Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når glasskår ødelægger hundepoter
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:36

Ja, igår da jeg var ude at lufte min vovse vaks, trdte han åbenbart på noget glasskår. Der er skåret et stykke af trædepuden, og 2 andre trædepuder er også "ridset" Nu går han med en indpakket pote, efter en tur til doktor dyrlæge, så nu er vi 722 kr. fattigere, fordi folk ikke kan fatte at man skal rydde op efter sig! Det skete et sted hvor unge nogen gange holder fester, og mange gider ikke rydde op efter sig. Det er et dejligt natursted hvor spejderne har lavet et bålsted osv.

Men sk*de vær med pengene, det er meget værre at han humper rundt. I morges måtte han spise i sin kurv fordi han ikke kunne rejse sig. Han får smertestillende.

Det værste var at mine forældre var på arbejde, og kunne tidligst være hjemme en halv time efter et opkald, og jeg kunne jo ikke få ham hjem. Han kunne jo ikke gå. Så fik jeg fat i faster som kørte os hjem. Da far var hjemme 15 min. senere kørte vi til dyrlæge. Så nu skal han humpe rundt i noget tid. Først var jeg ked af det, men nu er jeg vred, for hvorfor f*nden kan folk da ikke rydde op efter sig?!!

Ja måtte lige af med det... heldigvis er han god til at lade forbindingen være...


Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 derfor
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:39
nå nu jeg har hund.. er jeg et skridt foran mht til hvad hun træder på..
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:41
jeg prøver også altid at kigge, men det kan jo være svært når han er fri. (det er et sted hvor hundene gerne må gå fri).

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:47

Kender det også og du er sluppet billigt.

Sidste år fik min vovse også skåret trædepuden op, det var selvfølgelig en søndag og det skulle sys. Så vi måtte slippe 1800 kr for den omgang. Min venindes hund har også lige lavet en slem en, og det blev vist endnu dyrere. Men det følger nok desværre med når man har dyr, at det sker at de bliver skadet. Og man kan jo ikke være et skridt foran sin hund konstant...


Louise.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja så prøv
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:50

se overskrift

at bo på Nørrebro, det er helt håbløst, fælledparken er ubrugelig i flere uger efter fx. 1. maj, da der bare er fyldt med glas og det tager lang tid før det bliver ordnet.

På fortorvet kan man da i det mindste se det i forvejen de fleste steder, men det ligger alle vejne fordi folk synes at det er sjovt at gå og smadre flasker...


Har hørt om flere hvis hunde er kommet grimt tilskade og en enkelt der måtte aflives efter et møde med glas


Så ja jeg deler din vrede over at folk ikke kan finde ud af at ryde op efter sig selv. Men må dog sige at varmemesterne gør et stort arbejde herinde hvor jeg bor, men de arbejder jo altså ikke i døgndrift


Folk er nogle svin nogle gange og det kunne jo lige så godt være et barn der trådte på lortet


Stud.jur

hesteløs, men med hund og GAMLE hamstere

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:54
ja, vi er vist sluppet rimelig billigt... men derfor er det skide træls alligevel! Ja det er bare så træls når folk ikke gider bruge hjernen...

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 12:57

Og folk klager over hundebæ!


Hmm man skal huske at tage bæen med hjem, men hvad med alle de, ja undskyld mig, fjolser som smider glas alle vegne!... Nææ dem kan man ikke gøre noget ved.


Og det er jo ikke kun dyrene det går ud over, hvad med de børn som om sommeren render barfodet rundt?



Sorry, et noget surt svar fra mig, men er så træt af at folk straks hænger over en fordi man går tur med sin hund, og de er så bange for om kræet skulle finde på at efterlade noget..



Det gør mig ondt med jeres hund. Håber den snart bliver sommertur klar igen :-)





/DarkAngel


Stol aldrig på nogen


Gammelt kinesisk ordsprog siger; "Den der aldrig sover er altid vågen" :-P


0
0
Svar på denne tråd
 
 Glasskår
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 12:59

Ja det er en pest, jeg mistede en hanhund på den konto.

Han var så uheldig at da han efter en tissetår ville sparke (bagud for at sprede duften) ramte han et glasskår det stod fast i jorden med det resultat at alt i hans bagben blev skåret over. Sener, blodårer,nerver osv.

Dyrlægen syede ham sammen men han døde i narkosen lige før de var færdige.

Havde han overlevet var han sluppet med at blive lam i et par tæer.

Derfor er jeg helt hysterisk når jeg ser glasskår på min vej.


Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
Manipulerende
Ponymormor
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 13:06

Jeg er helt enig med Dark-Angel, der er ramaskrig over hundefolk og hundenes "efterladenskaber" - der sgu ingen som dør af at træde i sådan én!


Din hund slap vist heldigt fra det, men hvor er det stadig træls at folk ikke kan fatte at rydde op efter sig - specielt med sådan noget som glasskår.


Det er jo ikke kun hunde, men også andre dyr, vilde dyr, børnefoder, - du siger også der er spejdere osv.


Jeg vil hellere træde i en hunde efterladenskab end det andet da.





Mvh Rollo


JHN Moderator


...Hesteløs.




*Chanell, Rollo, Marie, Uffe, Fame & Meti - de savnede*

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak!!!
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:24
Mange tak for jeres opbakning! hvor synd at miste en hund på den måde! Ja vi var ret "heldige"! Det værste er næsten at han har så meget energi som han ikke kan komme af med... man kan jo næsten ikke svømme træne ham, da der vil komme vand i såret... nogen der har erfaringer?

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jsfjsfjtyu
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:19

Nu har jeg prøvet at lufte ham meget meget lidt, for at han skal se andet end haven, og det er han meget tilfreds med. Desværre overbelaster han det "gode" forben, fordi han ikke støtter på det dårlige... Hvad gør jeg? Skal jeg lade vær´ at gå med ham udover små ture i haven? Er det nok hvis jeg giver ham en gang massage?

håber nogen kan hjælpe...


Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider