Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

det FORBANDEDE ridemærke!
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 17:55

Nu er jeg ved at være godt træt af det ridemærke fis! Jeg har i foråret taget 1. ridemærke og mangler nu at tage både licens og 2. Men kan ikke gennemskue hvor jeg i hele hule pruhest skulle finde ud af hvor så'n noget afholdes . Jeg kan ikke tage det i min rideklub . Og jeg skal bare bruge prøven (behøver ikke være med til undervisning) kan selv "studere" det.

Nogen dejlige mennesker der kunne fortælle mig hvordan jeg finder ud af det

Så er jeg frøken evigglad

Tak ..

Nu ejer af DK's bedste sportspony!

- Faucon Marcel !

Medlem af Egene rideklub

- Danmarks bedste ridecenter

med undervisning v/ Ulrich Gaarslev

0
0
Svar på denne tråd

åhh ja.. de ridemærker
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:01

Kender det godt!

Jeg har licensprøven og har i sin tid også taget ridemærke 1 og 2

Men da jeg skulle sende det hele ind kunne jeg selvfølgelig ikke finde diplomer for at dokumenterer, at jeg har taget de ridemærker.

Så nu skal jeg altså til at tage dem igen! Og der er inden steder jeg lige umiddelbart ved som afholder ridemærke-halløj.

Så nu har jeg tilbudt at undervise rideskolens elever i de to første ridemærker, hvis der er interesse for det, så jeg selv kan tage dem igen!

For går udfra, at DRF ikke vil lave en undtagelse og give mig det rytterlicens uden kopi af diplomerne.. :-)

Luna

- ejer af talentfuld vildhest
Nye billeder på præsentation
KK Ultra Aurigan bid til salg
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:04

Gå ind på www.infosport.dk også ind under dit distrikt og kik allesammens rideskolernes hjemmesider i nærheden igennem. Det plejer somregel at stå på deres hjemmeside, hvis/hvornår de har ridemærke undervisning.

Derud over kan du ringe til dem der ikke er hjemmesider ved, det er da et sted at starte :)

Mvh Heidi ~{leder nu efter part i kolding fra 01/09/06...se annoncen her }~

0
0
Svar på denne tråd

ARG! !
Forfatter: 

hmm ja gud må vide bedre !

Men er du ikke registreret?!

- Faucon Marcel !

Medlem af Egene rideklub

0
0
Svar på denne tråd

jeg forsøger
Forfatter: 

at få et kursus på plads med ridemærke et, 2 og klar parat start, men guuud det er svært at få en klub til at støtte projektet!

Enten vil formanden ikke komme forbi og skrive under, ellers vil de ikke udlåne sted osv osv... det er helt fantastisk det skulle være så svært!

Men jeg håber stadig.

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

tak !!!
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:05
Stort arbejde men det må jeg jo bare tage fat på ! Tak ..

- Faucon Marcel !

Medlem af Egene rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Øv ridemærker
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:10

Jeg er SÅ træt af det med de ridemærker! Det man laver til de prøver, har da intet at gøre med at ride distriktsstævner.

Jeg har holdt ridepause nogle år, men nu hvor jeg er i gang igen, vil jeg også gerne ud og starte igen, jeg kan bare næsten ikke overskue at skulle tage de ridemærker først. Det er både besværligt og helt uforståeligt for mig, hvorfor man skal det.

Hvorfor laver de så ikke bare en samlet licensprøve?

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

registreret?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:16

Er man stadig registreret hvis det er ca 6-7-8 år siden jeg har taget ridemærkerne?

Også derfor jeg ikke har gemt diplomerne, for troede jo aldrig jeg skulle få brug for dem

Ellers må jeg også til at ringe til klubber, som afholder teoritimer/prøver?

Hvordan kan man være selv-studerende, har prøvet at læse mig frem til det på DRFs hjemmeside, men synes det virkede som det er for en gruppe og ikke for enkelpersoner..

Luna

0
0
Svar på denne tråd

licensprøve
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:18

Har fornyligt læst på DRFs hjemmeside, at man arbejder på at få lavet en "samlet pakke" som indeholder ridemærke 1 og 2 og licensprøven.

Hvorfor gjorde de ikke det fra starten?! ARGH

Luna

0
0
Svar på denne tråd

Manglende diplomer
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:31

Hvis man har mistet sine diplomer, så skal man ikke fortvivle.

DRF har alenlange lister med de, som har taget prøverne. Ring ind og snak med dem, så er jeg sikker på, at du vil få at vide, at de har dine resultater.

Jeg har selv taget mærkerne tilbage i 1979 og har mistet mine diplomer, men hvis jeg skrev under på en tro og love erklæring om hvornår og i hvilken klub, jeg havde taget dem, så ville det ikke blive noget problem, sagde de.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Kikærten
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:35

Ej, det var da en lettelse at høre!!!

Jeg ved godt nok ikke præcis hvilket år det var jeg tog de ridemærker, men det må være omkring 98-99 tror jeg.

Hvem skal jeg ringe til i DRF for at snakke med dem?!

Luna

0
0
Svar på denne tråd

Ridemærker?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:57

Humm, skal man også til at tage ridemærker/licensprøver hvis man tidligere har haft rytterlicens? Nu er det jo et par dage siden jeg sidst havde en rytterlicens og dengang skulle man jo ikke bevise noget for at få den. Så jeg aner intet om reglerne for at få rytterlicens.

Nogen der har lyst til at forklare mig dem?

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Søger fuldtidsjob som webprogrammør i Århus Amt.

Freelance webdesign tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd

Tina (Spirits)
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:14

Da du var fyldt 18 år den 1. januar 2005

Skal du bare kunne dokumentere, at du tidligere har haft rytterlicens. Fx ved et gammelt licensnr, som de anbefaler man benytter igen, når man ansøger om licens igen.

Du kan læse meget mere på DRFs hjemmeside :-)

Luna

0
0
Svar på denne tråd

Evt ...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 22:27

Er der evt et sted i DRF man kan ringe ind og spørge om afholdelse af disse ridemærker? For istedet for selv at lede må de da vide det! ik?

Syntes lidt at der er noget rod med de ridemærker og den rodede måde de er organiseret på! Som Luna siger : Hvorfor har de ikke lavet en samlet pakke fra starten.

Hørte engang nogen sige noget om at det ville være KEDELIGT hvis man kun gik op til en prøve ! Men der er jeg STÆRKT uenig !!!

Kors i hytten "!

- Faucon Marcel !

Medlem af Egene rideklub

0
0
Svar på denne tråd

ridemærker
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 23:27

Ridemærkerne er tænkt som en uddannelse, alle ryttere burde tage med det samme, de begynder at ride.

Vi kan vel heller ikke blive uenige om, at det er vigtigt, at man lærer at omgås heste, og hvad der nu ellers følger med det at være rytter.

For nogle år siden bestemte HB så, at der skulle stilles krav om uddannelse til de ryttere, der ville ride c-stævner, fordi stævnepladserne vrimlede med ryttere, der var for dårligt uddannet.

Der var forslag om, at man skulle have alle fem ridemærker for at tage rytterlicens; men man endte med ridemærke 1 og 2 som et kompromis.

Det uheldige i denne løsning er selvfølgelig, at ridemærke 1 og 2 intet har at gøre med stævnedeltagelse; men man lærer dog noget om sikkerhed, og det var der også brug for.

Ridemærkerne har mange år på bagen og trænger til at blive revideret, og det er vi som bekendt i gang med.

Vi har lavet et mærke, som indeholder det, man skal kunne for at ride D-stævner. Vi har foreslået HB, at man skal have en basisuddannelse og dette mærke for at tage rytterlicens.

Det bliver større, men også mere relevante krav.

Jeg håber, at Tine får sit kursus igennem, og at klubber og distrikter kan se, at det er en god ide at hjælpe de ryttere, "der er strandet i systemet" videre på denne enkle måde og så i øvrigt sørger for, at de unge ryttere får deres uddannelse samtidig med, at de lærer at ride, så de ikke lander i samme situation, når de vil til at ride stævner.

Vh Elisabeth

DRF´s Breddeudvalg

Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
0
0
Svar på denne tråd

ridemærker
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 23:40

Isabel: Er du nu sikker på, at du rider på Danmarks bedste sted, når der ikke tilbydes ridemærkeundervisning?

I den klub, som jeg er medlem af (den er ganske lille), er der ikke rod i ridemærkeundervisningen.

Der er mulighed for at tage alle fem grader.

Man kan heller ikke blive uddannet som rytter på en weekend.

Uddannelsen bør tages samtidig med, at børnene lærer at ride og ikke først, når de er klar til at ride stævner.

Du kan i øvrigt spørge ridemærkedommerne i dit distrikt, hvor de skal dømme, og så kontakte de pågældende klubber for at høre, om de har plads til dig i tidsplanen.

Vh Elisabeth

Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
0
0
Svar på denne tråd

hehe :P
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 13:25

Ja jeg er helt overbevist om at jeg står på danmarks bedste ridecenter! Jeg har bare været så uheldig at misse hver gang der har været ridemærke . Har tidligere stået et sted hvor jeg flyttede lige efter ridemærke 1. Så fejlen er helt på min egen side .. men mangler ret akut ridemærke 2 og licens .

Men forstår godt din undren

- Faucon Marcel !

Medlem af Egene rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider