|
|
| Er du enebarn? |
| Forfatter:  |
Ishesten |
| Dato:  |
09-08-2006 15:39 |
|
Hej! Er du enebarn? Hvis ja, er du så glad for det eller ked af det? Og i så fald hvorfor? Jeg er selv enebarn og har altid været rigtig ked af ikke at have nogen søskende:( Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om andres tanker omkring det... Hilsen Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja, det er |
|
|
Jeg, men fik to dejlige storebrødre, for 15 år siden, da min mor fandt sammen med min stedfar..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris Medlem af DÅHM syd horseauction.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jep, det er jeg |
|
|
og har altid synes det var skønt, faktisk er jeg ud af en hel familie enebørn, både min mor og min søn er enebørn. Karin
Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
fru-schwerin |
09-08-2006 16:37 |
|
Heldigvis...har to søstre.. ...og er glad for det.Vores familie er nemlig ikke større end vi tre piger og vores mor..(så selfølgelig svigerfamilie, men de var der jo ikke i vores barn/ungdom) Min ene søster er iøvrigt herinde...ice cube..så dejligt vi kan dele interesse... vh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps!!! |
|
|
Det er jeg, og en meget glad en af slagsen. hvis ikke min mand havde været så stædig, så havde vores søn også været enebarn. Jeg tror det gir en god balast og tro på sig selv, det gør det nok også at have søskene, men det ved jeg jo af gode grunde ikke noget om. Jeg har altid været glad for det og har altid haft et godt netværk i mine venner og resten af min familie. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten... |
Helle - Mimi |
09-08-2006 17:27 |
|
jeg føler mig lidt sådan. Har en storebror som er handicappet, men jeg ville godt nok give guld for en bror eller søster at dele sorger og glæder med. Ud og over min bror er min far mit eneste familiemedlem. Min mand har selvfølgelig familie og jeg har mine børn, som heldigvis ikke er enebørn. Hvor er I heldige I som har søskende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det... |
|
|
a, jeg er enebarn. Om jeg er glad for det eller ked af det? Tja, nu bruger jeg ikke meget energi på at vurdere om jeg er glad for ting jeg ikke kan ændre. Faktum er at jeg ikke har nogle hel søskende, og ikke nogle halv søskende så vidt jeg er orienteret. Men umiddalbart savner jeg ikke noget. Når jeg ser på mine venner og min familie, så har flertallet enten bøvl med deres søskende (uvenskab m.m.), meget lidt kontakt, eller slet ingen kontakt. Så set i det lys, så har jeg det godt med at være enebarn. Men man står da noget alene med sygdom hos forældre, eller når de falder væk. Men igen, jeg kan ikke lave om på det, så jeg må leve med det, foksere på fordelene, og blive stærk af ulemperne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enebarn |
|
|
Hej. Jeg er enebarn. Jeg har altid ønsket mig søskende. Allerhelst ville jeg have en storebror.  Jeg savner en der har været der altid. Jeg har boet på institution, så min opvækst har været temmelig svær, og jeg har været ret alene.  Min mor har haft mænd der har haft børn, men dem har jeg aldrig fået noget specielt godt forhold til. Hilsen Benedicte
Så blev den ged vist barberet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| søster |
|
|
Jeg har en lille søster, som jeg ville ville bytte for drømme hesten, hun er da altid når man har brug for en godt grin, SIster for ever Min kat er væk kik venligst på min præsentation for yderligere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej- men |
xtiny |
09-08-2006 18:39 |
|
Jeg er den yngste ud af 5. Min bror er 6 år ældre end jeg, min ældste søster 12 år ældre. Jeg har 4 søskende. På en del leder er jeg enebarn, jeg legede ofte ene i en fantasiverden, der er vokset med årene. Jeg elskede at kravle meget højt op i et træ- og være alene. Eller gå tur i skoven om sommeren med min hund, lige før daggry. Vi mødte aldrig et øje, men min mor var SÅ nervøs for mig- hvad, jeg ikke forstod. Dengang! (idag er jeg også vild med den dybblå sommerhimmel og daggryet). Mine søskende har givet en masse ting, jeg var til rockkoncerter som lille, var med. I dag elsker jeg at læse, midt en stor tryg larmende forsamling. At være der- uden at det koster. Mine interesser- er- forskellige! Jeg har en hjerne, der kører 110 i timen, jeg kan ikke leve uden bøger og læsning! Jeg ser naturen og kan ikke leve uden- om det så bare er en due, der krydser min vej. Min mor har lært mig planterne (og at slå op i en flora), min far var til fugle (fuglebøger). Mine søskende kan tegne (men det var jeg bedst til!), de kan noget med maskiner, de kan sy- og nogen af dem er musikalske. Som enebarn med søskende- så har jeg nogen potentialer. Min dreng er derimod enebarn, god til sprog og matematik. Smidig og motorisk begavet- musisk. Og så kan dyr lide ham. (Omvendt opdragelse- lad dyr komme til dig. Han har altid elsket dyr- det er gensidigt. Lad være med at løbe efter dyr, giv dem fred i kurven, stalden, vær god ved dem. Det virker  !! )
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaa ene |
Martina |
09-08-2006 18:40 |
|
Ja, men jeg er ikke ked af det. Da jeg var mindre kunne jeg godt tænke mig en lille/store bror/søster, men nu er jeg egentlig ligeglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja- det er jeg |
|
|
jeg har altid været ked af at være ene barn, men pga kompliceret fødsel blev det kun til mig, ville nok helst være selv og så stadig ha min moar. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja er ene barn |
|
|
men ville gerne havde haft søskende. man lære nogle ting når man har søskende, som man misser når man er ene barn. hilsen laica
det er modtageren der bestemmer budskabet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enebarn |
|
|
Jeg er enebarn. Og jeg ville rigtig gerne have haft søskende, da jeg tror det ville have givet mig meget. Andre har også sagt til mig at de tror jeg ville have haft godt af at have søskende, der er nu engang ting man ikke lærer når man altid er det eneste barn. Jeg er dødtræt af at høre om at enebørn er overforkælede og tror de ejer og styrer hele verden, dette er ikke nødvendigvis korrekt. Enebørn vokser ganske vist op som eneste barn i en familie, men de vokser altså også op i en verden hvor de er omgivet af to voksne, to voksne der ved bedre og som mere eller mindre er enige om at de ved bedst... to "overmagter" om du vil. Jeg synes ikke det er specielt let at være vokset op som enebarn, mine forældre var da udmærkede, men der ER bare nogen ting man ikke har adgang til, fx. at være sammen med en søskende mod forældrene. Som enebarn er du altid alene... synes jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også enebarn her |
|
|
Og har ikke tænkt på eller manglet søskene før jeg blev voksen. jeg misunder de søskene der ofte ses og har et tæt sammenhold. Allegevel har jeg selv lavet et enebarn som nu er 9 år. Hun ønsker bestemt ikke søskene, men jeg tror nu at det ville have været sundt for hende. Nu er hun så gammel at hun jo altid vil være enebarn.. også selvom jeg måske får et til barn på et tidspunkt. håber bare at hun som jeg må få nogle dejlige trofaste veninde som hun kan have et tæt forhold til, så tror jeg ikke at "voksen søskende trængen" bliver så stor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke enebarn |
Mie (attila) |
11-08-2006 14:06 |
|
Jeg er ikke enebarn , heldigvis . Jeg er glad for at have min tvillingebror martin på 13 . Jeg synes det er fedt , når man er på ferie at man har nogle at 'lege' med , . istedet for at man skal finde nogle nye hele tiden , selvf er det fedt at finde en ny veninde eller en ny ven , men jeg vil da os gerne have en bror at dele glæder og sorg med . Fx , da min farfar døde , der var det rart at have en bror man kunne grade ved . SÅ jeg fortrækker ikke at være enbarn, Måske kan det have sine fordele , men nej tak .
Attila Min elevater Pony (: <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enebarn |
Ginybl |
11-08-2006 15:24 |
|
Jeg er enebarn og er fint tilfreds med det. Da jeg var mindre ønskede jeg mig en storebror men det var jo lidt svært når jeg nu var den første og den sidste. Jeg tror det er en skrøne når folk siger man ikke lærer de samme ting som dem med søskende gør. Vi lærer jo også at dele og omgås andre i det de fleste af os også har været i daginstitutioner hvor der mange andre børn. Om jeg har savnet søskende som jeg er blevet ældre??? Nej, men har tilgengæld haft en fætter og kusine meget tæt på som jeg et eller andet sted betragter som søskende. Vi har et meget specielt forhold hvilket jeg sætter stor pris på. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Nej jeg har min søster somer 8år ældre end mig, og det er jeg bare glad for. Hun er noget af det bedste der findes.
D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende. I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret. Lad være med det pis!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enebarn |
smukke-ped |
11-08-2006 15:39 |
|
nej...jeg har en bror. han er 28 og bor på amager...lige ved lergravsparken... han arbejder i et firma der fremstiller ting til håndværkere...sprehn hedder det.. og så bruger han fritiden på at tattovere,og han har en kammy der piercer...så vil de åbne en tattoo biks...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rtyetsrølhj |
|
|
nej.. har en lillebror.. kunne godt på et tidspunt "prøve at være enebarn" hvis i forstår.. bare i en uge.. og så savne sin bror! 
Lori -my love -my passion Smil til verden og verden langer dig en. -smil igen, og verden langer dig en mere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg er |
|
|
enebarn og jeg har i mange tilfælde savnet en søster/bror at tale med, specielt da min far døde.
Louise Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede
Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.
At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nej... |
Linda & Shetterne |
11-08-2006 21:38 |
|
jeg har 3 søste og er rigtig glad for at være vokset op med søskende. Min kæreste derimod er enebarn, hans mor var også enebarn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej - heldigvis |
|
|
er jeg ikke enebarn, og mine børn er heller ikke, det er ikke noget jeg kunne forestille mig at være, dog har jeg kun 1 bror, kunne godt have brugt flere søskende. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej og ja |
ishest2 |
12-08-2006 09:19 |
|
Jeg har 2 storebrødre men de er en del år ældre end mig så jeg har altid følt mig som enebarn. Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|