Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er vigtigt at huske på hesteindkøb?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 15:56

Jeg er en pige på 12 år, som virkelig ønsker at få en pony. Så jeg skal op og kigge på en her en af dagene. Men hvad skal man forlange den pony skal, og hvad skal man kigge efter? Er der nogle vigtige spørgsmål, man skal spørge om?

Mvh

Frederikke

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

Hov, rettelse!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 15:57
*skal kunne ;)

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

Ponyen...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 15:59

... og dens evner skal passe til dog og til hvad DU vil med den.

Og så skal du huske en kontrakt OG en grundig dyrlægeundersøgelse hos din egen dyrlæge!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:00

du skal se efter om den står lige på alle ben også når den går, og der er nogle overben, om den har ondt i ryggen eller andet.

så skal du vel bare se efter om det er en hest lige for dig temperamnetmæssigt

www.2xdd.webbyen.dk

Gaia*** Du vil ALTID være min stjerne,

Som på himlen kommer der flere lige nu

blinker Chester*** og Wasaja***

0
0
Svar på denne tråd

køb af pony
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:03
Det er også en god ide, at have en person, du kender, med, som ved noget om, hvad du kan, og hvad ponyen skal kunne.

:-) Nobody is perfect - Pablo is nobody :-)
0
0
Svar på denne tråd

Den skal
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:04

være sund og rask og kunne rides på af dig..

du skal pga din alder have forældre med

Når du er ude at se på hest, så husk at prøve den.. Jeg har prøvet at købe en fjordhest kun pga den var en fjordhest, da den så kom hjem var den et rigtigt bukkedyr, så jeg måtte sælge den få måneder efter..

Og hvis det er en hoppe er det en god ide at spørge om den er i fol (jeps har også prøvt at købe en der er i fol, har dog solgt moren og har det dejlige føl tilbage :D)

Hvis den er kastereret så spørg om den er vallak eller klaphingst (klaphingste kan nemlig godt stadig bedække, men det er meget sjællent)

Spørg til dens temperement, hvordan den er i stalden, på folden, med andre heste/dyr og mennesker..

få evt en dyrlæge til at kigge på den før du køber (eller få ejer til at få en dyrlæge til at kigge på den)

og tja.. der er sikkert også en masse andre ting :D

Det er bedere at spørge lidt for meget end for lidt og få en "problem" hest med hjem (selvfølgelig er det ikke sikkert man gør det :D)

fra d. 9 juni vinterhvide dværghamstere til salg.

fra d. 17. juni ørkenrotter til salg

0
0
Svar på denne tråd

Frederikke...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:04

Du skal først og fremmest finde ud af, hvad du gerne vil bruge ponyen til. Skovture? Dressur? Spring? Andet? Og så skal du se på hestens temperament, om det er som du ønsker det skal være. Og så få den endelig handelsundersøgt af en dyrlæge før køb, det er så ærgerligt at skulle sende en pony/hest tilbage igen fordi den fejler noget. Ofte knytter man hurtigt bånd med den, og det er svært at sende den retur.

Held og lykke med at finde drømmeponyen!

Mvh. RK

0
0
Svar på denne tråd

Prisen?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:11

Jeg har fundet en dejlig hoppe, som er 8 år, og kan Lb dressur og lc spring (da det er dressur jeg vil), men jeg synes den er enormt dyr, den koster 42.000 kr., der medfølger udstyr (dog ikke sadel). Er det kun mig der synes den er dyr?

Mvh.

Frederikke

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

Til mirlas
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:13

Jeg syntes det er dyrt.. jeg skal her til oktober købe en fjordhest (med stamtavle, sadel og som er kåret 2klB og avlsgodkendt) til 15.000 og som måske er ifolet, jeg skal dog ikke have føllet..

Jeg ved dog ikke hvad hun kan gå, for jeg skal kun bruge den til skovtur :)

0
0
Svar på denne tråd

Uha det var billigt sluppet! ;)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:19

Uha! Men Fjordheste er normalt ikke egnet til de højer klasser inden for dressur og spring?

Men altså , kan man ikke få en god en, på samme niveau til 20-25.000 kr.?

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

alt for dyrt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:24

Hej

Jo jeg vil syntes 42.000 ville være liiige i overkanten, hvis det er en pony du snakker om? men hvis det er...såeh Hold da op du ville kunne få meget hest for de penge...

men ved så ikke om det er en pony med en kilometer lang og fornem stamtavle, du har fået i kikkerten.

Men stadigvæk kan det godt være ejeren har en masse forventninger til hesten/ponyen. Når den er sat så højt, så kan det være rigtig svært at få hende ned i en fornuftig pris. Tror ihvertfald godt du ville kunne få en god pony for halvdelen af prisen, alt efter hvad dine egne ambitioner er.

Men vil ønske dig held og lykke med at finde drømmeponyen :)

Mvh Heidi ~{hesteløs}~

Søger part på en hest <-klik her hvis du står og mangler en part, i Esbjerg området - gerne Fanø :)

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:39

Jo, ind til videre har jeg kun startet lc-klasser (da nuværende pony, kun rækker så langt) .

og derfor har jeg ikke haft mulighed for at træne lb´-øvelser, da damen ikke vil gå schenkelvigning. Men en pony der kan gå lb1 og la2.

Jo, den jeg har kigget på var en pony. Jeg kan ikke finde den lige nu, men tror kun der stod dens forældre..

Men tak for svarende, må gerne komme flere, jeg har brug for så mange råd, jeg kan få ;)

Venlig hilsen

Frederikke

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

Talent?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 17:38

Jeg kiggede lige lidt rundt på markedspladsen, så fandt jeg en 12-årig pony, (på 145?!?!) . Der stod det var en god begynderpony (-der mener man vel førstegangspony, ikke?) nåmen der stod den havde talent både indenfor dressur og spring. Talent? - hvor langt er det, når den er 12? Altså, hvad kan den?

Mvh. Frederikke

PS: jeg gider nemlig ikke at have en, der ikke kan noget.

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:08
Jeg vil mene talent betyder at den ikke kan springe/dressur (Måske lidt) Men kan lære det..

Hilsen Lone :)
Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd

Til mirlas
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:12

Tja de kan sikkert godt trænnes op til det, men det er nok nogle i den nye model (som den jeg køber er)

jeg skal bare hygge.. jeg gider ikke det med at man SKAL kunne det og det til et bestemt tidspunkt.. og ved hygge kan man jo både springe og ride dressur, westen, militæry, hvad man nu vil :D

0
0
Svar på denne tråd

øvøvøv!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:30

Øv, den lød ellers som noget, men kan vel ikke lære den at gå la, som 12-årig, det er da eb lidt sen alder?

I må gerne sige til (sende et link), hvis i finder en pony. Da jeg ikke rigtig kan finde drømmeponyen, pt. Den skal kunne opfylde dette:

gå lb-la dressur

talent/lc spring (da det kun ville være til for hygge)

Komplet Trafiksikker

100 % trailervant

Den må ikke have staldfejl fx krybbebider (staves?!)

Gerne stævnevant

På forhånd tak

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:35
Jeg vil mene det er lidt sent at lære en 12 årig pony at ride en LA, men det kan sikkert godt lykkedes ;)

0
0
Svar på denne tråd

til mirlas
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:38
De er stadig en pony når de er 145, den er stadig pony til den er 148, der over er den en hest (og det er uden sko, mener man lægger 1-1,5 cm til når den har sko på)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:40

kan det vel, bare ikke med mig som rytter :o Da jeg ikke selv har lært La, og gerne vil lære det af ponyen. Men skriv endelig, hvis I har fundet en fin hestebasse. Køn er ligegyldigt!'

Lone, tanja, theluny, RK, mingaia, Lisbeth og Maria: Tak for rådene, kom endelig med flere :P

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

Til Tanja
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:42

Ja, det ved jeg godt. :D

(Jeg har bestået 1. og 2. ridemærkegrad)

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:46
Hvad skal hesten kunne?
Og ikke mindst koste, så kan jeg kigge lidt når jeg alligevel sidde og keder mig på arbejde:)

0
0
Svar på denne tråd

til mirlas
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:49

hehe okay.. tja jeg har ikek bestået nogle afdem :D

Det var bare fordi du skrev pony og så 145? i parentes :D

Nå ja.. Det er nok en god ide du får en med der kender til heste når i skal ud og kigge.. Og så kig på/i dens tænder, for så kan i ca. se hvor gammel den er.. Så ender i ikke med en på 10, som i troede var 4 :D

0
0
Svar på denne tråd

mit råd:
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:54

Mine råd til dig:

1 Tag altid en hestesagkyndig VOKSEN med ud og se på hest. En som ikke er "forelsket" i hesten men istedet kan se alle de både gode og dårlige sider af den.

2 Sørg altid for røntgen og handelsundersøgelse ligegyldigt hvad den koster!

3 KONTRAKT ALTID KONTRAKT!!!

STRIT
Nu med hest!

Giv andre lov til at yde deres bedste!
Og grib dem i at gøre noget rigtigt!
0
0
Svar på denne tråd

Ponyer
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 19:00

Jeg synes der er mange inde under markedspladsen, har du overhovedet kigget derinde?

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 19:01
jeg ved ikke om man må linke herinde til andre sider,
så har sendt dig en besked :)

0
0
Svar på denne tråd

du skal...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 19:15

huske, at tage din underviser med. Det er det vigtigste, for så kan hun hjælpe dig med at finde den rigtige pony. Det næst vigtigste er, at du har dine forældre med, og at de har helt styr på den økonomiske. Så kan det ikke gå helt galt.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

jamen da jamen da
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 20:52

...først og fremmest...jo...man kan SAGTENS lære en tolv års pony øvelserne til LA...det eneste man næsten skal kunne i en LA1, som ikke findes i LB programmerne, er kontragalop...og det er de fleste ponyer med en rimelig balance, i stand til at kunne lære.

Udover det, ved jeg ikke om en pony på nogen mulig måde er i stand til at lære en rytter LA øvelserne ...hvis rytteren ikke kan disse øvelser...undskylder i stor stil mit fransk...men det er da noget for... sludder Håber da så sandelig du vil modtage undervisning af en kyndig underviser, hvis du forventer din kommende pony skal præstere noget...heller ikke en "lærepony" ..(hvorfor ikke kalde det en rutineret pony???), kan vise dig øvelserne...medmindre de bliver forlangt.

Udover dette, tilslutter jeg mig langt de fleste af de råd der er givet. Når jeg engang prioterer en ny/anden hest...om forhåbentligt mange år...er noget af det vigtigste for mig en trailervant hest..ikke kun set i stævnesammenhæng, hvilket i den grad er sekundært for mig, men i tilfælde af at min hest blev syg eller skadet.

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 21:22

Hejsa

denne her er dog omvendt end hvad du søger, lb-spring lc-dressur, tvivler på det er hvad du søger. Det er en haflinger lige et link og lidt info;18500,- 8år, 140 stg.

Mvh Heidi ~{hesteløs}~

Søger part på en hest <-klik her hvis du står og mangler en part, i Esbjerg området - gerne Fanø :)

0
0
Svar på denne tråd

Øvelser?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 22:20

Theluny: Tak, men nej det var ikke lige det jeg søgte . Men tak fordi du gav dig tid til at kigge.

Connie: Jeg er ikke fuldstændig nybegynder, men da jeg ikke har en pony, som kan de ting jeg har lært, er det lidt svært. Jeg ved hvordan man rider schenkelvigning og versade. Jeg ved også hvordan man laver forpart- og bagpartsvending. Hvordan man laver tilbage trædning. osv. osv. Men det er jo mere end at vide hvordan man gør, ikke ?

Jeg er ikke i tvivl om man kan lære en 12-årig la, men jeg mente også at jeg ikke kunne lære den det.

Så jeg søger stadig. Link mig nogle idéer, så kan jeg jo se på det. ;)

Med venlig hilsen

Frederikke

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 22:32

Hej

Helt okay, men har svært ved at finde noget når jeg ikke ved hvad str. den skal værre, sådan ca. 145 ? snakkede du om du havde kikket på + ISÆR pris, går udfra du har nogle gode "donore"/forældre i ryggen hvad angår det. Men de har vel også sat et absolut max. ?

Fordi det gør det uendeligt svært at søge noget, sådan uden at se en ueeendelig lang række heste igennem.

fordi ellers kan jeg da godt prøve at holde et "vågent øje" ude.

Mvh Heidi ~{hesteløs}~

0
0
Svar på denne tråd

lur mig om...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 22:47

...der ikke er nogle gode emner inde under "pony sælges" salgsannoncerne.

Kan fortælle, at jeg havde min egen max. etter til salg forrige år(indtil at jeg fortrød...han bliver ikke/aldrig sat til salg igen)..Min pris for ham var 30-35.000,- med udstyr..han er på LA niveau ca i dressur og springer glad...tjah??!!..huse...hvis han får lov. Han har et varmt, iltert og opmærksomt sind...og en rutineret rytter anbefales på det varmeste - især under springningen...men han kan sit l... - nå nej ..skidt Bare for at give dig en fornemmelse af, hvad jeg mener man muligvis skal give for den pony man gerne vil have, med de egenskaber man ønsker.Min pony kan selvfølgelig ses på min præs...Ved ikk helt hvad man i dag kan forvente at få for 20-25.000,-

Men

check salgssiderne i de forskellige fora ud, og bestem dig for hvilke dele af landet du vil besøge og vælg gerne MANGE emner ud. Og allier dig så med en virkelig hestekyndig person...og følg de råd du ellers er blevet givet..så kan det ikk gå helt galt

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

hmmm ..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 13:41

Altså, jeg tror ikke de vil give mere end 35.000 kr :o

Men altså, det skal helst være en pony på sjælland. Men jeg kigger stadig, jeg er jo så heldig at der kommer nye ponyer på hver dag!

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ler af dig.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 17:19

Jeg ler af dig. haha.. Jeg var lige inde på din præsentation, du har den skønneste pony. Hvad vil du med en ny? Jeg kan ikke lade være med at grine, samtidig med jeg siger i mig selv: 'Stakkels pony, stakkels den, at den ikke har en ejer der er klogere!'

Men right, du er jo også kun en lille pige, som kun tænker på sit eget bedste. FY-FØJ-DA! I dit hovede hedder det: ' Rave, Rave , Rave til mig? '.

LAAAMT! KLAAAMT & SYYYNDT!

Venlig hilsen

Lea, glad ejer af Leopold og Kongfu.

HESTE, MENNESKETS BEDSTE VEN.

0
0
Svar på denne tråd

Til Kongfu
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 17:23
"Jeg ønsker mig meget min egen hest, da Mirla allerede er for lille." <-- Det vilel du også ha læst inde på hendes profil.. Så hun er da klog nok til at ville have en hest der passer til hende..

0
0
Svar på denne tråd

og der står faktisk også
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 17:25
følgende: "Jeg har passet hende side jul, hun ejes rigtigt af skælskør Rideklub" inde på hestens (elelr det er i hestens) profil.. Så ponyen er slet ikke hendes

0
0
Svar på denne tråd

til kongfu
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 17:31
og så siger du at HUN rager til sig.. du har selv 2..

0
0
Svar på denne tråd

om at købe pony
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 22:38

Hej Mirlas!

Det lyder som om du har nogenlunde styr på det, men du får også lige et par råd fra mig:

Først og fremmest skal ponyen være sund og rask - husk dyrlægetjeck før du køber!

Tag din ridelærer med, eller en anden som kender dig, og har forstand på heste.

Angående lærehest: Som du skriver er det en god ide at ponyen allerede kan øvelserne/har erfaring. Du kan godt selv lære den det eller lære det sammen med den(det gjorde jeg ), men det er klart bedst med en erfaren pony til en ung rytter og omvendt.

Held og lykke med at finde den rigtige!

Vh cilis

Til Kongfu: Jeg ved ikke hvordan Mirlas er kommet til at træde dig over tæerne, men nu er det den anden tråd jeg støder på, hvor du kører en totalt barnlig og ondskabsfuld hetz mod hende. Lad venligst være, så er du sød ! Det har intet med tråden at gøre, så hold jeres uvenskab uden for HN (i bor jo åbenbart i samme by).

0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 22:43

Forresten synes jeg også 42.000 lyder dyrt for det niveau du beskriver. En bekendt af mig har lige købt en 8-årig ponyhoppe på 146 cm, sund og rask, som for nylig har startet LA-dressur og LA-spring til distriktsstævne. Den kostede 25.000, så de findes billigere.

Venlig hilsen cilis

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 07:56

jeg fandt en del da jeg søgte på www.horse.dk

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 08:10

Det er sagt: Handelsundersøgelse og Kontrakt...

Kongfu... den kan være nok så skøn, men Mirla er altså 12 år og ponyen 120 cm...

Og hvis nu du læste det hele ville du vide det...

Jeg er ked af at sige det, men burde der grines er det vist ikke Mirla det skal gå ud over... Jeg synes faktisk det er en yderst fornuftig beslutning...

Camilse og Looksen

Vil du være med til at bestemme hvem der skal vinde den store FOTOKONKURRENCE? Så se mere her www.camilse.dk

Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 08:44

først og fremmest vil jeg fraråde dig at købe en hest i en alder af 12 år... for det først kræver det ansvar at have hest (hvis hesten er opstaldet i en selv passer stald, som er den billigste løsning, skal du komme hver dag, nogle kræver at man selv lukker hesten ind og ud og det kan jo være svært når man skal i skole og den ikke står hjemme ved en selv...)...

det andet er har dig og din familie råd til at have hest. mange tænker kun hvad koster det i opstaldning pr måned og glemmer at man os skal betale forsikring (jeg giver 2.000 pr år og det er mange penge på en su), så kan den pludeselig kræve at dyrlægen skal ud og se til den ved sygdom, så er der smed, udstyr, undervisning og jeg kunne blive ved...

for det 3. er mange piger i din alder vilde med heste men og få år begynder man at kigge efter søde drenge og få kærester og så midster de interressen for heste... så er synd at bruge så mange penge på en hest som du måske kun vil have i få år... måske skulle overveje at få en part på en sød hest og det er knap så dyrt som at have sin egen...

jeg fik selv først en hest til min 16 års fødselsdag og det var jeg glad for... men som første gangs køber af en hest er mange ting som man ikke tænker over, så tag nogle du kender fx. en veninde der allerede har hest med på råd... folk der selv har hest spørger om noget som man måske har glemt og som har stor betydning... og så kan dem du har med på råd os se dig ride hesten og se hvordan går den og passer i sammen og er prisen den rigtige eller er den for dyr... så få hesten handelsundersøgt af din egen dyrlæge (det skal du selv betale med mindre den har en skade som ejeren ikke har oplyst mener jeg det er) og husk at skrive en KONTRAK som dine forældre skal underskrive... den er nemlig ikke gældene hvis du underskriver den og du kan heller ikke selv stå som ejer af hesten fordi du er under 18...

men jeg håber at det jeg har skrevet har givet dig noget at tænke over... vil jeg have en part eller min egen hest? og husk livet som hesteejer er langt fra rosenrødt altid...

held og lykke...

0
0
Svar på denne tråd

man behøver
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 09:13
ikke have hesten forsikret.. jeg har ikke min forsikret.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 09:22

Man skal altså ikke have hesten forsikret... Det har jeg da aldrig hørt om???

Desuden så er der i min stald 4 tøser under 14 år, og de kan da sagtens finde ud af at passe deres hest...

Camilse og Looksen

Vil du være med til at bestemme hvem der skal vinde den store FOTOKONKURRENCE? Så se mere her www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

mullepigen87
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 09:40

Det var da et mærkeligt argument?? altså mht alder. Du kender jo ikke Mirlas ( og det gør jeg heller ikke) , men det lyder nærmest somom at du ikke synes man kan passe en hest hvis man er under x antal år

Jeg kan ikke se, hvorfor man skal male fanden på væggen mht hvad der måske/måske ikke sker om nogle år, om hun får kærester eller ej osv... Det kan jo ligeså vel ske når du er 16 år!? Og efter folkeskolen starter man jo uddannelse (som du jo også selv er) og så er det jo alligevel ikke sikkert, man kan/ønsker at beholde hesten og så er man jo lige vidt

Så mon ikke at Mirlas har sine forældre med inde over?? Jeg synes da at hun lyder ret fornuftig, og går da ikke ud fra, at en 12-årig sådan bare lige anskaffer sig en hest.

Mirlas: Held og lykke med at finde en hest, som passer til dig og dit temperament Brug de råd der er givet (ang at få din underviser eller lign. med ud, dyrlæge tjek osv) Og så finder du nok en dejlig pony/hest på et tidspunkt.

mvh Trine

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 11:34

Robsen...

Nu har Mirlas jo skrevet sin alder som det aller første i sit indlæg ;)

Camilse og Looksen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 13:21

grunden til jeg skrev mit indlæg på den måde jeg gjorde var for at vise den anden side af historien... alle skriver du skal det og det men ingen skrev at hun skulle passe på...

jeg kender hende ikke og det gør i andre heller ikke men jeg har mødt mange som er i den alder og får en hest og så kommer der drenge ind i billedet få år efter og så forsømmer de hesten... g selvom hun kun er 12 kan hun måske godet ride dressur men der MANGEder tror de kan men det er langt fra alle der kan selvom de både i den alder og når de er ældre... mange piger tro åh nu har jeg gået på ride skole i x antal år så nu kan jeg få min egen hest men de glemmer hvor hårdt der... jeg fik min da jeg gik i 9-10 klasse og hold op hvor kom det bag på mig hvor meget det kostede og hvor mange resourser det kræver.. både af mig og af mine forældre... og når så i den alder får hest så kræver det at ens forælder støttter en og hæjleper en... eller kan man nogle gange køre surt det...

med hensyn til at lukke ud er vi så heldig at der er en (omkring de 30 ) som kun arbejder i weekenden som kan lukke dem ud om morgen... men ellers er jeg ude ved min unghest hver dag... og fordi jeg har en unghest som jeg gav 20.000 for har jeg valgt at forsikre den.. det er mange penge at midste hvis han bliver syge, ikk kan ride mere pga en skade eller skal aflives... jeg har så os sygforsikring så den dækker 60 % af dyrlæge regninger og der er jeg glad for jeg har.. jeg købte ham for et halvt år siden og har vel brugt omkring 7 i dyrlæge regninger men fik så 60 % igen... heldigvis...

det gode ved en part er at mange gange er det som at have sin egen og man kan blive en bedre rytter, lære de basale ting og pasning og pleje af hest (var et emne herinde om at mange der rider på rideskole ikke kan det basale)..

det kan godt være jeg lyder skrap men jeg taler af egen erfaring...i dag er jeg 19...

0
0
Svar på denne tråd

jeg er også
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 13:29

19 (næsten 20) og drenge har aldrig været et problem.. når jeg får en kæreste får han ikke kun mig men også mine dyr.. .med det mener jeg at hvis han ikke kan acceptere at jeg har nogle dyr der skal passes, så er det ud af vagten..

Han er dog velkommen til at hjælpe med pasningen, eller bare komme og kigge..

man kan sagtens få skole/arbejde, kæreste, fester og dyr til at gå op i en højere enhed.. der er ingen der siger kæresten SKAL ses hver dag, eller at du ikke lige kan få andre til at se efter hesten 1 dag eller 2..

0
0
Svar på denne tråd

camilse...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 14:32

Det ved jeg godt. Jeg mente at vi ikke kender hende som person (hvor ansvarlig hun er osv)

Men kan godt se,at det var lidt klodset formuleret - havde ikke tænkt på, at man kunne læse det,på den måde.

mvhTrine

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Hest el. part?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 21:17

Hej alle,

jeg har kigget meget på de beskeder I har skrevet, og det er også rart at vide, hvad der kan være en ulæmpe (staves?) ved at holde hest/pony. Så vi genovervejer det med min egen. Der vil nok ikke være mulighed for part, da den lille by som jeg bor i, ikke har behov eller hvad man kan sige, for det.

Jeg har redet i snart 5½ år, så jeg er ikke helt nybegynder. (Jeg ville dog snart ha' redet i 6 år, hvis ikke det var fordi jeg har haft brækket benet, og ikke kunnet ride i et halvt år!)

Jeg har fundet en dejlig billig hoppe, som kan gå lb - både dressur og spring , så det er jo fedt :) ;)

Men lad os nu se. Jeg tror ikke kæreste-problemmet bliver et problem, da jeg ikke er så interesseret i det, og ikke er interesseret i nogle af dem fra min årgang, og klasse. Der er vidst heller ikke nogen der er interesseret ï mig. Jeg vil også sagtens kunne have begge dele, da kæreste i de små klasser, ikke er kærester, heller ikke venner, bare bekendte. Det føles hvertfald sådan, nu har jeg ikke selv haft nogle, men det virker sådan, hos mine venner og veninder. Tak for rådene, det sidder nu fast i hjernen :) I må stadig godt holde øjnene åbne, hvis i støder på en som I tror, er lige mig. :) ;)

Vh

Frederikke .

©Welsh Mountain©

0
0
Svar på denne tråd

jeg sender dig lige
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 21:23

min kontrakt mail.. :)

Fordi sammen med dem, der er der en samling links, med en masse gode råd, til det at købe hest... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

ROLIG '!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 21:54

Jaja, jeg dummede mig. Undskyld. Vi kommer ikke fra samme by, jeg havde ikke lyst til at skrive min rigtige by.

Jeg vil følge mulle-pigen!

Held og lykke *GG*

Venlig hilsen

Lea, glad ejer af Leopold og Kongfu.

HESTE, MENNESKETS BEDSTE VEN.

0
0
Svar på denne tråd

hej mirlas
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 11:50

Har du fundet den rigtige hest?

mvh. Lea

Glad ejer af Leopold, Amber, Adelaide og Kashmir. RIP. Kongfu <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider