Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp... mål til dækken str. (haster)
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 12:28

...Er der nogle der kan hjælpe mig.

Skal ud at besøge min hest i dag (er i tilridning) og jeg vil gerne finde ud af hvilken str. hun bruger i dækken.

Hvad, hvor og hvordan skal jeg måle for at finde hendes str. (gerne billeder)

Hvad med grime, transportgemasher, hovedtøj???

(sadel er ikke aktuelt pt.)

Håber at I vil hjælpe mig.

Kilden.
0
0
Svar på denne tråd

Dækkenet
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 12:48

Måler du fra manken til halerod. i cm.

Transportgamacher hedder pony eller full, nogen gange er der cob, så det er højden på din hest der afgører det.

Grime er str. på hpvedet hvilket kan være lidt svært så du må se på den hun har på nu, så er det nok samme str.

Den har vel noget udstyr på pt. når den er i ridning feks. grime, trense, den str. er god at have når du køber ny grime.

Ellers så sørg for at handle ind et sted hvor du nemt kan få byttet dine varer.

LUND Rideudstyr Dystedvej 23 - 4684 Holmegaard.TLf.: 2282 2020.

Åbent: onsdag-fredag 15 - 20 Lørdag 10-15 eller efter aftale.

Forhand. af: Kyra K, Anky, BR, Jacson, HappyValley, Equline, Madddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

måleråd
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 12:50

Hej

vedr. dækkenstørrelse, skal du måle fra manken/lansemærket, og til lige før haleroden, så har du en ca. str. at gå ud fra. Der kan dog være lidt forskel i dybden og modellen efter hvilket mærke dækken du køber.

Går hesten ikke med grime nu ? Så skulle der gerne stå en str. på den, som formentlig er den samme som hovedtøjet skal være. Ang. bid, skal du måle munden på hesten, eller evt. låne forskellige str. bid af staldkammereraterne, så du kan se hvilket der passer bedst.

Ellers står der måleråd på mange af netbutikernes hjemmesider.

Hilsen mette

0
0
Svar på denne tråd

tak skal i have..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 13:17

Hesten står selvfølgelig med grime, men det er en ældre grime, så str. er slidt af.

Vi købte hende for kort tid siden, men valgte, at hun skulle blivende i forsat tilridning, da hende som arbejder med den, har en stil, der ligner min en del og de arbejder så godt samme (er selv gravid lidt endnu).

Jeg må ellers spørge hende ad om de ting jeg ikke kan finde ud af i dag, når vi skal besøge vores lille "barn"/hest, vi kører nemlig nu her. Ihh glæder mig som et lille barn på vej til vandland eller ligende.

Tak skal I have

Kilden.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider