Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ak, den ventetid...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:15

Så var Rigola til tjek hos Falk-Rønne idag. Det gik desværre ikke som jeg havde håbet - hun er endnu ikke klar til at komme igang med træningen.

Hun fik for 4 måneder siden konstateret en korsledsskade. En skade opstået enten af et voldsomt fald på folden, eller måske det at hun fik sat sig på bommen i en trailer, inden at der var blevet åbnet.

Men da dyrlægen stadig kunne ane en meget svag varme i ledet, skal hun stå nolge måneder endnu. Og hvis hun ikke er helt klar om et par måneder, var han ikke så optimistisk

Men han sagde dog at der næsten ikke var noget at se, så han var da nogenlunde optimistisk. Men samtiddig sagde han også, at der bare er nogle heste der aldrig kommer sig over den slags skade.

Så nu er det bare at vente et par måneder, og kryde alt hvad der kan krydses, til hun skal tjekkes igen.

Jeg ville slet ikke kunne bære, hvis hun ikke er blever god igen om et par måneder.

Så send nogle gode tanker til Rigola, så hun kan blive frisk igen.

0
0
Svar på denne tråd

det kan du tror jeg nok
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:25

skal gøre, varme tanker, krydsne fingre og al held og lykke fra mig...!

Det skal nok gå positiv tanker og kædlighed og varm omsorg til din hest og du vil flytte bjerge med din kærlighed...!

Held og lykke med puslingen

<3-hilsen diana venbjerg

Ejer af verdens dejligeste hest, i mine øjne;-)

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 02:37
Puh håber sørme hun kommer sig, skal sende hende en varm tanke, og tror på at hun bliver i orden igen. Det var godt nok en langvarig skade, føler virkelig med både dig og din hest.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd

Øv da også...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 07:06
Det var godt nok kedeligt at høre :-(
0
0
Svar på denne tråd

Rigola...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 07:17

Skal sende så mange positive tanker i jeres retning som muligt.

Står lidt i samme situation med mit hoppedyr, der står halt på 5. uge. Hun har været halt på samme forben tre gange indenfor et år nu og det er anden gang hun bliver behandlet med ledvæske (haltheden er opstået i forbindelse med at hun har overbelastet benet, da hun fik en gaffelbåndsskade på det andet forben og derfor aflastede dette...) indenfor 9 måneder. Hun skal stå yderligere 5 uger og skal så tjekkes af dyrlægen og halter hun stadig skal vi have os en "alvorlig snak" Der er intet at se på røngtenbilleder og hun er ikke stokhalt, men det er tydeligt at hun i trav ikke er rentgående.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

korsled
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 07:29

Men skal hun slet ikke rettes op i krydset af en kiropraktor? Det er vel ikke noget Falk-Rønne har forstand på.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Det er jeg
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 07:34

ked af at høre yuki, havde ellers krydset fingre.

ØV

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

god bedring
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 07:53

Jørgen har uden tvivl tjek på det med kiroptaktik for han samarbejder en hel del med Charlotte frigast så hvis det var en løsning ville det blive foreslået.

Men kiropraktik hjælper ikke hvis det er korsbåndet.. er er ro eneste løsning.

Men er det knoglerne i korsleddet kan kiropraktik måske hjælpe.

Jeg håber hoppedyret bliver super ridende igen, for i dine indlæg er du altid så dejlig frisk at høre på når du beretter om hende.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Du har min sympati
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 08:36

min egen står med gaffelbåndsskade i et bagben. Vi har holdt pause i 2 måneder nu, og skal snart afsted til scanning igen.

God bedring til jer!

Hilsen Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Mange håb
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 09:44
herfra om at hesti bliver rask og ikke får nogle men af skaden.

Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.

Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Rigola
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 12:01

Tak for alle de varme tanker og krydsede fingre.

Det værste er uvisheden. Hvis jeg bare vidste at hun ville være god igen om et halvt år, eller et år. Men hun skal helst være klar om de to måneder, ellers var han ikke så optimistisk.

Han var meget optimistisk, første gang at vi var der med hende. Han sagde at langt de fleste heste kom sig over sådan en skade. Og specielt når hun var så velgående og ung var han meget positiv.

Denne gang startede han også med at sige, at hun så godt gående ud. Men det var åbenbart ikke godt nok på termografien.

Og nogle kommer sig bare aldrig. Det kan måske skyldes at leddet er svagt eller noget i den stil.

Min optimisme er forsvundet. Jeg nåede kun at have Granne i 2år, inden at han måtte aflives med benproblemer.

Næste måned har jeg haft Rigola et år. Og jeg har vel fået redet et halvt års tid ialt.

Det er bare ikke fair

Jeg krydser fingre for alle jer andre med skadede heste.

Pjemm:

Hun er ikke så skæv i krydset længere. Der er stadig skævhed, men det har rettet sig en del bare ved at hun har stået stille. jeg tør ikke lade en kiropraktor pille ved hende på nuværende tidspunkt. Han nævnte heller ikke noget om at det kunne være en god idé.

0
0
Svar på denne tråd

Yuki det
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:23

er jeg ked af at høre. Havde ellers håbet det gik rigtig godt fremad med hende. Jeg krydser alt hvad der krydses kan.

Kh Sacha

0
0
Svar på denne tråd

Sacha...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:29

Tak. Ja, det var heeller ikke lige det jeg havde håbet på.

Men hvis hun bare kommer sig 100% er jeg mere end lykkelig.

0
0
Svar på denne tråd

hej yuki
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 00:38

Ked af at høre det med "salat-hesten"

Jeg krydser alle mine fingre og tæer,- og alle mine hestes ben for dig..

knus Louise

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 15:00

Tak.

Jeg håber også at kun er på toppen igen om 2 måneders tid.

Ellers må hun komme "på landet" et eller andet sted et stykke tid, i håb om at det hjælper.

Håber at det går godt med Lotus.

0
0
Svar på denne tråd

hehe på landet
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 20:16

Det var det mine forældre sagde når de gamle dyr "forsvandt" hjemmefra...At de var kommet på landet

Lotus er jo scannet i fol med Quidam og Farina er i fol ved Florencio:-)-så det går fint.

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej:(
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 20:41

¨åber snart dine dejlige Hannoveraner kommer sig.. Hun er sygt flot.. Har også selv en Hannoveranner Vallak :D.. sender de varmeste tanker herfra!

PS: Jeg er sindssyg vild med dit navn fordi det er Japansk ;P haha, og fordi det er så flot<'3

0
0
Svar på denne tråd

Rigola
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 10:09

Louise:

Pyh, håber ikke at hun skal "på landet" på den måde.

Godt at det går godt med Lotus

Det bliver spændende med to fø til næste år.

Taschina:

Mange tak.

Ja du har ret, navnet er japansk og betyder sne på dansk.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider