halsbetændelse. Det er væk efter et par tårer vand. Sørg for at drikke langsomt i starten. Mht at få taget droppet ud, det er slet ikke ubehageligt. Og det gør ikke ondt at have på. Jeg har nogle total latterligt blodårer, og en gang måtte de ligge droppet lige oven på håndledet. Selvom det sad inde i en åre som lå på et led, kunne jeg ikke mærke det. Men jeg er så typen der sidder og stirre på droppet som om det kunne finde på at pludselig gøre ondt  Efter alt for mange indlæggelser, så er jeg også ved at blive lidt nål hys, men man skal bare huske, jo mere rolig man selv er, des mindre kan man mærke.
Mvh. Tine Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.
Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har du prøvet at spørge om |
|
|
du kan få noget beroligende inden operationen. Det hjælper dejligt  Jeg bliver altid SÅ nervøs, på trods af at jeg har prøvet det en del gang nu.
Mvh. Tine Så er der nyt i ridemærke tråden!!! Kig nederst i den.
Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
det med drop er der få mennesker der kan lig at få lagt men det er nu ikke så slemt, synes jeg ihvertfal - har prøvet det et par gange . Men selvfølgelig vil du kunne mærke stikket når lægen/sygeplejsken prikker igennem huden, men hvis de så bare rammer rigtigt med det samme er det ikke slemt. Det der gør ont er hvis de prøver at "redde" en spids der ligger forkert (hvis du forstår hvad jeg mener) det er træls ...bed dem evt heller om at prikke på ny. Når den først ligger gør det ikke ont, hvis den altså ikke skal blive liggende i flere dage(hvilket den nok ikke skal), selv mærkede jeg ikke noget til venflonet når det først lå der, men efter et par dage er det ubehageligt. Kan ikke huske hvordan det var at få taget den ud, men kan ikke forstille mig at det er så slemt. Men for at gøre det nemmest for den der skal prikke dig er det vigtigt at du prøver at slappe af i den arm hvor venflonet skal ligges, da det så er nemmere at stikke (snakker af erfaring)og ikke river armen/hånden til dig, da der så er stor chance for at der skal stikkes igen.
Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den der crem |
|
|
er det emla du har fået?? så skal det ligges på minst 1 time før(tror jeg det var) og så bedøver det huden, men man kan godt mærke lidt når nålespidsen kommer under huden, men huden er bedøvet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sooove |
|
|
Den fedeste fornemmelse er når man er lige ved at falde i søvn, alt er bare lige meget man ligesom svæver, syntes jeg. Jeg ved ikke om creme virker, men mange gange spænder man alt for meget, man skal virkelig prøve at slappe af (lige som ved tandlægen!!! Jeg hader nåle, men syntes ikke det er slemt at få stukket nålen i eller ud. Mere dagen efter er man øm. Pøj Pøj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det hedder den |
|
|
jeg ved ikke om den virker cremen, er bare så nervøs for det skide drop, var det ikke for det var jeg på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| narkose |
|
|
jeg syntes nu at det var fedt da jeg skulle i narkose under min eneste og meget lille ambulante operation. det var spændende at ligge på den "anden side" som patient. og morfin er nu et dejligt stof. hehe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| emla crem |
|
|
jo cremen virker den bedøver huden, så det ikke gør ont at stikke igennem den, men den bedøver jo ikke dybt som så, så du kan komme til at mærke lidt.. leal: helt enig morfin er morfin er et morsomt stof ...blev dog rimelig runtosset af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Nadia |
|
|
Du skal bare gøre som mig! Jeg er skrækslagen får nåle!!! Jeg fik af vide at der er noget der hedder "tryllecreme" - det er det de bruger til børn!  Jeg sagde til lægen at hun overhovedet ik skulle overveje at stikke mig før jeg havde fået tryllecreme på min hånd! Det er noget creme, der lokalbedøver. Jeg tror nok at jeg slet ikke kunne mærke noget - havde også fået en "beroligende pille" tidligere på morgenen - det mente de var bedst. Jeg skulle stikkes igen dagen efter operationen - med noget blodfortyndende. Der sagde jeg det samme til sygeplejersken - at jeg skulle have tryllecreme på før jeg skulle stikkes. Og det fik jeg! Det kan godt være lægerne/sygeplejerskerne tænker sit - men I don't care - så længe jeg ikke kan mærke nålen så kan de jo tænke hvad de vil  Så det skal du bare bede om! Held og lykke med operationen... Hilsen Kristina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mand |
|
|
er panisk angst for nåle - han besvimer, hvis han skal stikkes! Da han skulle opereres, fik han først en beroligende pille, så han var helt ligeglad med, at han skulle stikkes. Jeg synes, du skal tale med den læge, der skal operere og forklare, hvor skidt du har det med at skulle have lagt det drop.
14-årig hoppe på 165 i stang udlånes til rutineret rytter. Se præsentation eller skriv en besked. Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler. Nu med hundepension...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Præcis.. |
|
|
Lige på dette område er lægerne faktisk ret forstående har jeg oplevet! Så det er bare med at gøre opmærksom på ens issue med nåle. /Kristina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| piller |
Lone Pedersen |
18-08-2006 00:18 |
|
Jeg er selv meget bange for nåle så be om lidt beroligende pille før du bliver kørt ned.. De lægger nok droppet når du er kommet på op. Det kan godt være meget ubehageligt at få sprøjtet narkosen ind så bare sig til dem at de skal gøre det langsomt.. Har prøveet det 2 gange nu og den sidste gang var der ingen smerter.. Så HUSK LANGSOMT ellers svirre det meget.. Hilsen Lone Pedersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja for ... |
|
|
et par stesolider samt trylle crem så går det fint, men den enegang blev lægen syg, så jeg blev sendt hjem, det var sørme let, ud af sengen vælte ned og spørge efter en tlf, så jeg kunne ringe hjem og blive hentet, de glemte vist de havede givet mig to stesoer, p tom mave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
tryllecream er det samme som emla cream 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Det er også muligt at få en maske. Den bliver normalt kun brugt til børn, men os pylrehoveder som er bange for nåle, kan også godt få den  Du skal stadig væk stikkes, men først når du er faldet i søvn Men du skal snakke med lægen om det først, for det er noget med at lægen om skal operere dig, skal godkende det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
karinacomisa |
18-08-2006 10:24 |
|
Altså de gange jeg er blevet opereret har jeg fået tryllecreme på og jeg kunne ingenting mærke da de stak. Jeg blev sidst opereret da jeg var 23 år og de gloede mærkeligt på mig da jeg sagde at jeg SKULLE have tryllecreme på. Så måtte de ned på børneafdelingen og hente det til mig  Så bare rolig, det skal nok gå 
Med venlig hilsen Karina Nu uden hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg var |
|
|
25 år da jeg blev opereret - og jeg fik tryllecreme på både da de skulle lægge drop + dagen efter da jeg skulle have blodfortyndende! OG - børn kan jo få deres forældre med ned til døren ved operationsstuen - og så skal de så gå ud igen der. Jeg havde så min søster med - 25 år gammel!! Tror nu lægerne godt er klar over at vi altså er nogle, som ikke finder operationer og nåle særligt appellerende!!! /Kristina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|