|
|
| laasby |
|
|
hej... jeg skal ud og købe mig en hygge hest/pony.. og overvejer at redde en fra laasby er der nogle der kan give mig nummer på ham?? knuzzer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide |
|
|
- så får manden også mulighed for at købe to nye stakler. Jeg kender ikke hans nummer, men prøv krak.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som PiaR |
|
|
Hvad tænker du på... Den eneste måde at stoppe sådan nogen som Låsby-Svendsen er ved ikke at handle der. Lad du organisationerne om at redde ponyer/heste og støt dem Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låsby-svendsen |
|
|
Jeg kan nu heller ikke lige se hvad du vil handle med ham for? Hans forretning skal man ikke støtte - er min mening! Mage til skrubbelløs mand skal man lede længe efter!! Han bor i Bjerringbro, så han er nok ikke så svær at finde i tlf. bogen. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad kan man sige... |
| Forfatter:  |
-Vincent- |
| Dato:  |
10-03-2006 22:20 |
|
Ja købe redde en stakkel, så han for dine penge kan skaffe sig flere heste, der efter kort tid hos ham også ender som stakler... Find dog en anden at handle med, jeg mener bare... har man ikke set rigeligt af vanrøgt osv. Jeg kan kun fraråde dig at handle med ham! Og jeg kan ikke sige det tydeligt nok! I øvrigt er dine chancer for at redde dig en "helbredsmæssigt ikke i orden" hest der rigtig stor. Og skulle du brokke dig efterfølgende, så kan han jo finde på at true dig og sende et tæskehold efter dig... Nej - støt ikke denne mand!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vælg et andet sted |
|
|
Ja jeg ville vælge et andet sted. Det bedste ville jo være hvis ingen købte dyr af ham, så lukkede. Det ville på længere sigt redde mange heste fra et usselt liv, mens du kun redder en ved at købe af ham. Tanken er sød nok, men tror bare desværre at han så køber nye i stedet. hilsen Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som de andre skriver |
ane jensen |
10-03-2006 22:36 |
|
så lad være, han vil ikke andet end at snyde dig.. Har i øvrigt en historie om ham, hvor han ville sælge en pony til en mand på Hoager markedet. Anyway, men køberen spurte om hesten var tilredes.. Låsby brød ud i en lang ramse om at det var den osv. Og låsby lovede så at vise køberen dette. Han svingede sig nok så fint op på ponyen, som ellers stak af med den gamle nar på rykken. Dette er sandt nok, mine forældre var der nemlig imens det skete. Dette må have været et syn for guder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puuha vil du købe en hest der fra?? |
donnika |
11-03-2006 03:29 |
|
jaaa hold jer væk, har en rimelig ny historie. hest sælges men kom overhoved ikke igennem dyrelæge tjæk den ville aldrig kunne rides, havde nogle meget syge ben og dyrelægen havde lyst til at give den sprøjten... den kom tilbage igen og vænter nu på "lille lise" som har plaget mor om denne hest længe og det er nok ikke den sidste tur hesten får...giver ane 
Galten rideskole. Heste boxe til leje, mange muligheder. Ring/ kom, og se hvor hyggeligt vi har det..prisen inkl: Fodder, 2 ridehuse og 1 udebane, store græsfolde evt ind og udlukning hermes@it.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lad værre |
SusZerima |
11-03-2006 10:35 |
|
med at støtte det skidt...JA...det ER synd for hestene...MEN: Du giver ham bare penge til at købe flere heste han kan misrøgte...så HOLD dig LAAANGT væk fra det...find istedet en hest evt. på et hestehjem der trænger til omsorg...en hest der i forvejen er blevet redet og nu er klar til en ny tilværelse...Jeg kan godt forstå du er fristet til at løskøbe en hest fra svensen men tænk dig rigtigt godt om...og du vil finde ud af det ikek nytter noget...ja...så reder du måske en hest men dømmer samtidigt måske 2-3 andre heste til et kummerligt liv. MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DON'T DO IT PLEASE |
Windstrup |
11-03-2006 10:43 |
|
Please lad være med at støtte den mand!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Låsby Svensen sælger sine heste til Italien hvis de ikke bliver solgt i DK. Men det støtter i jo åbenbart også så.. De penge han får i Italien for en hest, dem kan han købe en ny pony for der også ryger til Italien fordi folk i DK ikke vil købe hans heste. Hvis folk ville det så røg de ikke til Italien. Der er altså flere sider af en sag! Han stopper ikke fordi danske piger ikke køber hans heste. Men HVIS danske piger køber hans heste så ryger der færre til Italien!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| benzonshøj |
Windstrup |
11-03-2006 10:56 |
|
Det er da at vælge mellem pest og kolera!
Alle mennsker burde stoppe med at sælge og købe heste af den mand, så kan han ikke misrøgte dyrene og sælge syge dyr i DK, og han vil ikke kunne købe nogle nye som så måske ryger til Italien!
Om jeg forstå hvorfor den mand ikke har fået frataget retten til at have dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benzonhøj... |
Himmelfjer |
11-03-2006 11:05 |
|
Det er omvendt logik! Hvorfor skal man støtte en mand, der har en dom, der frakender ham retten til at have heste? Han HAR heste alligevel og sender dem glad til Italien for at blive slagtet, hvis han ikke får en tåbelig høj pris for dem i DK. Hvis vi nu allesammen begynder at købe heste af Svendsen, så accepterer vi, at han bryder loven, at han sk*der højt og flot på den dom og de bøder han har fået og bliver ved med at pine stakkels heste. Hvis vi køber heste af ham, så er der forretning i det for ham og han vil købe endnu flere heste, som vi skal redde og gør vi ikke det, så bliver de skibet til Italien. Det kan godt være, at der er flere sider af en sag, men i denne sag er der efter min mening kun ÈN mulighed: Undgå al handel med manden på alle måder, så hans forretning dør ud! Hvis ingen vil sælge ham heste og ingen vil købe af ham, så har han heller ingen at sende afsted med slagtetransport. Men så længe der er mennesker, der støtter hans lusede forretning - sikkert ud af et godt hjerte - så er det bare mel på hans kage og han får mulighed for at mishandle flere dyr. Hvis du tror, at du stopper eller mindsker hans salg af heste til Italien ved at købe en stakkels radbrækket pony af ham, så er du simpelthen naiv! Der er alt for mange penge i at sende heste til Italien og han tjender fedt på det. Og hvis han så samtidig kan snyde en naiv pige til at bruge en formue på et af hans skeletter, så gør han da det. Og han er da fuldstændig ligeglad oveni købet. Men selvfølgelig - hvis man synes, at man gør en god gerning ved at købe hans gamle syge misrøgtede øg, så han rigtig kan få gang i sin forretning, så køb endelig løs! Personligt synes jeg, at det er moralsk dybt forkasteligt at handle med en mand som man VED er notorisk dyremishandler. Han skal stoppes. Ikke støttes. I øvrigt er det nok de færreste, der har råd til at købe 150 ødelagte heste fri til 15.000,- stykket kun for at få dem aflivet fordi de er så ødelagte både psykisk og fysisk, at det er synd at lade dem leve.  Camilla
- NU MED HUND!!! Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan kun |
Charlotte/ rozzo |
11-03-2006 11:09 |
|
tilslutte mig, lad være med at købe/sælge ved ham, kun på denne måde kan man stoppe ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undrer |
|
|
mig over hvor han får hestene fra, for der er vel ingen, som frivilligt sælger til ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| benzonshøj |
Windstrup |
11-03-2006 11:12 |
|
"Låsby Svensen sælger sine heste til Italien hvis de ikke bliver solgt i DK. Men det støtter i jo åbenbart også så.."
Hvad bilder du dig ind, jeg støtter Ikke den mand hverken på den ene eller den anden måde, jeg vil ikke købe hans syge dyr eller sælge ham en af mine guldklumper.
Og jeg støtter aldeles ikke slagte transporter til Italien, jeg var med til at samle ca 10.000 underskrifter IMOD de transporter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror de er desperate |
Windstrup |
11-03-2006 11:15 |
|
Miss Piggy
Hvis folk er desperate nok så sælger de vel til ham, han køber også mange heste på markeder rundt omkring i dk. Folk må have en ringe moral hvis de kan sælge deres hest til den mand!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låsby... |
|
|
Har han ikke også haft mange andre lyssky forretninger så som prostitution?  Eller er det bare mig der er helt galt på den?  At manden har flere domme som forbyder ham at have heste og at han så alligevel har det, viser jo desværre noget om vores retssystem og håndhævelsen af sådanne domme. Der bliver jo åbenbart ikke fulgt op på dem. Politiet burde beslaglægge hans heste hver eneste gang han fik fingrene i en. Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benedicte |
Windstrup |
11-03-2006 11:35 |
|
Jo du har helt ret, manden har også flere bordeller i jylland mener jeg... Han er skidt fra ende til anden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låsdy-Svendsen! |
|
|
Den mand er råden fra ende til anden! Køber ubeboelige huse og lejer dem ud til folk! Sælger syge dyr... Der er ikke det den mand ikke ahr næsen/fingrene i! Og på trods af domme og forbud, ja så forsætter han! Men for guds skyld, lad være med at købe en pony/hest af ham!
Sommergræsning søges i Salling: se under Markedspladsen eller skriv over beskedcenter hvis du evt har plads til to heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dilemma |
|
|
Jeg forstår godt det dilemma, som mange mennesker kommer i, når de ser de stakkels ponyer.. Det er som at få en dolk i hjertet, når man ser hvordan de virkeligt lider. Enhver dyreven, vil jo gerne hjælpe dem, tage dem med hjem og give dem et liv, der er værd at leve... Men det er en ond cirkel! Bedst når man tror, at man hjælper de små pus, baner man vej for at andre ender i samme skæbne... Problemet med en mand som Låsby er, at der altid vil være kunder. Hans filosofi er jo at man bytter.. Så hvis du køber en hest, som ikke lever op til dine forventninger, så kan du bytte den til en anden... Et fedt! Så længe samfundet og regeringen ikke skrider ind, så fortsætter den pengegriske handel.. Hvis regeringen ville, så er det jo nemt at komme den grove hestehandel til livs.. Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| VED NOGEN OM HAN HAR |
SusZerima |
11-03-2006 12:25 |
|
HESTE PT??? I SÅ FALD ER DET VIST NOK I FØLGE LOVGIVNINGEN AT MELDE DET...SÅ GØR DET...MELD HAM HVIS DU VED HAN HAR HESTE... Jeg gjorde det gerne men jeg sidder jo ligesom ca. 450 km. fra ham og jeg er ikke synsk... Så ved du noget derude...så gør noget ved det. MVH Sus PS:Det er vist også ulovligt at drive bodel så det burde han da også kunne låses inde på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nogen kunne ringe |
SusZerima |
11-03-2006 12:28 |
|
og høre om han har en pony der ville egen sig godt til lille lise og siger han ja er det jo bare at ringe til politiet. MVH Sus Jeg gør det gerne så kyld endelig hans telefon nr. ud her så ringer jeg da og spørger om han har en pony til min datter på 8 år.(har kun 2 små drenge den ældste er ikke fyldt 2 endnu) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjsdvnljnfgl |
|
|
Han er på hestemarked i Hobro i dag  Jeg ville ALDRIG støtte ham.. Han sælger også; tæpper, slik, bælter osv. De heste han sender til italien, bliver fedet op og slagtet...
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk Had mig bare - det gør mig mere berømt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du må selv om hvad du |
Bente |
11-03-2006 12:38 |
|
gør det er dit vald jeg vil ikke selv handle med ham pas på hvad du køber for han er en stor sviler han havde engang en alonce i avisen med at han søgte en til at køre rundt og sælge ting til super markede lød rigtig godt som et midder tidligt arbejde men da jeg køret til låsby bestod arbejde i at sælge tæpper udenfor i alt slags vejr så løgner er han også men her er hans nummer 20885043
I love Irish cob Ride veninde søges i løsning/uldum området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En del af problemet er det ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
11-03-2006 12:44 |
|
... at han har en søn, som "officielt" ejer de heste, der handles ?? Så Svendsen Senior er ikke ejer at de heste, der købes og sælges. Sådan har jeg forstået grunden til, at han stadig er aktiv hestehandler. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han har haft |
stutteri DM |
11-03-2006 13:03 |
|
mange bodeller og har nok også stadig nogle. men det er ikke ret tit folk sælger direkte til ham da jeg har en meget god mistanke om han har nogle til og købe for ham. han lejere og huse ud i jylland leje peerioden kan være 1 dag eller længer det er op til dig uden dep. det fant jeg ud af for noget tid siden da vi lette efter noget og bo i fant vi et hus på landet igennem den blå avis, ringer på nummeret og taler med menere det var en mand der ber mig ringe vidre på et andet tlf.nr. og hvem tager den tlf selve her låsby der for tæller jeg kan leje for en dag eller længer tid. hvad tor han jeg skal bruge et hus på landet til. jeg ville da bo der med ikke som lejere hos ham.
STEDET HVOR HEST OG RYTTER HYGGER SIG LEDIG BOKSE LIGE NU ALLE HESTE PÅ FOLD MANGE TIMER HVER DAG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb billig hest- betal dyrt |
xtiny |
11-03-2006 13:29 |
|
Vores tidligere naboer købte en stakkels hest af bemeldte herre. At bemeldte køberes hesteforstand kunne ligge på et frimærke, gjorde det bestemt ikke bedre- tværtimod!
De installerede hesten i deres have (losseplads for gamle biler rettere!) og haveskuret var stald, og så begyndte de at longere hesten på alt for små volter. Dernæst begyndte de at ride den. (Her havde jeg kontaktet DB, der var ude at tale med dem- ugen efter kom hesten på en rigtig fold).
Så fik den en skramme på forbenet, hvilket de prøvede at tørre af på en anden nabos børn. (Deres egne havde to gange skuret denne nabos bil med en håndfuld sten- nå det kommer ikke sagen ved).
Hesten stod halt længe, der må have været mere galt end en skramme. Nu var dyrlægeregningen på 18.000,- kr. Så red de lidt igen, og nu blev hesten for alvor halt på begge forben. Den stod på folden, som om den var forfangen med vægten lagt bagud.
Så kom den tilbage i haven, jeg kontaktede DB igen- og hesten kom væk. Troede vi! Hesten havde i mindst ½ år stået i deres haveskur og hængt i en grime, nu med gnavsår efter grimen. Og meget halt.
Denne *billige* tilsyneladende raske hest, kom ihvertfald til at koste køberne over 20.000,- kr til dyrlæge. Hvad hesten har lidt kan slet ikke gøres op i penge!
Så købere med uforstand og uden vilje til at lære noget om hestehold (heste skal da kun skos 1 gang om året!) og en hestehandler med flosset moral gav i dette tilfælde noget, jeg vil betegne som direkte dyremishandling.
Derfor går jeg ind for, at heste med kroniske lidelser, der gør dem uegnede til ridebrug, selvom de SER raske ud, skal slås ned. De skal ihvertfald ikke handles!
Det kan blive rigtig dyrt at "redde" en hest. Måske vil det være bedre at støtte en dyreværnsforening økonomisk. Det er ihvertfald 1000 gange bedre end at støtte omtalte hestehandler.
Mvh xtiny
<eras3r> who the hell is digdug? <element_a> he used to be an old video game <element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel <element_a> tragic bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny...øøøhhh... |
SusZerima |
11-03-2006 14:04 |
|
Det er lidt rodet men tror jeg fik fat i halvdelen...men hvor vil du hen med denne historie??? Hvad har det med Svensen at gøre at dine gamle naboer misrøgtede en hest de havde købt hos ham??? MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har et forslag ... |
NinaL |
11-03-2006 14:10 |
|
... send Låsby-Svendsen til Italien!!!  Og jo ... Jeg kender også den herre - og er personligt blevet lovet røvfuld af ham. *LOL* Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fy for f... |
|
|
Folk som opkøber heste til ham  Stakkels hesteejere som bliver narret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låsby...! |
marianne pedersen |
11-03-2006 15:54 |
|
syntes du skal lade være med at købe heste af ham... du bliver bare snydt noget så grusomt, hader den mand..! men tanken om at du vil redde et stakkels dyr er godt, det jo altid godt hvis man kan give en misbehandlet hest et nyt og bedre liv, men det nok ikk godt at købe hos ham. så ham engang på hoager marked, han ville sælge en hest til mig og han sagde den var ridevant, så jeg spurgte ham om han ikk lige ville bevise det, så manden satte sig op. og blev kylet af igen med det samme. der skal lige siges, var egentlig ikke interasseret i hesten på noget tidspunkt, har ikk lyst at købe heste hos ham den nar...!
lev livet mens du har det...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benzonshøj! |
-Vincent- |
11-03-2006 16:01 |
|
Benzonshøj: det er godt nok sygt, det du skriver, at så støtter vi andre ham også!!! Jeg kan personligt kun fraråde ALT handel med ham, manden er jo ganske enkelt rablende gal i hovedet. Eksempel: Køb en syg hest af ham, gør ham bekendt med hestens sygdom, og bliv herefter truet med at han vil slå din familie ihjel og at du selv kan få besøg af et tæskehold! Jeg mener bare Benzonshøj, hvordan kun du få dig selv til at opfordre andre til at handle hos sådan en mand, hvor hestene er mere eller mindre halvdøde! Eller snakker du bare af uvidenhed? Og ja, det kan da godt være, at han feder sine slagteheste op, men det er da vist så også de eneste af hans heste, der får noget at spise, da resten af den jo nærmest er halvdøde af sult, så magre, at riben og kryds og hofter stikker ud til alle sider!!! Vorherre bevares!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mædte.. |
|
|
JEg mødte hans søn i byen i lemvig engang, han var vældig stolt over at være søn af en landskendt mand.. Han var mere dum at høre på end en tågelygte, og var jeg bare en lille smule mere fuld, så var jeg nok kommet til at svine ham rigtig godt og grundig til. Ang svendsen, så har han bordeller her i jylland. Faktisk en nær Herning hvis den stadig eksistere. Han er hamrende klog den mand, det er det der er problemet. Du kan ikke gå fra ham med en god handel. FOr han skal nok sørge for at få handlet så det kun er til hans fortjeneste. Jeg kan huske en engang til er markede vædde om at han kunne snøre ham, men bedst som han havde låsby under neglen, så fiskede han lige sit es ud af ærmet og snød han rigtig godt og grundigt. JEg tror ikke han har heste for tiden, og hvis han har, så skal jeg personligt melde ham. Så hvis nogle ved det, så skriv - så bliver de fjernet igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesten havde en gammel kronisk |
xtiny |
11-03-2006 16:37 |
|
Skade, der brød op, når den blev redet. Hvordan nogen kan sælge en hest med sådan en skade som ridehest, det overgår min forstand.
Jeg ville med min beretning illustrere, at det at købe en hest hos den i tråden omtalte handler, kan blive ganske kostbart. Og at folk, der køber hest fra vedkommende måske heller ikke lige er specielt kompetente.
Mvh xtiny
<eras3r> who the hell is digdug? <element_a> he used to be an old video game <element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel <element_a> tragic bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestehandlere |
|
|
Jeg håber da ikke der er nogen der i tvivl om, at Svendsens heste kommer bl.a. fra andre hestehandlere... De handler meget indbyrdes, og det er ikke længe siden at jeg var til eksportmarked for at se hvad det var for noget, og der var hele "banden" af hestehandlere. Jeg tror ikke Svendsen har heste sådan "officielt", men sønnen er der jo også. Mange hestehandlere sælger til slagt i Italien, Holland osv. Det er meget normalt tror jeg, selvom det bestemt ikke er noget jeg er tilhænger af!! Det berettiger dog ikke den bemærkning der kom tidligere med at vi burde købe heste af Svendsen for at redde dem fra slagt! Konsekvensen ville være at vi skulle købe heste fra mange andre hestehandlere også!? Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han har heste. |
Himmelfjer |
11-03-2006 17:03 |
|
Masser af heste. Men som Lisbeth Sejbjerg ganske rigtigt er inde på, så står han ikke selv som ejer.Og derfor kan man ringe og melde ham en million gange - det hjælper intet. Han har ikke forbud mod at gøre sin søn en tjeneste og sælge sønnens heste på markeder! Jeg har indgivet anmeldelse om "sønnens" måde at holde og handle hest på (det er jo i virkeligheden Svendsen selv) og det ved jeg, at mange andre også har. Men indtil videre er det ikke lykkedes at få ham dømt. Men det tog jo også sindsygt mange år at få Svendsen dømt.  Og jojo, jeg er også én af dem, der er blevet lovet besøg af et tæskehold af hr. Svendsen fordi jeg på et marked beskyldte ham for at være et beskidt, amoralsk, pengegrisk, forkasteligt svin - og at han i hvert fald stank som et! Grunden var, at han forsøgte at prakke mig en pony på, der var ødelagt af orm, omkring 100kg undervægtig, blind på det ene øje, tydeligt forfangen og og med store bare pletter i pelsen. Jeg vil gætte på at den stakkels pony var omkring 200 år gammel - sådan så den i hvert fald ud! Og da jeg spurgte ham hvad F*NDEN han TÆNKTE på, at prøve at SÆLGE sådan en pony og hvorfor i alverden den ikke havde fået fred for længe siden - ja, så begyndte han at kalde mig navne, og det så jeg mig så nødsaget til at svare igen på. Og så blev jeg lovet besøg af et tæskehold når jeg mindst ventede det. Jeg ringede til politiet, meldte ham for vanrøgt og han fik besked på at fjerne sine mishandlede heste fra markedet. Men han selv fik lov til at blive der, fordi han opfattes som lidt af en seværdighed! Jatak, hvis man synes en bunke l*rt er spændende at se på!  Nå...muligvis fremgår det, at jeg INTET godt ønsker den mand! Jeg håber, at moder natur straffer ham efter fortjeneste!  Camilla
- NU MED HUND!!! Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
hej allesammen o mange tak for jeres meninger..SS .. men i skriver lad foreninger redde dem??? de betaler jo også for dyrene og støtter ham..??? eller?? jeg skal have en hygge pru til at nusse strigle og hygge med til pokker med om den kan rides.. vil bare gerne hjælpe et dyr..SS knuzzer til jer alle herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyreværnsforeninger |
xtiny |
11-03-2006 21:42 |
|
Løskøber i reglen ikke dyr, men der nogen få undtagelser. Det jeg mente var, at man kan støtte de forskellige foreningers arbejde. Dyrenes Beskyttelse driver fx internater og en række vildtplejestationer, desuden betaler de for at tilskadekomne vilde dyr og herreløse dyr afhentes af Falck og køres til en dyrlæge, hvis behandling de også dækker.
Desuden arbejder alle foreningerne politisk med at forbedre *alle* dyrs forhold. Både de vilde og de tamme dyr.
Hvis du blot gerne vil have en hyggehest, så er der en del shetlændere til salg rundt omkring. Især papirløse hingsteplage er desværre ofte meget billige.
Hvorfor er det egentlig vigtigt for dig at "redde" en hest?
Mvh xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sønnen |
|
|
hvorfor bliver sønnemand ikke meldt for mishandling???
en gang pinto altid pintonew forest hingst til afbenyttesle/og salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Ninja: |
|
|
Det tror jeg også han er blevet...
LOVE YA FOREVER: ~ Fonzie ~ Rubina ~ Simone ~ Isidor ~ Jay Jay ~ ... Fantast Monbjerg 'Fonzie' 02.06.1988 - 06.12.2005
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sig mig |
|
|
Hvem er det der sælger sin hest/pony til denne "herre". De skulle squ da også have en bøde. 
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovturs hest |
Lillefut |
12-03-2006 02:52 |
|
Hej vuptidax Jeg syntes du har en smuk tankegang, men som mange andre skriver er du jo bare med til at støtte hans forretning, og det er jeg næsten helt sikker på du ikke vil Jeg syntes i stedet du skal søge en gammel eller "nedslidt" hest... hos nogle private... Der er mange der skriver om at nu fejler deres hest, dit eller dat, som gør den ubrugelig som dressur/spring hest, og hvad skal de nu, de har måske ikke råd til 2 opstaldninger, så de kan ikke lade den gå på pension. Og de er kede af at skulle aflive den, fordi stadig har mange gode år, bare ikke som konkurrence hest. Du kunne jo sætte en annonce på markedspladsen, at du gerne ville købe en sådan hest. Så ville du også få at vide hvad hesten fejler, og kan på forhånd vurdere, om det er noget du kan/vil påtage dig at tage hensyn til. Hos hestehandleren får du sandsynligvis ikke at vide hvad hesten fejler, dvs. du kan starte med mange dyrlæge regninger, for at få konstateret hvad der er galt med den... Held og lykke med at finde en hygge hest. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flåsby |
webster |
12-03-2006 03:18 |
|
Hvor gammel er det nu ælige den mand er, han er da ved agt være gammel nok til at kradse af. Bare synd at hans søn er lige så syg i roen, med at fortsætte sælge heste, på samme grumme måde  Og er det her ikke også en sag for Sleipner ?
I don't suffer from insanity... ..I enjoy every waking moment of it...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låsby... |
Leilani |
12-03-2006 08:22 |
|
Jens 'Låsby' Svendsen blev 76 år i december sidste år. Hans søn Peter er vel midt i fyrrene og lige så slem som faderen.  Da det jo altid er de bedste som dør først tror jeg, at der er mange år til, at Hr Svendsen senior stiller stokken og stråhatten.  Den dag han skal begraves, er jeg selvskrevet til at deltage, da jeg skal være den første til, at danse på hans grav og jeg er simpelthen nødt til at forvisse mig om, at manden endelig er død!  Jeg har boet til leje i et af hans huse og har oplevet ham på nærmeste hold. Et mere ondskabsfuldt menneske findes ikke på denne jord.  Det skulle da lige være sønnen. Æblet falder sjællent langt fra stammen.  Køb ikke hest af denne djævel, men find en, som skal på pension. Det står du dig altså bedst ved i længden. Jeg tror personligt ikke, at der er særligt mange private ejere som sælger til ham, men hestehandlere handler jo indbyrdes og her går rygterne om, at har man fået en hest op under neglene som ikke kan sælges pga sygdom eller udseende (underernæret og med lus f eks), så kan man ALTID handle med Låsby, idet han køber revl og krat. Han handler også meget på auktioner og her er man sandsynligvis også komplet ligeglad med hvem, der lægger cool cash for krikken. Mht hans bodeller, så nåede jeg at opleve, at han fortalte i den nærliggende by, at der var flyttet en enlig dame ind i huset på den og den adresse, som lå langt uden for lands lov og ret, og at jeg gerne ville betjene dem.  Personalet i den lokale slagterforretning og i Brugsen havde fået oplyst, at jeg var luder.  Jeg har aldrig tidligere oplevet, at ønske nogen død, men jeg gør virkelig en undtagelse her, men som en kollega engang sagde, i en helt anden forbindelse: 'Han er for ond til at dø!'  Jeg undskylder mange gange for dette lange og hadske indlæg, men denne mand har gjort mig så meget ondt, at jeg simpelthen trængte til at få luft. Undskyld mig.  Med venlig hilsen Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
hej igen allesammen ja søge en hygge hest på markedspladsen??? men hvad hjælper det når folk tror at de ejer den bedste til trods for at den er skadet??? jeg giver ikke 15000 eller 20000 for en hest som ikke kan bruges ogdeter desværre det folk herinde vil have.. knuzzer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vuptidax: |
-Vincent- |
12-03-2006 09:51 |
|
Vuptidax: Ja undskyld mig, at jeg bringer endnu et indlæg! Men har du slet ikke forstået, hvad det er vi andre skriver til dig???!!! Ved du hvad, det du skriver er overhovedet ikke korrekt, der er masser af billige hyggeheste på markedspladsen - ret ofte endda! Og hvis du med alt det vi andre har berettet, fortsat så meget som overvejer at handle med den mand, så kan jeg jo godt se, at vi spilder vores tid på at forklare dig om hr. Svendsen, hans havdøde dyr og hans lyssky forretninger. Men mon du ikke bliver klogere, når du HAR handlet med ham, og han måske? alt efter, hvad humør han er i... sender et tæskehold hjem til dig med store trækøller!!! Ufatteligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vuptidax |
|
|
Hejsa. Prøv dog at sætte en annonce på MP og se hvad du får af henvendelser. Hvad med evt en lånehest? Har set at nogle mennesker låner deres unge heste som endnu ikke kan rides ud, og så har du jo én der skal nusses strigles og aktiveres. Vil godt give dig ret i at priserne på heste er meget høje, men har du prøvet at forhandle med folk? Nogle gange støder man på mennesker der er til at forhandle med. Der er jo også den mulighed at prøve et at de internater der er rundt omkring i landet. Jeg er en af dem som p.t. ikke har råd til at have to heste, og jeg har hest for at kunne ride, så når Bispar (som er 6 år nu) skal på pension, bliver han givet væk til nogle søde mennesker jeg kender. Han skal have lov til at nyde sit otium. Sådan er der nok flere der har det, så mon ikke det burde være muligt for dig at finde en hest? Man kan jo også vende den om, at hvis du køber en hest hos Låsby, så risikerer du jo at købe katten i sækken. Altså en hest der ser rask ud, men som ikke er det, og så kommer alle dyrlægeregningerne. Og selvom jeg ikke kender manden, så kunne jeg forestille mig at han ikke er meget for at tage en hest tilbage hvis først han er sluppet af med den. Så mit råd til dig er, at du skal have lidt tålmodighed, så skal den rette hest til den rette pris nok dukke op. Håber du kunne bruge mit indlæg til noget, og held og lykke. Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu... |
|
|
Vi skal jo ikke have lavet det om til en hade-tråd.. Jeg må indrømme jeg vidste ikke særlig meget om Låsby.. men har forundret fulgt denne tråd.. og skiftet mening hen ad vejen.. Jeg vil sige, som mange andre.. støt ham ikke.. og hav lidt tålmodighed.. med at finde din hest... Der er mange skønne heste/ponyer der mangler lige sådan en som dig.. Prøv at søge en.. i en annonce.. hvis det går for langsomt, men.. køb aldrig af ham.. Det er ubeskrivelig sørgeligt at nogle heste oplever så grum en skæbne... men lad det ikke komme til at gå ud over endnu flere... Hvad er det du søger? Skriv evt til mig privat.. måske kan jeg hjælpe.. Karina.
Jeg kan godt li dressur... men vil hellere ride tur..  Hesteblade/postkort/plakater modtages eller købes for mindre beløb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vuptidax... |
Himmelfjer |
12-03-2006 10:43 |
|
...så lad dog være med at købe en skadet hest...??? Du kan da bare købe en rask...! Og der findes mange. Rigtig mange! Kig f.eks på dba.dk. Der er ikke så mange, der annoncerer billige heste herinde, da det er dyrt at annoncere her på HN. Så kig andre steder. HVIS du alligevel - trods alle advarsler og udtalelser herindefra - alligevel vælger at købe en hest af hr. Svendsen, så kan du godt starte med at lægge 20.000 oveni prisen til dyrlæge, kiropraktor o.s.v. før du MÅSKE får en hest ud af det, som du kan skridte en tur på en gang om ugen. Og det ER faktisk ikke særligt overdrevet. Det er SLAGTEHESTE han sælger - heste, der ikke dur til rideheste p.g.a. skader. Så hvor mon du bliver snydt mest? Til gengæld kan jeg fortælle, at jeg lige har solgt begge mine til den latterlige pris af 3000,- for dem begge to. På særlige betingelser, godt nok, men begge er sunde og raske. Min veninde har købt en 2-årig oldenborg/new forest blanding - sund og rask og enormt sød og omgængelig, for 5000,-. Jeg tror ikke du kan købe en hest af Svendsen for under 10.000 - medmindre den er død...og hvorfor støtte en idiot som ham, når der findes så mange søde mennesker, der mangler et hjem til deres hyggehest? Men selvfølgelig afgør du det selv... Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laasby svendsen |
Tanja og Angel af Elmegård |
12-03-2006 10:44 |
|
handler med ALT mellem himmel og jord, og det han sælger er aldrig god ting.. heller ikek når det komemr til heste..
Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hø hø hø |
|
|
mon det er låsby svendsen selv som har skrevet ovenstående indlæg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du, der tager manden i forsvar... |
merhaba |
22-03-2006 14:07 |
|
Må vi ikke vide hvem du er? Du gemmer dig bag et meget, meget anonymt navn! Er du bange for at VI skal benytte Låsbys tæskeholdstrusler mod dig, for at tage manden i forsvar??
OPSTALDNING SØGES I ODENSE SØ Kontakt mig endelig, hvis du har - eller får - en ledig boks :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er fint... |
Himmelfjer |
22-03-2006 14:11 |
|
...at du - helt anonymt og uden at ville stå til ansvar for det du skriver - tager Svendsens parti. Og det er da dejligt for Svendsen, at der er ét menneske i DK, der tilbeder ham og synes han gør et umanerligt godt stykke arbejde.  Den holdning holder du så bare fast i til du får krampe i armene. Men faktum er jo, at i de 10 år jeg flere gange årligt har mødt den kære svendsen på markeder, har han ALDRIG haft en hest/pony med, som var i bare nogenlunde foderstand. Alene det, at han holder liv i nogle af de dyr, han har, stempler ham i mine øjne.  Og ja, han har sandelig hjertet på rette sted i alt hvad han gør. Også når han lejer huse ud til skyhøje priser på umulige lejekontrakter - huse som rent faktisk er kondemnerede og ulovlige at benytte til beboelse. Men han gør det da ud af sit hjertes godhed! Mmmm...!*LOL* Manden, der tjener fedt på thailandske prostituerede og dyrs lidelser er da klart et af de bedste mennesker på jorden! Sammen Adolf Hitler!  Nej, du...det er fint, at du er hans sjæleven og har set lyset i ham. Bliv du ved med det. Bare jeg ikke skal tvinges til at tale positivt om det uden sammenligning mest ubehagelige menneske jeg har mødt. Al respekt for en god handel, men ligefrem at blive voldelig og true med tæskehold og død over diverse familiemedlemmer...sorry...jeg kan ikke få øje på det næstekærlige og godhjertede i ham. I mine øjne er han og vil altid være en pengegrisk satan - hverken mere eller mindre.  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh hjælp |
Leilani |
22-03-2006 14:17 |
|
Nu har jeg kaffe ud over hele skærmen!  Føj for et indlæg 7X. Med spruttende hilsen Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| XXX |
Kobakkegård Hestepension |
22-03-2006 14:17 |
|
Hvorfor gemmer du dig bag anonymintet, hvad er det der gør, at du ikke tør stå frem. Med de rosende ord om Låsby, kan du da ikke frygte noget ? Nej, jeg kan desværre ikke tage dig alvorligt, når du ikke tør "stå" ved dine udtaleser. Nej ud med Låsby, det er sgu ikke mange mennesker han har gjort lykkelige. Hilsen Mumse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en uden navn |
|
|
At 7x ikke tør stå ved hvem han/hun er når han/hun kommer med sådan et indlæg tyder måske også lidt på at han/hun godt selv er klar over at det der skrives nok ikke er helt sandt!!! Eller er jeg helt galt på den??? Har Hr. Svendsens søn ikke også spjældet den en hel del gange???
Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006 Bokse fra 500 kr. pr. md.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
lerkesglede |
22-03-2006 14:22 |
|
det kan da godt lade sig gøre at købe en god hest billigt jeg købte selv en 5 års vallak knapstrupper/ fredriksborg hos en fritidsavler ,han var ganskevist kun let tilredet men sund og stærk . gav 10,000 kr for ham. min drømmehest med gli´mt i øjet . se mit præ. Adonis
Mine kære Heste: -Adonis. -Lærke s Glæde. -Dominik. -Shadov. -Moonlight og -Lukas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lerkesglede |
22-03-2006 14:30 |
|
Selvfølgelig, kan man købe en god billig hest, problemet er bare at Låsby ikke altid holder sig til sandheden, hvad hestene angår, og man kan meget vel komme til, at købe "katten i sækken". Og det er uden mulighed for at returnere hesten, med risiko for at blive truet med både bål og brand. Nej så hellere undvære hest, end at købe af Låsby, der findes mange andre "hestehandlere" som er ok at handle med. Hilsen Mumse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor blev... |
Leilani |
22-03-2006 14:33 |
|
,,, 7x af???
Med venlig hilsen Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var da ikke låby |
lerkesglede |
22-03-2006 14:41 |
|
det er da ikke låsby jeg købte af,kunne aldrig drømme om det det jeg skrev var at det godt kan lade sig gøre at købe en sund og rask hest hos fornuftige mennesker til billige penge uden at behøve at købe hos låsby eller på markeder. VH susanne
Mine kære Heste: -Adonis. -Lærke s Glæde. -Dominik. -Shadov. -Moonlight og -Lukas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og husk så lige... |
|
|
at næste gang i er på marked og i falder for et flot tæppe... ja så er det låsby der står bag,,, næste gang i falder for en sød ting i en hyggebod,, billige legetøjsbiler osv.. ja.. så er det igen låsby der står bag.. og hver hang i køber dette støtter i låsby... Hans hestehandle vil i aldrig kunne komme til livs.. Så vidt jeg ved er der mindst 3 hestehandlere i jylland der står i direkte handle med ham.. Jeg møder ham hver gang jeg er på marked. hvilket vil sige 3 x om året, hver gang kommer kommer bemærkningen.. Nå dronning (åbentbart mig) Har du nogle heste med til mig i dag. og hver gang falder svaret.. Nej låsby, Du ved godt mine er for dyre.. Mine heste som er med på marked. Ca. 3 hvert år. (bliver solgt privat eller taget med hjem) er konsekvent 2-5000 kr dyrere end hvis det var til privat. på den måde har han ingen interesse.. Jeg vil først lige sige at jeg intet har til overs for manden. Han er en gammel klovn der tilhøre den gamle stab af heste handlere. og man kan kun håbe på den "race" snart uddør.. Derudover vil jeg lige knytte en kommentar.. Disse gamle handlere har handlet heste de sidste 50 år. De kommer fra en hel anden verden end os normale mennesker. det undskylder dem ikke. Men Man kan ikke ændre på det.. Kun håbe på at deres tid snart er slut.. At heste bliver sendt til italien er under alt kritik og jeg hader tanken om det.. Men det ændre ikke på at de fleste hestehandlere sender deres ubrugelige heste derned. og de ubugelige heste har de fået fra dem som ikke selv ville tage ansvaret og få deres hest aflivet.. Dette er ABSOLUT ikke en tale for Svensen. eller andre hestehandlere af hans kaliber.. og 7 X er enten snot dum. Eller i handle med ham.. Hvis i vil gøre noget handler det om at knalde ham alle steder.. Dvs. told og skat osv. Hvor mange af jer har fået kvitering på de tæpper i har købt til en god pris på markeder..?? Meld det.. Meld hver gang i har mistanke om at manden har en hest.. og bliv ved.. Slagt jeres heste selv. og lad være med at sælge til heste handlere som i ikke stoler på.. Det er den eneste måde i kan gøre noget ved den "gamle" hestehandler stab...
Stald Rohan. PRE. Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs. Nu også forhandler af Regulator på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aarrhhh...jeg |
SusZerima |
22-03-2006 14:42 |
|
kan sku ikke finde det indlæg i snakker om...hvor er det ham x7 har skrevet...jeg kan virkelig ikke se det nogen steder... MVH Sus PS: Hvis du fortsat ønsker at købe en hest fra ham er jeg fristet til at sige du slet slet ikke bør have hest...og da slet ikke med de grunde du bruger til hvorfor du vil købe en hest fra ham...fordi de er billige ihhh...ja...i indkøb måske og er du rigtig heldig skal du ikke punge ud til slagteren eller dyrlægen for dødsstødet/sprøjten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 76 år... |
|
|
bare manden dog snart skulle på plejehjem... - Kunne man håbe at han endte hans dage med en ble der ikke var penge til at få skiftet, mad som ingen havde tid til at hjælpe ham med at proppe i munden og ellers bare fanget i en syg og gammel krop!!! Jeg foragter alt hvad den mand står for, og hans hvide kittel giver mig kuldegysninger hver gang jeg ser den. - Den mand kender hverken til moral eller kærlighed. Han er en stakkel!!!
Mange hilsner Linda-Doris , - med hypperne: Cirsa Loppen Lora Lille P & Lucky Lancie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
lerkesglede |
22-03-2006 14:50 |
|
kan heller ikke se at 7x har skrevet noget indlæg???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sikkert |
|
|
blevet slettet.. Vi må åbenbart godt skrive negativt om ham, men positvt er ulovligt?? Sjov verden vi lever i  Det er da helt fair, at andre har en anden holdning end flertallet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er ikke så mærkeligt |
merhaba |
22-03-2006 15:01 |
|
for indlægget er åbenbart fjernet...
OPSTALDNING SØGES I ODENSE SØ Kontakt mig endelig, hvis du har - eller får - en ledig boks :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. 7x |
Kenneth |
22-03-2006 15:16 |
|
Lidt offtopic, men når moderationen sletter indlæg i en tråd, plejede de så ikke i det mindste at gå ud og SIGE at de havde gjort dette?
Måden indlæg er begyndt at forsvinde på de seneste dage er lidt ... uhyggelig.
- Kenneth.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kenneth.. |
|
|
jo jeg mener også at de plejede at skrive i tråden at det pågældene indlæg var slettet, og ofte med en kort præcis forklaring. Og det er dælmer scary at ting bare forsvinder uden forklaring!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøøhhh |
lerkesglede |
22-03-2006 15:21 |
|
det kan være 7x kan trylle ,blev måske ked af hans indlæg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lerkesglede |
22-03-2006 15:22 |
|
jeg læste det heller ikke som om, at du havde købt af Låsby. Jeg skrev også bare, at man sagtens kunne få en god hest til billige penge også uden, at skulle købe hos en hestehandler. Hilsen Mumse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok ok ok |
lerkesglede |
22-03-2006 15:26 |
|
blev også kun en lille smule fornærmet  VH susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kenneth nej |
|
|
det er bestemt ikke altid de skriver et indlæg er slettet, kun til personen der har skrevet det Tror vist kun det er på JHN der skrives når noget er slettet eller nogen er bannet. Der er også andre indlæg i andre tråde der er forsvundet, uden grund skulle jeg mene, men de har sikkert en grund. Ellers er det da for dumt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlægget er slettet |
|
|
Indlægget er slettet, da vi ikke ønsker brugerprofiler oprettet blot med det ene formål at kunne skrive et enkelt indlæg og være anonym i en tråd. Med venlig hilsen Jan Petersen Heste-Nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvad med en traver? |
DianaB |
22-03-2006 16:10 |
|
Du kan da sagtens få en god skovtur-hyggehest for langt færre penge. Prøv f.eks. at kigge i den blå avis, og kig under traverne. Der ville jeg mene du kan få en rar hest der opfylder dine betingelse! Dianab
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når brugeren |
|
|
Når brugeren er oprettet et par minutter inden indlægget bliver postet, derefter logger af igen og ikke har postet andre indlæg, så vurderede jeg det sådan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| LÅSBY... |
Laffi<3 & Katrine |
22-03-2006 22:02 |
|
TIL ALLE.. jeg bor selv i Låsby.. Og nu hvor der står så meget om Låsby-Svendsen, kunne det nok godt få folk til at tænke noget ondt om Låsby, MEN det skal i ikke for låsby er en god by, som bare har fået et dårligt omdømme, og det er en skam..
MvH Katrine & LA Fayette... En rigtig hest er en Skimmel ! Engelsk Fuldblod kan også gå dressur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låsby.. |
|
|
Hvis man kører til det blå marked i Låsby, så kan man se hans lager. Jeg var en dag kørt til Låsby for at se det blå marked. Ved et tilfælde fortsatte jeg forbi parkeringspladsen, for at vende bilen. For enden af vejen ligger der en hal, hvor Svendsen har et lager. Der stod et skilt med udsalg, så jeg tittede lige ind af porten. Der kan man få syn for sagen. Der var fyldt med kasser og tæpper og alt muligt. Jeg mødte en af hans ansatte der, som kunne fortælle lidt om Svendsen... Ja jeg kan kun opfordre folk, der tvivler på hans handelsmetoder til at kigge forbi det blå marked. Jeg fandt desuden lidt ved et tilfælde ud af, at han har mange ansatte.. Han har boder rundt omkring, der bliver passet af andre, så man ved faktisk aldrig hvornår man handler med ham. Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låsby... |
|
|
bliver nødt til at blande mig i hade debatten om jens låsby svendsen, og desværre rette nogle udtagelser: det tlf der er skrevet er ikke det diekte nummer til jens svendsen. låsby bor ikke i bjerringbro men i en lille lejlighed i viborg. låsby´s ældste søn peter svendsen, bor i kvorning sammen med kæreste og lille datter på et par år. peter er lige omkring 30 år ikke nogle og 40. hvor langt han falder fra stammen ved jeg ikke ved bare at han ikke er på særlig god fod med sin far. peter lever et normalt liv med sunde interesser og fast job. han spiller fodbold og er faktisk en dygtig rytter. petet har i et par år nu ikke haft noget med låsby´s "forretninger" at gøre. faktisk er det jens svendsens yngste søn søren der er med på markeder, og sælge tæpper og alt det andet ragelse de sælger. søren er ca lige midt i 20érne. dette er ikke for at forsvare familien svendsen, men ret skal være ret, også selv om vi alle kan blive enige om at jens svendsen ikke er guds bedste barn! at han snyder folk kan jeg ikke rigtig tage mig så meget af, mener faktisk det er folks egen skyld, at de snydes for ingen handler tvinger folk til at købe deres vare. Desuden sælger de deres vare som beset. (ja ja ved godt at der nemt kan væe skjulte fejl, især ved heste handel, men så lad være med at handle med låsby) her er en lille historie om en af svendsens handler: han solgte en bil til en mand, manden havde set bil og de havde aftalt en pris. manden tager bilen med hjem med det samme og da han kommer hjem erfare han at der ingen motor er i bilen... kan faktisk kun smile af denne sandfærdige historie for det viser bare at vi ikke ser os for når vi handler, bilen var solgt som beset, og så kan det altså ikke være svendsens problem at manden ikke åbner og kigger under kølerhjelmen! med hensyn til jens svendsen´s heste, så er det korrekt at han handler heste indbyrdes med de andre heste handlere, MEN han får faktisk også rigtigt mange dyr fra privat personer, der af den ene eller den anden årsag ikke har kunnet passe dyret, og de ved at en mand som låsby ikke melder dem for mishandling, når de kommer med en udsultet hest. (rigtig mange privat personer "mishandler deres heste, vi får dem bare ikke at se før en handler som svendsen tager dem med på markeder) Når svendsen handler heste har han dem som regl ikke i hans varetægt i mere end en uge og der skal altså mere end en uges udsultning til at få dem til at se ud som de desværre gør. jeg er hver sommer meget i kontakt med låsby, er faktisk sammen med ham hver weekend på diverse markeder.jeg ser ham når han danser med selv den grimmeste pige i ølteltet, når han lader lille lise få en ballon eller når han tager den lille handicappet dreng i kørerstolen med i karruseller.jeg ser når han låner folk i nød penge til deres regninger. ja jeg ser også når hans heste står og lider og mit hjerte bløder hver gang. jeg ser når han snyder den ene efter den anden, men kan kun sige en ting lad være at handle med ham, så snydes i ikke. jeg er enig i at jens svendsen burde straffes for hans skatte snyd og dyremishandling. men at han lejer huse ud til voksne mennesker og har bordeller i dem kan jeg ærligt talt ikke se han skal straffes for hvad med i stedet straffe de mænd der køber de seksuelle ydelser.så kvæles låsby lige så langsomt! stop handlen med jens låsby svendsen det er den eneste måde at stoppe ham på. vidste I i grunden at låsby er idømt dagbøder der gør at han skal finde over en million om måneden? hvorfor tror i han laver lyssky handler? generelt syntes jeg ikke der er nogle af heste handlerne der er til at stole på. jeg kunne fortælle mange insider viden historier om diverse hestehandlere. der er feks ham der tidligt om morgenen inden markeds gæsterne kommer trækker en prægtig 1ér pony ud af sin store flotte lastbil, binder den til pælen hvor krikken står meget uroligt den slår og sparker stejler og bukker og er helt tosset. handleren går ind i fører huset på lastbilen henter noget han står og ryster, tager så fat i grimen på hesten, og sprøjter den ind i munden!!! 5- 10 min senere er dyret from som et lam. se det syntes jeg er svineri at bedøve hesten for så nemmere at kunne sælge den til "lille lise´s " forældre, det er direkte farligt. svendsens heste kan man trods alt se at der er noget galt med. Personligt har jeg et udemærket forhold til både Jens, peter, søren og kvinderne i svendsen familien. men jeg frastødes af jens´s behandlimg af dyrene, og kunne aldrig selv finde på at handle med fam svendsen! men lige frem at lave en hade klub det syntes jeg er i overkanten! da vi alle er enige om at han ikke burde have lov at handle som han gør, bør vi bare boycutte ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er jeg dum eller hvad |
mariarytter6 |
23-03-2006 01:58 |
|
ja undskyld mig men det lader til at alle kender eler har hørt om eller har handlet med denne svendfsen... så er det jeg spørger hvem helvede er manden??? pardon my french... jeg føler mig totalt lost her men vil da gerne vide hvor jeg skal holde mig fra...
det er ikke fis jeg hedder altså Rytter til mellemnavn... på trods af det er jeg hesteløs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han er |
|
|
når du i tv ser noget fra kræmmer markeder, snakkes der altid med en ældre mand, han er altid klædt i skjorte, hvid kittel, halstørklæde og hat hans bukser er smøget op og han har som regl bare fødder i sine træsko. han går altid med stok. han er krejler af den væreste type. han handler med tæpper (dansk tæppe import), heste, æsler og andre dyr. han sælger også legetøjs biler. gryder potter pander knive kniv blokke batterier kufferter dyner puder ja faktisk alt hvad der kan handles. hans vare er billige ting i dårlig kvalitet han henter bla fra kina. tag ud en hvilken som helst markedsplads, er der en tæppe handler er det højst sandsynligt en fra dansk tæppe import låsby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fossia |
Leilani |
23-03-2006 06:37 |
|
Gode og informative indlæg.  Men vi er ikke enige om Peters alder og indstilling til sin fader.  Jeg skal lige indrømme, at det er seks år siden, at jeg var i klørene på denne meget specielle familie og dengang var Peter altså en del ældre end midt i tyverne. Han så i hvertfald sådan ud og jeg troede virkelig, at han og jeg var næsten jævnaldrende. Er du sikker på, at han ikke i det mindste er sidst i tredieverne? Den gang, for seks år siden, var han sin faders forlængede arm og en meget meget ubehagelig fyr. Det kan da kun glæde mig, hvis han har ændret sig. Med venlig hilsen Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| leilani |
|
|
har lige forhørt mig om peter´s alder der er en smugle uenighed men, de fleste bud ligger lige omkring 30 år. det kan godt være at peter´s og jens´s forhold er blevet bedre har ikke haft kontakt til dem hele vinteren. men sidste sommer og forrige sommer var de slet ikke på tale fod. Peter er til daglig en stille og genert flink fyr der snakker pænt til folk og næsten altid smiler, men du har ret han har i hvert fald før i tiden ændret sig meget når han var sammen med jens. (igen lidt insider viden, peter har alle dage higet efter han fars accept og opmærksomhed) men man kan da håbe at det har hjulpet at peter selv er blevet far. og at han forhåbentlig er blevet så voksen at han ikke længere, blindt følger jens. men det syntes at det tyder på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog... |
|
|
Har en mand på 76 år en søn på 26  Jeg har hørt meget om denne Låsby herre, men hvis jeg ser ham, aner jeg ikke hvem han er.
Køb billigt her Medlem af "smårytternes" klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænk over det! |
Mette a |
23-03-2006 15:16 |
|
Hej alle sammen!!! Altså vi har købt 3 kanon hypper af ham i kigger jo kun på de tynde heste fordi så har i en skide go' historie om ham!!! Kend manden inden i udtaler jer om noget i ikke ved noget om:) han kan jo ligeså godt ha købt en mega tynd hyp for 10 minutter siden og så tænker i ov den hest er tynd han mishandler dyr det er edermaneme noget fis:( SVENDSEN har altså hjertet det rette sted og det er noget i ikke har da i sidde og bagtaler ham:( når man er venner med ham har man en ven for livet hvis i retter jer efter at han også har en grænse. han gir oven i købet gaver Vi skal hente 15 sækker gulerødder og 100 kg korn fordi vi har en hest opstaldet for ham!!! MANDEN ER IKKE DYREMISHANDLER... Kærlig hilsen svendsens venner der ikke bagtaler ham... Ps. jeg ved godt man ikke skal købe en hest af ham hvis man ikke ed noget om det men denne debat er PLAT!!! ***Sitat SLUT*** ta' lige og tjek vores hypper på www.123hjemmeside.dk/nielsen3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
Himmelfjer |
23-03-2006 16:52 |
|
..eller xxx eller hvad du nu vil kalde dig (?), så er det da godt, at du har fået dig en ven for livet. Men du skulle skamme dig over at kalde folk hjerteløse bare fordi de ikke kan lide en mand, der har p*sset på langt flere mennesker (og dyr!) end han har kysset!  Det her er IKKE bagtaleri. Jeg ringede nemlig til Svendsen da denne tråd var forholdsvis ny og fortalte ham, at hvis han havde lyst til at forsvare sig og forklare sig overfor en stor samling hesteindehavere, så habde han chancen nu. Hans respons var, at jeg kunne rende ham i r*ven og han gad fandme ikke bruge tid på tåbelige mennesker, der ikke havde andet at give sig til end at rakke ned på en uskyldig mand! Så han ved udmærket, at denne debat foregår og han er totalt ligeglad. Derfor kan det ikke være bagtalelse.  Du er velkommen til at have Svendsen som idol, når bare jeg ikke behøver at fedte for en mand som i mine øjne ikke har fortjent ret meget af det gode, der kommer til ham! Vær du blot slyngveninder med ham. Selv forbeholder jeg mig ret til at afstå fra enhver handel med manden. Og en ven af familien bliver han aldrig. Det har han ødelagt for mange liv til.  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søren ja... |
|
|
Søren ja, det var det han hed ham jeg mødte i byen som ikke havde ret meget at flytte med, og som pralede til højre og venster om sin gode fader. Kunne heller ikke forstå hvis han var i fyrrene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jens svendsen |
|
|
har 3 børn. en datter fra et tidligere ægteskeb ved ikke hvad hun hedder og hvor gammel hun er. peter svendsen ca 30år, en høj tynd lyshåret fyr. der bor sammen med sin kæreste og deres datter på mellem 2 og 3år. de bor på en gård mellem randers og viborg. den yngste af svendsens børn hedder søren, han er ca 26år han har også en gård i nærheden af viborg. søren er ikke ret høj har lyst hår og stammer når han taler. begge drenge arbejder hårdt, de er begge inden for håndværk. de er faktisk nogle flinke fyre når ikke deres far er i nærheden. så ja låsby har unge børn selvom han er oppe i årene (hans kone er ikke lige så gammel som han selv er)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette a. |
xenia |
23-03-2006 19:51 |
|
Jeg har et spørgsmål til dig efter at have kigget på din hjemmeside: Står dine heste i en hal med en masse skrammel og lidt hø på jorden ? Eller er det en slags løsdrift?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fossia |
|
|
Ja hvis han stammer, så er det helt klart ham jeg mødte. Xenia, jeg bemærkede det samme da jeg kiggede på siden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argh mage til fis skal man lede længe efter |
Windstrup |
23-03-2006 21:14 |
|
Mette A Hvis mine heste stod i den slags skidt og skrammel ville jeg ikke råbe så højt op herinde Ikke nikke nej om mine heste skulle stå blandt alt det ragelse... Det er da fint at der er to-tre mennesker som vil forsvare den "arme" mand, Det ændrer bare 0 ved min mening om den mand og hans familie. Og en mand der bliver dømt til at betale 1 million i dagbøder om måneden, han er sku ikke uskyldig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 132456 |
|
|
Har lidt på fornemmelsen at jeg ikke skal skrive noget. Så går jeg bare i selvsving, og så ender det sikkert med at jeg kommer til at svine en eller anden til.  Vil dog ikke anbefale nogen at handle med Låsby. Mette A: Tjaa... Nej, jeg bør vist lade være med at skrive noget. 
---------------------------------- Fantast Monbjerg 'Fonzie' 02.06.1988 - 06.12.2005 You will allways be my only one, even though a hundred years will pass...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette A |
Shetter |
23-03-2006 21:55 |
|
Bidrog til dagens grin herinde.. Ihvertfald i min lejlighed.. Kors i hytten..
~ Shetter ~ ** ** Vi bliver alle født som grimme ællinger - men kun få bliver lige så smuk en svane som mig ________________________ *Heste tegnes* | *Passerhest søges i Herning* ______________________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette a |
-Vincent- |
23-03-2006 22:14 |
|
Mette a: Hvad er det dog, du fabler om? Svendsen er en flink mand, der behandler dyrerne pænt! Ja godaw du! Det er nok derfor, at manden er blevet meldt utallige gange, det er nok fordi, han er så flink og rar! Manden er et svin! Jeg erindrer endvidere en gang, hvor han havde stuvet så mange heste ind i en bil på vej til et marked, at den ene var blevet trampet ihjel på vejen... sikke en dyreven! Og sender tæskehold hjem til folk... Flink fyr! Du snakker åbentbart, som du har forstand!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænk over det |
Mette a |
24-03-2006 15:42 |
|
jaja det syntes i nok... men jeg ved jo så mere end jer om vores stald og vores heste... så...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billederne lyver ikke |
Windstrup |
24-03-2006 16:24 |
|
Mette A
Mennesker lyver, det gør billeder Ikke! Mine heste skulle ikke stå i den møg bule, og ja hurra at idioten vil give jer gulerødder for at have et øg opstaldet, hvor naiv har man lov til at være. Stalden er i mine øjne meget kritisabel Og nogle af hestene ser noget skravlede ud,men det er vel bare os dumme HN'er der ikke har forstand på noget som helst? Jeg synes ikke ligefrem at det faktum at han lader en af sine krikker stå i den "stald" gør mit syn på ham bedre, tværtimod... Jeg vil kraftigt overveje at få flyttet alt det l... fra stalden Før hestene kommer til skade...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm...ja ja da |
SusZerima |
24-03-2006 16:56 |
|
mette a du må da selv om hvad du ønsker at synes om manden og hans forretningsmetoder...men ligesåvel som du har ret til at have din mening så har vi andre også ret til at have vores..og tilmed dele den her med andre... Jeg vil tilslutte min Winstrup: Billeder lyver ikke...og med de billeder du viser frem på din hjemmeside...så kan man bedre forstå dit forhold til Svendsen. Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skyder under bæltestedet |
pernillestove |
24-03-2006 20:48 |
|
jeg er dybt chokket over hvordan i overfuser en pige der har en anden mening end i andre. første gang jeg er på heste-nettet.men nok også sidste gang.jeg troede det var et sted hvor man udveksler meninger men jeg har taget gruelig fejl.hvad får i ud af at hakke på folk med en anden mening oprejsning ved fælles hjælp eller hvad sker der for jeg dybt rystet.hesteven ps
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette a.. |
xenia |
24-03-2006 21:14 |
|
Ja du ved da SÅ meget mere end vi andre gør, selvfølgelig gør du da det. Du har da aaalddrrriiiggg set Låsby misrøgte sine heste?? Vel... - "sjovt nok du"..(!!) - det har vi andre! Og mange mange flere til! Tror du det er for SJOV han har så mange dagbøder og ikke selv må have heste i hans navn?? Eller andre dyr for den sags skyld?  Iøvrigt vil jeg sige ud fra din hjemmeside, at det da ikke er skide god reklame nogle af de billeder, med heste der står i skrammel som jeg også nævnte tidligere, og mange af dem er komplet usoignerede og har @!#$/mudder/@!#$/hvadvedjeg - über alles. Du har da virkelig gjort dig umage med at få nogle dejlige sælgende billeder ind som reklame! Du har netop bevist så meget bare med de billeder, om hvor DIN holdning og mening hører til! Men vi har også lov til at have vores! Hvor NAIV har man lov til at være  Vil iøvrigt tilslutte mig windstrup og suszerima. Men Mette a, hvorfor svarer du ikke på de spørgsmål der bliver stillet ?? Nu du selv har så travlt med at gøre bod på en masse og mene vi er nogle værre nogen! - Ja vi har sgu masser af billeder også på nethinden som siger at HAN er en værre en! Men hvis du vil støtte det, og sove godt om natten samtidig, ja så siger det mere om dig end alle os andre ! Mvh. Camilla.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det vildt! |
PernilleKrake |
24-03-2006 21:33 |
|
Er SÅ rystet over at man overhovedet kan støtte en mand som ham! Men som så mange andre påpejer så taler billederne for sig selv. Nøøj hvor er det dog skræmmende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mette a er 13 år!!! |
taina |
24-03-2006 23:03 |
|
Rooolig nu! Der står på mette a's præsentation, at hun er 13 år. På hjemmesiden er hun heller ikke kontaktperson ved salg af dyrene - der står to andre navne. Så mon hun ikke er datteren i en familie, der holder heste på denne måde? Det er altså IKKE hende, der er ansvarlig for, hvor godt eller dårligt hestene har det. Hvis det er den måde, hendes forældre holder dyr på, så har hun vel LÆRT at det er sådan, man gør. Og hvis Låsby Svendsen er gode venner med hendes forældre, så kan det vel ikke undre nogen, at hun ser på ham med positive øjne? mvh. tina - som i parantes bemærket heller ikke er Låsby-fan og heller ikke vil anbefale nogen at handle med ham.
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøøhm |
mariarytter6 |
25-03-2006 00:04 |
|
hej ALLE SAMMEN... prøv lig en gang til at kigge på de billeder der er på mette a's præsentation, og så på det der skulle være hendes hjemmeside... 1)de billeder der er på hjemmesiden og de billeder der er på præsentationen passer overhovedet ikke sammen...??? billederne i præsentationen viser (synes jeg) sunde glade friske og velfriserede heste... samt en pige der ser ud til at være omkring 13 år... 2) kig så på hjemmesiden igen... vi kan godt blive enige om at det meste af det man ser der ligner et stort rod og langt fra alle hestene ser glade og tilfredse ud, men til gengæld kan jeg heller ingen steder se nogen 13 årig pige... til gengæld ser jeg to SMÅ piger + en mor og en far samt masser af hunde... 3) er det mig der er noget galt med eller er hjemmesiden og præsentationen overhovedet ikke fra hverken samme sted eller med de samme personer og dyr??? 4) så var der noget mere jeg gerne ville sige men det har jeg glemt... 5) vil gerne understrege at jeg aldrig ville købe en hest fra laasby efter det jeg har hørt, men udover det holder jeg mig totalt neutral da jeg ellers ikke kender noget som helst til manden og hans forretninger ellers... nåh men så håber jeg at der er nogle der lige vil dobbelt tjekke præ. og hp. igen og fortælle mig om jeg er totalt lam i roen og skal have nye sekrykker... eller om der er noget om det...??? hygge alle... og prust prust...
det er ikke fis jeg hedder altså Rytter til mellemnavn... på trods af det er jeg hesteløs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mariarytter |
taina |
25-03-2006 00:38 |
|
1 og 2: Tænk inde/ude. Billederne på præsentationen er ude, dem på hp er inde. Der er da billeder af en lidt ældre pige på hp under "dyr vi har til salg" 3. Jeg tror da nok, at det er samme ældre pige på præs og hp. Pinto hingsten/vallakken og føllet efter den er også med på begge... Så ja, du må i byen efter nye sekrykker i morgen - fantastisk udtryk  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen alligevel |
mariarytter6 |
25-03-2006 00:51 |
|
hey hey... ja altså jeg må indrømme at jeg tjekkede rigtig mange gange, men alligevel... jeg synes jo pintoen på hp er brunbroget og den på præ. er sortbroget, føllet er skimlet på røven og lårene på hp men på præ er den bare sortbroget... på hp står der de er 4 medlemmer af familien på præ. står der at mette a er 13 år, men på hp er der kun to små piger på ca. 5 og under... og så selvfølgelig far og mor taler vi stadig nye sekrykker... snøft er kun lige blevet færdig med at betale de gamle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhhh :( |
Supermone |
25-03-2006 01:17 |
|
Jeg vil ikke kommentere meget omkring Låsby, for hadet til ham er så stort at min mund vil frembringe SÅ GRUMME, LEDE, VULGÆRE og RIGTIGE ting om ham, at jeg højest sansynligt vil blive smidt ud fra HN og få en politianmeldelse for sprogbrug og kammertone. Men herregud, hvor burde den man have en hest i hver arm og ben bundet fast, og så kunne hans vilde heste få lov at rive ham levende i lige store stykker. HVORDAN HAR NOGEN MENNESKER HJERTE TIL AT BEHANDLE MENNESKER; DYR OG SÆRLIGT HESTE SÅDAN??? MVH til METTE A: Hvorfor har du linket til den hjemmeside? Det er jo ikke din faamilie. Jeg har sammenlignet lidt med din præsentationog med følgende resultat: - I har ikke samme efternavn. - Dem på hjemmesiden og dig har ikke samme adresse. Iflg. degulesider.dk, bor TORBEN KRAMER JENSEN fra hjemmesiden på ADRESSEN ER SLETTET AF HESTE-NETTET og du, METTE ANDERSEN på 13 år bor helt for dig selv på ADRESSEN ER SLETTET AF HESTE-NETTET Undrer mig bare, at en 13-årig pige bor helt for sig selv.. Der skulle vel ikke være et eller andet lumsk omkring dette? Ikke for at blande mig eller hakke ned på mindretallet, men det undrer mig bare. Undskylder, hvis jeg alligevel kom til at sige for meget, men jeg er for meget dyreelsker til at kunne se noget som helst positivt om Låsby og alt hans PAK. Tror jeg vil prøve det med at ringe og høre om "han har en hest til min datter" selvom jeg er 16 år, og godtnok IKKE har anskaffet mig børn endnu  Nånå,.. Nu gjorde jeg det alligevel. Fik sagt en masse grimme ting, jeg sikkert ikke burde? Men engang til Hogager marked, da jeg ikke var ret gammel, købte min veninde og jeg en grime af ham. Senere, da jeg har fundet ud af, at det var Låsby jeg har handlet med er jeg lige ved at brække mig. Tænk, at jeg rent faktisk har støttet denne mand med 35 kr ! 
Sunny Boy, Hindevadgårds Madame, Vester Tangs Pongo & Simone Will always be together - The eqipages 4-ever! Søger undervisning/hjælp til DV-hoppe i Lemvig-området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu var det MIG... |
taina |
25-03-2006 01:34 |
|
... der luftede, at det kunne være mettes familie, ikke mette. Så måske nogen (supermone) lige skulle tage og klappe hesten? Desuden bor der andre på den adresse, som mette har på sin præsentation - sørme også en med samme efternavn. Og hvis du gad at gå ind på den hjemmeside, klikke på punktet "dyr vi har til salg", så ville du også kunne se, hvorfor Mette linker til den hjemmeside. Med meget træt hilsen fra tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okiii |
Supermone |
25-03-2006 10:28 |
|
Ja, jeg skrev også i starteb at jeg ville prøve at beherske mig  Men jeg bliver virkelig bare sÅ gal i skrællen når der er tale om noget m. dyremishandling:(
Sunny Boy, Hindevadgårds Madame, Vester Tangs Pongo & Simone Will always be together - The eqipages 4-ever! Søger undervisning/hjælp til DV-hoppe i Lemvig-området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm der |
|
|
er ikke noget link til en hjemmeside på mettes præs. mere??? mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun... |
Mette J |
25-03-2006 11:16 |
|
..har lagt et link ind i denne tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| supermone |
taina |
25-03-2006 11:34 |
|
Jeg kan godt forstå, at du bliver gal, når det drejer sig om mishandling. Nu synes jeg for det første ikke, at det ser så slemt ud med de heste på hjemmesiden (bortset fra skramlet). Og for det andet, så tænk på, man aldrig får nogen nogen over på "sin side" ved at lægge ud med at beskylde dem for alverdens ting Tværtimod, så går folk jo bare i den anden grøft og bliver helt på tværs og holder på deres. Så resultatet bliver faktisk det modsatte af, hvad du jo egentlig gerne vil opnå  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
sofus94 |
25-03-2006 11:36 |
|
jeg forstår ikke hvorfor folk på markedet ik har undret sig over dyrene tilstand men det kan godt være det bare er mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøøhhh |
lerkesglede |
25-03-2006 11:44 |
|
der er altså stadigvæk links til hjemmesiden??? VH susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| læs tråden |
Windstrup |
25-03-2006 11:59 |
|
Sofus
Har du slet ikke læst tråden? Der er da nok en 50 stk. der netop Har set hestene og den skrækkelige stand de er i. Jeg må indrømme det er nogle år siden jeg sidst så den skid (laasby) og hans øg, men føj hvor var det et grimt syn... Dem der køber hans heste er enten uvidende eller også tror de at de hjælper hestene ved at købe dem fri...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en Far |
Mette a |
25-03-2006 12:21 |
|
kom lige til at snuse min datters sager, undskyld for det...tager lige SNAK med hende og vil gerne undskylde hendes uvidenhed om at røre i sådan en hvepserede...Håber henmed at denne tåbelige tråd kan komme over i en fornuftig debat istedet for at skide hinanden sønder og sammen...SLUT DET NU VENLIGST MEN BESTEMT EN FORBLØFFET FAR... Blev højst underlig til mode da jeg så hvor åndsvage folk kan være mod mod hinanden, håber nogen holder øje med de tråde her ...SÅ KAN VI IKKE BARE VÆRE ENIGE OM AT HOLDE HER...der kommer ikke flere indlæg fra Mette A ps...troede ikke man offentliggjorde navne og adr på hn...med henblik at skade andre...selvom vi har den berømte ytringsfrihed...smiler lidt surt sødt og noget gal...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til tina |
Supermone |
25-03-2006 13:01 |
|
Tina: Hvad mener du med mit mål? Hvad er det? Forstår bare ikke, hvordan et menneske kan forsvare en så hjerteløs mand. Forresten, er der nogle der har prøvet at ringe til den gode Låsby for at høre, om han har heste endnu ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
Windstrup |
25-03-2006 13:43 |
|
Mette a "far" hvis du læser Hele tråden igennem vil du kunne læse dig til at Laasby ER blevet gjort opmærksom på denne tråd, samt givet den mulighed at forsvare sig selv og sine handlinger. Det ønsker Han ikke. Og da han er gjort opmærksom på denne debat må man derfor også gerne offentlig gøre navne og andre detaljer. Der er før nogen der har "tisset i bukserne" der prøver at komme ud af redeligheden ved at udgive sig for at være en forældre/ven/søter etc. Så undskyld hvis jeg ikke virker overbevist  Og jeg holder ikke op med at deltage i denne debat, på modstander siden af Laasby, den mand skal ikke have en fod til jorden hvis det stod til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| supermone |
taina |
25-03-2006 13:58 |
|
Dit mål: at overbevise mette om, at svendsens måde at holde heste på er lodret forkert. Det er svært at overbevise nogen om noget ved at skælde ud. Med mindre at målet bare var at skælde ud? Det synes jeg jo så er knap så idealistisk  Jeg kan da godt forstå forsvaret. Jeg har en kollega, som er enormt dygtig. Det er den side, jeg har oplevet. Kollega2 har haft nogle enormt dårlige oplevelser med ham, og det kan jeg jo slet ikke forstå. Så i går sad jeg og forsvarede kollega1 overfor kollega2. Fordi JEG jo kender ham som en enormt dygtig mand. Det lyder som om Mette kender Svendsen som en rar mand. Selv om der åbenbart ikke er mange, der kender den side af ham, overrasker det mig faktisk ikke, at han har en rar side. Kombineret med at Mette ikke er så gammel og måske ikke har hørt og set så meget som nogle der er ældre, jamen så er det altså sådan hendes verdensbillede ser ud på det punkt lige nu. Når hun bliver ældre, finder hun måske ud af, at der er en grund til, at Svendsen har det ry, som han har, og det håber jeg da, at hun gør Men jeg tror ikke, at man kan hjælpe hende med at flytte det billede ved at en flok halv- og helvoksne skælder ud og afkræver hende en forklaring på noget, som hun ikke har noget ansvar for. mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TINA ... |
Supermone |
25-03-2006 14:05 |
|
Til Tina: Nå, så du er lige frembegyndt at "tolke" mine mål? Jamen, så kan jeg hilse dig og sige, at jeg ikke har haft et mål med at skrive som jeg gør, udover at sige MIN mening. så er jeg egentlig ret ligeglad med hvordan du tolker det, barenduholder dine tolkninger og tanker for dig selv. Mit mål er ikke at få Mette til at hade den gode Svendsen (men det ville da være dejligt, hvis der VAR det, og jeg kunne). Mit mål er at sige min mening. Mette sagde hun kun havde gode erfaringer med manden. Jeg har kun negative. Og så er der en hvis "usammmenhæng" imellem mettes præsentation og HP'en. Thats it. Så er der kaffe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slut herfra |
Windstrup |
25-03-2006 14:54 |
|
Jeg vil ikke længere deltage i denne tråd. Jeg har skrevet mine meninger og holdninger, samt hvad jeg har hørt af facts.
Denne tråd er blevet lidt for farlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slut herfra |
Supermone |
25-03-2006 16:01 |
|
Jeg vil heller ikke deltage i tråden længere. Jeg blev, lige for lidt siden, ringet op af den gode Låsby, og jeg har fået at vide, at jeg bliver stævnet i retten på mandag, fordi jeg har skreveti tråden. Andre der har oplevet samme? Så må i meget gerne skrive til mig! Windstrup: Jeg giver dig ret. Denne tråd er helt klart for farlig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig har han |
|
|
ikke truet jeg kender ham ikke og har ikke skrevet så meget i tråden Men på den måde får han jo desværre sin vilje  Kom så Låsby trug mig...hvis du tør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stop nu |
Windstrup |
25-03-2006 16:19 |
|
Stop med at skrive i tråden please...
og vil i fortsat skrive i den, så slet privat info på jeres præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svendsen |
Kenneth |
25-03-2006 17:06 |
|
Ja, jeg ville ønske jeg kunne sige at dette kommer som en overraskelse.
For seks år siden boede jeg til leje hos Svendsen, og købte en hoppe af ham - mange husker sikkert tråden om hende. Dengang blev man truet med rocker-besøg eller med øjebliks varsel at stå på gaden. Min mor blev kaldt luder, min morfar blev kimet ned ovre på Sjælland, nogle dage modtag man tredive eller flere opringninger fra ham hvor han blot smed røret på ...
Til alle jer, der forsvarede Svendsen eller overvejede at gøre det; til alle jer, der sagde at vi skulle kende manden ... Jeg kender ham. At han ringer rundt med trusler til alle han kan komme til er ingen overraskelse.
Sådan er Jens 'Låsby' Svendsen. Sådan opfører han sig.
Det er min mening, at manden burde underkastes en mental-undersøgelse, og evt. bures inde for sin egen - og andres - sikkerheds skyld.
Der er unge piger i denne tråd, som nu er flygtet hjemmefra pga. hans trusler. Skal vi virkelig finde os i det fra en gammel, ynkelig mand?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hr. Svendsen... |
Himmelfjer |
25-03-2006 18:17 |
|
...er da hjertelig velkommen til at sætte mig stævne i retten. Jeg møder gerne op til en lille "snak" - hvis han ellers kan styre sit temperament og få sagt noget fornuftigt!  Jeg takker for de advarsler jeg har modtaget over beskedcenteret mod Låsby-Svendsen, men må nok sige, at der skal mere end en kriminel gammel mand til at skræmme mig.  Jeg har en helt klar mening om Svendsen og den er jeg til enhver tid berettiget til at have. Jeg har også til enhver tid lov til at anmelde vanrøgt og mishandling, hvor eg ser det, og hvis jeg gør det til en mission at finde Svendsens heste og melde ham, så gør jeg da det. Hvem skulle stoppe mig? Udover min arbejdsplads, som sikkert hellere vil se mig på arbejde end på en mission efter en galning!  Så...ja...en trussel fra en ynkelig mand, som ikke har den svageste forståelse for hverken pli, kommunikation, almindelig dannelse eller menneskeligt ansvar - det kan jeg da ikke andet end grine af!  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sig mig engang |
|
|
Jer der er blevet truet af ham, har I ikke meldt ham? Jeg kan da virkelig ikke forstå, at manden ikke sidder inde for alle de trusler alene.
Lidt havre har man vel altid i opsmøget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han har ringet til en 15 årig pige |
Windstrup |
25-03-2006 21:05 |
|
Jeg er just in case ikke hjemme i weekenden, jeg har meldt ham til politiet for trusler og chikane, men der skal mere til før politiet vil gøre noget ved den mand. Jeg har ikke modtaget flere opkald de sidste par timer, jeg har stadig 4-5 tlf. svare beskeder liggende på tlf. jeg aflytter dem sammen med politiet hvis det skulle blive nødvendigt. Han har endda ringet og truet en 15 årig pige i denne tråd, tsk tsk. Han har ikke læst tråden, men påstår alligevel at Jeg har oprettet denne tråd, det er mig der har startet alle løgnene ? og det er mig der både har startet med at fortælle om at han skulle sælge heste til Italien ??? Og han har iflg. ham aldrig fået fartaget retten til at holde dyr, og han har stadig heste. tsk tsk... Hilsen "Dolly"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han skulle da helt ærligt ... |
Lisbeth Sejberg |
25-03-2006 21:14 |
|
... klappe i og tage en tudekiks ... tænk at sådan en velrenommeret berømthed pludselig opfører sig som en tudeprins og klynker over lidt negativ omtale  Der er endda nogle i tråden, der ikke kender ham/har hørt om ham før, så helt ærligt hvad klynker han for  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu blander jeg mig |
|
|
har ikke læst hele tråden, men har jeg ret i når jeg siger at den omtalte herre ikke må have hest... jamen hvorfor har han så en opstaldet hos mette a??? ved ikke om andre har set dette, da jeg ikke har læst hele tråden... men hendes indrømmelse er da nok til at melde ham ikke??? og ja har han lyst til at true nogen skal han da også bare true mig, det får han nemlig intet ud af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låsby kvaj... |
|
|
Låsby svendsen, har altid og vil altid være et stor skrydende kvaj... Det er da virkelig "flot" at han kan finde ud af at true med bål og brand og endda mindreårige...! Til jer der har modtaget trulser: Bare for min nattero, så vil jeg rigtig gerne, at i indtaster politiets nummer på "speeddial".. nu tak! "Hvad er det du vil Hr. "ærlige" markeds mand låsby Svendsen? Vil du rigtig meget gerne i ekstrabladet eller sådan noget, fordi det er da vist ikke "god" omtale du er ude efter..! Hvis det virkeligt er så usandt det hele, så prøv da lige at komme med en forklaring på hvorfor så mange mener det modsatte."
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestehandler |
|
|
Please..Lad være med at støtte sådan en forretning..Jeg ved godt at det må være enormt svært at lade være med at have ondt af de stakkels dyr.Og ved da også med mig selv at havde jeg pengene ville jeg frikøbe alle hestene..MEN det støtter jo bare en forretning der i den grad er dyremishandling.Svinet skulle prøve at have samme behandling som han giver sine dyr...Det er ikke længe siden at han havde annonce i Den Blå Avis hvor han søgte heste til en kunde noget i stil med 20 stk..det passer vel lige til en transport til slagteriet.. uanset hvad kan det aboslut ikke anbefales på nogen måde at støtte disse useriøse hestehandlere(og det er ikke kun Svendsen)der abslut skal slæbe deres dyr på markeder for at få dem solgt...det er for mig USERIØST og mishandling af værste skuffe...prøv istedet de mere seriøse steder hvor dyrene bliver passet og plejet og ikke mindst bliver behandlet med RESPEKT!!! Alt andet er at støtte folk med hang til at mishandle sine dyr..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et "lille" udpluk fra google.der understøtter- |
Windstrup |
26-03-2006 00:36 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuulrik |
mariarytter6 |
26-03-2006 03:16 |
|
jeg går totalt i spåner... gid det ikke var ulovligt bare at tage en fremmed hest hvis den havde det skidt... jeg vil så gerne slå på et eller andet lige nu... med en mors uanede kræfter... jeg fattter simpelthen ikke hvordan det kan lade sig gøre at der kommer så mange usle hestehandlere ind på et marked... og så på et stort sted som egeskov, jeg håber kraft eder mame de skammer sig derinde... folk burde udvises eller bannes eller hvad det hedder fra at komme der... jeg ved godt at så bliver hestene bare kørt til italien i den sidste ende... men i den sidste ende kan de ikke tjene penge på det og så holder de vel for fanden op med at handle med sagesløse dyr... jeg har mange flere bandeord i mig endnu men jeg ved ikke hvordan jeg skulle komme af med dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fotografer dog... |
|
|
hestene eller vidoe optag dem. Så meld manden til Politiet og dyrenes beskyttelse bagefter. Sådan en lorte hestehandler burde sidde bag tremmer for livstid!!! Laila
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vuptidax |
|
|
Hvad er der egentlig blevet af dig?  Har du fået en hest og hvorfra? Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tråden er låst |
|
|
Tråden er låst, da Jens "Låsby" Svendsen igår valgte at chikanere og true flere af vores brugere telefonisk.
Det er moderationens vurdering at der her i tråden ikke er skrevet indlæg som kan være injurierende, og at Jens "Låsby" Svendsens trusler om politianmeldelser derfor er ganske grundløse, og blot er et forsøg på at true de enkelte skribenter til tavshed.
Vi er bevidste om at låsningen af tråden kan tolkes som at vi lader Jens "Låsby" Svendsens trusler vinde over de enkelte skribenters ret til at ytre sig frit, men i dette tilfælde vurderer vi at tråden ikke vil være sikker at skrive yderligere i. Valget om låsning frem for sletning er truffet på et grundlag om at lade tråden fremstå som et eksempel på Jens "Låsby" Svendsens måde at håndtere kritik af hans forretningsmetoder.
På moderationens vegne, Jan Petersen Heste-Nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|