Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Naboens hund
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 02:32

bider min !! Jeg bor langt langt ude og der er vel 500m. til naboen. Min hund er en dansk/svensk gårdhund ca. 40 cm. høj og overvægtige 13 kg. Naboens hund er en ubestemmelig sort/hvid krydsning i schæferstørrelse og vel sine 37 kg tung. Den har i løbet af de sidste 3 år bidt min hund, så den skulle til dyrlægen, 3 gange. Hver gang i ryggen - som om hun var en hare eller kat.

Den 1. gang sagde jeg det bare til dem - og de svarede : nåh ja det er jo det der kan ske. Jeg hegnede min grund lidt bedre, og jeg troede os sikre.

Anden gang sagde jeg at nu skulle det være slut. Den overfaldt langt inde på min grund og min hund reddede sig "kun" gennem kattelemmen.

Nu er det sket igen, lige udenfor mit hus, (men på vejen). Min hund strejfer lidt ind imellem, men aldrig til den side hvor den "bidske" bor. De andre to huse på vore vej er ikke lede ved den. Den er lille, ret sky og bider i hvertfald ikke nogen eller noget.

Hvad skal jeg gøre. Jeg har min hund som partner, miljøtræning, for-sjov-træning osv. er en selvfølge her.

De har deres fordi der skal være en hund på en gård. Tørre kiks og tørre spark, morgen middag og aften.

Dyrlægen sagde sidste gang at jeg skulle politianmelde ejeren.

Det sagde vagt-dyrlægen forleden også. Men vi bor som sagt langt ude, og jeg ved ikke om det kan betale sig at blive uvenner med naboen.

Gode råd søges og modtages med tak.

Sine som har fået ny islænder i stedet for regnbuehesten Fjalar

Bedækning ved brunblak 5-gænger islænderhingst tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd

politianmeld
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 02:56

Du kan jo ikke være tjent med at din hund bliver bidt hele tiden, næste gang ka det jo gå rigtig galt eller endnu være gå ud over et barn.

Og hvis det bliver bestemt at den skal aflives så kræv at se attesten fra dyrlægen

Stud.jur

hesteløs, men med hund og GAMLE hamstere

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 02:56

Godmorgen/godnat eller hva det nu hedder kl 2.55

Hvordan vil du have det med at tage over til naboen og få en stille og rolig snak med dem? Forklare dem at du altså er nød til at få det stoppet, og at sidste udvej vil være politiet.

Hegn evt. selv din hund inde så du er sikker på den ikke strejfer. På den måde er den også mere beskyttet.

En af mine gode veninder mistede sin hund på grund af naboens lede køter. Hun vågnede om natten ved at den skreg, da den blev angebet. Den blev bidt så slemt at den blev aflivet samme morgen.

Gør noget ved det. Nu

Hej fra

Irene

Shetlændervogn sælges

Broget eller knabstrupper shetlænderhingst søges til bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Takker, men
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 03:37

jeg havde en "stille og rolig" snak med ham allerede sidste gang. Problemet er at han mener at hunde på landet skal gå frit. Han tilader sig endda at mene at min hund er irriterende (det er den givetvis for ham - den gøer meget og kan ikke li´ham) Han mener den derfor sikkert har irriteret hans hund. Hvilket ikke passer, hun stikker af når hun ser den. Det kan faktisk være et problem at komme forbi den vej ud, fordi hun er bange. Men det er alså vejen til skoven, med eller uden hest.

I vid udstrækning er den jo også hjemme, men naboen til den anden side, har parkeret sin have-traktor-plæne-klipper hos ham, og når hans plæne skal slåes så følger hunden med. De giver den kiks og mad for det. Det har de også prøvet med både min hund og mine katte. Og de fatter bare virkeligt slet ikke noget, jeg har prøvet at forklare dem det. De er gamle og bliver rigtig sure for et godt ord. De er faktisk fornærmede over at mine katte ikke gider at spise deres rester og sove på deres sofa. Huset fungere som sommerhus og de er her måske 3 dage i ugen.

Vi er kun 5 her på vejen, jeg køber mit hø af ham, osv. Men i har nok ret i at jeg burde trække en grænse

h-sine

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 06:41

Hej

Ellers kan du vælge den nemme løsning. Hegn din egen hund inde.

Hej fra

Irene

Shetlændervogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

hvofor skal naboen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 06:54

holde sin hund inde, når du ikke selv sørger for at din hund er under opsyn hele tiden, eller lukket inde så den ikke kan strejfe rundt.

Jeg har en genbo og to naboer, som tror at de er i deres gode ret til at ha løsgående hunde.

Resultatet er nu, at der igennem flere år, har været en del klager, politianmeldelser og uvendskab, grundet de løsgående hunde.

Det sidste års tid, har der så været en sød lille hand hund, som uanmeldt er kommet rendende langvejs fra. Den har klaret at bedække de to naboers hund hunde, med ret godt resultat. .

Naboerne har så klaget deres nød til mig, for det er en af mine ridekammeraters hunde, som åbenbart stikker af hjemme fra og render den lange vej og besøger mine marker.

Naboeren er meget foraget over, at deres hunde bliver parret på mine marker hmm. hvad laver deres hunde på mine marker.

Ja det var jo så et sprøgsmål, som naboerne ikke kunne svare på.

Resultatet er nu, at naboeren ikke mere lader deres hunde rende rundt på min marker, men holder dem lukket inde bag et hegn.

Du er simpelt hend nød til at feje for egen dør først.

Hvis du går til politiet og anklager din nabo for at ha en løsgående hund på din ejendom, ja så er det jo ikke så smart, at din egen hund render løs rundt og strejfer, på andre steder end din ejendom.

Naboen kan jo være lige glad, for når din hund åbenbart også render rundt hvor den måske ikke hører til, ja hvofor skal han så holde sin lukket inde.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

anmeld..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 07:02

du skal politianmelde dem.

vores gamle nabo havde 2 labradorer, en da hoppede den store ind over vores hegn og overfaldt min gamle hund Dino(schæfer/labrador) manden stod bare på den anden side og kaldte vagt på sin møg køter og jeg for ud for at redde min.

vi havde på det tidspunkt også Mikki (JRT) som var 5 år Dino var 12 år.

Jeg fik slæbt hans hund ud af haven, Dino stod på 3 ben, og efter at have undersøgt ham gik jeg over til naboen og sagde at jeg skulle have min hund til dyrlægen og de skulle betale (og ringe derned for at sige at de ville betale).

Jeg gjorde klart for dem at hvis jeg nogensinde så deres hund i vores have igen blev de politianmeldet.

Dino var på smertestillende det næste halve år, da han var så gammel at en operation blev frarådet (han blev aflivet i aug 05 af en hjerneblødning)

vores have er hegnet, og hundene kan ikke gå udenfor haven.

Du skal ikke lade det stå til, hvis de ikke kan styre deres hund må de få den fjernet.

Du skal være egoistisk og tænke på din egen husstands ve og vel, hvordan tror du dit forhold til naboen bliver hvis din hund bliver slået ihjel af deres..

som en start må du kræve at de betaler dyrlægeregningerne på undersøgelserne af din hund (som du skal kræve undersøgt efter hvert overfald), når først det har kostet dem nogle penge kan det være at de lærer at holde hunden inde.

jeg vil anbefale dig at få hegnet haven for hvis din hund overfaldes udenfor din grund, så er der jo pludseligt et spørgsmål om hvem den uansvarlige hundeejer er.

pøj pøj

mvh sisse

dejlig

4 års carano/wahnfried

vallak til salg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 09:51

Hej

Jeg er lige nød til at komme med en sjov en:

Vi bor på en gård. For nogle år siden kom der en sort stor hund og strejfede om. Da jeg havde hundesalon, bad jeg dens ejer om at holde den væk. Vi prøvede at snakke med dem mange gange. Til sidst nægtede de at det var deres hund, når jeg ringede og brokkede mig.

En dag ringede jeg til dem. Igen sagde de at det ikke var deres hund der var hos mig. Nej det ved jeg godt, sagde jeg, men måske kender du nogle den hund der strejfer om hos os? Dens ejer vil sikkert gerne vide at den er begyndt at vælte affaldsspandene med døde grise, og æde af dem.

Vi har ikke set hunden hos os siden ;-)

ps. Det er i øvrigt løgn at den åd de døde grise (smiler)

Hej fra

Irene

Shetlændervogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

hcudshhdca
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 10:04

For et første SKAL du have din egen hund under kontrol med et hegn rundt om grunden.

Hvis nabohunden så kommer igen og springer over hegnet - så fanger du den - stopper den ind bag i din bil, og aflevere den på den nærmeste dyreklinik. Her skal ejeren betale 500-700 kr for at få den udleveret - og naboen lyder som en rigtig "Bonde-type" og de hader at trække pungen op af lommen, så skal han nok få styr på den.

8-10 timer efter du har afleveret nabohunden på klinikken - kan du lægge et brev i naboens postkasse, hvor der står at du ikke troede han var hjemme, og du var bange for at den kom til skade, så du har afleveret den der og der...så har du dit på det rene

0
0
Svar på denne tråd

hundeproblemer
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 10:07

Jeg bor også langt ude på landet, med rimelig langt til naboerne. Vi fik får nogle år siden nye naboer, som skulle drive kennel. De har Schausere, nogle arrige af slagsen. Som også løb rundt uden opsyn, de knurrede/gøede meget af os i vores have, heldigvis var det ikke min datter, som på det tidspunkt var 11/2 år, men min mand. Da det var sket nogle gange, kørte han op til dem, og gav dem en mundtlig advarsel om at hvis de hunde kom ind i vores have igen, ville de blive skudt, ikke fordi han kunne gøre det, men så var der nok andre der ville..Jamen sagde konen, det er en meget fin hund som har kostet 30000 tusinde. Nå sagde min mand, så skulle du nok holde den hjemme. De fik det at vide nogle gange, af nogle andre på vejen også, samtidig med at politiet blev informeret,så der ikke ville blive ballade, hvis hunden virkelig blev skudt. Jeg vil sige det hjalp, og vi hilser stadig på hinanden.

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Inger...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 10:16

Ikke kaste med sten, når du selv bor i et glashus.. Smiler.

Du kan jo ikke være bekendt at anmelde hans hund, når din egen gerne må strejfe. Måske er andre også træt af din hund, selvom den ikke gør noget. Omstrejfende hunde er altså rigtig trælse...

Jeg synes da også du skal hegne din grund inde. På den måde sikre du din hund, sikrer dit gode naboskab og kan være sikker på at andre ikke synes du er uansvarlig ved at lade din hund strejfe...

Du kunne jo også lægge et stykke hegn over gårdspladsen / indkørslen (der hvor schæferen kommer ind), og så koble det til hestenes hegn (hvis du har nogen9. Så kan du være 100% sikker på at schæferbanditten har besøgt dig for sidste gang... ondt ja, men det virker, og det kan måske redde livet for din egen hund...

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:05

Nu kender jeg begge de omtalte hunde og da jeg selv har børn, der ofte er på besøg hos Sine, er jeg den første til at bekymre mig om nabohunden. Jeg har enda fået besked på, at mine børn ikke skulle gå hen til den, for den kan ikke lide sådanne størrelser. Dette er af hundes ejere, jeg fik den besked.

At Sine skriver at hendes hund strejfer, er netop hendes måde "at feje for egen dør". Hunden er under hegn og meget sjældent ude på vejen. Det kan jo smutte for selv den bedste og specielt, når man har nogle naboer, der bliver ved med at lokke den til og fodre på den. Der skal jo reelt ikke mere til end at en, der kommer på besøg glemmer at lukke lågen.

Naboen har desværre sine helt egne forestillinger om, hvordan man holder dyr og er ikke til at diskutere med. Tro mig, jeg har selv prøvet.

Den med at fange hunden... jeg tør ikke, men idéen er ellers god, for det er helt klart lige i pengepungen det gør ondt.

Hilsen Danielle, der er seriøst bange for, at en af mine børn står i vejen næste gang.

Alternativ måde at anskaffe sig en hest

Jeg mangler en rytter til mine heste!!!

Halvsiameserkillinger tilsalg født den 13/5-06

0
0
Svar på denne tråd

Hvis I ikke selv
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:19

tør fange den, er der jo kun 1 ting at gøre!! Ring til politiet og fortæl at I har en fjensk hund på jeres grund, som I ikke selv tør fjerne!

I kunne jo være "flinke" at fortælle jeres naboer, om jeres planer for næste gang den "besøger" jeres matrikkel!

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

Takker og
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 17:24

Takker for alle jeres svar.

Danielle har jo beskrevet forholdene ret godt, tak for det.

Nej jeg behøver ikke at feje for egen dør, og jeg kaster ikke med sten. Den bidske hund er også kun på banen max 2 gange om ugen, og den kommer på vejen ( på vej med/mod den anden nabo). Den kan kun komme ind hvis lågen står åben, men det sker.(jeg skal have sat en fjeder på den)Vi har bare været enormt uheldig, mig og min lille steriliserede tæve-hund. Men det kan ikke undskylde at en potentielt farlig hund går løs.. Men det er stadig svært ligefrem at politi-anmelde det - så langt ude på landet-. Jeg tror jeg vil prøve igen at "forklare ham at NU er det ALLERSIDSTE gang, konflikstsky som altid.

Regningerne er jo ikke noget problem, hunde er jo forsikrede.

At fange den for at få ham til at bøde syntes jeg ikke er fair.

h-sine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider