Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hudlidelse hos marsvin
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 13:59

Da jeg tidligere har set en tråd om dette håber jeg der er nogen herinde der kan hjælpe mig.. jeg har lige opdaget at mit ene marsvin har store hårløse områder på bagdelen af kroppen som ligesom er dækket af skæl, nogen der ved hvad det kan være?

Og hvad man eventuelt kan gøre ved det... har godt set hun har kradset sig en del, men områderne er svære at se fordi hun er så langhåret.. mit andet marsvin har ingenting.. husker noget fra det anden tråd om hømider, men husker ikke hvad man kan gøre ved det.. skal hun en tur til dyrlæge?

Håber nogen af jer andre marsvinentusiaster måske ved noget

0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 14:12

også være skab.

Men ligegyldig hvad det er, så pak musen sammen og smut en tur til dyrlægen med ham. Han kan helt præcist fortælle dig hvad det er, og give dig noget til at behandle det med.

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Marsvin...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 17:30

Hvad får de at spise? ..

Har selv haft problemer med et marsvin... Hun kløede sig meget og fik sår i pelsen..

Brugte 3-4000 kr på dyrlæge for at finde ud af hvad der var galt ... Dyrlægen fandt ikke ud af noget..

Jeg valgte så som et forsøg at skifte foder til VitaKraft LifeCyclus... Efter ca 2-3 uger på dette foder var pelsen flot, sårene var næsten helet helt op og der var ingen kløen ..

Når nu dit andet marsvin ikke har noget, har jeg lidt svært ved at tro på ting som skab og mider.. Er mere stemt for at tro at det er allergi eller andet der kommer "indenfra" ...

MVH ManEater, Nu med egen zoologisk have.. ;-D

0
0
Svar på denne tråd

skab...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 18:00

.. behøver ikke nødvendigvis at give symptomer på alle marsvin i huset. Derfor bør du, som Jannie skriver, tage forbi dyrlægen.

Er det ikke skab, så er pengene trods alt givet godt ud, for ubehandlet skab er dødeligt for marsvin.. og en ret så smertefuld måde at dø på.

Sweet Leaf - texel, merino & kæledyr ;-D

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 00:10

hej.

jeg har også marsvin, og jeg er næsten sikker på at det er mider. for mit marsvin har også haft sår, og "huller" i pelsen, og så gik vi til dyrlægen som beholdte ham natten over, og så fik vi af vide at han havde mider. men ved ikke hvad de gjorde ved ham for at det forsvandt:D men det forsvandt meget kort tid efter:)

Mvh. Kristine

Smil til verden, så smiler den til Dig!:D
0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 00:11
TILFØJELSE: mit marsvin kløede sig også virkelig meget:)

Smil til verden, så smiler den til Dig!:D
0
0
Svar på denne tråd

det samme
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 10:01

problem her

Vi har 2 marsvin og den ene begyndte at tabe pelsen på bagdelen af kroppen for ca et år siden.

Jeg kørte til dyrlæge med dem begge og de blev undersøgt for skab osv. Dyrlægen mente ikke det var skab men alligevel fik de begge noget for det og igen 14 dage efter uden det hjalp.

Dyrlægen mente vi skulle se tiden lidt an og det virkede ikke som om hun klødede sig og var generet af det.

I fredags skulle jeg en tur til dyrlægen med vores kat og tog det ene marsvin (Futte) med da jeg synes det er blevet værer og hun er næsten helt bar nu.

Der blev ikke fundet noget på hende igen og hun virker sund og rask. Hun fik en bahandling for mider/skab og vi skal igen se tiden lidt an på ca 14 dage. Dyrlægen mente det kunne være stress da den anden er meget dominerende og skriger en del *G*

De står nu i hver sit rum og kan se Futte slapper mere af og virker mere glad.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 10:04

To af vores marsvin begyndte også pludselig at tabe deres hår og fik sår osv. De blev så selvfølgelig behandlet af dyrlægen med det samme, og efter nogle dage var de allerede glade og løb rundt igen. Håret er også vokset ud igen. Så prøv at ring til dyrlægen og evt. bestil en tid til i morgen.

Line Rønn og Norddalens Ronaldo :-)

Føl/plag købes: Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider