Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lungekræft :-(
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 20:39

Jeg har lige brug for at komme ud med en dårlig nyhed jeg fik i dag, for at få lidt luft.

For at gøre en lang historie kort, har min moster været syg i omkring 3 år. Hun har haft meget voldsom hoste, haft problemer med vejrtrækningen, hævet ankler, dårlige negle osv., men hun ville under ingen omstændigheder gå til lægen.

Gennem de 3 år er hendes tilstand bare blevet dårligere og dårligere og sidste vi så hende til en fødselsdag fik vi alle et chok. Hun havde tabt sig rigtig mange kilo, og så meget meget syg ud

Min familie fik overtalt hende til at gå til sin læge, som derefter sendte hende videre til en masse undersøgelser.

I dag ringede hun så og gav os svar på prøverne. Hun har LUNGEKRÆFT Hele hendes højre lunge er hårdt ramt men også venstre er ramt!!!

Nu skal hun til flere undersøgelser på tirsdag, for at se om det har bredt sig til andre organer og hvor hun finder ud af hvad behandlingen er. Højre lunge skal muligvis fjernes helt.

Uanset hvad, så vil div. behandlinger ikke helbrede helt men vil kun forlænge hendes liv.

Min moster er kun 52 år og har to "børn" på 21 og 24 år!

Er simpelthen bare så trist lige nu. Tænk at hun skal dø af lungekræft. Min ellers så glade og stærke moster

Frieser - de sorte perler!!!

• "If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong"

Besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/munzert/

0
0
Svar på denne tråd

Det var da utroligt trist.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 20:42
Det er så ærgerligt, når folk ikke vil gå til lægen.

Jeg siger ikke, at man skal misbruge det danske helbredssystem, men da hellere rende en gang for meget end for lidt!

Hvor er det trist . Og hvor er det synd for de to børn (og resten af familien).

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

det var en sørgelig oplysning du
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 21:20

fik der kan kun give dig et trøstekram, har selv haft en moster der blev syg af kraft i livmoderen næst sidste stadie men hun overlevede.

men kan kun sige til dig støt dem så meget du kan uden at du selv går ned, hun er ikke tjent med at du bryder helt sammen lige nu.

men tal med hende om dine følelser hun vil bare blive glad for at du føler at du kan snakke med hende om det, det ville sætte alt i et andet lys glem ikke at fortælle hvor meget du elsker hende.

det varmer mere end man tro.

har jo selv været der så kender følelsen, så vil du snakke så send mig en privat besked.

hilsen laica

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Hej jeg føler
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 21:59

med dig, Jeg har selv været i sådan en sitoration ( staves?), det bedste råd jeg vil give dig, så du også selv kan takle det og hjælpe dine kusiner/fætre med at komme hvidre, det er at kontagte kræftens bekæmpelse, det hjalp mig, de er der både for de pårørende og den syge.

De pårørende gælder også dig, selv om man ikke tror det.

Jeg oplevede det med min farfar, som pludselig blev avorligt syg, og fik konstateredet lunge kancer, i starten fik vi ikke noget hjælp, selv om jeg spurgte lægen om det kunne hjælpe at kontagte kraftens bekæmpelse og han svarede at de ikke ville tage sig at den slags, jeg blev mere og mere fortvivlet og til sidst ringede jeg til kraftens bekæmpelse, og vi fik hjælp, både til min farmor så hun kunne komme ud og handle, ikke bare en time som sygehuset havde givet disponibel mandskab til, men til en hel dag,den hjælp de gav mig var guld vær, jeg fik ety nr så jeg havde en anonym at tale med og de sorger og bekymringer som jeg havde, det var dejligt at komme ud med.

Måske er det en lille hjælp, i den sørgelige stund.

Jeg føler med dig

Wilderriw

0
0
Svar på denne tråd

trw34f5w
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 23:05

Jeg er så pisse-træt af den sygdom!!!

Min moster, 59 år, døde i marts '06 af lungekræft.

Min tante, 64 år, døde i juni ´06 af lungekræft.

I begge tilfælde havde det bredt sig til leveren

Jeg selv, 40 år, har kronisk lymfekræft, men det går heldigvis fint.

WinnieM

Malerkursus på vej!

Lær at male dit eget hesteportræt!

www.wmgalleri.webbyen.dk

* * *

0
0
Svar på denne tråd

øv også...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 00:18

Kender godt følelsen. Min far fik lungekræft i en alder af 56 år. Han har i lige så mange år jeg kan huske hostet så man troede han ikke ville trække vejret igen. Han led meget af lungebetændelse...og heldigvis gik deres læge på pension. Første gang han fik lungebetændelse, efter han havde fået ny læge, stillede hun heldigvis spørgsmålstegn ved, at han så tit havde lungebetændelse. Han blev fluks sendt på sygehuset og det viste sig at være lungekræft. Han har fået fjernet ½ lunge for snart 2 år siden. Han fik ingen efterbehandling. Alle efterfølgende prøver har været rene og han er på den måde erklæret "rask" men skal stadig gå til tjek, hvor de kigger i lungerne og sikrer sig, at der ikke er noget på vej tilbage. Når man har set overlevelses-statistikken for lungekræft, ja så synes jeg det er betryggende, at han forsat går til kontrol, så de forhåbenligt opdager det i tide, hvis det skulle vende tilbage.

Så lige i første indlæg, at der er nævnt dårlige negle. Har det sammenhæng med lungekræft???

Min far har elendige negle, så er da lidt nysgerrig, om det kan hænge sammen.

Det er en rigtig svær besked at få, især når man ikke kender udsigterne...jeg kan godt huske det sorte hul jeg har været nede og vende i nogle gange, mens vi ventede på svar fra sygehuset efter operationen. Og hver gang han skal til undersøgelse og have tjekket lungerne. Bare han nævner at han har symptomer til lungebetændelse bliver man bekymret.

Jeg har søgt støtte i folk omkring mig, og har været så "heldig" at kende flere, der var ramt af "kræft-sorgen" til et nært familiemedlem. Med "heldig" mener jeg, at vi har kunne hjælpe og støtte hinanden. Min far er så den eneste af dem, som lever idag. Men det er vigtigt, at man har nogen at tale med. For man bliver tosset i hovedet hvis man tumler for meget med sådanne dystre tanker alene.

Mit beskedcenter står åbent, hvis der er brug for det

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider