|
|
| Hvem er landmand herinde? |
| Forfatter:  |
LoonaMadigan |
| Dato:  |
25-03-2006 11:39 |
|
Hvem er faglært landmand eller hvem har passet grise? Er bare nysgerrige for at se hvor mange "bondeknolde" vi er herinde. Går selv på modul 2 nu og blive færdig i løbet at det år som faglært landmand. Hvilke besætninger har i arbejdet i?
Knus Anne Med sin egen mening... Gå ind på www.foto4you.dk og se fede billeder fra stævner,show mm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvj kclj |
|
|
Jeg er ikk uddannet lajmajh.. Men skal igang med uddannelsen her til august.. Har arbejdet som ufaglært i et år der, i en ko stald 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk Hende der kopatte-hiver-trækker-slipper assistenten Tidl. "Gizmo"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er faglært |
Louise Post |
25-03-2006 12:01 |
|
Har passet søer i et år hos Flemming Risbjerg ved Skibby, men valgte at passe køer/mark de sidste 17 mdr. Hos Hr. Roedhoved, Johan Frederiksen, Kirke Hyllinge... så jeg tog kvæg speciale! Blev faglært 2004, og arbejder ikke med det idag, eller jo vi har da 2 køer selv!
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + Louise... Bjarke, du vil altid være i mine tanker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
Sascha1990 |
25-03-2006 12:15 |
|
en rigtig bondeknol... faglært til sommer med svin som "speciale". Skal læse videre til driftleder i 2007, hvis jeg ikke kommer ind på dyrlægestudiet(har studentereksamen og vil da lige prøve). mvh Heidi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Landmand... |
Tuller_muzz |
25-03-2006 12:16 |
|
Jeg er landmand, eller på vej til at blive det.. Er lige sluttet på modul 1b her sidst i februar.. Har passet heste 10 mdr før 1b og før det passede jeg køer lidt. Ska så til at arbejde med køer igen nu..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æææ |
Find-Nemon |
25-03-2006 12:17 |
|
Spørg mig om et par år  Skal i gymnasiet i 3 år nu, og derefter skal jeg tage landmandsuddennelsen. Min storesøster er i gang nu, så bliver ikke den eneste i min familie 
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
<3 Simon Mathew <3 Jeg har Jonatan Spangs øl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Jeg er faglært bonderøv  Jeg har arbejdet med svin siden ´95, men læser nu til skolelærer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... mig også måske... |
Henriette Pedersen |
25-03-2006 14:07 |
|
hej... Jeg er under uddannelse... men har et lille problem... kan muligvis ikke tåle grise... og dem vil jeg gerne passe... har passet grise siden midt i marts 05 og til 21feb. så derefter har jeg gået sygemeldt... øv... og skal på odense sygehus på onsdag og undersøges, OG ER MEGET SPÆNDT PÅ HVAD DE SIGER! vil virkelig gerne passe grise... men hoster vildt og næsen løber. Har også lige haft lungebetændelse for første gang i mit liv... Jeg er begyndt 1marts 05 på modul 1a... Skal på 1b den 1 okt 06... Hvis alt går vel... 
Oldenborger er en Dejlig og køn hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jow jow |
|
|
Faglært, har passet svin, og har nu egen gård dog med kvæg og heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| landmand |
Anja Lunn |
25-03-2006 14:23 |
|
jeg er uddannet driftsleder med køer som speciale, men bruger ikke min uddannelse mere, da jeg nu beskæftiger mig med heste, undervisning og tilridning mm...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er... |
StinaE |
25-03-2006 14:43 |
|
...udlært land"pige", mit speciale er svin. Jeg arbejder som driftsleder i en so-besætning, selvom jeg ikke har driftsleder-uddannelsen. Jeg er ikke selvstændig, men har planer om enten at købe andel i den bedrift jeg er ansat i, eller starte helt forfra selv. Det vil forhåbentlig ske inden for to år, så det er spændende hvad fremtiden bringer, det kommer an på hvad der kommer til salg, vi vil nemlig ikke flytte fra Bornholm, og landbrug hænger ikke ligefrem på træerne herovre.. Så ja, jeg er med i "bonde-klubben" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også mig |
|
|
Jeg blev faglært i 2004, har hovedsageligt arbejdet med køer men det blev også til et par måneder i en svinestald. Lige pt er jeg ved at tage en HF og hvis alt går vel skal jeg starte med at læse til lærer her til sommer. Jeg har dårlige håndled men malker stadig hver 14. dag hvor jeg også har fået tilbudt at arbejde i min sommerferie. Dårlige håndled eller ej, jeg elsker det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
passet grise.. men er stoppet for mange år siden pga. rygproblemer... manglede sidste modul så var jeg færdig som landmand, men ryggen satte en stopper for det.. MEtte
Billeder af mine børn. Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser. Ponyer sælges, se HP for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Både min |
Staldkjemtrup! |
25-03-2006 15:20 |
|
Mand og jeg er landmænd!!! Vi har dog kun passet grise i en kort periode, og ja lige pt er jeg på barsel! Men Bjarne er fodermester ved Peter Carus i Nysum, hvor der er 120 køer! Og jeg var passede køer ved Jørgen Keldsen i Oue 300 Jersey køer!! Anna Sofie
Bedækning med Cannon SPH 103 tilbydes. Mini udgave af Don Schufro. Fremvise efter aftale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| me too |
carex |
25-03-2006 15:25 |
|
jeg har passet grise siden 1 april sidste år og før det 9 mdr. med mink. Jeg er udlært d. 21 maj 2007. Glæder mig meget til det. Sådan nogle grisebasser kan næsten altid få smilet frem hos en  Hilsen Carex
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er.. |
|
|
Jeg er godt nok ikke udlært land"pige", men jeg er gift med en landmand, og har været medarbejdende hustru. Vi havde malkekøer, som jeg malkede, lavede ydelses kontrol, når man skulle det, passede og fodrede alle ung kreaturerne og kalvene. Samtidig kan jeg også køre i marken, med diverse maskiner, når det kræves. Vi solgte vores mælke kvote i 99, og jeg tog mig en anden uddannelse, og er udarbejdende i dag. Men vi har så nogen ammekøer og fede kreatur i dag. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske mig |
ane jensen |
25-03-2006 15:56 |
|
Jeg er ikke færdig udlært, med er da igang med at blive en land pige  Er meget glad for det, jeg passer køer... Grise siger mig ikke noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er.. |
|
|
uddannet dyreassistent med heste som speciale. Blev færdig i 99, hvorefter jeg forsatte i stalden et år... Men nu bliver man jo ikke ligefrem millionær af at passe andres heste, så jeg ville prøve noget nyt, og kom derfor til at passe grise. Jeg har nu været snart 6 år det samme sted, og er stadig glad for det, selv om jeg har lidt problemer med ryggen.
Mvh Christina
En hest uden papir, er osse en hest...  Det er jo ikke papirene du skal ride rundt på...:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikek landmand |
Tanja og Angel af Elmegård |
25-03-2006 16:55 |
|
og ha helelr ikke passet grise, men har arbejdet med kvæg i et år, og skal til at tage resten af jordbrugsassistent uddannelsen her fra d. 3. april..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har passet svin |
Lilar |
25-03-2006 17:13 |
|
For nogle år siden passede jeg svin på en større gård tæt på Lemvig - ca. 1300 søer var der. Arbejdede i farestalden hvilket er det bedste Var der i ca. 9 måneder, men så måtte jeg desværre stoppe, da jeg fik astma pga. al den støv og ammoniak der er i sådan en svinestald. For godt 2½ år siden startede jeg så på landmandsuddannelsen og kom i lære i kostalden på Forsøgscenter Foulum. Desværre blev jeg sparket ret voldsomt ned af en ko og var så sygemeldt i ca. 6 måneder (gik på krykker i 4 måneder og til genoptræning i 4 månder). Og så var det slut med at passe køer, for jeg blev desværre bange for dem... Og det var så enden på min karriere som landmand. Linda.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb Medlem af FHK, HGK og pylreklubben hestensurtehave.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anna Sofie |
|
|
Heeh.. Jeg bor ikk så langt fra Carussen
Hilsen Annecathrine Hende der kopatte-hiver-trækker-slipper assistenten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
...arbejdet med grise i 3 år. De 2 år på en grisefarm med 2000 søer og salg af 7 kg grise, og et år på en gård med 500 søer og slagtesvin. Begge på Mors. Nu er jeg veterinærstuderende og bosat i København langt væk fra de skønne små grisebasser. Men heldgvis skal jeg ud og passe grise igen i sommerferien.  Mvh Vibeke Stud. med. vet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
jara23 |
25-03-2006 18:40 |
|
Jeg har været startet på landmandsudd. for mange år siden og nu er jeg næsten lige begyndt at arbejde på en besøgs/bevaringsgård for gamle danske husdyrsracer hvor de bl.a har køer, svin og et par jydske heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Land "kvinde" |
|
|
Jeg er faglært landmand, og skal på modul 3 til efter året  Jeg har passet køer i starten, så grise, køer, heste, og nu arb. jeg med kæresten som "boss" i hans svinebesætning...
Sælges : 1, 4½ års Hopper. Se min præsentation Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også mig ! |
|
|
Jeg skal starte når jeg kommer hjem fra Island, faktisk er jeg i praktik heroppe, så er gået igang... Når jeg kommer hjem, bliver det nok arbjde i kostald, men jeg vil gerne have speciale i får... Sirid
* En gang welsh, altid welsh, også selvom jeg er i Island  * Svadilfari informationer om turen kan sendes. * Noget med et sommerjob i Island? * Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIG... |
|
|
Jeg startede på modul 1a i januar, har pt detsværer ingne praktik.  Vil helst arbejde med kør, men svin er også ok. Overvejer at for sætte som drift leder når jeg engang er færdig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej. |
|
|
He, sikken masse bonde piger Det er faktisk skønt at få bekræftiget endnu en gang at jeg ikke er alene i griseverden. Jeg fandt en sød landmand for 12 år siden. For 6 år siden købte vi vores eget. Hjemme har vi 500 søer. Lidt længere væk er mine 2000 slagtesvin, som jeg nyder at passe. Jeg har overhovedet ingen uddannelse i det. Men helt ærlig, hvor svært er det lige at passe slagtesvin?  Mit arbejde tager i gennemsnit 3 timer hver morgen. Resten af dagen hjælper jeg på gården hvis der skal hentes stumper et sted, er en mand syg i stalden, eller andre gå til hånde ting. Hej fra Irene
Tjen penge i fritiden på en sjov og spændene måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er.. |
|
|
igang med at uddanne mig, skal på modul 2 til januar.. Jeg arbejder med køer, vi er ved at bygge til stalden så der er plads til 300 køer i udvendíg karusel.. Jeg tager agraøkonomuddannelsen regner jeg med, men bagefter regner jeg stærkt med at skulle til KVL og studere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg er faglært landmand med speciale i heste, men har kun passet heste i 6 mdr resten af tiden har jeg passet køer. Det passer mig nu også vældig fint, så er der tid til at passe hestene midt på dagen.
Rigtige piger gør landbruget rigere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|