Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvordan kan jeg hjælpe mig selv bedst?
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 23:27

Hej,

jeg er en pige på 15, der i ca. 6 mrd. har redet en livlig og drilsk unghest på 4. 1/2.

jeg har ALDRIG haft problemer psykisk med drilske heste før.

og derfor spørg jeg til råds.

jeg rider nu på min dejlige halvpartshest på 6.

men jeg blir hurtigt nervøs, pga. denne hest jeg red før, jeg har været meget igennem, og derfor haft problemer med at bryde sammen, hvor nerverne pludselig ikke kunne mere og jeg bare måtte sige stop. det skete med ham, han hed Adonis, jeg stolede ikke på ham til sidst, og måtte sige helt stop.

Nu kommer problemet så,

alle disse ting ligger stadig i min underbevidsthed, fordi jeg tænker forud f.eks: "hvad nu hvis han bukker, jeg falder af, og der sker det og det"..

Jeg har fået en del selvtillid siden, og det blir bedre, men hvordan kan jeg få det ud af min underbevidsthed?

jeg ved jo at min "nye" hest Robin er skide sød, og ikke gør de ting..

Hvad vil i råde mig til?

( udover psykolog )

Mvh.

En ked hesterytter...

<3 Robin <3 Elsker dig!

Welsh cob, dejlige heste !

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 23:43

Gi´ dig og ham tid, masser af tid, så skal det nok komme.

hilsen Vibeke

Dalmatiner hvalpe sælges, kun 1 han tilbage....
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 23:49

Jeg går også dag på dag, og tænker på alle de gode ting, og indtil videre hjælper det..

vi startede vores allerførste stævne d. 26 marts. hvor vi fik top point...

han er kun 6 og havde aldrig prøvet det før, da jeg satte mig på ham første gang kunne han ikke gå til bidet, højre galop osv. men det hele skrider fremad..

så jeg må jo bare overbevise mig selv mere og mere, og tro på mig selv :)

<3 Robin <3 Elsker dig!

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 23:53

Jamen der kan du jo bare se, det skal nok komme.

Tro på ham, og du får det tifoldigt igen. Glæder mig til senere at høre hvordan det går jer.

hilsen Vibeke

Dalmatiner hvalpe sælges, kun 1 han tilbage....
0
0
Svar på denne tråd

takket
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 00:09

tusind tak..

vi regner med at stille op til klubmesterskab den 3-4 juni..

såå, skal nok melde ud hvordan det går.. håber det bedste!

<3 min lille hest..

<3 Robin <3 Elsker dig!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 00:13

Jeg vil råde dig til at ikke spekulere så meget på HVAD der kan ske..

Du skal istedet for at fokusere og tænke på de negative ting der kan ske..tænke på positive ting, det gører dig mere afslappet, og i og med det, bliver hesten også mere afslappet med dig.

Du kan jo lige så godt falde ned af trappen og komme til skade næste gang du skal gå ned af en trappe...

Eller du kan også falde med/af cyklen næste gang du cykler...

Det kan man aldrig vide...

Hvis man skal gå og spekulere over alle de negative ting der kan ske, så kan man ikke gøre andet!!

Du hæmmer dig selv og din ridning ved at spekulere og tænke på de negative ting som kan ske...og så mister du meget af det sjove ved at ride og umgåes heste.

Mit råd til dig er at spekulere over alle de GODE rideture du har haft, forsøge at tænke på hvor godt det enlig føltes!

Og du skal HUSKE at SIGE til dig selv HVER gang du bliver nervøs,

- PJAT med dig! Nu skal jeg NYDE denne ridetur/ridepas! Dette kommer til at gå godt for det plejer det jo!

Og HVER gang du har redet og haft en god ridetur/ridepas, så kommer du til at have en rigtigt god følelse og føle dig stolt over dig selv!

Held og lykke og det er bare at klø på!

M.v.h / Heidi

*Ærlighed når man længst med...*

- TRO mig!

Dressur hest med kapacitet og talent for M-klasser KØBES læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Samme her
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 09:19

Min tidl. hingst var psykopatisk. Jeg kunne godt nok styre ham bedre end andre, men stadig stolede jeg ikke på ham. Hvis din hest er til at stole på, er der håb, ellers vil jeg altid anbefale folk at sælge. Der skal ligesom være noget at bygge på. ;)

Jeg glemte næsten alt om skøre heste, da jeg kom op på min egen. Hun er utrolig TRYG at sidde på. Det kan ikke forklares, men andre, som har siddet på hende, har sagt det samme. Stadig sad der lidt, men det hjalp mig at tage fat på den store udfordring det var at få hende til at give slip, så vi kunne lære hinanden at kende.

Måske kan du også lede dit fokus på noget andet? At tænke på angst giver angst. Jeg siger ikke, du skal forsøge at glemme det, men prøv at fokusere på noget positivt.

Hvis din hest har en sjov og sød vane, så prøv at lægge mere mærke til det. Så går du selv ind og bløder dit hjerte op, om man så må sige. Du beroliger faktisk dig selv, det er ret smart. Jeg gør det selv ind imellem.

Lone

Healer, fysiurgisk massør, digter og pædagog stud.

Men mest af alt Rytter

0
0
Svar på denne tråd

Kender det også
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 16:14

Giv dig selv en frisk start med den nye og tag en dyb indånding engang imellem - det plejer at hjælpe!

Tid tid og atter tid:)

Held og lykke

Mange vrinsk fra Maria og hendes 4 hyppere!

NY PONY I STALDEN- TJEK FJORDHESTEN MKI UD:)

Ronja søger part - ven for livet!

Hesteting sælges/byttes!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider