Hejsa.
Jeg har i sidste uge købt en ny mobiltelefon - og har nu et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med...
Egentlig er jeg allede vildt træt af denne telefon. Dækningen er noget skidt, telefonen er træls og ustabil, men dette kunne jeg måske have levet med...
Problemet er, at sælgeren lovede mig, at denne telefon kunne alt det som den gamle også kunne, og meget mere til. Jeg finder så ud af, at der faktisk er en funktion, som jeg er ret afhængig af, og som den nye telefon ikke kan.
Dette går jeg ud og klager over i går. Sælger indrømmer, at det havde han ikke lige tænkt på, men siger så, at jeg kan få den byttet til én af de andre modeller, som har den lovede funktion.
Problemet er så, at de andre telefoner er både store og klodsede, og det var jo slet ikke dem, som jeg var interesseret i. Jeg vil helst bare have mine penge igen, så jeg kan finde en anden telefon et andet sted, som lever op til mine krav.
Mit spørgsmål er nu, om en telefonudbyder lever op til købeloven, ved at give mig en anden telefon, som jeg slet ikke er interesseret i. Er det iflg. lovgivningen på området godt nok? Eller kan jeg kræve mine penge igen og abonnementet ophævet?
Jeg er nemlig rigtig træt af at skulle ende enten med en pæn telefon (den jeg allerede har), som ikke har de funktioner, som jeg har eftersøgt, eller alternativt få en anden telefon, som godt nok har de efterspurgte funktioner, men som både er stor og grim!
Mvh.
Dianna.