|
|
| hvor dyrt er det at have hest? |
| Forfatter:  |
Nannahestegirl |
| Dato:  |
15-07-2006 21:07 |
|
vis nogle ved hvor meget det ca. koster at have hest om året eller hver halvår eller måndeder?  Og jeg mener både opstaldning, forder, dyrlæge, smed ovs 
©Mapio © Mario Din søde hest ©Mapio© ©© Mapio©© Dorf Baldur Lille tarzan ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
jeg bruger nok omkring 2500-3000 om måneden på det hele.. og jeg har "kun" en islænder..
Sandra & Tímon ..medlem af LRK, Klaufi og Jarpur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest-pris... |
|
|
Jeg bruger nok ca. 3000 kr om måneden..  Det er på boks, smed, forsikring, ridehuskort.. Undervisning er der ikke pt. da min hest lige skal ride til og dyrlæge samt hø om vinteren kommer oveni..
M.V.H. Riderlykke
Der er 2 ting som dyreejer: Enten så vil man det, eller også vil man det ikke.. 2 stk. sadler købes. Se her Boks i Odense søges. Kig her Se min hjemmeside HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa! |
SmukkeCharlie |
15-07-2006 21:18 |
|
gir 450 for opstalndning. 150 for foder. 200 for smed ca. hver anden måned. Såå - ik over 1000 her !!
Amigo - en rigtig Pinto !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det samme... |
|
|
jeg bruger det samme som de to andre siger. Min er temmelig dyr i foder om vinteren for eksempel. Hvis ikke hun bliver proppet med det bedste af det bedste, har jeg en hest af skind og ben... Alt skal med i betragtning. Men hvis du spørger for at finde ud af om du selv har råd, så tjek priserne i dit nærområdem da det er meget forskelligt.
Vickie SUPER DEJLIG BRUGSARABER SÆLGES! Skriv eller ring, for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrt... |
smukke-ped |
15-07-2006 21:32 |
|
det er dyrt nok...
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er dyrt |
Lilar |
16-07-2006 00:00 |
|
Selv her i Jylland er det dyrt - jeg har en plag som står i selvpasserstald, jeg køber billigt foder (selvfølgelig bliver han dækket ind og han får godt med hø) og alligevel koster ham mig omkring 1500-2000 pr måned. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Nu med hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/LindaVL/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prisen... |
|
|
opstaldning med foder: 800 kr. smed (beskæring + 4 sko) 550 kr. hver 6-7 uge (eller noget) ridehus kort (vinter) 100 kr. mdr. Oveni kommer årlig vaccine og et par ormetest+ evt. kur (har ikke haft hende så længe så dette er ca. tal) Bemærk, hvis du vil regne ud, hvad det koster at have hest, at prisene variere med flere 1000 kr/mdr. alt efter sted og behov.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige... |
|
|
...regnet mit forbrug sammen til ære for min bank (pga. huslån) - og da jeg præsenterede det for rådgiveren fik han et YDERST mystisk udtryk i øjnene fulgt af - "Trine - har du ikke kun én hest?" - "øhhh, jo" - "Hvordan f... kan du så bruge 60.000 kr. om året på den???" - "øhhh, den kan godt lide gulerødder?"  Det skal så lige siges at med i det beløb er der en bedækning og transport på 1. klasse - men mange penge, ja gu er knap 1/3 af min årsindtægt da meget at bruge på én hest! Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
opstaldning: 800 mdr. inkl ridehus, halm, wrap eller hø og ud/indlukning Foder: 320 mdr Smed: 750 beskæring + 4 sko hver 7-8 uge Dyrlæge: sidste år brugte jeg ialt ca. 1800 kr - det var for to skader og en vaccine. Undervisning: ca. 500 pr mdr. Dertil kommer der så penge til udstyr. I år har jeg brugt for ca 3500 på udstyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder til at være dyrt! |
Nannahestegirl |
16-07-2006 08:34 |
|
Det lyder til at være dyrt! Tror i det kunne blive billigere?  Knuz NAnna
©Mapio © Mario Din søde hest ©Mapio© ©© Mapio©© Dorf Baldur Lille tarzan ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan sagtens gøres billigere... |
|
|
...Jeg giver hver mdr, vel at mærke for begge mine heste, ialt 500 kr om mdr i opstaldning incl. havre og halm om vinteren. Det må så også siges at være meget billigt . Og de står enda i boks . Derudover køber jeg selv tilskudsfoder. 1 sæk på 25 kg plejer at holde ca 1 mdr., måske lidt længere. Det foder jeg køber gir jeg 95 kr for. Dertil kommer der alt det uforudsete som dyrlæge og lign. og smed selvfølgelig. Smed koster mig ca. 800 kr hver 2. til 3. mdr da min store hoppe har forsko på. Hvis du forhører dig rundt omkring på de små gårde om du kan have din hest der, så blibver det sikkert meget billigere end hvis du skal have den på en rideskole. Er der ikke en gård hvor der ligger et ridehus i okay afstand? Håber det hjalp lidt  mvh nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris på hest |
|
|
Vi har også regnet ud at vi bruger ca. 60,000 om året på hesten. Så er alle udgifter også med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjkhfskjhsd |
Anna-s |
16-07-2006 08:57 |
|
Gårde i ok afstand af ridehus er også dyre at stå i. Men det kunne da gøres meget billigere hvis du eks. fik en halvpart. Jeg har passet mange heste (flere i samme stald) gennem årene og har aldrig givet så meget som en krone til trods for at jeg har kunnet ride flere heste hver eneste dag! Alt jeg kan med heste har jeg lært ved at passe lidt besværlige typer (eks. travheste i løbstræning) De er ikke lige de letteste rideheste i forhold til rideskolen, men de er vidunderlige at gallopere på! Det sted min hoppe står har jeg også passet heste i 5-6 år inden jeg fik min lille dame (rider stadig lidt forskelligt derude). Jeg red primært en haflinger vallak fordi pigen (bor på stedet) ikke var gammel nok til at kunne styre ham, og fordi han var unghest så han skulle lære lidt grundlæggende. Ham havde jeg som min "egen" i 4 år. Ejerne omtalte ham oven i købet til gæster som "Annas hest som Freja skal have når hun bliver stor nok!" Jeg ville finde sådan et sted hvis jeg var dig - for du har af havd jeg kan læse på din præs. "kun" redet på en rideskole og det giver bare ingenting i sammenligning med at passe en helt "normal" hest, en sådan hest som du om et par år måske vil anskaffe dig. Og nej jeg tror ikke på det vil være billigere for dig at have hest end flere af de andre har forslået. Du skal i hvert fald inkl. undervisning i prisen og måske det også ville være den bedste ide når du ikke er ældre at have hesten opstaldet på rideskolen, hvor der er mange hestekyndige som kan hjælpe dig hvis du får problemer. Min egen koster pt. "kun" 1000-1250kr om måneden, men bliver dyr til foråret hvor hun skal tilkøres (3000-4000kr + sele ca. 3000 + evt. fjernelse af ulvetænder 2000kr?) Så da løber hun op i pris! Godt jeg begynder at få SU til den tid Så kan jeg da bruge et års SU på hendes tilkørsel  Hilsen Anna
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Det afhænger af en del ting - Hvor skal hesten stå?
- Hvor stor udskiftning af udstyr er nødvendigt
- Hvilket forder skal hesten have og i hvor store mængder
- Hvor tit skal den have smed, og har den sko, hvis ja: hvilke og hvor mange
- Hvor tit skal hesten have dyrlæge. Kun til den årlige vaccination, eller er den tit syg
- Hvor meget vil man betale i forsikring
- Skal man betale for brug af faciliteter
- Hvor stort er behovet for undervisning
Der er sikkert meget mere, alt efter hvem man er. Jeg bruger ca. 18000 kr. om året på min lille mand... Det er så med et budget på 5000 kr. til udstyr Så er ca. 8000 kr. til opstalding, 1200 kr. er til udlukning, 1200 kr. er til ekstra foder, 650 kr. er vaccinen og 1500 kr. er den årlige udgift til smeden 
Camilse og Looksen Vil du se den vidunderskønne og meget mere, så tag et smut forbi www.camilse.dk Du kan også deltage i vores nye konkurrence 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Under 50.000 |
Illum |
16-07-2006 09:17 |
|
Om året,hjemme, for 1 1/4 Smuk Ganger
Illum Det er et fortolknings spørgsmål...Men,for mig, virker overdreven brug af smiley falsk og SÅ hyklerisk..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit buget |
|
|
Hvis man er så heldig som jeg, kan man have sin hest hjemme for ca 6000 om året. Uden fosikring og uforudsette dyrlægeregninger. Det skal lige siges at jeg ikke skal give noget for halm og hø så længe høet er i små baller og halmen i minibig eller småballer. opstaldning er jo gratis, og jeg kan få foderet utrolig billigt da min svigerfar køber det for mig på hans konto ved FAF, så kan få 100 kg for 250 kr. Og stadig har jeg ikke fået overtalt kæresten, men det vare ikke længe!!!
Doodie Et dyr er et dyr Og det skal man ikke lave om på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| se dig omkring |
|
|
og find ud af hvad du kan få det til. Det kommer an på hvad du kræver...skal hesten stå på rideskole eller er det ok med en gård hvorpå der er andre heste? Du kan være heldig at finde et godt sted til små penge. Men uanset hvad, så skal du regne med en vis sum penge - dyrlæge osv. Det billigste er selvfølgelig at have hesten på sin egen gård. Jeg bor selv til leje på en gård og er studerende. Jeg bruger ca. 1200 kr på mine to heste, men så bliver de også fodret med hippolyt og hø/halm. Denne pris er uden smed/dyrlæge. Mvh. May.
Vores sorte perler Frieseren Thundra & Shetlandsponyen Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg giver 2300 for opstaldning om måneden. Så kommer 700 kr til smed hver 6. uge.
Forsikring har jeg ikke helt tjek på ...
Og så de uforudsigelige dyrlægeregninger.
PT er min hest halt og hævet i en kode. Så tror hun har fået en kodeledsforvridning. Det bliver til et dyrlægebesøg i næste uge og hvem ved, -måske ender det med et røngtenbillede oveni.
Ja, og jeg har kun haft hende i to måneder så ikke særlig god start...
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prisen... |
|
|
Ja den svinger jo meget, an på de muligheder man har. Jeg er så heldig at have mine heste gående hjemme, men vi skal købe halm, hø, wrap mv. udefra. Jeg bruger årligt ca. 49-50.000,- på 3 store heste. Dette er så med alt foder, hø, halm, wrap, frøgræs, gulerødder, gødning til græsfolde, omlægning, smed, vacciner, ormetest og evt. ormekur, samt forsikring. Med i prisen er IKKE regnet uforudsete regninger til Doktor Dyr, da man ikke på forhånd ved hvad der kan ske. Der er heller ikke beregnet med til de årlige ifolinger, transport til kåringer eller gebyr til kåringer. Ligeledes har jeg ikke regnet nyt udstyr med, da dette igen svinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ytdftftgft |
|
|
vi giver(sommer) opstaldning incl hø, foder ridehuskort/ banekort og alt=500 smed ca. 250(beskæring) og dyrlælge ved siden af. (vinter) opstaldning i mega bokse med udlukning(8 timer pr dag ca) udmugning , foder , strøelse , hø , ridehuskort og til de andre baner. smed 250 og dyrlæge. af baner til brug er der trav- og galopbane , 20*60 og 20*40 , springbane , longebane og ridehus
<3-lig hilsen simone og Aga Khan. Du burde købe dig en tyrolerhest:D haffere er rigtige venner<3 *hjælp ditmu§ og zanne med at finde Bæ9*(se: www.heste-nettet.dk/fo...5/1083555/)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger vel.. |
|
|
mellem 60.000 og 70.000 på to heste, hvor af den ene kun er en plag..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil tro |
bimboe |
16-07-2006 12:20 |
|
at mine 3 koster omkring 2000 kr om måneden til sammen. De står så hos mine forældre, så jeg sparer opstaldningen. Om sommeren er det slet ikke så meget, da jeg jo sparer vinter foderet. Dog får de altid deres vitaminer/mineraler samt hø eller lucerne, hvis der skulle være brug for det. Bimboe
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For mig så |
|
|
længe det stadig går godt og vi ikke behøver doktor dyr til andet end en vaccination og lidt ind i mellem, ja så koster det ved for mig rundt regenet en 16.000 kr om året - det bliver hurtigere dyrere. Alene har doktor dyr i år kostet 15.000 kr, som så skal lægges oven i de 16.000.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|