Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ville det være dumt? -uddannelsesvalg!
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 14:47

Jeg overvejer lidt at tage en uddannelse som jordbrugsteknolog med speciale i heste, men da jeg ikke umiddelbart vil bruge uddannelsen, er jeg lidt i tvivl, om det så er dumt.

Når jeg skriver, at jeg ikke vil bruge uddannelsen, mener jeg, at jeg ikke vil bruge den til at få et job inden for branchen, men vil bruge videnen i min daglig omgang med heste i stedet. Derudover vil jeg også gerne avle senere hen, og der kan meget af det man lærer på uddannelsen være enormt nyttigt.

Jeg vil ikke udelukke, at jeg, engang når jeg bliver ældre, vil få mig et fast job med heste, men som det ser ud lige nu, vil jeg helst arbejde på kontor (har en HHX + er igang med en handelsuddannelse).

Synes I det er spild af tid og uddannelsespenge?

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

DYGTIG dressur-underviser søges:

Se mere her www.heste-nettet.dk/ma...336&t=2336

0
0
Svar på denne tråd

det er aldrig
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:13

Det er aldrig spild af tid at uddanne sig. Spørgsmålet er jo bare om du har tid nok? Kan du holde motivationen oppe?

Der er mange der aldrig får brugt den uddannelse de tager. Der er mange der efter endt uddannelse finder ud af det job alligevel ikke er det rigtige når de starter.

Du kunne jo evt se dig om efter kurser om heste andre steder. Jeg aner ikke hvad der findes, men hvis de ikke findes i DK kan det måske være spndende at tage dem i udlandet. Hvis du er en knag til engelsk er der ihvert fald flere herovre. Der findes også kurser pr brevskole.

Held og lykke

Thildes mor,

mor til Thilde 4 år og 2 ridetimer erfaren

mor til Emily, 8 mrd og snart klar til gyngehest

Selv 28 år, venter stadig på første ridetime....

Bosat i London

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:20

Tak for dit svar.

Jeg har boet i England i snart et år, så jeg skulle mene, at jeg godt kan en smule engelsk ;-)

Jeg tror da jeg vil spørge nogle af de heste mennesker, jeg kender herover, om de kender til nogle kurser.

Flytter tilbage til DK til august, men ville ikke have noget imod at flytte til England igen senere hen for at arbejde/tage kurser.

Men det ville nu alligevel være nemmere med den danske uddannelse. Uddannelsesstedet ligger nærmest i min baghave (set med internationale øjne ;-))

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 23:17

Langt over 100 har kigget, men kun en har haft lyst til at svare :-(

Slet ingen, der har en mening om dette?

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil også gerne
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 23:28

igang med den udd. men ved ikke om det er heste jeg vælger, jeg tror det er ALT for svært at få job bagefter, men ihh brænder virkelig for den udd.

men lad os nu se

www.2xdd.webbyen.dk

Gaia*** Du vil ALTID være min stjerne,

Som på himlen kommer der flere lige nu

blinker Chester*** og Wasaja***

0
0
Svar på denne tråd

mingaia
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 23:52

Det kan godt være du har ret mht. job. Det har jeg ikke undersøgt, da jeg jo netop ikke vil bruge uddannelse til at få job efterfølgende.

Når jeg er færdig med uddannelsen, vil jeg tilbage til kontor-arbejdet igen.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

du kan starte med at se her
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 09:26

Faldt lige over denne her og tænkte på dig

www.bhs.org.uk/content/Edu-home.asp

ved slet ikke om det er noget, da jeg ikke ved hvad din uddannelse går ud på

Thildes mor,

mor til Thilde 4 år og 2 ridetimer erfaren

mor til Emily, 8 mrd og snart klar til gyngehest

Selv 28 år, venter stadig på første ridetime....

Bosat i London

0
0
Svar på denne tråd

Hej Julie
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 09:53

Hej Julie.

Jeg starter med jordbrugsteknologuddannelsen efter sommerferien og har det en lille smule som dig. Jeg vil bare rigtig gerne bruge min uddannelse til at få arbejde eller evt. læse videre til agronom på KVL, men jeg kan ikke beslutte mig for om jeg skal vælge heste som speciale. Jeg vil nemlig ligesom dig bruge hestespecialet til mine egne heste og så ville jeg egentlig hellere arbejde som jordbrugsteknolog uden at det havde noget med heste at gøre. Ved dog ikke om der er nogen som har lyst til at ansætte en med det "forkerte" speciale. Jeg synes nemlig også bare det lyder som en super mulighed for at få lært noget nyt om heste på et lidt højere plan end det nogle gange er muligt til diverse foredrag.

Venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Uddannelse
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 10:02

Jeg er uddannet jordbrugsteknolog men valgt dog landbrug med kvæg som speciale da vi ikke fik lov at starte et hold med heste. Jeg har ikke fået job indenfor faget og har gået ledig i 2 år. Det er meget svært at komme ind som pige indenfor de forskellige områder mht job. Jeg ville gerne ind som produktkonsulent ved f.eks DLG men det er næsten fysisk umuligt som kvinde...

Hvis i vil læse agronom så gå igang med det direkte istedet for at tage jordbrugsteknolog udd. Vi ifk at vide dengang at hvis det var et job i ledelsen og valget stod mellem en teknolog og en agronom ville de oftest vælge agronomen så der tror jeg man er bedre stillet.

Hvis i bare vil tage udd for at forbedre jeres hesteviden så tror jeg i er lige så godt stillet ved at tage kurser ved siden af. For i skal regne med at det ikke kun er heste 24-7, der kommer også noget om rådgivning, økonomi og der hvor jeg gik havde vi også mange merkantile fag såsom logistik, markedsføring og indkøb.

Held og lykke

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 11:51

Tak for jeres svar.

Jeg tror i første omgang, at jeg vil undersøge muligheden for at tage nogle kurser i stedet, for jeg kan godt se, at det er lidt dumt at tageen uddannelse, hvor det kun er 2/3 af fagene, der faktisk interesserer mig.

Ved I om man evt. kan tage hestefagene som enkelt fag?

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

thildes mor
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 11:54

Forresten tak for linket.

Jeg har lige skimmet det igennem, da jeg ikke har tid til mere, men umiddelbart lyder det meget spændende, så linket er gemt til senere gennemlæsning :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider