Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Job ved siden af elevplads + hest???
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:40

Her d. 1. september starter jeg på en elevplads med 37 timers arbejde + min. 1 times transport til og fra arbejdet. Derudover får jeg også det fulde ansvar for en hest. Dvs. at den skal rides og tilses min. 5 dage om ugen (der er selvfølgelig folk på opstaldningsstedet, der kan holde øje med den, men eftersom hesten er mit ansvar, har jeg selv sat kravet på min. 5 dage.)

Da pengene er knappe, har jeg overvejet at få et job ved siden af. Dette job skal så helst ligge i weekenderne, evt. en enkelt hverdagsaften, og samtidig skal det være muligt at få en enkelt weekend fri en gang i mellem.

Jeg får nok ikke tid til at arbejde mere end 5-10 timer om ugen, så det er jo ikke det helt store. Og helst så jeg, at jeg kunne arbejde måske 15 timer nogle uger, men så have helt fri andre.

Er det overhovedet muligt at finde et sådan job, og hvilken slags job kan man søge efter?

Mvh. Julie

---

Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl

Nu kan jeg snart kalde mig rytter igen :-)

0
0
Svar på denne tråd

lad være
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:44

Som elev med fuld tid + hest vil jeg sige: lad være med det job!

Det er svært nok, at få det til at hænge sammen bare med elev-pladsen og jeg har også 1 time hver vej. Man er totalt smadret når man kommer hjem!!

Mvh

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

hopsasa
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:45

De mangler ikke lidt staldhjælp der hvor hesten står?? Så slår du to fluer med et smæk og sparer lidt på transport-tid/penge...

STRIT

Lækker pony tilsalg HER X

Love comes first!

It´s not how you wine -it´s how you loose!!

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:50

ikke nå , tro mig

Jeg har faktisk skrevet under på i min elev kontrakt at jeg ikke må have andre jobs ved siden af.

Hvor starter du som elev?

Mvh CAmilla

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:51

Tak for jeres svar :-)

Det er svært at lave være, når budgettet er på -200 kr. hver måned. For at få det til at løbe rundt, er jeg næsten nødt til at have en ekstra indtægt. I hvert fald det første år, ind til jeg begynder på 2. år, hvor lønnen jo er lidt højere.

Kan det slet ikke lade sig gøre, må det jo gå ud over opsparingen, men så går der bare endnu længere tid, før jeg har råd til den hest, jeg sparer op til.

Mht. job på opstaldningsstedet, så ville det være super fedt, hvis man kunne spare måske bare et par hundrede om måneden på opstaldning ved at hjælpe til, men jeg ved endnu ikke præcis, hvilket sted hesten skal stå på, så det kan jeg jo ikke bare regne med.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:53

Camilla: DFDS i København.

Hvorfor må du ikke arbejde ved siden af? Jeg mener.. Hvis det ikke var for hesten, ville man da sagtens kunne nå at arbejde et par timer mere om ugen.

Man har da ikke "lektier" på en elevplads??

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en elev plads
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:53

5 kvarteres kørelses hjemme fra, og har en lille flok heste der også skal passes hvor to af dem står ude ved en veninde.

Jeg har et job ved siden af, jeg har en landrute med reklamer. det er en gang i ugen selve lønnen er ikke den vildeste men jeg får for kørsel og det giver ok i forhold til at jeg kun "arbejder" lidt over 3 timer om ugen.

Det er en god suplering til hest og bil

tidligere gjorde jeg rent på et diskotek jeg bestemte selv hvornår jeg gjorde det det skulle bare vær gjort inden fredag.

man kan godt have et job ved siden af en elevplads men det skal helst være med fleksible arbejdestider.

Jannie

BLA BLA BLA BLA BLADR :-)

Dejlig Oldenborger plag sælges

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:02

Jannie: Dejligt at høre, at det rent faktisk kan lade sig gøre :-)

Det var lige netop noget i retning af en ugentlig avis-/reklamerute eller lign., jeg havde i tankerne.

Bruger posthuset lørdagspostbude? Eller er de, der leverer om lørdagen fastansatte? Hvis ikke, var det nemlig også en mulighed.

Rengøring har jeg arbejdet med før, så det var helt klart en mulighed. Måske man simpelthen skulle tage en tur rundt til byens diskoteker og lign. og høre om de har brug for hjælp.

---

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg,,,
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:08

..arbejdede i Føtex var der nogle, der var elever i f.eks. Magasin, der sad i kassen hver anden lørdag, hvor de havde timer fra kl. 8 - 17.30..

Det kunne lade sig gøre for dem :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

Arbejde, elevplads og hest
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:08

Jeg bliver færdig med min elevplads/læretid imorgen HURRA..

Jeg har under hele min elevtid haft job som tjener i weekenden og det har været frivilligt hvor meget jeg ville arbejde. Jeg har do altid taget to vagter pr. weekend. Så jeg har kunne nå både hest og arbejde i weekenden og haft hverdagen fri til hest.

Nu hvor jeg starter nyt job på fuldtid vil jeg stadig beholde mit tjener job, da det er en fantastisk ekstraindkomst.

Så du kan helt sikkert godt nå begge dele:o)

Held og lykke med det. tror DFDS er et super sted at komme hen. Ville selv gerne have været der, KBH var li en tand for langt væk:o)

Glæder mig til at hører fra jer:o)

Mvh. Maria

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:14

Endnu engang tak for jeres svar. Jeg er nu helt sikker på, at jeg vil finde mig at job, for jeg kan jo høre på jer, at det kan lade sig gøre :-) Jeg er ret stædig, så jeg skal nok klare det med den knappe tid.

Mette J: Der ligger en Kvickly Extra tæt på min lejlighed, så dem må jeg da over og tage en snak med :-)

Maria: Tjenerjob var da også en mulighed. Har serveret til bryllupper og andre store fester, så helt uvant er det ikke :-) Jeg tror også det bliver godt at arbejde hos DFDS. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme i gang.

Egentlig kan jeg også lige så godt vende mig til det at have travlt, da jeg på mit 2. år skal læse ved siden af elevpladsen og hesten (ingen fritidsjob til den tid), så der bliver tiden også knap.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Lørdagspost...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:17

... er netop en god ide.

Det er jo fast en gang om ugen - begrænsede timer, og der er vist endda mangel på lørdagsbude!

Jeg vil dog advare imod at også tage ekstra postarbejde i din ferie så - du SKAL have fri indimellem.

I min elevtid havde jeg ekstraarbejde i en DSB-kiosk 2-3 gange om ugen. Morgenvagter både lørdag go søndag i næsten alle uger og så oftest også en aftenvagt eller 2.

Dertil læste jeg HD - og havde en pony.

Dibber så jeg så "kun" 4 gange om ugen (havde en part de andre dage) - man kan GODT tage ud og ride når man har fri fra kiosken kl 23 om aftenen, også selv om man mødte på kontoret kl 8 om morgenen og kun lige fik sovet en time i toget mellem de to jobs. Men det er DUMT!

Efter 2 år uden en eneste reel fridag, sagde kroppen fra, og jeg måtte sygemelde mig fra begge jobs i 5 UGER med mononucleose. Og da jeg kort efter var udlært, knækkede jeg også ned med nonstop forkølelse/influenza i næsten en måned.

Jeg har i øvrigt elelrs et jernhelbred og har ALDRIG været syg i mere end 3-4 dage ad gangen - når jeg ellers passer på mig selv.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

been there, done that!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:19

Jeg var jo nødsaget til at købe min dejlige krikke, da jeg stadig havde 1½ år tilbage af min elevtid (er heldigvis blevet færdig 1/6-06 ) men jeg startede med at arbejde i kassen i bauhaus hver onsdag eftermiddag og næsten hver lørdag fra 8-17 og nogen gange om søndagen 10-16! Det var hårdt - rigtig hårdt!

da jeg havde gjort det i ½ år, fik jeg job på en tank, hver 2. weekend 7,30-15 både lørdag og søndag!

Det er hårdt, men kan sagtens lade sig gøre! Eller det skal det hvis man vil have hest i nærheden af kbh og ikke bor hjemme osv osv...

Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

søg i en bager
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:21

vil sige du skal arbnejde i en en bager.

Jegarbejder kun hveranden weekend og det er gode penge.. Der er selvfølelig flere vagter hvias man vil have det

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:25

Lisbeth: Uha, det lyder da også af meget, hvis du både har haft elevplads, HD, ekstra job og pony

En DSB kiosk var da også en mulighed, men jeg tror helt klart, jeg vil undersøge det med lørdagspost, for det er nok det job, der tiltrækker mig mest.

Jeg skal nok huske, at holde ferie, når jeg har ferie. Tak for reminder'en :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:29

Bauhaus, tank og bager.. Sikke med muligheder der rent faktisk er :-)

Jeg er 100% indstillet på at det bliver hårdt, og går det helt galt, har jeg som sagt opsparingen at tage fra. Mht. hesten, så låner jeg den "heldigvis" kun, så skulle der komme en uventet dyrlæge regning eller lignende, er det heldigvis ikke min pung, der skal tages af. Dyrlæge, forsikringer og andre store udgifter dækker ejer :-) Dejlig aftale..

I skal i hvert fald have MANGE tak for de gode indlæg. Jeg anede ikke, at der faktisk var så mange, der stod i lignede situationer, og som det godt kan lade sig gøre for. Når I kan, så kan jeg også :-)

Og 1000 tak for de mange gode ideer jeg nu har fået til steder, jeg kan søge job :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Demo job...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:53

Hej Julie..

Jeg er også ansat som elev, og har hest ved siden af, plus en times kørsel til og fra arbejde hver dag..

Jeg meldte mig til ved noget, der hedder InStore.. De booker folk til at uddele smagsprøver i varehuset etc..

Det er super lettjente penge, og man siger bare hvad dage man kan.. for mig var det perfekt, da jeg selv kunne vurdere hvormeget jeg "gad" arbejde..

Men kan godt se, at hvis du har -200 hver måned, er du nok nødt til at have noget mere fast..

Held og lykke med at finde det perfekte job, udover det du allerede har fået

MONICA & ROSSO
{>
0
0
Svar på denne tråd

Dressurdommer?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 14:59

Du kan jo blive dressurdommer og tage ud at dømme engang imellem.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave

Go Go sælges eller udlånes

0
0
Svar på denne tråd

Er det kontorelev...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 15:16

du skal være? - for hvad så med skoleophold med lektier? - og hvordan ser det ud med overarbejde det sted du skal være elev?

For mit vedkommende kunne jeg ikke have ekstra job ved siden af min elevplads. Jeg var elev på et revisionskontor fra 2001 - 2003. Derudover var der HD (som jeg endte med at springe fra, men det er en anden historie), overarbejde og en parthest 3 dage om ugen. Det var rigeligt for mig!!!

Det hører selvfølgelig også med til historien at i foråret arbejder vi snildt 45 - 50 timer om ugen på min arbejdsplads.

Men held og lykke med det da, håber ikke du går ned på det. Men det var ikke en mulighed ellers at have fundet en parthest i stedet for at skulle have en lånehest... det ville trods alt så kun være 3 eller 4 dage om ugen måske. Og økonomien ville vel også se væsentlig bedre ud så?

Mvh. Ditte

Husk at smile til verden...
så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 15:34

Hold da op.. I bliver ved med at komme med gode svar :-) Super

rosso: Det var da en mulighed med et sådan job. Kunne det lade sig gøre, ville jeg nemlig rigtig gerne have et job, der ikke er fast, så jeg bare kan arbejde, når det passer mig.

Tine: Det kunne faktisk være rigtig spændende, men jeg tror desværre ikke jeg er dygtig nok endnu. Jeg ligger stadig og roder på et halvdårligt LC2-niveau :-( Netop derfor er det så vigtigt for mig at have råd til denne hest, da den gerne skulle hjælpe mig igang med noget "rigtig" dressur.

Ditte: Det er kontorelev jeg skal være, og i perioder kan der sikkert godt komme overarbejde, hvilket jeg bestemt ikke har noget i mod. Men jeg forventer da ikke, at det ligefrem bliver 45-50 timer om ugen, når de ikke har sagt noget. Når jeg starter på HD til næste år, vil jeg ikke have et ekstra job. Det er kun på mit første år, hvor jeg alligevel ikke må starte på HD (firmaet vil helst have, at man venter til 2. år).

At finde en anden hest, vil jeg ikke. Jeg har kendt hende her fra hun var føl, og rider jeg hende ikke, tror jeg måske, hun skal sælges, hvilket jeg ikke vil have. Jeg vil hellere have minus på budgettet end finde en anden hest.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

du kunne også
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:04

få arbejde på et plejehjem eller i hjemmeplejen. Som ufaglært får du, mener jeg satsen er nu, 96 kr/t plus hvid man siger det er en søndag du tager (feks 7 - 8 timer er det sædvanligvis) så får du 51,28 kr i tillæg hver time.

96 kr x8 timer = 768

51,28 kr x 8 timer = 410,24

I alt : 1178,24kr

Minus skat får du (41 % regner jeg med): 695,14 kr udbetalt.

Fordelene: du gør en forskel, og du får rimelige penge (set udfra elevløn).

Hilsen Michelle

Hmm er rødhårede mere hidsige end andre? - Hmm suk jeg er desværre *G*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider