Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Banansnitter...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:14

jeg har en svaghed for banansnitter og er efterhånden ved at købe mig fattig i dem hos bageren (overdrivelse fremmer forståelsen)... jeg har nu kigget samtlige bage-kage-bøger igennem og der er ingen opskrift på banansnitter i en eneste af dem.

Hovedproblemet er nok den specielle tykke creme der er i... hvordan hulen laves den?

Er der en af jer der har en opskrift på disse vidunderlige kager? eller måske arbejder du ligefrem hos en bager og kan liste opskriften ud af chefen? *S*

Håber der er bid hos en af jer...

Kat.1 pony, lysbrun m. blis og 4 høje sokker.
M. papirer og hestepas.
4 år, hoppe. 147 i stg. ikke tilredet.
20.000 kr.
www.123hjemmeside.dk/baekgaarden
0
0
Svar på denne tråd

google...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:16

Jeg har naturligvis Googlet på emnet, men der er ikke en opskrift der lyder som noget af det man køber hos bageren. (den ene var med friske bananer og yoghurt... ikke lige sådan en jeg søger).

Det skal være en opskrift der svarer til sådan en banansnitte man køber hos bageren.

M. papirer og hestepas.
20.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:17

Jeg aner ikke engang hvad det er...

Men lyder usundt... Har en opskrift på banabroulade... God kage, men fantastisk hurtigt klam...

Zamangah

Specialdesignet dobbelt hundebur til Opel Astra st. car sælges

Bilen kan eventuel medfølge for mer-pris

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:17
jeg aner slet ikke hvad en banan snitte er, så venter spændt på en opskrift...

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd

fandt dette
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:18
Ingredienser: (20-24 stk.)

100 g valnøddekerner

200 g blødt smør

300 g sukker

korn af en vaniljestang

3 æg

350 g mel

1½ tsk. bagepulver

1 tsk. salt

3 modne bananer

1½ dl yoghurt 10%

Skold valnøddekernerne, dryp dem godt af og hak dem groft. Rør smør og sukker lyst og luftig med vaniljekorn, tilsæt 1 æg ad gangen, og rør grundigt imellem hvert æg. Vend mel, bagepulver og salt sammen, og rør det i dejen. Mos bananerne helt, bland dem med yoghurt, og rør det i dejen.

Ved kage: Kom dejen i en lille smurt, meldrysset bradepande på 30 x 20 cm, og bag den i en forvarmet ovn ved 180º i ca. 1 time.

Så skal der bare lige laves om hvis man laver dem til snitter i stedet for kage.

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

Aurigan bid købes. Se her

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

banansnitter
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:19
Nå ja læste selvf først at du ikke kunne bruge dem EFTER det var postet

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

Aurigan bid købes. Se her

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

Banansnitter
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 06:23

Sådan får du listet ud af butikken, hvad denne banansnitte er sammensat af:

Gå ned i bageren når de åbner, og bed om at tale med en af bagerne. Spørg denne om, hvad banansnitten er bygget op af. Er du heldig, kan du måske få en opskrift, men den skal i så fald sikkert reduceres en smule. :D

Her i København og omegn er det ikke en kage, man finder hos bageren.

Er det en "kædebager" á la "Konditorbageren" eller "Guldbageren" du køber dem hos, er det sikkert en kage, der er udviklet specielt til denne "kædebager". I så fald får du ikke opskriften, men du kan da få at vide, hvad cremen er lavet af. ;)

Undlad at spørge ekspedienterne, medmindre det er bageren selv. Ekspedienterne ved som regel ikke ret meget om det de sælger.

0
0
Svar på denne tråd

en banansnitte er...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 10:46

En banansnitte er lidt a'la en lagkagesnitte, men gul og med banansmag.

hvis en lagkage snitte heller ikke kendt, så er her en nærmere beskrivelse af en banansnitte:

Yderst er der et lag gul marcipan. bunden er lagkagebund. så et tyndt lag hindbær(?) så lagkagebund igen og så et tykt lag af denne tykke creme med banansmag. konsistensen af denne creme har INTET tilfælles med kagecreme.

ovenpå er så det omtalte lag med gul marcipan, som i hver ende er dyppet i chokolade.

Det smager himmelsk.

(dog ikke fra den ene bager i Ringe... de kan ikke hitte ud af at lave dem så de smager godt).

De kan købes overalt på fyn og de fleste steder i Jylland.

Ved ikke om de findes på sjælland... hvis ikke, så går I glip af noget himmelsk derovre. *S*

M. papirer og hestepas.
20.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

banansnitte
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 10:52
Har du nogen ide om, hvor de kan købes i odense?? Jeg sidder her og bliver helt lækker sulten... Desværre er jeg på arbejde, men har ferie fra i dag af, så det kunne da tænkes de skulle prøves i ferien, især når jeg skal flytrte, hvilket kræver en del ekstra energi...
0
0
Svar på denne tråd

Line Jensen
Forfatter: 
Dato:  03-08-2006 23:13

jeg tror de kan købes i de fleste almindelige bagere... de bagere der forsøger at være "moderne" har dem nok ikke (f.eks. den på middelfartvej der laver kager med tomater og hvad ved jeg... det er lige en tand for moderne for mig *S*)

M. papirer og hestepas.
20.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider