Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor små sko skal man gå i?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 17:08

For at se om min hjemmeside bliver vist på google, faldt jeg over denne side. Pony nr. 26 er vist kopieret fra min præsentation eller fra hingsteholderen (hvilket måske er mindre sansynligt?)

www1.webbyen.dk/vishje...de=5325509

Spørgsmålet er så, om det er noget jeg skal reagere på, da det jo ikke er min hest (desværre). Siden virker jo meget harmløs, men...

Alternativ måde at anskaffe sig en hest

Så har jeg fået en hjemmeside: www.highlandpony.dk

Halvsiameserkillinger tilsalg født den 13/5-06

0
0
Svar på denne tråd

Navnet
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 17:16

Er det ikke kun navnet?

Det tror jeg ikke der er nogen regler for. Det er billeder og ophavsrettigheder man nogen gange kan bruge, men man har vel ikke beskyttelse på navnet, med mindre det er et registreret varemærke?

Eller også ved jeg for lidt om det!

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriet a

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 18:02

Du har nok ret, men der er jo betalt for et stutterinavn i det her tilfælde "Dalbrack".

Havde det været en af mine egne heste, havde jeg været fuldstændig ligeglad (havde nok syntes at prisen var lidt lav :-) ), men jeg spørger sådan set også kun, fordi jeg ikke kender reglerne på det område.

Men jo, det er kun navn og race, men så kræver det nu heller ikke så meget for at finde den rigtige.

0
0
Svar på denne tråd

er vist ikke lige med??
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 22:32

er det den side med små tegneserieponyer vi snakker om???

I så tilfælde ja, så ville jeg nærmest grine hvis du synes det er noget der er værd at hidse sig op over..

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!

0
0
Svar på denne tråd

leidesdorff
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 08:30

Det er den side og jeg hverken hidser mig op eller noget andet. Tværtimod ville jeg da også trække lidt på smilebåndet, hvis det var min hest.

Det eneste problem jeg ser er, at idéen højest sansynlig er kommet fra min præsentation og hesten er ikke min.

Bør jeg kontakte hingsteejeren? Sikkert ikke, for hun forstår jo ikke et hak dansk alligevel, men måske netop derfor? Hvis hun søger på hingstens navn dukker det jo op i google og jeg personligt ville da have det lidt underligt, hvis jeg kunne se mine hestes navn på en hjemmeside, hvor jeg ikke forstod sproget.

0
0
Svar på denne tråd

Tegnede ponyer
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 08:37

Nah, det ville jeg dog ikke hidse mig op over når det blot er en tegning de har lavet af ponyen og så kopieret navnet.

- Søger man på google på "Dalbrack" - var det ikke det? Så får du over 10 siders resultat både under billeder og tekst.

Og på mange sprog, så tror ikke du skal hidse dig op over det, så længe de ikke kopiere BILLEDET! :)

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Hesteløs.

Junior grill-træf d. 8. Juli hos Rollo!

*Chanell, Rollo, Marie, Uffe, Fame & Meti - de savnede*

0
0
Svar på denne tråd

Hvis stutteriet
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 09:41

er et registreret varemærke, må man ikke bare sådan bruge det...

Men derfra og så til at gøre nogen ved det?! Tjaaa, det afhænger vist lidt af temerament

Vh gamleged

0
0
Svar på denne tråd

ja det er meget meget
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 09:46

små sko at gå i... et hestenavn bliver brugt, og hvad så. Nu skal man passe på at man ikke går og får mave sår af alle de netsider man skal checke for at se om ens eller andres heste eller som her bare navne bliver brugt.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

næææ...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 10:42

Der er nok igen grund til at gøre mere ved det. Hvis hingsteejer mod forventning selv skulle finde det, så kan jeg jo give hende en oversættelse :-)

Som sagt så er jeg hverken ophisset, gal eller lign. og havde det været en af mine havde jeg sørme bare taget det som en slags reklame :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider