I det seneste nummer af Horse and Rider læste jeg om et nyt reality show som de åbenbart er i gang med på BBC.
Only Fools on Horses.
www.bbc.co.uk/onlyfoolsonhorses/
www.horseandhound.co.u...88292.html
Kort sagt - et antal kendte mennesker - der ikke kan ride i forvejen - får undervisning, og skal så mødes i en række springstævner, hvor seerne kan stemme en ud hver gang.
Had synes I om den ide?
Jeg synes på den ene side at det lyder sjovt og festligt - og hvis det kan få lige så mange menneskers øjne op for ridesporten, som Vild med Dans programmerne fik for dans - så er det jo glimrende.
På den anden side synes jeg at det er lidt noget underligt noget - og jeg bryder mig egentlig ikke om at se hestene som "rekvisit" på den måde. Og HVIS det skulle komme her til landet - så er der jo egentlig allerede ventelister på de GODE rideskoler - så det vil nok mere være et boost for dem der er knap så gode, og hvor begyndere ikke lærer hverken ridningen eller omgangen med hesten ordentligt.
Normalt gider jeg ikke reality shows - men jeg må indrømme at kommer dette på BBC Prime så jeg kan se det - så vil jeg da give det en chance.
Hvad synes i om ideen?
Og HVIS ideen skulle smitte til en dansk tv kanal - hvem ville i så se på hesteryg?