Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ny mobiltelefon - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:38

Hejsa.

Jeg har i sidste uge købt en ny mobiltelefon - og har nu et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med...

Egentlig er jeg allede vildt træt af denne telefon. Dækningen er noget skidt, telefonen er træls og ustabil, men dette kunne jeg måske have levet med...

Problemet er, at sælgeren lovede mig, at denne telefon kunne alt det som den gamle også kunne, og meget mere til. Jeg finder så ud af, at der faktisk er en funktion, som jeg er ret afhængig af, og som den nye telefon ikke kan.

Dette går jeg ud og klager over i går. Sælger indrømmer, at det havde han ikke lige tænkt på, men siger så, at jeg kan få den byttet til én af de andre modeller, som har den lovede funktion.

Problemet er så, at de andre telefoner er både store og klodsede, og det var jo slet ikke dem, som jeg var interesseret i. Jeg vil helst bare have mine penge igen, så jeg kan finde en anden telefon et andet sted, som lever op til mine krav.

Mit spørgsmål er nu, om en telefonudbyder lever op til købeloven, ved at give mig en anden telefon, som jeg slet ikke er interesseret i. Er det iflg. lovgivningen på området godt nok? Eller kan jeg kræve mine penge igen og abonnementet ophævet?

Jeg er nemlig rigtig træt af at skulle ende enten med en pæn telefon (den jeg allerede har), som ikke har de funktioner, som jeg har eftersøgt, eller alternativt få en anden telefon, som godt nok har de efterspurgte funktioner, men som både er stor og grim!

Mvh.

Dianna.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Så vidt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:52

jeg ved, kan sælgeren ikke gøre mere for dig, end at tilbyde en ny telefon. Det er desværre meget sjældent, man kan få pengene tilbage.

Ved du om sælgeren var en "overordnet" i butikken?. Ellers prøv at få fat i ham/hende og forelæg sagen. De har mere magt til at lade handelen gå retur. Du har jo trods alt ikke modtaget den aftalte vare.

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:57
Det virker bare sådan lidt som om, at man har bestilt en Alfa Romeo, men ender ud med en Skoda, fordi Skoda´en har aircondition, som man har bedt om... Dén holder sku da ikke...

0
0
Svar på denne tråd

se her
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:58

Salg/ Leasing/ Bytte
Hingst, 149 stg, Født Aug. 91, skimmel.
Hygge, Avl & Skovture.
Går IKKE igennem bøjeprøve grundet tidligere skade!
Evt. bytte m. brun ox hoppe.
* * *
Giv seriøst bud
OX Arabere.dk
0
0
Svar på denne tråd

Du kan få penge tilbage
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 12:02

Om mangler ved salgsgenstanden
§ 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.
Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses tilsikrede, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning.

§ 43. Ved køb af genstande, bestemte efter art, kan køberen, såfremt den leverede genstand lider af en mangel, hæve købet eller kræve omlevering eller fordre et forholdsmæssigt afslag i købesummen.
Stk. 2. Må manglen anses som uvæsentlig, kan købet dog ikke hæves eller omlevering fordres, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt eller har kendt manglen på et sådant tidspunkt, at han uden urimelig opofrelse havde kunnet skaffe mangelfri genstand.
Stk. 3. Sælgeren er, selv om han er uden skyld, pligtig at betale skadeserstatning dog således, at bestemmelserne i § 24 finder tilsvarende anvendelse.

§ 44. Ved afgørelsen af, om salgsgenstanden lider af en mangel, bliver, for så vidt manglen ikke er hidført ved sælgerens forsømmelse, det tidspunkt at tage i betragtning, da faren gik over på køberen.

§ 45. Bestemmelserne i § 25 om skadeserstatningens beregning kommer også til anvendelse, når købet hæves på grund af mangel ved genstanden.

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Sanne...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 12:09

Kanon. Iflg. §42 bør jeg altså kunne kræve købet ophævet: Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen.

Tusind tak for hjælpen... - både Sanne og Jer andre...

0
0
Svar på denne tråd

det er da
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 12:57

kun hyggeligt at hjælpe.

Er du sød at skrive igen, når du kender udfaldet på sagen?.

Det er da rart at vide, om loven også gælder her i denne sag?

Men det burde den da, ellers får de smæk ..

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Hæ hæ...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 13:04

Hurra hurra! Fik dem!

Nu har jeg ringet til telefonselskabets kunderservice og forklaret dem problemet. De kunne desværre ikke gøre noget. Jeg skulle tale med ham jeg havde handlet med. Han er imidlertidl ige gået på ferie, og det var jo ham der sagde, at han desværre kun kunne ombytte telefonen.

Så talte jeg med én af hans kolleger i telefonen. Jeg diskede op med, at jeg havde talt med forbrugerrådet og teleankenævnet (har kun talt med sidstnævnte), og at begge råd holdt på, at jeg havde krav på at handlen kunne gå tilbage. Desuden diskede jeg lige op med §42.

Han valgte så pænt at ringe til sin chef, og ringede efterfølgende tilbage til mig. Nu var der pludselig ingen problemer. Jeg skulle bare komme derud med telefon og alting, så ville de give mig pengene tilbage, for selvfølgelig skulle jeg da være tilfreds... Hæ hæ! Tusind tak for Jeres hjælp. Det er bare utroligt, at der skal så megen kamp til, inden man vinder...

Jeg måtte iøvrigt også lige lufte skoda/Romeo-sammenligningen... Hæ hæ! Synes faktisk selv, at den er ret god... Thi hi!

0
0
Svar på denne tråd

Nejj...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 14:59

..hvor var det godt.

Tillykke med kampen...

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider