Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Emner der påvirker en meget
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:41

Nogle gange kan jeg tage fusen på mig selv.

Igår da jeg sad og så programmet om hende der havde fået fjernet begge bryster, blev jeg simpelthen så gal over hendes sidste kommentar. Det er så hvad det er, men tænk jeg har grublet over det hele natten, hertil morgen da jeg læser tråden omhandlende om dette program, ja så koger blodet igen.

Selvfølgelig er det et emne der er lidt for nært på mig, men det er da alligevel utroligt, at man kan blive så tosset pga det?!

Har i nogensinde prøvet at se noget eller hører noget, også det påvirker jer så meget?

Tit ser man da programmer der påvirker en på en eller anden facon, men stadig syntes jeg at man kan tage en hvis afstand... men det har jeg dælmer svært ved her.

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Den er svær...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:46

Der er sjældent, at jeg bliver gal over noget nogen siger- jeg kan synes at der er lidt "underligt", men vi er jo forskellige og der er sikkert en grund til, at nogen udtaler sig som de gør! Et tv program bliver ofte klippet til, så meget kan være taget ud af konteksten!

Situationer hvor jeg bliver rigtig sur og harm, er f.eks sager om dyremishandling eller børnemishandling- ting, som ligger mig så fjernt, som folk lader gå ud over sagesløse dyr og mennesker. At der er andre, der kan påfører nogen andre noget ond, og så frastødende...ja, det er mig uforståelig og jeg bliver SÅ gal!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

så ikke programmet
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:48
Hvad sagde hun da?

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:49
Hvad sagde hun der gjorde dig så sur ?

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:52
..blive ret sur, når det drejer sig om dyremishandling/vanrøgt

Mvh Mette..
Erfaringer med Böeckmann's trailere søges!
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12.
Vel mødt :-)
0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:54

godt. At man kan blive så dybt berørt og påvirket af noget, man ser i fjernsynet. Jeg tror man langt hen af vejen skal være glad for at kunne reagere på noget overhovedet i disse medietider. Efterhånden er vi blevet så vandt til at se krig og ødelæggelser på TV, så man til sidst bliver helt immun overfor det og bare siger: "Nåh, nu igen".

Selv bliver jeg meget rørt over programmer med børne- eller dyremishandling. Jeg kan slet ikke have det og må tit og ofte slukke, for jeg bliver bare så sur og ked af det på en gang. Nogen emner er bare sværere at håndtere end andre.

Jeg fik desværre ikke set programmet, du omtaler, men det bliver vel genudsendt...

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

læs i tråden om
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:54

gentest...der har jeg skrevet det i.

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

det samme
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:55

som mettej - det kan simpelthen sætte mit @!#$ i kog hvis jeg høre eller ser dyremishandling/vandrøgt!!!

M.V.H
Tine
**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kan godt af og til
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:57

Tænke en smule over hvis der har været noget omkring religion ligemeget hvilken, og at dem der så tror på lige netop denne religion og pga. den forhindre fx. deres børn en blodtransfution.

Det fatter jeg ikke.

Jeg fatter ikke at man kan lade en tro være mere vigtig end faktum, den videnskablige i dette tilfælde.

Illum

Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter ;-D

0
0
Svar på denne tråd

gentest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:00

Illum, så kunne det jo være spændende at høre din mening om gentestning, som jo på mange måder grænser op til dette problem. Skal man tro på videnskaben eller lade naturen gå sin gang. Det er den tråd der hedder "gentests", som denne tråd egentlig handler om:-)

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg troede,
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:14

denne tråd handlede om emner, der påvirker en meget?

Gentest? - Det er et vanskeligt emne at berøre, da det i den grad også er et etisk spørgsmål.

Det der er naturligt for den ene kan være nærmest tabu for en anden.

Det må være op til den enkelte, hvad der er det rette.

Personligt og på nuværende tidspunkt i mit liv, ville jeg ikke lade mig teste for noget som helst.. Men vil aldrig stille mig til dommer for folk, der prioriterer anderledes.

Måske undres jeg i stedet...

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Ja det kan jeg
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:24

Det kan jeg også godt! Det kan være meget frusterende at se/læse/høre noget som "rører ved noget" - uden man har mulighed for at konfrontere personen med det.

Det er den afmagt man står med, når folk gør noget som man bare ikke kan forstå, lige meget hvor meget man prøver.

0
0
Svar på denne tråd

caddie...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:24

du fik så lige skrevet præcis som jeg føler det! Jeg har slet ikke kunne sætte rigtige ord på det!

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:33

For 1 til 2 år siden så jeg et engelsk program, om folk som gerne ville have lemmer ambuteret.

Den ene ville gerne have begge ben af, og den anden ville gerne af med den ene arm. Det er en form for en psykisk lidelse, men det værste var, at personen der gerne ville af med sin arm, fik det gennemført.

Den udsendelse ryster mig stadig, og den kørte rundt i hovedet på mig en uges tid efter.

Det er en så absur lidelse, men det er næsten mere absurt at der er hopitaler der skær raste ben og arme af.

Jeg kan slet ikke have det.

0
0
Svar på denne tråd

Ponymor
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:41

Den med de ampurterede lemmer så jeg også. Det var noget underligt noget og jeg kunne heller ikke glemme det bagefter. Puha, hvor var det væmmeligt...

I det tilfælde må det vel være noget, som egentlig burde behandles i hjernen og ikke ved at skære benene af? Jeg ved det ikke, men det program synes jeg også var forfærdeligt.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

pony mor
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:47

Altså folk, der frivilligt lod sig amputere uden gyldig grund? Det lyder jo helt skørt.

Jeg så forleden programmet med 3 forskellige kvinder, der udgav sig for at være gravide. Hver kvinde udså sig et offer, (højgravid kvinde) slog hende ihjel med koldt blod og stjal derefter fostret. Så kunne hun gå hjem til manden og fremvise den "nyfødte".

Programmet fulgte opklaringsarbejdet og de efterfølgende domme. Meget stærkt program. Jeg har aldrig hørt om noget lignende. Den ene kvinde havde oven i købet børn i forvejen, men havde lige behov for en mere.

Det løb koldt ned af ryggen på mig...

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Vicky...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:51

Det var da godt jeg kunne "hjælpe".

Afmagt er den værste følelse i hele verden - men det er med at komme ud med sine frustrationer til nogen eller bare til sig selv,(mine 2 hunde lægger tit ører til meget - og de er altid på min side) Tit hjælper det at få sagt tingene højt, og få skældt ud...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider