Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

min (heste historie)lang
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 15:13

Jeg synes lige at jeg ville dele min ponys historie med jer hnér

Det er over 12 år siden jeg lærte min dengang 6 år gamle pony at kende, jeg var lige begyndt at ride sammen med min veninde to på en hest, og vi blev hurtigt enige om at det var lidt sjovere med en hest hver.

Hun fortalte om en hest hun havde set om sommeren på en fold ved et af husene i landsbyen, og vi besluttede at ringe på døren og spørge om ejeren ikke manglede en pige til at ride hans hest!(jeg havde redet i 4 måned)

Det var første gang jeg så Tamina, hun stod i spiltorv helt alene i stalden og med lang man og 50 cm @!#$ bag sig

Vi mugede en time inden vi begyndte at strigle hende og rense hovene på hende, så sadelede vi hende op og trak hende ud af stalden...og det startede godt hun løb ind igennem haven og ud på marken der lå ved huset, det var så her at vi fik at vide hun nok ikke var blevet redet i 3 måneder...gulp

Nå men den første tur på hende gik faktisk udemærket, man havde jo samlignet med hestene på rideskolen, og havde en ide om hvordan fjordheste var, tamina var meget modsat, frisk og stærk.

Alt gik som det skulle jeg fik lov at ride på hende for mine forældre og så begyndte helvedsturene, hun kunne ikke trave kun skridte og galoppere meget stærkt, hun gik konstant med hoved nede og løb som det passede hende, det var dybt uansvarligt, gallop på veje og ind i andre skovgæster, virkeligt frygteligt.

tiden gik og ejeren besluttede at tamina skulle i fol, og veninden og mig begyndte at få lidt undervisning, og ridningen gik bedere.

jeg havde i mellemtiden hørt alt om hvad hun havde været udsat for inden jeg mødte hende, tilkørt som 2 års, bestod i at sætte vogen fast til hesten op med familen og bajerne og så afsted, det ente selvfølgelig grulig galt og vogn og hest væltede, så blev det besluttet at tilride hende(stadig 2 år) op med sadelen og rytter og så ud over marken til hesten var træt...så var den tilredet. Herefter fik hun en part som ikke lavede andet en at slå tamina med pisken og galoppere, alt dette har tilsammen nok resulteret i at hesten ingen respekt for mennesker havde(forståligt nok)

nå men føllet kom og kunne desværre ikke rejse sig pågrund af en sygdom der hedder atraksi. Derefter ville ejeren ikke have tamina mere og valgte at sælge hende, min forældre forbarmede sig og hun var min

Herefter gik alting fremaf, vi lærte at stole på hinanden og blev rigtig gode venner, og nu har vi som sagt snart 12 års jubilærum sammen

Jeg har selvfølgelig lovet hende at hun skal blive hos mig resten af sine dage.

Det var min hestehistorie, (forkortet meget) om min hest, tak fordi du læste med så langt

Vil du skrive din???

lige et billede af hende

0
0
Svar på denne tråd

Sikke et held...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 17:31

Sikke et held for hende at hun kender en som dig..!

Dejlig livsbekræftende historie :D

Og håber i får mange år sammen endnu..

:-D Hilsen Jeanette :-D
Jeg elsker ikke Dixi fordi hun er smuk,
jeg syntes hun er smuk fordi jeg elsker hende..!

0
0
Svar på denne tråd

fghyujkiloæp
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 02:48
sikke en dejlig historie!

Fayes historie lyder omtrent sådan her:

Jeg kender ikke så meget til hendes to første ejere, men resten af hendes historie lyder sådan her:

"Here To Stay", som hendes fulde navn er, stod hos en pige der hed Linda og var vist lidt af en problemhest... meget sky, i hvert fald. Der kom den mest betydningsfulde person i hendes korte liv forbi og byttede sig til hende for en fjordhest og gik i gang med at træne Faye med horsemanship.

Faye knyttede sig utrolig meget til Tanja, som denne person hedder- hun accepterede simpelthen ikke andre ryttere end Tanja og smed alle andre af- selv ikke den person der hjalp med at passe hende. Desværre måtte Tanja sælge da opstaldningsstedet fik en idé om at der bestemt kun måtte stå Oldenborgere i deres stald- Faye var bestemt ikke fin nok!

At sælge Faye var nemmere sagt end gjort- alle der kom for at kigge blev smidt af, og først da Tanja mødte en pige til et privat heste marked blev hun solgt... denne pige hed Camilla, og var ud over tanja den eneste der fik lov at ridde på Faye...

Jeg tror Faye kom enormt langt med Camilla... i hvert fald begyndte hun at stole på andre mennesker igen. Skæbnen ville dog at Camilla heller ikke kunne beholde Faye- også her blev der knyttet meget stærke bånd til hesten og Camilla har bestemt også været en meget vigtig person for Faye.

Faye blev solgt til Linda igen, men heller ikke denne gang kunne Linda beholde hende. Hun blev solgt til Trine på lolland, som her fornyligt blev gravid og så sig nødsaget til at finde et nyt hjem til hesten...

og her kommer jeg så ind i billedet.

Staklen har jo haft en hel del ejere på sit noget korte liv- hele 6 stks! Og hun er kun 6 år... jeg ser det som en ære at kunne tilbyde denne skønne hest et hjem, hvor jeg håber hun kan blive resten af sit liv... hun knytter sig meget til sine ejer, og jeg håber en dag at betyde så meget for hende som Tanja og Camilla har gjort. Aldrig har jeg mødt sådan en godmodig og tillidsfuld hest...

Og for at supplere med et billede- her er vi så: :)

-Janni-
ogHere To Stay"Faye"
0
0
Svar på denne tråd

heste...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 07:42

skønt når ens forældre forbarmer sig over en!

jeg havde redet i mange år da jeg startede på efterskole, jeg havde altid plaget om en hest en aldrig fået ja

så kom jeg på efterskole og der mødte jeg kasmir, husker stadig den første tur, troede aldrig jeg ville overleve!

men da jeg stoppede på efterskolen besluttede mene forældre at jeg måtte få kasmir med hjem hvis skolen altså ville sælge, og det ville de!!

en blev til 2 og 2 blev til 32 og det er hvad vi har i stalden i dag her 6 1/2 år efter kasmir kom hjem. og på de 6 1/2 år har vi fået 1 hingst avlsgodkendt og skal til endelig kåring til August.

og sidste år blev Mosegårdens Splint Årets fjordhingst og matriale prøve vindet og en hopper er kåret i I kl. + 2* årets fjordføl og den bedste hest på det sjællandske plage skue i år...

i år skal vi havde 8 føl, så forhåbentlig er det ikke sidste gang vi deltager i en hingst/ hoppe kåring/dyrskue/plage/følskue eller lig.

sådan kan en stor piges drøm om en forfærdelig pony blive en helt families STORE interesse...

venlig hilsen stine..og ha`en go tirsdag!

ps. billeder af alle hesten på min præsentation, ink. gamle kasmir!

Stutteri Mosegården

opdræt og salg af kvalitets fjordheste

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

www.mose-gaarden.dk

Brun stubben tristan søges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider