Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 08:27

Jeg er snart ved at løbe tør for foder og står og skal beslutte om jeg bare skal bestille Olivers igen eller om jeg skal prøve noget nyt.

Det er 2 ret kræsne hunde jeg har så det kan godt være ret problematisk at købe foder.

Hvad kan i anbefale? Det skal være noget hvor "pillerne" ikke er alt for store.

Findes der noget ordentlig foder, som er lidt bløde i det lige som Frolic?

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er jo ret
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 08:41

meget til Olivers fodret - så jeg vil bare anbefale dig at bruge det *s*

Har ikke hørt om noget blødt foder der er godt.. Tror også det er en fordel at de har noget "hårdt" til tænderne så de bliver renset og brugt - hvis du forstår?

Vh Gitte

mor til Tera 17 mdr. :-)

.

• Indlæg uden sigende overskrifter burde slettes :-)
  • Brogede heste - til os der ikke kan bestemme sig for en farve
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du er tilfreds
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:06

med Olivers og hundene gerne spiser det er der absolut ingen grund til at skifte, for det er jo et kanon godt foder. Der findes ingen kvalitetsfodermærker, der har halvblødt foder.

Hvis hundene er kræsne og du gerne vil give dem noget mere spændende, så kunne du overveje at fodre dem med råt foder. Søg på BARF -fodring på nettet.

Smuk PRE-blanding på 1 år sælges. Super bygning og bevægelser.

Malinoishvalpe (DKK) forventes i midten af juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

0
0
Svar på denne tråd

Blødt foder
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:10
Du kan hælde vand på det foder du bruger, på den måde kan du selv bestemme hvor blødt det skal være
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er tilfreds
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:18

men hundene virker ikke videre begejstret for det, men det gør de nu ikke for noget som helst.

Hvis jeg bløder det op gider de slet ikke spise, så det er ikke en mulighed.

Men det kan da godt være jeg skal fortsætte med Olivers.

Men jeg vil stadig gerne høre hvad i andre bruger med succes.

Mvh Lene

Dronningen ryger 200 printere om dagen, Niclas 6 år

0
0
Svar på denne tråd

Regal petfoods
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:30

Hej Lene.

Du kan også prøve med Regal petfoods.. Det er ikke blødt, men det er mindre bidder.. Jeg synes det virker som et godt foder, særligt deres nye laksefoder (Det lugter ikke over det hele af fisk).

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

njedpwænewa
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:34

Vores hund er heller i begejstret for sit hundefoder som den får en gang om dagen...men en halv dåse tun (i olie) oven i giver appetit og en flot pels.

Nu skal det lige siges at vores hund løber med min kæreste ca. 30 km pr. uge - så har du en kraftig hund, så prøv med tun i vand

0
0
Svar på denne tråd

jasdhskjdhskd
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:41

Har de mad stående hele tiden?

Det havde vores tæve da vi fik hende, hvilket resulterede i en meget kræsen hund.

vi begyndte så at lade maden stå i 20 min. aften og morgen og i løbet af en halv uge havde vi en alt ædende hund :D (Hun æder ALT på nær citron og nødder)

Går selv på rov i køkkenhaven efter salat, gulerødder og kartofler og "nedlægger" meget gerne årets bærhøst (solbær, ribs, hindbær osv.)

Hun æder nu sin mad på 2 min.

Og blødt mad er en dum ide for så skal de til dyrlægen og have renset tænder (+ får masser tandproblemer).

Jeg var i praktik hos en dyrlæge og en dag kom en puddel på 4 som have levet af frolic - jeg siger dig den havde grimmere tænder end min kat på 15 og de er ellers noget af det klammeste :)

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 13:30

Nej de har kke foder til at stå hele dagen.

Hvis de ikke spise når der bliver serveret bliver det sat op og de får det igen til aften.

Har også prøvet at kun at fodre engang om dagen. Men det hjalp ikke.

Jeg er lidt i mod at putte noget lækkert i maden(ved godt det godt kan blive lidt træls at spise så) fordi så tror de kun de skal/kan spise når der kommer noget i.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

jeg har kun
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 13:38

gode erfaringer med olivers. Tiltider bliver der tilsat noget lakseolie, for pelsen(hunden har en meget besværlig pels), men ellers spiser den det.

Den virker da også klart mere intereseret i hvad vi andre spiser. -Men jeg tror de fleste hunde er sådan.

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Kronch - Henne Pet Food
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 13:52

Er der nogen der har prøvet at fodre med det?

Jeg bruger deres lakseolie, men så lige at de også har foder.

Nogen der kender det?

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 16:10

Vi har prøvet med Royal Canin og Ollivers, men vinderen er Kallun!!

Vi fodrer vores Rottweiler med 500 gr kallun om dagen. Dertil tilsætter vi Volles Vov vov (er dog ved at skifte til SALMIN GRØN tilskud) Ris, hvedeklid, opblødte roepiller eller spelt, kogte grøntsager fra aftens maden (hvad vi nu lige har eller majs fra dåse)fiskeolie, soya skrå og glycosamin

Dvs at vores Rotte ex. får:

500 gr kallun

1 tsk Salmin grøn eller 20 volles piller

Ris

Evt grøntsager

En squis fiske olie

En squis soya skrå

Glycosamin (pga mus i albuen)

Vores Collie får:

ca. 350 gr kallun

1Tsk. Salmin grøn eller 10 volles piller

Ris

evt grøntsager

En squis fiske olie

En squiss soya skrå

PRØV DET... DET ER SLET IKKE SÅ BESVÆRLIGT SOM DET LYDER!!

Vi havde også problemer med at få vores hunde til at spise deres mad/finde det interessant både da de fik det royale kanin foder og Ollivers.

Da min farmor har fodret med kallun i mange år, og reddet sin hund med dette, kunne hun varmt anbefale os det.

Og det er 1/2 PRIS i forhold til tør fodret.

Vores Collie hund har døjet meget med meget opkast og med meget dårlig ånde (er flere gange også behandlet for mave infektioner)efter at vi er begyndt med kallun kaster hun meget sjældent op og hun har fået god ånde igen..

Min farmors hund stod til aflivning som 2 års pga betændelse omkring tænderne. Dyrlægerne havde opgivet den (5 forskellige) da hun begyndte at fodre med kallun. Der gik 2 mdr så var tandkødet i tydelig bedring og på under et halvt år var der intet at spore i munden efter det

Så jeg er tydelig fortaler for Kallun.

Kontakt en slagter og hør om han kan skaffe det til dig.

Vi får 25 kg af gangen til 150 kr ca (det er noget dyrere i dyrebutikkerne)

Vi deler det så op med det samme og tar så op af fryseren til 3 dage af gangen ca.

Billigt og hundene ELSKER det, de danser både piruetter og synger små sange for os når det er mad tid.

Det har vi aldrig oplevet før med tørfoder.

Mvh kit

Bedækning tilbydes af super lækker hingst efter "Olympic Ferro" (vundet OL sølv for hold til Holland med højeste point) og med "Castro" som morfar (elite hingst i DV)

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan anbefale
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 16:24

BARF det er råt kød og rå grøntsager.

De er vilde med det og ingen tilsætningsstoffer

Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider