Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Regler ved mesterskaber
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:14

Er der ikke noget om at når man skal starte et mesterskab, så er der INGEN andre end rytteren selv, som må sidde på hesten ?

Synes at jeg har hørt noget om at det er sådan i Dressur, men er det også sådan i Spring ?

Måtte min mand ikke skridte på min hest, mens jeg er inde og gå bane ??

- spørger en gammel springrytter som har været ude alt for længe

Vink fra Sille :-o

0
0
Svar på denne tråd

Midlertidige bestemmelser
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:29

Reglen gælder kun DM og DRF mesterskaber og står i DRF's midlertidige bestemmelser:

"Heste, der deltager i DM/Dansk Ride Forbunds mesterskaber, må efter

ankomst til stævnepladsen kun rides af rytteren selv. Heste, der deltager i

mesterskaber i springning og military, må dog skridtes af hestepassere."

Din mand må altså gerne skridte din hest - men kun skridte :-)

Mvh Tine

* Be poor, be happy, own a horse *
Portræt af din hest - besøg min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:40

Tusind tak... så skal jeg bare lære den at den KUN må skridte...det kan den nemlig ikke finde ud af når den skal springe

Vink fra Sille :-o

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 09:29
er selv blevet disset da min berider red dagen før, og da det blev holdt på vores baner, ja så var der nogle der fik ondt i enden, så han skulle bare have redet den hos naboen så var det ok

med venlig hilsen Susanne.

Heste ejendom sælges. www.123hjemmeside.dk/shjorth1

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

Connemare blandning, 147, hoppe, 12år super begynderhest, sælges

0
0
Svar på denne tråd

pramour
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 10:00

det havde faktisk være det samme, når først stævnet er startet så må hesten ikke rides af andre, heller ikke et andet sted.

Derfor skal hestene også være opstaldet på stævnepladsen til bl.a. DM og må ikke fjernes derfra under stævnet.

hesteuniverset.dk/debataa/index.php

ET STED MED PLADS TIL ALLE - Raceopdelt debat

0
0
Svar på denne tråd

"mesterskaber"
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:27

Drf skriver godt nok at det gælder for dm og drf mesterskab men derfor er det meget almindeligt ved div uoficielle mesterskaber og feks klubmesterskaber at lignenede regler gælder.. gennerelt så læs propositionerne godt igennem og er du staidgt i tvivl så spørg den arrangerrende klub.

Havde faktisk en lignende diskution med en fra klubben igår..

Hvis et mesterskab afholdes så der både er et mesterskab for junior og et for senior er der vel ingen der forhindrer en dygtig junior i at ride det med mindre andet står beskrevet i propositinerne?? eller??

Men kan så sige at hun i og for sig havde ret i at hun ikke måtte ride lige det mesterskab da det står nævt at man skal være fyldt 21.
(hun menter dog at det genenrelt er sådan hvis der findes en junior konkurrence). Det ville principielt svarre til at en fodboldspiller der spiller u 21 fodboldt ikke må deltage i OL..

hvad siger i til den?

hvad mener i er lovligt i ridesport og sport gennerelt?

hvad mener i er etisk/sportsligt korrekt?

Jeg kan ikke se problemet i at en juniorrytter der er dygtig nok konkurerrer imod seniorer. og personligt ville jeg da være mere stolt af en senior tittel i en højere sværhedsgræd. og hvorfor ikek lade folk få konkurence på det nivau de er på.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider