Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sikkerhedsvest på! NU!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:10

Ja altså, jeg har en kæreste, som ikke rider og som ikke har haft kontakt med heste før han mødte mig. Vi har nu været sammen i en årrække og han er helt med på det med hestene osv. Men men men... Han kan ikke forstå at jeg ikke synes at det er optimalt at ride med sikkerhedsvest. Han sammenligner det med at køre bil uden sikkerhedssele.

Jeg havde en af de der afsidninger i går, som ikke var hestens skyld. Jeg havde haft en fin tur i ridehuset, red ud derfra og alt var fryd og gammen. Så kommer der en ud af døren på siden af ridehuset, og min hest bliver forskrækket, springer til side, glider på en mudret flise og falder helt ned på siden med mig på ryggen (og benet under hende)

Ud over blå mærker, mudder over alt og astfaldseksem på både hende og jeg, skete der ikke noget. Men det kunne jo være gået galt.

Min kæreste kunne jo ikke undgå at se, at jeg var steget ufrivilligt af, jeg havde pænt meget mudder og indtørret blod på arme og ben (man glemmer jo helt sig selv når man skal ordne hestebassen først) og han blev rimeligt forarget over, at jeg ikke havde sikkerhedsvest på. Og jeg forstår ham jo godt. Det er jo helt vildt uhyggeligt at tænke på konsekvenserne af et slag på ryggen. Og det er jo bare fordi han holder af mig.

Jeg ser aldrig nogen med vest på i min klub, undtagen til springundervisning, så nu kommer så debatten, som jeg hermed lægger op til:

Rider i med vest i dagligdagen? Jeg gør til springning og på fremmede heste, men ellers ikke, da jeg synes at den generer.

Ville i gøre det, hvis det betød noget for jeres nærmeste, selv om den generede?

Hvilket forbillede er man for børnene i klubben, når man ikke har vest på?

For mig er ridehjelm en selvfølgelighed, tror i også vesten vil blive en del af ens daglige sikkerhedsudstyr, når det bliver mere udbredt og ponyrytterne, der er vant til det, bliver voksne?

Jeg hader at ride med den vest, men har som kompromis aftalt med kæresten at vi går på indkøbstur og ser om der er kommet en bedre på markedet som ikke er lige så generende som den jeg har. Så må vi se.

Hvad synes i om veste og har i overhovedet en?

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:19

Nej, jeg har ikke en, men kunne godt tænkte mig en. Desværre er min økonomi ikke til det lige nu.

Jeg er ved at tilride min søsters pony og føler mig faktisk meget "udsat" eller hvad man skal sige når jeg sidder på den. Især fordi min søster i sidste uge faldt af den og brækkede kravebenet.

Den anden dag red jeg rundt på stubmark (kun i trav, da jeg er blevet meget opmærksom på at jeg kan komme slemt til skade hvis jeg ryger af). Og der ville jeg gerne have haft sikkerhedsvest på.

Så alt i alt, tror jeg er sikkerhedsvest er der der stå næst på min indkøbsliste.

Jeg synes det kunne være rigtig godt hvis det var noget der begyndte at høre til udstyret ligesom ridehjelmen.

Duxen
"Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade"
Døden angår os ikke. For så længe vi eksisterer, er døden her ikke. Og når døden kommer, så er vi ikke længere til.
Epikur (341-270) - Filosof
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:21

... når jeg skal til at ride igen, bruge vest HVER gang. Nu har jeg ikke redet rigtigt i ober 3 ½ år pga et dumt fald (heller ikke hestens skyld), Og skaden kunne måske have været undgået, hvis jeg havde vest på. Så fremover vil jeg IKKE ride uden. Og jeg er kun dressur og tur-rytter.

Sagde kæresten at hans helst så mig med den, så gjorde jeg det. Uden at spørge hvorfor. Hvis han føler sig mere sikker, bare at jeg har en vsikkerhedsvest på, så ville jeg selvfølgelig gøre det for ham.

Børnene tænker jeg ikke på. Det er ikke mit ansvar.

Men havde jeg selv ridende børn, eller var underviser for børn, så ville jeg selvfølgelig bruge den, for at vise at det er en god ting.

Jeg har endnu ikke en vest, da jeg ikke ved hvornår jeg kommer til at ride igen (forhåbentlig snart), men den bliver købt så snart at jeg får grønt lys til at forsøge mig med hesten igen :)

Mvh

Trine og Mr. Milan

Afkom efter Imagic PIH 50 søges.
Se her:
www.mrmilan.webbyen.dk/ under SØGES!!!

En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:21

hej

Jeg rider altid med sikkerhedsvest. Jeg kan slet ikke lide at ride uden mere.

Jeg har en rigtig god vest, den har aldrig generet mig. Den er indelt i led og er altså ikke så stiv at have på som andre veste.

Vh Louise

Sommerhus på Fanø udlejes... ta hesten med og rid tur på stranden ... se oplysninger på min profil.
0
0
Svar på denne tråd

kdfkdfkd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:22

Jeg rider altid med hjelm, men har kun sikkerhedsvesten på:

* når vi springer

* på tur (skov/vej)

* når jeg skal op på en tydeligt "varm" hest

* når jeg skal op på en "ukendt" hest

I alle 4 tilfælde har jeg været i situationer hvor vesten helt sikkert har reddet mig fra et brækket/trykket ribben eller kraveben.

Hr. Jørgensen så helst at jeg kun tusser rundt på en bovlam krikke med ham som trækker og vi begge er udstyret med en rustning som minimum... Han har dog betinget sig at jeg altid har vesten på i de ovennævnte situationer. Hjelmen har jeg altid på for min egen skyld.

Jeg ejer ikke en vest selv, men låner en på rideskolen når jeg har brug for den. Men da jeg lige har haft fødselsdag og har fået gavekort til rideudstyr, kunne det jo være at jeg skulle se mig om efter en komfortabel vest.

KH Pia

- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -

Regntøj (bukser+jakke) str. XL til ridebrug sælges.

Se fotos og mere info på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:25

Hej Louise

Hvilken slags vest er det? Er den godkendt? For min er et stort surfbræt som støder mod bagsvitslen når jeg traver og som sidder rigtigt dårligt. Tror jeg gav 1500 kr for den forrige år i tattersall.

Hvis jeg kunne finde en der var rar, kunne jeg nok godt tage den på for at gøre ham mere tryg.

Jeg ville ønske man kunne få en, man kunne have indenunder en jakke osv, men jo mindre den er jo mindre sikkerhed er der i den, eller hvad?

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

dilemma
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:28

Jeg har også altid gerne ville have en sikkerhedsvest (især til spring/tur) Men nu da skaden desværre er sket for mig (brækket ryg) så er jeg lidt i dillemma da jeg har hørt om en pige der rent faktisk brækkede ryggen fordi hun havde en sikkerhedsvest på :-( og jeg havde ikke nogen på da jeg brækkede ryggen fra fald af hest!

Så jeg er lidt i dilemma om hvad jeg skal!

M.V.H
Tine
**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Min vest
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:32

Min vest er heller ikke så stiv i det og vejer ikke så meget. Den er på hver gang jeg springer, ellers ikke.

Anne M: Min stødte også på bagsvidslen til at starte med, men er lavet af et materiale, så man selv kan klippe/skære lidt af forneden af vesten, når man tager selve stoffet af den. Så det gjorde jeg selvfølgelig og nu støder den ikke på. Jeg tog 1-1½ cm. af.

Hilsen Hanne

EFTERLYSNING

Tabasco

Rød Frederiksborger, 11 år

Har været hos hestehandler Frederiksen, Skibby

Se denne tråd:

www.heste-nettet.dk/fo...232/94103/

0
0
Svar på denne tråd

Burde...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:37

Ja jeg burde ride med sikkerhedsvest.

Simpelthen forde det burde være et ligeså naturligt sikkerheds værktøj som en hjelm (som altid sidder på knolden når rumpen er i sadlen)

Men, men, men... jeg har aldrig haft en sikkerheds vest på. Da jeg var barn, og lærte at ride fandtes det ikke (i hvert fald ikke der hvor jeg færdedes).

Jeg ejer ikke en sikkerhedsvest. Og jeg forestiller mig at den blokkerer en del for den frihed det er at ride.

En masse gode undskyldninger jeg ikke har noget at have i, for sidst jeg sad ufrivilligt af (for 3-4 år siden fra skridt) landede jeg dirkte på ryggen og fik en blodansamling i "mørbraden" der var længe om at fortage sig.

Rent faktisk oplever jeg en gang i mellem at jeg føler jeg mangler noget når jeg rider, og kan kun få det til at passe med at jeg føler min ryg er ubeskyttet.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor, Mini og Maxi
:-) :-) :-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Rapport afgivet af Justitsministeriet ang hold af heste

0
0
Svar på denne tråd

Veste...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:44

Hanne: det lyder da vildt man kan skære det af, er det en blå vest du har? For jeg kan da godt nok tage stoffet væk forneden, men troede det var fordi man skulle kunne vaske overtrækket.

Synes også min sidder dårligt over skuldrene.

Ih, jeg ville ønske man kunne få en der sad rigtigt godt. Lad mig høre jeres erfaringer.

F.eks. er der denne fra TIKA, der ikke ser ud til at gå så langt ned i ryggen.

www.tika-rideudstyr.dk...?item=1235#

Men så beskytter den vel heller ikke halebenet?

Jeg er overrasket over at så mange overvejer at bruge en. Hvor mon de er i min klub?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

vesten
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:46

bruger jeg når jeg skal tilride en hest ellers ikke (håber det kommer)

Hjelmen er jeg først lige begyndt at bruge fast hver gang efter at jeg fik en ny letvægts med udluftning (og næsten kun rider yngre heste)...

Sælges : 1, 5 års frb. hoppe, 1 hingst ´06 e. Armano, 1 hingst ´06 e Arkebal. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Metjen...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:48

Det er jo lige det. Hjelmen laves efterhånden så behageligt, at det intet problem er at have den på. Men tænker med gru tilbage på de første sikkerhedshjelme jeg havde med klapper ned for ørerne. Man kogte jo indeni dem,

Håber samme udvikling er på vej med vestene.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør ikke...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:50
Jeg kan lige så godt melde blankt ud - jeg bruger ikke vest!

Min søster bruger sin vest når hun springer, men jeg tror også det hænger sammen med, at hun startede pony da det blev påbudt og så blot har fortsat.

JEg har haft brugt vesten når jeg sprang, men jeg gør det ikke længere. Jeg har brugt flere forskellige veste, men føler stadig at den er generende. Jeg føller ikke at man har frihed når på vej over springene.

Jeg er nok klar over, at det nok er mig der er dum, og at vesten er et rigtig godt stykke sikkerhedsudstyr, men jeg har valgt den fra.

Til gengæld synes jeg det er en super lov, der er kommet om at ponyrytterne SKAL ride med sikkerhedsvest til springning. På sin vis ville jeg ønske det også galdt for hesteryttere - så kunne jeg jo blive tvunget ;)

Men så længe jeg kan undgå det, så længe rider jeg uden.

Det skal dertil tilføjes, at jeg er 100% dressurrytter nu om dage oga t springningen højst sniger sig op på en LC på klubplan :P

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke en..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:50

Jeg synes det er fint at nogen bruger den som en naturlig sikkerheds del, på lige fod med hjelmen. Jeg selv ejer ikke en, og har kun prøvet og brugt enkelt gang.

Hjelmen har jeg på, pga af min bedre halvdel. Han har det bedre med at mit hoved er beskyttet, og har han det bedre har jeg det også. Er nu også blevet ening med mig selv at det er en vældig god invistering i mit helbred. Under alle omstændigheder ville jeg bruge den alligevel nu, hvor jeg har to unge heste.

Personlig kan jeg ikke se hvorfor man ikke skal bruge vesten bare fordi man har hørt om en der har brækket ryggen ved det. Man køre vel heller ikke uden sele bare fordi der er en der er blevet kvælt i den.

Jeg tror ikke man kommer specielt langt med prædken om at man SKAL tage vest på, lige så med hjelmen. Det bliver der kun mudderkastning udad. Tal til folks fornuft. At ens børn ser op til andre, er ikke nødvendigvis de andres problem, det er hvis opdragelse der skal til.

0
0
Svar på denne tråd

er da kommet
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:51

veste der syes efter mål har eksisteret i flere år på det danske marked. Der er bare mange der fravælger denne løsning da vesten koster ca 3000 kr.

men en leddelt velst dvs ikke en model med store plane flader er bedre/mere behagelig at have på. den kan købes feks, den nye fra dan Rider, tilca 1000 kr. denne model er justerbar i siderne for en mere individuelt pasform.

jeg skal ud og have ny vest, og vil prøve denne model.

Karina

Startrailer model Diamant med sadelrum sælges

totalvægt 2000 kg

se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja man burde jo...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:53

Men jeg bruger heller ikke sikkerhedsvest.

Jeg har tit tænkt over at jeg burde da jeg har problemer nok med dårlig ryg, men det er bare ikke rigtig blevet til noget...

Hjelmen er der altid, for sådan var det da jeg lærte at ride, men vesten er først "opfundet" senere (wow -der lød jeg lige som en på 100 år!).

0
0
Svar på denne tråd

Hjelm og sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:54

Det sjoveste er at jeg tror at de stoerste uheld, kommer man ud for paa sin egen hest.

Naar man ridder en fremmed hest, er man mere taendt og opmaerksom, men naar man ridder sin egen hest, kan man nogen gange blive dysset lidt i soevn. Den laver jo aldrig noget.

Her er standard hjelmen en cowboy hat, og sikkerhedsvesten er en langaermet Wrangler skjorte.

Jeg er nu helt ligeglad med hvad folk siger, saa jeg rider altid med hjelm.

Jeg har dog aldrig haft en sikkerhedsvest paa, og da jeg sveder meget ville jeg umidelbart tro at jeg ville have svaert ved at trives i den.

Dette indlaeg er dog stof til eftertanke.

Frank

0
0
Svar på denne tråd

nope...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:56

jeg bruger ikke vest - og jeg må indrømme at jeg heller ikke har planer om det.

jeg har prøvet sådan en vest og jeg kan simpelthen ikke holde ud at have den på.

jeg har også problemer med hjelme - de giver mig hovedpine.

så hjelmen er på når jeg springer - ellers ikke.

vesten vil jeg simpelthen ikke have på - den giver mig en underlig opstilling der belaster min ryg forkert og giver smerter - og jeg er faktisk en af dem der næsten rider på recept pga en dum ryg - så jeg skal ikke belaste min ryg forkert.

så nej - den kommer ikke på.

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 13:01

Jeg har aldrig ejet en vest - den ville heller ikke have hjulpet mig da jeg brækkede ryggen, da jeg landede på rumpen! Men har dog overvejet det en smule.

Man skal købe dem efter den pasform som passer ens kropstype, er vesten for lang skader den måske mere end den gavner, så du må ud at prøve rigtig mange. Der er jo forskel på om man er bred foroven, forneden, højde fra skulder til talje osv.

En ting som undrer mig er dog hvordan man får plads til dem under vinterfrakken. Jeg er i forvejen lidt bred i forhold til min højde og har svært ved at få lynlåsen lukket om hofterne + striktrøje med mindre jeg køber en teltmodel hvor ærmerne skal foldes 20 cm op.

Jeg kan slet ikke se hvordan det skulle gå med en vest indeni også.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Cowboyhjelm
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 13:04

Frank, kan du ikke designe en cowboyhjelm, altså en ridehjelm med cowboy'der skygge på siden? Hmmm..måske det ikke er så pænt?

Ja jeg har jo så to valg (nej faktisk fire, men nummer et 1 og 2 er udelukkede)

1. Finde en anden kæreste

2. Ride med surfbrættet (aldrig har i set så rank en rytter)

3. Lyve for kæresten og ride uden

4. Købe en bedre vest som jeg kan holde ud og så forhåbentligt vende mig til tanken. Og så have en glad mand

Hælder nok til 4 eftersom vi leder efter gård og nummre 3 så bliver lidt svær. Så skal det i hvert fald være a la de sydlandske unge mænd, der smider knallerthjelmen om styret på scooteren, når de er kørt ud af indkørslen, men det er lidt besværligt.

jeg må finde en i flere led.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest og hjelm
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 13:25

er mit sikkerhedsudstyr hvergang jeg ridder, jeg har en Beta 2000 nr.3, dem sidder perfekt på mig, når jeg sveder lidt.

jeg ridder westeren på begynder niveu, men bruger altid ridehjelm, hvad andre gør blander jeg mig ikke i "det er deres liv", det kan godt være at det ser smart/flot ud med cowboy hat, men jeg er glad for min ridehjelm.

Jeg har også min ridehjelm på folden og "sikkerhedsvesten hvis det er nødvendigt" når jeg henter hestene eller hvis min hest er lidt op at køre, jeg tager ikke nogen chancer uheldet skal kun ske en gang og hovede er ikke så nemt at fikse på hospitalet, som en arm eller kraveben.

Jeg kan godt se at smart ridetøj ikke kommer til sin ret, når man har en sikkerhedsvest på, selvom man er en god rytter behøver det ikke være ens egen skyld at ulykken sker.

Venlig hilsen. Per Jørgensen Bjæverskov

Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.
0
0
Svar på denne tråd

ikke wæst
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 13:41

heii

jrg har haft med hest at gøære fra jeg var 4 år rider altid med ride hjæølm men har aldrig haft en sikkrhedsvæøst på

0
0
Svar på denne tråd

ikke vest
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 13:44

heii

jrg har haft med hest at gøære fra jeg var 4 år rider altid med ride hjæølm men har aldrig haft en sikkrhedsvæøst på

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 13:46

jeg HADER at ride med vest, men på den anden side er en ridehjelm jo også irroterene en varm sommerdag hvor man kommer til at svede om hoved.. så man skal vel bare vænne sig til det.. rider ALDRIG unden ride hjelm selvom den er irriterene..

0
0
Svar på denne tråd

RaceSafe
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:48

Der hvor jeg rider har ca.halvdelen af de voksne ridevest på når de springer...selvfølgelig næsten alle børnene. Det har nok noget at gøre med at man kommer i tanke om at det er en god ide, når så mange har det.

Jeg startede med at købe en billig vest (700,-), da jeg var røget af på springbanen et par gange - har redet (og sprunget) i skoven i mange år uden (uden at komme til skade). Den jeg købte sad forfærdeligt og jeg vidste med mig selv at jeg KUN ville komme til at bruge den hvis jeg virkelig følte mig overbevist om at jeg ville falde af. Jeg følte ikke at jeg kunne trække vejret ordentligt, kunne ikke få armene ordentligt ind til kroppen osv. Den var lavet af sådan to skumgummiplader som blev holdt sammen af velcro...den skulle forme sig efter kroppen når den blev varm...men jeg synes ikke rigtig det virkede.

Så jeg bestemte mig for at det var bedre at bruge lidt flere penge og så få en i lameller, som jeg tilgengæld ville bruge hver gang. Den jeg købte var importeret fra England af en i min klub...det er denne model: www.treehouseonline.co...ctors.html

Den er superbehagelig at have på og jeg bruger den altid - også om sommeren og også når jeg rider dressur. Den kostede 1700,- og er Beta2000 level 3 godkendt.

Ved ikke om den vil redde mig, men regner med at den vil kunne betyde forskellen på et blåt mærke og et brækket ribben. Man kan læse i "indlægssedlen" på alle sikkerhedsveste at de ikke beskytter mod at brække ryggen...men jeg tror dog alligevel at de i en grænsesituation vil kunne afbøde så meget at der alligevel ikke sker helt så meget.

Jeg har det lidt sådan at hvis man mener at en ridehjelm kan hjælpe en, så kan en sikkerhedsvest også...altså hvis man rider med hjelm, når man rider dressur fx...så er det vel fordi man forventer at man KUNNE ske at falde af...og hvis man har det sådan, så er en sikkerhedsvest også et must.

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

og øhh
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:53

...så synes jeg egentlig også at den ser lidt sej ud Det er samme mærke som jockey'erne bruger og den ligner også nøjagtigt (deres er bare kun level 1 godkendt)...og eftersom jeg rider fuldblod, synes jeg at det passer godt...heh

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:54

jeg rider ALTID med hjelm, men ejer desværre ikke en vest. Jeg springer ikke men rider dressur og ture - men når jeg skal til at tilride min plag vil jeg have en vest. Jeg brugte også vest sidst jeg tilred en hest.

Man burde jo ride med dem når nu de findes. Man kan vel aldrig blive sikker nok. Men jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at købe en og føler heller ikke noget behov for den lige nu (selvom jeg burde). Men når den lille skal tilrides bliver der indkøbt en god vest med en behagelig pasform.

Men min holdning er ellers, at man BURDE ride med dem for der kan jo ske ulykker på selv den mest fredelige hest, som du også oplevede det ...

Hilsen Mette

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

Sælges:

NY stübben siegfried MF special (havannabrun)

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 15:01
jeg rider altid med sikkerhedsvest eller lændestøtte.

Er blevet opereret i ryggen, og de skruer jeg har siddende..ja de skal gerne blive der.
Så hvis der er 30 grader, så har jeg minimum lændestøtte på, men det er sjældent det sker.

Sikkerhedsvesten er for mig ligeså vigtig under ridning som ridehjelmen.

Den er ikke superbehagelig i starten, hvor man føler sig låst fast. Men så længe den ikke ligefrem nager nogen steder, så drejer det sig om ganske kort tid, så glemmer man at man har den på.

Hvilket forbillede vi er for børn??

Tja kunne ikke interessere mig mindre. Jeg har ikke børn, skal aldrig have det så det er bare ikke min hovedpine, hvad andres unger rider med eller ikke rider med. Mine forældre, som i øvrigt ikke er hesteinteresserede overhovedet, har lært min søster og jeg, at ridehjelmen skal på, når man sidder på en hest.
Så jeg ser det som, forældrenes ansvar, ikke de andre rytteres.

Jeg tro at på sigt så bliver vesten almindelig på lige fod med hjelmen. Nogle bruger den, andre bruger den ikke.

SHETLANDSPONY HOPPE KØBES BILLIGT.

SE PRÆSENTATION FOR YDERLIGERE OPLYSNINGER.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 16:48

Anne M:

Jeg kan ikke huske hvad den hedder. Jeg er flytter til Odense uden hest, så har ikke mit udstyr her.

Men det er en jockeyvest købt i ingdams for efterhånden mange år siden. Ponyryttere må ikke ride springstævner i den. Men den er godkendt til galopløb, så jeg stoler på den er god nok.

Vh Louise

Sommerhus på Fanø udlejes... ta hesten med og rid tur på stranden ... se oplysninger på min profil.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm tja...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 17:10

Jeg har haft lånt mig til en men men men hvor dælan skal man gøre af sine bryster i sådan en??? Jeg ville gerne ride med den men tja syntes bare ikk der er plads til mig i den... Findes der nogen der er specielt designet til kvinder med lidt barm???

KnuZ

Vibber...

Nu med jordens skønneste hunde...

www.123hjemmeside.dk/Teglgaard2/

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 22:02

Hej Henriette

tror vi har haft gang i samme vest. Surfbrættet er nemligt to flamingofætre, der skal forme sig efter kroppen, det gør de bare ikke.

Den du har, er det en Jockey vest, altså den nederste af de tre, og kan man købe dem i Danmark, for vil jo gerne være sikker på størrelsen?

Dejligt at der er lynlås i, synes det er et helvede at den anden skal over hovedet. Det er rimeligt svært f.eks. at tage den af mens man sætter bane op osv.

Louise, jeg kender også en der har en vest med lameller som er gammel og som hun har brugt til military, men jeg tror ikke den er lovlig mere?

Spændende med den jockey vest, sådan en vil jeg gerne se IRL.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 22:05

Jeg rider med den de første gange på fremmede heste/ponyer, og ellers på tur og altid til springning.. Vi må ikke springe i min klub altså til undervisning, hvis vi ikke bærer den.. Det synes jeg er en god regel..

Hilsen

Louise
Som der har halvpart på dejlige Luna

Man kan lige, hvad man vil, når bare viljen og lysten er der.

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 23:04

Til travløb skal vi have godkendt sikkerheds vest på..Jeg har købt en letvægts model, normalt beregnet til galop løb. Den sidder fint, følger kroppen og vejer selv sagt ikk mere end 300 g

Den er meget behagelig og ikk generende på nogen måde. Den er købt hos Scan Racing i Århus og kostede omkring 800 kr mener jeg..

0
0
Svar på denne tråd

Surfbrædt!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 23:15
Ja... Den første og eneste sikkerhedsvest jeg købte var vist også et surfbrædt! Købte den fordi jeg skulle til at ride min dengang unghest, og sådan en fætter kan jo godt lave nogen unoder. Men den var ærligt talt så stiv og ukomfortabel, at hvis han lavede et lille hop, ja, så lå jeg der, for kunne slet ikke bevæge mig i skidtet! Så den blev smidt over i et hjørne, hvor den faktisk stadig ligger...

Har mange gange overvejer at få en ny, for er blevet lidt pylret. Men synes bare ikke pengene er til det pt. og har ikke lyst til flere dårlige oplevelser med et brædt på hver side af kroppen!

Dog sidder hjelmen altid på min knold... Den vil jeg ikke undvære!

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

RaceSafe
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 09:34

Anne M: Ja, den jeg har købt er den nederste - samme farve osv. Jeg bruger str.40/42 på overkroppen (har ikke store bryster) og skulle bruge en str.small i sikkerhedsvest(!). Det gode ved denne vest er at den har snører i siden, så man kan forme den til en fyldig barm, hvis det er det man har ;-)

Problemet med mange af de veste (surfbrædder) der sælges herhjemme er at de er mandemodeller...og selvom man ikke har store bryster, så har de fleste alligevel en smallere talje end mænd...så for at vesten skal sidde tæt dér, bliver den nødt til at klemme mere sammen foroven...ubehageligt.

Ja - det er dejligt at den har lynlås - meget nemmere at tage på og man kan gå med den åben til man skal ride.

Derudover vil jeg sige at jeg måske var lidt skeptisk over materialet...tyndt nylon, da jeg købte den...men jeg rider 5-6 gange om ugen - ofte i regn og mudder og mellem grene...og vesten, som er ca et år gammel, ser stadig ud som ny :-)

Min er som sagt købt af en i min klub, som importerer dem...skal jeg prøve at formidle kontakten (jeg har ikke lige hendes nummer her- ved faktisk ikke líiige hvor jeg har det)?

Eller vil du evt prøve min vest en dag (jeg kan se du bor på Amager...jeg bor på Østerbro), hvis du selv vil købe den i England... £ 111,50 er jo mange penge.

Mvh

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

Jockeyvesten ser behagelig...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 09:53

... ud - men den er lang i ryggen. Det ser Danriders vest ikke umiddelbart ud til at være?

Jeg bruger sikkerhedsvest, når jeg kører i terrænet (marathon), og vil helst ikke undvære den. Jeg har set flere gange, hvor let det kan gå galt, og jeg er ret glad for mine ribben :)

Min er en Jack Ellis, og det eneste positive jeg kan sige om den er, at den er kort bagpå. Ellers så er den dødens pølse!

Det er også 2 surfbrædder der er surret sammen - og jeg tror at det er en herremodel - den er i hvertfald lavet til en overkrop der er bredest foroven.

Det vil sige, at når jeg spænder den, så sidder den alligevel så løst under armene, at de ikke kan hænge naturligt nedad. Jeg ligner en af de der bodybuildere der går, som om de har et franskbrød under hver arm

Hvis det endelig lykkes mig at stramme den så hårdt foroven, at jeg er i stand til at sidde nogenlunde naturligt og holde fast på linerne uden at holde dem helt oppe under hagen - så tipper den sådan ud i siderne forneden, at jeg faktisk ikke kan være i sædet!

Det er det argeste l.rt jeg nogensinde har brugt penge på! Det er endda en børnestørrelse, og så er den alligevel for bred - og det er altså ikke fordi jeg er anorektisk tynd.

Jeg har simpelthen brug for en vest der sidder til min krop (som er ret flad foran :)) og som ikke går så langt ned i ryggen, at den bliver skubbet op når jeg sidder ned i sædet. Og så gør det naturligvis heller ikke noget, at den ikke koster 3.000 kr ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:17

Hej Heriette

Har du hest på Amager? For så er det hele jo så nemt;-)

Det lyder da som sådan en vest jeg skal have. Håber der er nogen der kommer med et fif om en god en købt i Danmark, det kunne være så meget nemmere.

Generer det dig ikke at den er lang bagpå, Henriette? For det er også det mest irriterende ved min, selv om jeg godt kender til problemerne foroven, som Sif beskriver.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jockeyvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:18

Sif...Det er rigtig at den 2-farvede jockeyvest som er på siden med RS2000 vestene er ret lang:

www.treehouseonline.co...s2000.html

...men jeg tror at det er den extra lange model man kan bestille, for så lang er min slet ikke. Den er perfekt længde til alle sadler jeg har prøvet.

Mvh

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

OK - jeg må vist i gang...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:20

... med at lægge penge til side :)

Anne M: har du kigget på Danriders vest? Den ser altså fin ud.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Nordpå
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:26

Hej Anne...Næh jeg rider i Dyrehaven... ...men hvis du kommer inde i byen, så bor jeg jo på Østerbro...

Kan godt forstå at du hellere vil finde noget i DK...altid dejligt at man kan prøve forskellige str./modeller og sådan...Jeg så i et Equipage-blad en reklame for en vest der ligner...tror måske den er lidt længere (men det plejer man at kunne tilpasse), den var også i lammeller og sådan. Den kostede vist 1000,- for voksenstørrelse. Jeg tror det var en butik i Rødovre (Horse house tlf nr. 33140101) der havde den...og jeg mener sikkerhedsvesten hed Riders Company...Prøv at ringe til dem og hør.

Held og lykke

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:26

Jeg har altid redet med ridehjelm, men aldrig med sikkerhedsvest.

Siden jeg begyndte at ride ungheste for et par år siden, er jeg dog kommet en del mere til skade i forhold til før jeg red unghest, så nu overvejer jeg at købe en sikkerhedsvest som den Mulemus linker til.

Ind til videre har jeg dog holdt en ridepause, men jeg regner med at købe vesten, inden jeg starter op igen.

Når den er købt, er det planen at den skal bruges hver gang jeg sidder på en hest. Derfor er det også vigtigt for mig at finde en, jeg virkelig føler mig tilpas i.

---

Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl

Mangler du en rytter til din hest i en måned? Se mere her: www.heste-nettet.dk/ma...ileid=9251

0
0
Svar på denne tråd

Heh...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:28

To sjæle een tanke...og så lige på samme tid... :-)

Ja det var netop den vest jeg tænkte på...den som Sif fandt...og den er jo også billigere end min :-)

Mvh

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

vest på...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:33

Men den er da ikke i lameller?

Jeg må ud og prøve den i morgen, så skal jeg skrive hvordan den var herinde:-)

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Ja, vil du ikke lige det?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:37

Jeg kunne godt tænke mig sådan én - men inden jeg beder "min" butik om at skaffe den hjem, ville det være godt at høre andres vurdering.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:38
Min har fulgt mig i tykt og tyndt siden jeg købte den for 3 år siden. Den har også reddet mig fra flere brækkedt ribben og kraveben. Jeg rider aldrig uden den og min hjælm..

"At fuldføre er at vinde"

0
0
Svar på denne tråd

Sif...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:40

Jeg laver lige en bedømmelse herinde og tro mig, jeg er en kritisk forbruger:-) Men håber den er god, så kommer den med hjem i kurven (kæresten betaler, vel?!)

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Lameller...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:44

...jeg tror, på alle veste, at det er sådan at lamellerne er på ryggen og at forstykket er lidt mere opdelt...det er jo der man er lidt mere 'kuperet' ;-)

I øvrigt ved jeg at rideudstyrsbutikker som ikke føre den slags modeller ofte vil sige at de ikke beskytter så godt som 'surfbrædderne' fordi hvis man lander på en sten så tager hele surfbrædet af og fordele stødet, mens en lamel jo selvfølgelig ikke har så stor en flade af fordele støddet på. Men jeg har det bare sådan at de begge er Level 3 godkendt og så er de vel også begge sikre at have på.

Held og lykke i morgen...glæder mig til at høre hvordan det gik med vesten...det ville være fint hvis vi kunne få startet en trend med at bære vest...jeg tror på at det er godt :-)

Så længe det er en af de gode, så hæmmer de ikke ens bevægelsesfrihed overhovedet.

Mvh

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anne M
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 10:45

Hej Anne

Jeg har ikke læst indlæggene siden du spurgte mig om min vest :-)

Min vest er sort. Den er købt hos Horze. Den er endda nedsat i pris lige nu. Du kan se den her:

horze.com/?cPath=42_27

Og ja, de er nødt til at gå nogenlunde langt ned bagpå, for at beskytte ordentligt, men hvis den støder på, så er det jo slet ikke til at holde ud. Som sagt klippede jeg lidt af forneden på min og en smule i nakken og så passer den bare super.

Min er lavet sådan, at det der hårde indeni ikke bare er ligesom en plade (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare), men er lavet ligesom i rækker så den er både lettere og mere bøjelig. Har redet med den anden slags og de er meget mere stive at have på - og tungere!

Hilsen Hanne

Showtrense købes!

Skal være sort og str. Cob. Gerne inkl. tov m. kæde.

Skriv til mig via beskedcentret, og fortæl hvad du har :-)

0
0
Svar på denne tråd

Veste..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 11:24

Jamen så tror jeg at jeg vil prøve begge veste i morgen. Altså både køre til Horsehouse og Horze og så vurdere begge.

Spændende

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Lamelvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 15:00

Jeg er også begyndt at ride unghest, og tog derfor beslutning om at købe en vest. Har længe tænkt tanken og prøvet hvad jeg kunne finde i div. forretninger. Har dog ikke kunnet finde nogle jeg kunne bevæge mig i.

Faldt så over en Lamel vest (Danriders) på tilbud hos Monthago i Greve. Den er super. Har den på hver gang jeg sidder på en hest. Og så kan lændestykket slås op, så det ikke genere når man sidder i sadlen.

Kan kun anbefales.

mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Gitte Kjær
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 15:06

Hvad måtte du betale for den?

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 15:19

Hej

Jeg er en af dem hvor sikkerhedsvesten har reddet mig for at blive lam,,,for 3 år siden blev jeg SMIDT af min unghest for derefter at ryge ind i et metalhegn og havde jeg ikke vest på,var jeg havnet i kørestol lammet...

Jeg har altid haft udstyret da jeg er gammel jockey (sjovt nok,brugte vi ikke veste i træning dengang) så derfor har jeg altid brugt den og føler mig virkelig nøgen uden...

2 af mine veninder,brækkede også ryggen,en året før og en året efter,det er altså ikke sjovt at skulle gå med metalstativ i 3 mdr.og ikke kan foretage sig en dyt...for ikke at snakke om de gener man får senere i livet...

Jeg skal ikke gøre mig til en prædiker,men synes det er en rigtig lam undskyldning at komme med,når folk siger at den er besværgelig,det er blot en vanesag og husk at tænke på de mennesker det går udover bagefter når skaden er sket og overvej så lige en ekstra gang om du ikke lige kan leve med den genere en lille smule,man skal ikke tage livet for givet...

0
0
Svar på denne tråd

Det var billigt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 15:20

Monthago har ophørsudsalg i øjeblikket, det var vist under 800,- kr.

mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 15:23

Jeg prøver monthago i morgen.

Hoejdal, jeg forstår godt hvad du mener, men hvis du er gammel jockey er din sikkert også en af de mere fleksible veste. Men tror du overhovedet at den er godkendt så?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 17:32

jeg har lige taget mig sammen til at købe en, og det er en fra tika. Den gik godt nok langt ned synes jeg, så nu håber jeg at den dur.

- det er sådan en med to "suferplader" nu håber jeg at den er beder, end det i syntes.

Jeg lignede ogen en bodybilder i den, men forhåblig lægger den sig til

- Jeanette

oO(Kiwie og Pilgrim <3)

Engang Knabstrupper, altid Knabstrupper

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 17:52

Hvilket forbillede er man lige?

Jeg rider ikke med vest, for det har jeg aldrig gjort... Ikke at det da er yderst fornuftigt at gøre det... Det er bare... Ja... Har ikke nogen fornuftig grund til at lade være...

Min mand havde på et tidspunkt en ide om at han da sagtens kunne klare sig uden hjælm, hvilket jeg protesterede voldsomt over... Endte med at fortælle ham, at jeg ikke havde tænkt mig at passe ham, hvis han endte som en grøntsag...

Det samme kunne jo gøre sig gældende hvis man fik smadret ryggen pga. manglende vest...

Zamangah

Palomino hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 18:43

har aldrig prøvet en , men det ville jo nok ikke være en dårlig ide.

Men med 3 heste er der dækner , smed , dyrlæge, forsikringer osv, osv, der er der kommer i første række. Her er det hesten frem for mig selv.

Bokse udlejes se præsentation.......

0
0
Svar på denne tråd

Spændende hvad det bliver
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 20:23

Anne M

Så bliver det spændende, om der er en du synes nok om til at købe den. Du må da lige skrive i morgen, når du har været på farten

Hilsen Hanne

Showtrense købes!

Skal være sort og str. Cob. Gerne inkl. tov m. kæde.

Skriv til mig via beskedcentret, og fortæl hvad du har :-)

0
0
Svar på denne tråd

efter at havde læst
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 21:55

denne debat idag og noget tids overvejelser, har jeg idag været uda at købe sikkerhedsvest til både mig selv og min datter.

Jeg skal jo til at tilride min traver/gøre ryttervant og datteren skal til at have mere seriøs undervisning på hendes shatlandspony.

Så nu bliver de brugt hver gang, har ikke lyst til at få unødvendige skader...

Selv om alle ting i livet måske ser helt sort ud, er der kun lysere sider rundt om hjørnet - når bare du leder de rigtige steder.
0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 22:07

Jeg bruger altid hjelm og vest -men ønsker mig rigtig meget en ny lamelvest. Er så træt af mit stive brædt...

Og jeg er også en af dem der har bidt i græsset for alvor, uden vest. Dyre lærepenge at lege med mit helbred, så nu bruger jeg altid vesten, undtagen til dressurstævner, da vesten er stor og klodset og forstyrrer helhedsindtrykket

Ved du hvor jeg kan købe en koboltblå forår/sommerjakke, figursyet?

-så vær sød at sende en besked til mig...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har aldrig gjort det
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 10:05
nej, og kommer sikkert heller ikke til det. I sin tid da jeg osse moftog springundervisning og sprang ret højt gjorde jeg heller ikke. Den gang var snakken heller ikke oppe så meget som nu, og reglerne mv. var ikke så stramme.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

normalt ikke, meen...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 11:36

men da jeg i sidste uge købte ny hest på 5 besluttede jeg mig for at tage min kærestes søsters på.. de første dage skete der ingenting og jeg overvejede derfor på 3. dagen om jeg ikke skulle lade være fordi at den er død irriterende at galoperer i når man rider dressur. Men af en eller anden grund gjorde jeg det alligevel... Jeg tør ikke tænke på hvad der var sket hvis jeg ikke havde gjort det. jeg blev nemlig smidt af i den grad... landede SÅ hårdt på den ene side af lænden (Havde jeg ikke haft vest på, havde det måske været halebenet/ryggen) Alt luft blev presset ud af mig og jeg kunne hverken tale eller græde, men alligevel kom der en masse lyde fra mig, fordi at jeg jo "skreg" af smerte, bare kun med halv styrke fordi at jeg ingen luft havde... Det gjorde vildt ondt og jeg blev sgu skræmt.

Jeg har fået en vis respekt må jeg sige...!!! Før dette red jeg aldrig med sikkerhedsvest..

0
0
Svar på denne tråd

Hej...Anne M
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 09:27

...har du været ude at prøve veste...Vi er jo nogen der er nysgerrige efter at vide hvad du fandt frem til :-)

Lad høre!

Henriette

0
0
Svar på denne tråd

veste...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 12:23

Åh, jeg nåede ikke derud. Har så dårlig samvittighed Men specialet pressede og pressede, grrr. Skal aflevere om to uger- og havde lige en jobasamtale. Men skriver så snart jeg får prøvet en vest, nu må jeg tage mig sammen.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Til anne m
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 12:31

Hej

Da jeg brækkede ryggen,var det med min jockeyvest som er godkendt i katergori 2,hvilket jeg egentlig stussede lidt over,og den er bestemt ikke mere flexible end de nye(den var over 8 år gammel)falckfolkene måtte klippe den over for at lægge mig ordenltigt på båren,så jeg var jo nødt til at købe en ny vest,som så var i den højeste kategori...købte min gennem nettet i england,da den gerne måtte være så let som muiligt ligesom min jockeyvest var det dengang...så jo den var godkendt det gamle skidt,og når den ikke var i top kategori,kan den nye jo kun beskytte bedre...

0
0
Svar på denne tråd

Til anne m
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 12:53

Hej

Da jeg brækkede ryggen,var det med min jockeyvest som er godkendt i katergori 2,hvilket jeg egentlig stussede lidt over,og den er bestemt ikke mere flexible end de nye(den var over 8 år gammel)falckfolkene måtte klippe den over for at lægge mig ordenltigt på båren,så jeg var jo nødt til at købe en ny vest,som så var i den højeste kategori...købte min gennem nettet i england,da den gerne måtte være så let som muiligt ligesom min jockeyvest var det dengang...så jo den var godkendt det gamle skidt,og når den ikke var i top kategori,kan den nye jo kun beskytte bedre...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 02:14

sådan en i dag:

www.danrider.dk/nyheder.php?show=6

Det er den 'led-delte', og den kostede lige godt 800 kr. Jeg brugte lang tid på at indstille korset-snorene i siden, men nu er de så indstillet (y)

Jeg red i skoven med den på her til aften, og jeg tænkte overhovedet ikke over den, før vi havde redet langt over halvdelen af turen (y) - og da var det kun fordi jeg fandt ud af, at 'haleklappen' kan vippes op og ned :-P

Den er rigtig ok (y)

Heldigvis kan den sagtens være under de fleste af mine jakker/frakker.

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

vest på
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 07:46

Hej Nina

Hvor købte du den? Den er fin, kan godt li den er diskret i sort.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 08:47

Jeg har også altid været af den opfattelse, at sådan en kan man da ikke ride dressur med... Meeenn man lærer jo af sine fejl Jeg har efterhånden prøvet at slå mig lidt for mange gange ved ufrivillig afsidning, og man begynder jo efterhånden at tænke på konsekvenserne.

Det er ikke mere end 3 uger siden, jeg anskaffede mig en sikkerhedsvest. Den var godt nok heller ikke billig, men den er 100% ALLE pengenme værd! Den er lavet af lameller, så den former sig efter din krop, og den er ikke synderlig varm at have på. Den er med lynlås og justerbar i siderne.

Jeg har INGEN problemer med at ride dressur med den, da der er fuld bevægelighed i den - den føles faktisk som en "almindelig" vest at ride med. Jeg har købt den i ingdams. se evt. www.ingdams.com

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 02:20

den hos Auderød Rideudstyr i ved Hørsholm/Karlebo...

Det er nok den samme som Ingdams...

Den har snøre i siden og lynlås foran (y)

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig skal man ride med vest
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 09:41

Jeg har verdens sødeste Fjordhest som er stille og rolig, men heste er jo altså nogle gange lidt uforudsigelse! Min lille dengse faldt lige så lang han var i torsdags, heldigvis skete der ikke noget med ham og jeg slap med masser af hudafskrabninger i ansigtet og et par knækkede fortænder. Men uanset hvad, aner man aldrig hvad der kan ske, derfor rider jeg altid med både hjelm og rygskjold. Jeg har købt et motorcykel rygskjold, da jeg følte mig meget klaustrofobisk i en ridevest! Det fungerer fint og er ikke i vejen - prisen er kr. 599,00

Mvh.,

Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider