Som nogle nok er klar over, så blev Melissa kåret i weekenden og hun er muligvis solgt til Sverige, hvilket jeg skulle få svar på her idag.
Jeg er jo så, fortåeligt nok, begyndt at gøre mig nogle tanker om hvad jeg så skal have. Selvfølgelig skal Melissa være endeligt solgt, før jeg kan tage decideret stilling til noget som helst, men jeg vil gerne have luftet nogle tanker.
Jeg er jo til de lidt specielle heste. I prioriteret rækkefølge, så er mine favoritter Andalusier, Frieser og Tinker.
Andalusieren er ude af billedet, for hvis jeg skal have den model jeg ønsker, så skal jeg dælme punge ud med en del penge og sandsynligvis have den hjem fra Portugal/Spanien.
Frieseren har jeg kigget på et stykke tid, men jeg har ikke pengene til en god dansk avlet model og jeg tør ikke købe de billige udgaver.
Tinkeren har jeg jo så prøvet i form af Melissa og jeg er stadig vild med dem. Dog tror jeg det skal være en let ridemodel hvis jeg skal have sådan en igen.
Lad mig høre jer lufte nogle forslag og især nogle billeder af specielle heste.
Jeg har dog også kigget lidt på "almindelige" heste, hvis jeg må tillade mig at kalde dem det. Fandt bl.a. en rigtig lækker Welch hoppe.
Hvis Melissa er solgt til sverige, så har jeg cirka 32.000 kr at gøre med. Jeg ønsker en hest som ikke er for høj. Dvs. max 160 cm. Dette pga jeg altid har været ponyrytter.
Hvad angår kapacitet, så tilpasser jeg mig lidt efter hesten. Får jeg en koldblod igen, er det selvsagt at jeg ikke stiler efter de høje dressurklasser, men får jeg en varmblod med god kapacitet, så vil jeg selvfølgelig gøre noget ud af det.
Jeg satser ikke på de vilde stævner, men bruger størstedelen af tiden på let dressur, samt ture i skoven osv.
Hesten skal have et godt hoved og ikke være alt for varm. Har bl.a. fået anbefalet Oldenborger hvis det ikke skal være en koldblod.
Lad mig høre lidt om jeres erfaringer og tanker med de lidt mere specielle heste. Og kom endelig med nogle billeder.