Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste som løvemad (hvordan er det nu?)
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:08

Min veninde står i den frygtelige situation, at hendes dejlige islænder har fået sin dødsdom idag

Hesten er på smertestilende og kan derfor ikke slagtes. Hun kan næsten ikke bære, at den skal på DAKA og derfor kom vi til at snakke om, hvordan det nu er med at få den til at indgå i fødekæden i fx en ZOO.

Kan de det, når den har en slagtefrist på 15 dage?

Kører de helt hjem til hende (Gram)?

Hvordan er jeres erfaring med dette? (ved at der er nogen af jer, der har prøvet at sende en hest til en ZOO)

0
0
Svar på denne tråd

Medicinen
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:14

ved jeg ikke noget om, men slagteren kører hjem til hende hvor hesten bliver skudt og afblødt.

Herefter tager slagteren den med hjem.

Min gl. pony endte sine dage som løvefoder, det har jeg det godt med, men i dette tilfælde er det din veninde der skal være afklaret med valget.

Ring til nærmeste zoo og hør dem om det er et problem at hesten har fået medicin og om de sender en slagter.

...A freudian slip is when you say one thing and meen a mother...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:32

Kan den ikke bare "dø" stille og roligt uden at blive slagtet, eller spist af løver ?

Det ville jeg ha det bedst med hvis det var min ..

Endless summer

0
0
Svar på denne tråd

tjo...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:37

Labatidora: Så er det jo netop at vi har balladen med DAKA, man kan jo ikke bare begrave den i haven vel.

Min veninde er helt afklaret med at det er tid. Det er kun problemet med DAKA, hun gerne vil være foruden.

Hvis den endte som fx løvemad, ville han indgå i en "naturlig" fødekæde.

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:40

Okay.

Men der er da nogen heste der ikke bliver slagtet. Hvad sker der egentlig med dem. =?

Endless summer

0
0
Svar på denne tråd

Givskud
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:42

Jeg ringede til Givskud Løvepark, da jeg skulle have slagtet en stor DV. De kører kun ud og slagter i en radius af 15 km fra Givskud.

Vh Elisabeth

Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:42

Vi tager den lige én gang til :-)

Labatidora: De kommer på DAKA!

0
0
Svar på denne tråd

Når hesten er
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:51

Når hesten er på medicin, tror jeg umiddelbart ikke de vil have den. Afhængig af hvilken medicin der er tale om, kan det jo få indvirkning på zoo-dyr, som skal spise kødet...

Men der sker selvfølgelig ikke noget ved at ringe og spørge nærmeste zoo :-)

labatidora: de heste som ikke bliver slagtet, bliver aflivet af dyrlægen. Derefter afhentes de af en virksomhed, som i Jylland hedder Daka og på Sjælland hedder noget jeg ikke kan huske.

Daka/? laver hesten (og andre døde dyr) om til bl.a. sæbe.

Når du bestiller tid til at få en hest aflivet, skal du samtidig ringe og bestille Daka/? til at hente hesten, det sted hvor den er blevet aflivet. De sender så en lastbil, som kommer og henter hesten hurtigst muligt - og nej det er ikke noget kønt syn, når den bliver hejst op i lastbilen

Påskeknus fra Tine

og haffipigerne,

:-D Flicka og Frigg :-D

Vårbyg halm købes

"Haflinger Horses" (bog) købes

0
0
Svar på denne tråd

ElisabethBJ
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 19:59

Jeg brugte givskud, de kørte 42km. for at slagte og hente dyret.

Jeg tror det kommer an på størrelsen.

"min" slagter, betalt af Givskud, boede dog i nærheden.

Gram er kun 20 km. længere væk (ifgl. krak).

Danielle, jeg synes du skal prøve at ringe til Givskud zoo.

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

arose...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 20:04

Det har jeg også gjort i eftermiddags, men de tog ikke telefonen, så vi prøver igen imorgen tidlig.

0
0
Svar på denne tråd

mmm
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 20:09

Tak (:

Ikke noget kønt syn nej. puha.

Har set hvordan det skete /:

Men vidste ikke lige hvad der skete efter hesten var blevet aflivet uden den skulle slagtes. (:

- Takker.

Endless summer

0
0
Svar på denne tråd

arose.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 20:13

Jeg troede også, at de godt ville køre lidt længere for at hente en stor hest.

De sagde nej med det samme, endda før jeg fik nævnt, at jeg bor på en ø.

Min vejede over 700kg. Jeg fik 4500kr for den på slagteriet.

vh Elisabeth

Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
0
0
Svar på denne tråd

Daka`s brug af dyr..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 20:16

som skrevet i et andet indlæg for et par dage siden, så bliver heste eller andre dyr ikke brugt til sæbe hos daka..

Jeg kan ikke lige huske hvordan det stod skrevet, men hvis interesserede går ind på www.daka.dk eller søger på daka, så har de side omkring de oftest stillede spørgsmål, og der er et svar omkring brugen af de døde dyr de afhenter..

Det svar gør at jeg ikke længere skal tænke på om jeg engang kommer til at vaske hænder i min elskede hyp...!

mvh. Anne Mette

Ingen fest uden Fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd

Daka igen
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 20:17

Vi tager den lige en gang til.

Daka laver IKKe hesten om til sæbe!

Fra Daka's egen side:

Hvad sker der med heste hos Daka Bio-industries?

Daka Bio-industries modtager en del heste. Hos Daka Bio-industries forarbejdes dyrene til kødbenmel og fedt, som efterfølgende brændes.

Kødbenmel og fedt fremstillet udfra døde heste må ikke anvendes som foder, men skal brændes. Forbrændingen kan vanskeligt gennemføres direkte. Derfor forarbejdes dyrene først til kødbenmel og fedt, som efterfølgende brændes i kraftværker eller i cementfabrikker.

Daka Bio-industries holdning er, at døde dyr skal have fred og behandles så respektfuldt som muligt. Derfor har Daka Bio-industries indført forbud mod unødvendig fremvisning og fotografering. Billeder af døde dyr, der evt. vises i aviser, er derfor ikke optaget hos Daka Bio-industries.

www.daka.dk/page372.asp

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

ElisabethBJ
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 20:22

Underligt...

Så er det nok fordi slagteren alligevel boede i nærheden - eller også var deres fryser ved at være tom, who knows?

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

De vil ikke have min til Løvefoder
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 21:04

Den er chippet da den for længe siden har været på smertestillende. Det er nu 1/2 år siden, og de vil ikke have den til løvefoder, så for den er der kun en vej og det er DAKA

(som det også hedder på sjælland - der står dog Kambas på nogle af deres biler stadig.)

Hun får så lov at gå som avlshoppe - hvilket jo er en hel anden historie.

Min dyrlæge anbefaler at hvis hesten skal slagtes kører man den til slagtehus. Det er ikke så lækkert når ens elskede dyr skal ligeg foran stalden og afbløde - så det billed sat op imod billedet af en kran der løfter liget op i en container, ved jeh ikke hvad der er værst. Det døde dyr skal jo under alle omstændigheder op i en transport.

Men synd med din venindes hest.

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Forhand. af: Kyra K, Anky, BR, Jacson, HappyValley, Equline, Madddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

fcgvtbujhni
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 21:14

forfærdeligt !! øvse bøvse!! jeg læste en gang noget om at de fodrede isbjørnene med HESTEHOVEDER!! stakler. kan ikke bære det !! øhjj ! nej, nej, nej ! synes ikke man kan tillade sig sådan noget!

~ find ponyen med det kønneste hoved, så har du jo allerede fundet Welsh mountain ponyen~ :D

Jolly= den bedste ...

-og den kønneste.. <33

en gang Welsh mountain..

For evigt Welsh mountain!! :D.

0
0
Svar på denne tråd

Har du det rigtige nummer ...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 21:29

... til Givskud Zoo ?? Ved godt det lyder som et åndssvagt spørgsmål, men det lyder bare underligt, at de ikke tog telefonen

Nummeret er 75 73 02 22 se evt. www.givskudzoo.dk

Håber i finder den rigtige løsning.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 21:38

Ja det er det nummer, jeg ringede til. Der var en tlf.svare, der sagde, at jeg ringede udenfor alm. kontortid

0
0
Svar på denne tråd

Sakset fra Grande
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 21:38

"Det er ikke så lækkert når ens elskede dyr skal ligeg foran stalden og afbløde"

Det er igen en smagssag, jeg synes absolut ikke det så væmmeligt ud.

Faktisk synes jeg der var en eller anden form for fredfyldt skønhed over det.

Men igen, vi er så forskellige.

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Ponzepige...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 21:48

... regnede du med at isbjørnene blev vegetarer af at komem i Zoo?

De bruger bl.a. heste som foder, og selv om jeg ikke synes at det billede der for nylig var i Berlingske af en isbjørn der stod med et hestehoved var så lækkert igen - så er det da fint at dyrene kan indgå i fødekæden og at isbjørnene ikke skal leve af selleribøffer. Og at få hovedet giver jo isbjørnen god beskæftigelse, så den ikke keder sig for meget - det er godt for den!

Og hestene er jo døde før de bliver udfodret - så hvorfor er det synd for dem?

har hesten ikke fået medicin, synes jeg at slagtning til konsum - hvad enten det er for mennesker eller dyr - er en glimrende ide. Desværre tror jeg ikke det går når hesten har fået smertestillende midler - så er der nok ikke andre veje end aflivning og Daka. Min dybeste medfølelse med ejeren - det er hårdt at sige farvel, men godt at man kan sende sin ven afsted før smerterne bliver for slemme.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Løvemad
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 08:00

Jeg ville også gerne have at min Meti skulle blive til løvemad, men tror næppe Givskud gider køre helt herop til Horsens.

- Så nu har vi en aftale med en anden slagter han skal køres ud til om en uge :/

Jeg kan da 100x mere forlige mig med tanken om at en isbjørn skulle sidde og gnaske i hans hoved end forestille mig en eller anden Fam. Jensen sidder og gnaske i hans lår, rent ud sagt.

Selvfølgelig ville man helst hvis man kunne begrave dem i baghaven :/

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

*Sara & Rafiki - låne ponyerne*

*Chanell, Rollo, Marie, Uffe & Fame - de savnede*

0
0
Svar på denne tråd

Topaze skal
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 08:16

brændes og lægges i baghaven, det er der ikke nogen tvivl om.

Og det er for min egen skyld og ikke nogen andre´s.

Men som det er sagt flere gange, tror jeg ikke at de vil tage den, når den har været på medicin.

Håber ikke for din veninde, at det er alt for hårdt for hende.

Næstformand for DÅHM i det sydjyske.

DÅHM- det er fedt at være klog.

FORZA BRØNDBY.

0
0
Svar på denne tråd

Topaze
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 08:56

Kan man virkelig det? Kremere (staves) en hest og begrave den i baghaven?

- Hvordan får man det gjort? Og er det ikke monsterdyrt?

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 09:07

Så har jeg lige snakket med Givskud og svaret er desværre, at den skal være medicinfri, så nu er der vist kun DAKA tilbage.

Uhhh... hvorfor skal verden være så uretfærdig. Hesten var en af de få, som jeg (udover mine egne) altid turde ride afsted på, selvom den ikke var blevet brugt i flere måneder. Faktisk så er han den første Ismule jeg har lært nærmere at kende. Desuden var han håbløst forelsket i Callie... og ja heste kan åbentbart blive forelsket. Han gik ligefrem hen og fik vinterdepression sidste år, der først gik over da fik fik lov at komme over på kærestebesøg.

Han molslede altid på med stor energi og gjorde det bedste han kunne og blev han viklet ind i et eller andet fx hegn, stod han bare og ventede på, at nogen skulle komme og befri ham. (Callie havde i sådan situation rendt af pommern til).

En hest med hans personlighed skal mand leder længe efter.

0
0
Svar på denne tråd

Danielle
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 09:13

Æv, det er en træls ting :/ Specielt hvis man ikke kan forlige sig med tanken om DAKA.

- Jeg tror ikke man skal tænke for meget over hvad der sker med dem bagefter.

Jeg har hverken lyst til at tænke på min hest som en gang sæbe eller bankebøf. (Om hesten så bare bliver brændt af og ikke til sæbe!)

Og jeg har sendt 2 af mine egne af sted, og 2 jeg har kendt i mange år og holdt meget af - på kun 2 år :(

Det er en rigtig træls ting at skulle aflive en hest, specielt når det ikke kan foregå på den måde man gerne vil.

Men man skal bare tænke på hvordan de har det ovre på den anden side af regnbuebroen :-)

- Meget bedre, uden sygdomme, skavanker, de kan æde alt det de vil, der er altid nogen andre heste de kan løbe med udover de vilde marker - du ved, gode tanker :-)

Jeg skal selv sende min gamle dreng afsted om 8 dage, og jeg synes bestemt heller ikke det er spor sjovt :/

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

0
0
Svar på denne tråd

Tak Rollo
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 09:18

Min veninde har også planlagt, at han skal have alle mulige og umulige lækkerier den sidste time inden aflivning. Han er forfangen og har derfor ikke fået andet end hø og vitaminer i langt tid.

0
0
Svar på denne tråd

Rollo...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 09:27

De vil gerne køre til Horsens, det var lige netop der min pony blev slagtet :-)

Slagteren bor i Hansted, så det burde ikke være et problem :-)

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

afhentning af DAKA
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 10:57

det var ikke voldsomt da min hest ikke kunne mere... Jeg ville dog ikke være der, da jeg ikke ville se hende blive læsset på en vogn...

men min veninde blev der, og sagde at det foregik stille og roligt- ikke hejst op i benet eller lign. men løftet forsigtigt op ved kroppen og lagt stille ned på vognen.

Dermed ikke sagt at jeg ville se det, men rart at vide hun blev læsset pænt.

mvh. Anne

0
0
Svar på denne tråd

Den dag
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:02

min dør, så skal han brændes og i en urne. Hvis ikke vi har en baghave så skal han stå på hylden, indtil vi får en baghave.

Topaze ved du hvor det kan gøres og hvad det koster?

0
0
Svar på denne tråd

Brændes.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:19

Der er i øjeblikket ingen kæledyrskrematorier i Danmark der tager heste ind. Ovnene er for små, så HVIS de gjorde, skulle hesten modtages parteret i en hel del bidder.

Der findes krematorier der tager heste i England. Prisen tør jeg ikke gætte på - når hesten først skal til udlandet.

(og der skal en MEGET stor urne til - for ikke at sige et par stykker - til at indeholde en hest.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:25
han måtte få 10 hylder hvis alle urner krævede det Man kan da vel håbe på, at hesten holder mange år endnu og de til den tid har opfundet det. I så fald burde jeg have fået mig en baghave
0
0
Svar på denne tråd

Helt seriøst
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:37

Ville i virkelig have jeres hest stående i urner/urne?

Det er godt nok en tand for morbidt til min smag, morbidt eller mausolæumsagtigt - brrr...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

arose som
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:41

du selv skriver i et af dine indlæg så er det en smagssag. Du synes det ser fredfuldt ud som hesten ligger og skal bløde færdig, hvor andre måske ikke bryder sig om det.

Hvis hesten ikke må begraves hel i haven, ja så ville jeg da gerne have den brændt og lagt i haven, når nu jeg ikke har en mose at putte den i, som jeg husker en herinde fra vilel have gjort.

Hvad betyder dette i øvrigt? mausolæumsagtigt

0
0
Svar på denne tråd

Urner/gulvspande
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:45

Ja, det er også over mine grænser. Men det må jo afhænge af hvad man selv har behov for. Personligt går jeg ikke så meget op i hvad der sker med hesten når hjertet ikke slår mere - det er vigtigere for mig at sikre at dne har det godt mens den er her.

Bagefter mærker den ikke noget, og personligt ønsker jeg ikke minder om at skulle have transporteret en død hest land og rige rundt og have asken stående på hylderne derhjemme. Jeg har billeder og masser af gode minder om de heste jeg har mistet - det er rigeligt til mig.

(og arose - nu du siger morbid, så håber jeg at min far er gået væk fra sin ide om at ville udstoppes og sidde på min sofa med piben i munden og et glas whiskey i hånden... Selv om det da ville være et godt samtaleemne når man har gæster)

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Kremering af hest hvad mener du ?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:50

Jeg er egentlig lidt nysgerrig for at høre hvor mange af Jer der overvejer at få jeres heste kremeret, hvis det kunne foregår uden at hesten først skal parteres for at komme i ovnen. Hvad ville du i givet fald være interesseret i at betale for sådan kremering

Sune

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth (Baloo) og Sasser
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:55

Lisbeth, bare rolig, det er heldigvis ikke tilladt at udstoppe mennesker, men et fantastisk samtaleemne, det vil jeg give dig ret i

Sasser, et mausoleum (forkert stavet ovenover), er en bygning af sten bygget over en grav som monument for den begravede person.

Man kan også sige at folk bygger et mausoleum eller lever i et mausoleum fordi de ikke vil give slip i fortiden og leve i nutiden.

Ligesom folk der lukker deres afdøde barns værelse stå urørt i årevis, fordi de ikke kan slippe deres barn, men holder sig selv fast i fortiden og mindet om barnet (eller ægtefællen eller andet).

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg opponerer iøvrigt ikke
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 13:58
over at begrave hesten i urne, men at have den stående... Ohhh

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

arose det
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 14:05

med at have urnen stående var nu mest skrevet i sjov, men det kan du selvfølgelig ikke vide. Jeg giver dig i øvrigt ret i, at det virker lidt morbidt, og som om man ikke ville kunne give slip, hvis man ligefrem havde en statue eller lign. af dyret.

Nej det ville nok være for meget minde hvis urnen ligefrem skulle stå i stuen ha ha, men jeg kunne nu godt finde på, at få den begravet i haven (når nu man ingen mose har).

Kan man i realiteten ikke bare begrave den i haven, eller skal den virkelig hentes af Daka???

0
0
Svar på denne tråd

Arose (og sune)
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 14:14

Jeg ved godt at det heldigvis ikke er tilladt :-) Og jeg tror også at hvis min far overvejer hvor sjældent han vil blive støvet af (eller støvsuget) så ville han nok gå tilbage til tanken om begravelse til søs eller at blive lagt i sprit til glæde for en flok mdicinstuderende :-)

Nå - tilbage til hestene. Jeg ville ikke betale mere for at få kremeret min hest end de tager hos Daka. Og jeg vil ikke have aske stående eller begravet. Når hesten er død, så er der ingen grund til at hænge ved jordiske rester. Men jeg er glad for de oliemalerier jeg har fået lavet af både Dibber og Monty - de giver gode minder.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Ok lisbeth
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 22:32

Det var lidt dårligt formuleret, jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om at du godt ved at man ikke må udstoppe mennesker.

Jeg tror det var i trigger-happy-tv de slæbte en gammel kone, der spillede den enes mormor, rundt til forskellige konservatorer, for at høre om der var nogle af dem, der ville udstoppe hende efter hendes død

Underligt nok var der ingen der ville gøre det...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Vi havde talt om "løvemad"
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 00:31

Som overskriften lyder - så havde vi talt om at donere vores gamle hoppe (Djunette) til zoologisk have (kbh).

Men det var jo mest mig, der havde dén idé - for min bedre halvdel var imod ...

Nu var der jo good tid til at beslutte os - da vi talte om det - så "no harm done" ...

Men i sidste uge skulle vi tage en beslutning (ikke ang. "løvemad" - men ang. aflivning nu - eller senere ...

Beslutningen var enkel:

Djunette var blevet medicineret og var uegnet til både menneske- og dyrefoder.

Desuden havde vi en helt nagelfast beslutning om, at det var Djunettes tarv, vi skulle opfylde - først og fremmest!!

Sidst - men ikke mindst - havde vi besluttet, at de to andre heste skulle have "lov" til at se hende, når hun var "rejst" ...

Heste er enormt følsomme - og bliver generelt skrækslagne overfor blod!

Derfor valgte vi den løsning, at Djunette skulle "sprøjtes ned" - og bare lægges til at "sove" - stille og roligt.

Det var en god beslutning! - og de to andre heste fik lov til at snuse til hende og forstå, at hun ikke var blandt os længere ...

Hvis hun havde ligget i en blodpøl - så havde dén mulighed ikke været til stede.

Men jeg respekterer ethvert valg til fulde - det var bare sådan vi valgte - og dét håber jeg også, at andre kan respektere ...

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har da en smule af 1.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 07:34

Smukke Gangers aske i en urne i stalden ...

Der er 8 år siden, i år, at han blev aflivet med sprøjte og kremeret i hel tilstand i England pris 15.000 kr tror jeg nok.

Han står der ude ikke fordi jeg ikke kan give slip ;-) men når Smukke Ganger skal i mosen så kommer han med .

Eller måske skulle jeg lægge ham ud i hækken ,1. Smukke Ganger, sammen med mord offeret og katten

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Ang. løvemad
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 09:23

Jeg ved at løverne i knuthenborg og zoo i kbh IKKE må spise heste der har fået nogen medicin.

Bl.a. derfor levere min onkel nogle vilde heste der alligevel skulle aflives, så de er sikker på at løverne ikke bliver syge af eller immune overfor medicinen.

Mine heste blev afhentet af DAKA.

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Linda Grønbæk til salg

salgsannonce

Ridestævne 2006
Teestrup 4H gård v. Haslev
d. 29. April
Ses vi?
0
0
Svar på denne tråd

Nårh ja Illum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 09:33

det var jo dig der havde mosen. Havde jeg sådan en, ville min ryge i mosen.

Hvis det kostede 15.000 dengang, så koster det sikkert mere i dag. Hvorfor valgte du at lade ham brænde, hvis man må hav lov at spørge?

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nogen grund som sådan
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 11:27

Men jeg stod og skulle hjem til danmark , og så var han letter at få ind i Porschen ;-) i kremeret tilstand...

Og jeg havde råd til den luksus.

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må lige spørge dig Illum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 12:56

Hvis det at beholde din hests aske ikke er at holde fast på fortiden, hvad er det så?

Du må vist hellere give mig en forklaring, for jeg kan altså ikke se skoven for bar træer ;-)

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor skal
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 13:10

Man altid have en grund ???Hvorfor skal alt analyseres ???

Han skulle med hjem til danmark , så meget var sikkeret.

Og da jeg jo ikke viste hvor jeg skulle bo stod asken bare ude i min bil, bag sædet :-)

Nu bor jeg så her og her kommer han til at blive .

Men jeg lægger ikke mærke til hans lille "kasse" ude i stalden . Den står der bare.

Jeg tænker ikke " Min stakkels 1. Smukke Ganger hvor er det godt at du stadig er her, jeg ville ikke kunne leve uden dig ".

Jeg er jo ikke gak og tror han er her...

Og om han kommer ud i jasmin hækken eller først kommer med i mosen sammen med Smukke Ganger, kommer sig jo ikke så nøje.

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Ahem Illum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 13:19

Træk bare neglene ind igen, jeg har ikke tænkt mig at analysere på nogen måde.

Men du må da have tænkt over dine handlinger, bare det at du vil have afdøde hest med dig fra england til danmark, er da ikke noget folk normalt tænker på at gøre eller er beskåret at gøre.

Havde jeg haft pengene var min pony blevet udstoppet og lavet om til en gyngehest, ikke fordi jeg vil beholde ham som minde, men fordi jeg synes det ville være hysterisk morsomt.

Jeg kunne også sagtens se ham som et flot hvidt brølende skind foran kaminen.

Det er bare ikke min økonomi beskåret, at kunne udføre sådan en handling.

at det skulle være min egen hest, hænger sammen med at jeg tvivler på at ret mange vil donere deres lille klappedyr til sådan et foretagende.

...A freudian slip is when you say one thing and mean a mother...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Arose...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 13:52

...hysterisk morsomt...ja

Da vi valgte at flytte til byen og vores pony skulle aflives da hun var for gammel til at skifte hjem, valgte vi også at få hende sprøjtet ned, da det er den mest fredelige afslutning efter min mening, jeg kunne ikke se hende blive kørt til et slagteri for at blive skudt i panden dér. Nå, men hun blev også hentet af DAKA...det er måske ikke så værdigt...men...hun var jo død, og det må være selve afslutningen der betyder noget.

Men hvis jeg havde råd, ville jeg da også gerne have haft hende udstoppet og stillet op ude i haven, bare sådan i en græssende stilling...så kunne vi jo se hende hver dag...

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre

0
0
Svar på denne tråd

Mine skal brændes..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 16:34

når de engang skal herfra, hvis de da ikke kan slagtes..

Altså på DAKA Så er det vist heller ikke værrer, de tager hensyn til de mennesker der har holdt af det her dyr de henter, de er altså ikke følelsesløse mennesker..

Jeg respektere dem der vil have begravet deres heste og kremeret dem, men de skal også respektere mine valg om mine hestes sidste hvilested..

Krone og Bølge - En selvfølge

www.agroskolen.dk nu til hest

0
0
Svar på denne tråd

Anne Mette og Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 17:19

...TAK!

Jeg har LÆNGE forsøgte at overbevis en del hestefolk om, at hesten ikke bliver til sæbe og hundemad når den kommer på DAKA men indttil nu har jeg vist snakket for døve øre, indtil i undersøgte sagen og fandt frem til sandheden...

Hilsen Pernille L.

Mendacem memorem esse oportere

0
0
Svar på denne tråd

Regnbuebroen
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 20:02

I går tog Fjarlar rejsen, som jo desværre ikke gik til Givskud. Det her billede kan vist ikke sige mere nøjagtig, hvor han er.

Billedet er taget sidste sommer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider