Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Billeder annoncer, Er jeg sær?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 16:38

Jeg kigger tit på heste annoncer her og andre steder, man håber jo altid at det er ens nye hest man kigger på MEN!

Jeg bliver lidt sær når jeg ser en annonce: super smuk hest/pony, også er der ingen billeder. Ellers er der et hvor man, hvis man sidder med en lup, kan se en hest i baggrunden.

Eller dem man kommer ind på hvor der er 4 sorte billeder.

Eller hvor billederne vender forkert.

Eller hesten står med dækken på.

Eller der står spring/dressur hest så er der 4 billeder hvor den er på fold. Der ville jeg gerne se 2 billeder af hesten 1 fra hver side, 1 dressurbillede med rytter og 1 springbillede med rytter.


Mit ønske var at der på hver annonce var 1 billede i fuld figur fra venster side, og 1 billede i fuld figur fra højre side. Det gør ikke noget at det er billeder hvor hesten står pænt (til ære for fotografen) og uden dækken, jeg vil tro at alle heste kan tåle at stå 1 minut uden dækken når billedet bliver taget også om vinteren.


Billede 3. hvis det er en hest/pony der bliver solgt som spring eller dressur, ville jeg godt se et billede med rytter, ellers valgfrit.


Billede 4 Hvis hesten/ponyen bliver solgt som både spring og dressur, vil jeg gerne se til billede af hesten hvor den springer eller går dressur, altså fk.s. Billede 3 dressur, billede 4 spring. eller omvendt. Ellers valgfrit.


Er det mig der er sær?


Jeg vil lige tilføje at jeg ikke har tænkt på nogle bestemte annoncer da jeg skrev dette her, så jeg håber ikke at der er nogle der følger sig ramt.


Hilsen Anni



Anni og Hannibal!!
Som altid er i vankeligheder, men har meget sjov ud af det

hjem.tele2adsl.dk/aaengensponygaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh jeg
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 16:45
Næh jeg tænker jo det samme.. Og jeg er tit ude for at et par dage efter at jeg har været ude og lave billeder med en hest, ja så er den solgt.. Så et eller andet må det jo gøre..
0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder i annoncer
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 18:12

Jeg er fuldstændig enig med dig! Jeg har købt to heste siden efteråret, og har derfor set utrolig mange annoncer, og HOLD da op hvor er der mange, som ikke forstår hvad billederne betyder for en annonce!


Jeg har det sådan, at jeg hellere vil se en annonce helt uden billeder, end en annonce med 4 dårlige billeder! Det gør bare så dårligt indtryk på mig, når folk ikke en gang gider ulejlige sig med at tage nogle NYE billeder når deres hest skal sælges.


Forstår heller ikke, når folk sætter bittesmå billeder i en annonce, har oplevet hvor billedet faktisk blev MINDRE når man klikkede for at se det i fuld størrelse

Og så klassikerne med en hest på størrelse med en myg et eller andet sted i baggrunden, eller en udtværet plet som med lidt god vilje måske kan tolkes som værende en hest


Wildly
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~~~
Besøg min nye hjemmeside!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 18:36

Jeg er helt enig!
Synes at det er rigtigt mange annonser med meget dårlige billeder.

Leder selv efter ny hest og kigger på den ene annonse efter den anden...men har endnu ikke fundet "hesten".

Det kan da godt være at "hesten" kunne have været på en af de maaange annonser jeg har kigget på, der har haft utroligt dårlige billeder. Men det kan jeg ikke vide, desværre.
For mit vedkommende vil jeg gerne have at annonsen og billederne "fanger" mit interesse FØR jeg kører og kigger på hesten/hestene.

Da jeg leder efter unghest, så er det jo ikke alle heste som er tilredet endnu og de heste kan jo selvfølgelig ikke vises på billede under rytter, men der vil jeg gerne se hesten/hestene opstillet til fotografering fra siden af og nogle billeder hvor den løber lidt rundt helst på en ridebane udenfor, da billederne så bliver mest skarpe og tydelige at se på.

Hvis det så er en hest der er tilredet, så vil jeg i det tilfælde se hesten opstillet til fotografering fra siden og derefter nogle billeder under rytter.


De annonser hvor der feks. er mørke billeder hvor man kun lige kan skimte en hest, eller billeder af en "halv hest" på fold, hovedet af hesten, eller en hest der bare står og græsser etc etc.. de siger mig ikke noget, da hesten ikke bliver vist frem ordentligt efter min mening.


Som sælger synes jeg at man liiige kan gøre en lille smule ekstra udaf billederne, de er jo så vigtige og det første der fanger den evt. kommende køber...



M.v.h / Heidi


*Ærlighed når man længst med...*


- TRO mig!




Unghest KØBES, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 18:40

Jeg ser alle salgannoncerne her på HN, og jeg undre mig dagligt over så elendige billeder som så mange sælgere vil være bekendt at bruge.


Hvis jeg skulle sælge en hest, ville jeg da bruge billeder der på det ypperste viser hestens fortrin. Og var jeg ikke selv i stand til at lave dem, ville jeg købe mig til det.


Ofte er det flere år gamle billeder der bruges. Jamen, hvorfor bruge billeder af et føl, når det er en 3 års der sælges?


Og hvorfor vise hesten pakket ind i dækner? Stående i en mørk box/ridehal? Eller så langt ude på marken, at den kun er en plet i det fjerne?


Har man ikke nogen gode billeder, så lad være med at sætte dem på. Skriv hellere en god tekst der lokker købere ud for at se på kræet.




mvh PiaR
quantum in me fuit


Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 18:51
Da jeg søgte hest fik jeg mange henvendelser. Om heste der da lød dejlige og søde. Men den jeg ringede på og endte med at købe, var den hvor der var sendt to gode, skarpe billeder med, hvor man virkelig kunne se hesten.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min sidste hest
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 19:07

købte jeg udelukkende på billede, eller det vil sige, så et billede af hende i en tråd og var lige nød til at skrive og spørge nærmere ind til hende og så var jeg lige nød til at tage til Jylland og se og så var jeg også lige nød til at købe hende

Den anden jeg har havde faktisk et rigtig dårligt billede i annoncen, men skulle alligevel til jylland og besøge min storebror og se på en anden hest, så kunne da lige se på ham også og bang, det var jo en helt andet hest end på billedet

Billeder betyder meget, der burde være mindst et i hel figur uden dækken, rytter osv, et i bevægelse løs eller under rytter alt efter uddannelse, hvis den kan springe, så et spring billede og så evt. et hoved billede eller et andet billede der fremhæver hestens fortrin som det sidste... selvfølgeligt tydelige billeder i en ordentlig størrelse..



Hilsen Signe :-)


Min hjemmeside



0
0
Svar på denne tråd
 
 grtgjkhg
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 21:58
Jeg kunne ikke være mere enig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig!!
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 23:09

Jeg er især lidt forarget over de heste der koster over 100.000 og går m klasser i dressur eller spring - og så er der et enkelt foldbillede på!! Hvad skal vi bruge det til??


Da jeg kiggede på hest kiggede jeg også meget på billederne, selvom de betød mest hvad den kunne og hvordan den var og sådan.. Men altså, havde jo ikke rigtig lyst til at købe en grim hest!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig!
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 23:52
Jeg er (desværre) også på heste jagt, og hvor er jeg ofte blevet skuffet over billederne.

Hesten ønskes stillet op og vist uden rytter/dækkener mm. så dens bygning kan ses, og ikke noget med at dreje mulen over mod fotografen, for jeg vil gerne se halsen også.

Dertil vil det være super at se et billede af hesten i bevægelse, gerne så man kan se hestens haseaktion/skulder frihed (uden at være overfrisk), eller et springbillede som andre nævner.

Så er der også lige den skrevne oplysning med "renstammet", som til tider viser sig ikke at have stamtavle.
JA! men vi kender dens afstamning, for vi har både moren og faren, og den er lavet på gårdspladsen.
Eller: Jamen, vi har fået oplyst at den skulle være efter en hingst, HVIS far er kårret. GRRR! Hvad kan man så lige bruge det til. INTET!

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd
 
 krøller tæer
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 01:54

Det har jeg virkelig tækt på mange gange - om det bare var mig der gerne ville ha nogle ordentlige billeder.

Ka kun være enig med folk her...!!


Jeg krøller tæer hver gang jeg ser dårlige salgsbilleder.

De er kronisk krøllet nu


Sågar heste til millioner, er uden billeder.

Det er bare ik seriøst!


Hvis man virkelig vil sælge sin hest, ska man ik ta billederne med sin mobil, en våd efterårsdag, hvor heste har hovedet nede i græsset og har dækken på.


Det er ik det sværeste at ta heste billeder, og det siger bare så meget om hesten.



Det er ligesom med biler, et billede forfra - der hvor rusten næsten aldrig er.

Det køber man ik bil på.


Jer der sælger heste og ik har gode billeder, få nogle for det hjælper!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søger ikke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 08:09

men kigger da tit på slagsannoncer alligevel, da jeg længe har gået i salgstanker.


Billederne er jo blikfanget og det er der i den grad mangel på.


Har faktisk spurt HN om man ikke kunne lave en guide til hvordan billeder bør se ud mht. tilskæring og belysning, men det var der desværre ikke resourcer til, så det kunne være man som bruger skulle være behjælpelig med den del. Mit forslag gik så på at guiden skulle ligge på markedspladsen.


Ved godt ikke alle bruger de samme billedbehandlingsprogrammer, men tilskæring og reducering af billedstørrelse hedder som regel det samme i de forskellige programmer og ligger nogenlunde samme steder, så det burde være muligt.


Hilsen

Britta


Ta en slapper og kig forbi på
Strategos-corner.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er rart
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 09:52

Det er rart at læse at jeg ikke er sær alene, at der de andre der også ønsker bedre billeder.


Hilsen Anni


Anni og Hannibal!!
Som altid er i vankeligheder, men har meget sjov ud af det

hjem.tele2adsl.dk/aaengensponygaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg så en grel en igår
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:11

På Horse.dk en unghest, redet i - mener det var 4 måneder. Prisen var på den anden side af de 150.000 (eller var det 250...).


2 billeder under rytter, i ridehal med lodrette barrierebrædder. Så det var ret nemt at måle ud, at hesten ikke var lodret - men 45% (!) under lod.

Det andet billede var i galop, taget skrådt bagfra. Også her var hesten klart under lod og vinklen gjorde at den lignede noget der var vælte.

Vi tager lige prisen igen - over 150.000 ...



hilsner
/Diane


Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt



Har ingen sympati for cd pirateri
Man bør kun brænde de ting, som man ikke kan li'

- Anden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår heller
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:13

ikke hvorfor at der nogen gang bliver lagt følbilleder ind af hesten, eller at billeder af en voksen hests søskende/forældre bliver lagt ind...


Det er jo netop de billeder som er i annoncen af hesten, som er betydende for om hvorvidt folk de finder den interessant eller ej...


Og så nytter det jo ikke meget at den toptunede springhest står med mudder op til begge ører og en 5 cm lang vinterpels...


Så hellere lige bruge et par timer på at trimme og shine hesten op, og så få taget et par gode billeder...




Camilse og Looksen

Kig ind på www.camilse.dk og se massere af billeder.

Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her


0
0
Svar på denne tråd
 
 også enig
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:21

Jeg har lige købt hest og har tænkt nøjagtig det samme!


Hvor ville det være nemt for køber hvis billederne var så gode at man ikke behøvede at maile efter andre og måske video!


Da jeg klikkede annoncen op med min nuværende hest var jeg solgt!(eller han var )

4 gode, tydlige dressur billeder, vi tog ud og så ham bare efter de billeder (kørte næsten 3timer), hvor jeg ellers har ville se flere billeder og video af andre.


Men der var nu også andre der havde gode billeder, men det er ikke mange!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider