Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skilter man med det, eller?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:04

Min datter havde en rigtig god stævnesæson sidste år, og vandt mange staldplanketter. Det er hun selvfølgelig stolt over, og vil da gerne vise det til andre.

Jeg har opdraget hende til, at selvfølgelig behøver man ikke at gå rundt og prale med det, men man må godt være glad og stolt, når det er gået godt!

Så vi har løbende sat hendes staldplanketter op.

For 4 mdr siden flyttede vi tilbage til Fredericia Klub. Og vi har ikke fået hængt staldplanketterne op igen.

Og så går jeg nu og tænker, om vi burde lade helt være? Der sker så meget mærkeligt rundt omkring. Heste, der forsvinder... Der er så mange mærkelige mennesker.

Vi har bl.a. netop haft en påsat brand her på rideskolen. Uhyggeligt! Der er nærmest ikke længere grænser for, hvad folk kan finde på?!?

Skal man lade være med at 'reklamere' med, at her står en god konkurrencehest?

Hvad mener I?

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

Neurotisk, manipulerende, overambitiøs ponymor

0
0
Svar på denne tråd

Vi sætter
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:13

ikke plaketter op i vores stald (men det har du jo set).. og der er forskellige grunde.

Der er så mange forskellige arrangementer på stedet så de heste som har meget hængende får aldrig fred når der er fremmede folk for ALLE skal lige se "kamlen"

En del af de opstaldede heste er jo Oure pigernes og de er ikke i stalden hele året, så det er op med dem år skoleåret starter og ned igen når de tager hjem på sommerferie for hestene står måske ikke i den samme boks når den kommer efter ferien igen.

0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:15

..den er lidt svær!

Umiddelbart vil jeg mene - at hvis der var nogen, der var på "heste-tyveri-jagt", så tror jeg, at det er nogen, der må have forstand på det..

Dermed sagt; hvis du har navneskilt på boksen.. Ja, så er Jakob Klaphat jo ikke et sjældent navn ;-)

Navnet huserer jo mange steder her på HN :-)

Men alligevel.. Tyven kan jo heller ikke vide, om planketterne tilhører en anden hest - og den hest, der står i boksen ikke er "rette" ejermand af planketterne..

Hmm.. Jeg ved det ikke, når det er i dén henseende ?:-)

Men pral - nej, det synes jeg absolut ikke, at det er!

Janteloven burde afskaffes!

Karoline er dygtig. Hun har redet Jakob rigtig godt op - det burde folk beundre, og glæde sig på hendes vegne :-)

Det gør jeg :-)

Men alle er jo ikke som mig ;-) :-)

Mvh Mette..

0
0
Svar på denne tråd

I kunne jo
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:17

sætte dem på en plade, og sætte den op over hendes ting istedet for :), så kan i bare pille pladen ned hvis i flytter, og så kan i hurtigt sætte den op igen det nye sted uden der kommer masser af huller i væggen..

Eller hænge dem op på hendes værelse, så kan hendes venner se dem når de kommer på besøg.. igen på en plade så der ikke kommer masser af huller i væggen, men kun 2 :)

Ejer af: Angel af Elmegård, Paint, AsBjars Ricotta, Houdini, Uniq og Rottweiler (Klik på navnene for at få info)

Tamrotte unger til salg, info her

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:25

jeg synes godt i kan hænge dem op, langt de fleste kan godt finde ud af at glæde sig på andres vejne, det er super flot som din datter og hendes hest har klaret sig, det har hun da ret til at være stolt af, også ret til at hænge de mærker op.

jeg ville hænge dem op hvis det er det i vil, om der kommer tyve eller en pyroman tror jeg ikke har så meget med om der hænger de mærker, jeg lægger knap mærke til dem.. men måske andre mere bider mærke i dem, det ved jeg jo ikke.

jeg kan godt huske den forfærdelige brand hvor flere heste desværre omkom.. :-(

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

Børnevenlig godt redet pony købes. Til nybegyndere.
0
0
Svar på denne tråd

Ikke tyveri
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:33

Det var måske ikke så meget tyveri, jeg tænkte på. Det var mere et eksempel på, at folks grænser flytter sig!

Rideskolen ligger naturskønt midt i skoven, hvor mange kommer for at fodre rådyrene. Og derfor er rideskolen nærmest et udflugtsmål. Det er nogen gange de mærkeligste ting, vi finder i hestenes krybber, som folk åbenbart har tænkt, at der var gode hestelækkerbidskner!

Og så branden her i påsken, som heldigvis kun forårsagede matrielle skader. Men det var kun fordi en af ponypigerne opdagede det meget hurtigt!

Det var en meget skræmmende oplevelse, - især for de piger, der også havde hest på stedet, da den store brand var der, hvor der var mange heste, der døde.

Sådan en oplevelse får mig da til at spekulere over, hvor mange mærkelige typer, der findes, og hvad de kan finde på. Og så er det måske ikke en fordel, at hesten skiller sig ud.

Nej, mit spørgsmål havde egentligt ikke noget med jantelov at gøre. For jeg synes, at det er OK, at hun viser sine succeser!

Og TAK, Mette J. Det var pænt sagt!

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

Neurotisk, manipulerende, overambitiøs ponymor

0
0
Svar på denne tråd

iukjsbldk
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 00:04

Jeg ville umidlbart have dem hjemme.

Der findes mange underlige typer rundt omkring...

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
FOTOGRAFERING TILBYDES!
0
0
Svar på denne tråd

På skabet...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 08:28

Mine hænger på stævne skabet. Så er de altid med når hesten bliver flyttet. Det er selvfølgelig begrænset hvor mange der kan hænge her, men et par stykker kan der være. På den måde er de hængt op, men uden man kan se hvilken hest de høre til. Det er kun til stævner det kan ses når skabet står foran boksen.

Jeg ville kun have dem på døren, hvis min hest stod hjemme. For de er ikke sådan lige til at hive ned og flytte...

0
0
Svar på denne tråd

Tja havde
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 09:59

jeg kun en enkelt eller to ville jeg hænge dem på boksen, havde jeg flere tror jeg, at jeg ville have dem hængende hjemme på en plade eller lign. hjemme, det samme gælder rosetterne. Dette gælder et stort sted, som f.eks. jeres rideskole.

Hvis jeg havde mange planketter, og var i en lille stald, hvor der kun er få, ja så ville jeg hænge hver og en op (hvis jeg måtte), for der er vi jo kun os, og ikke en masse udefrakommende mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider