Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg er meldt til inkasso
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 17:01

Jeg har lige fået brev fra inkasso!

Jeg bestilte nogle slanke piller fra BioSoft Pharma for ca. et år siden men jeg tog meget på da jeg begyndte at tage dem så jeg sendte en fax til dem med en opsigelse. En måned senere modtager jeg en pakke med en regning... Da jeg har opsagt gider jeg ikke sende det retur så jeg smider det ud i stedet..

Så nu - næsten et år senere - modtager jeg sgu et brev fra inkasso på 507,-!! Hvis ikke jeg betaler inden 10 dage vil jeg blive opført i Ribers som dårlig betaler!

Det skal siges at jeg ikke engang er 18 år endnu!

Kan man godt det?

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=17577

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=17579

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 17:06

så vidt jeg ved ikke når du er under 18 - så tror jeg faktisk ikke engang at de må sende dig den slags som kunde hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed, men jeg tror ikke at de må tag folk under 18 ind som kunder, heller ikke med en evt. underskrift - selvom det vist ogen steder er gældende fra 16 år og op. Så mon ikke din værge skulle ha underskrevet...

Men som sagt skal jeg ikke kunne sige det, og aner heller ikke om de kan smide dig i ribers - hvis det er korrekt at de ikke med din underskrift som værende under 18 ikke må tag dig som kunde kan jeg da ikke forestille mig at det vil være dem muligt at smide dig i ribers, i det at jeg ikke tror en underskrift fra dig er juridisk bindende med mindre du er min 18 - så jeg vil ikke mene de burde kunne smide dig i ribers, men muligheden foreligger måske nok alligevel da det fra min side bar er en antagelse...

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Svindlerfirma
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 17:30
Prøv at læse om dem her og her

mvh PiaR
quantum in me fuit

Breyer heste og Cheval Liberté trailere!

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

RKI...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 18:14

Mange ved det ikke.. Men man kan IKKE opføres som dårlig betaler i RKI - så længe man har en indsigelse mod kravet.

Du kan altså KUN registreres i RKI - hvis du har erkendt at skylde pengene - og ikke har gyldig grund til ikke at betale...

Alle er så pokkers bange for RKI - men du ryger altså ikke i registreret bare sådan uden lige...

Info har jeg fået af en sagsbehandler ved Top Danmark forsikring - så det skulle gerne være rigtigt...

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 18:34

Der er da mange der er i RKI fx ved at to er uenige og så skynder den ene sig at melde den anden!

Men nu har jeg læst trådende derinde næsten færdig og hvor letter det at vide at man ikke er den eneste! Jeg vil ikke betale for noget jeg har afbestilt.

Jeg afbestilte pr. fax men de bekræftede aldrig! Dumme sv*n!

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

så let
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 19:43

kommer man nu ikke i RKI, der er en lov som skal overholdes uanset hvad "man" siger og fortæller...

Man melder IKKE folk til RKI man bliver registreret vede dukumenteret skyl og hvis det er gjort på en forkert grundlag så får RKI godt nok problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 19:48

Dejligt at vide det med RKI!

Men der er 'heldigvis' mange der har prøvet BioSoftPharma... Hermed ment at jeg ikke er den eneste!

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Oh noes!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 19:52
Jeg har for længe siden tilmeldt mig en konkurrence på forbrugerliv hvor jeg åbenbart har sagt ja tak til at modtage alt deres usle spam, det tog mig en evighed at komme af med det igen. Nu håber jeg da ikke at jeg også skal trækkes med div. naturprodukter fremsendt fra tvivlsomme firmaer, det ville da bare sætte prikken over i'et... hahahaha :D

=)
Morten - Lille nørd med seje venner...

Uber1337.dk

CS: Source server @ 62.61.157.203:27015

stats

0
0
Svar på denne tråd

Morten
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 21:10

Hvordan slap du af med forbrugerliv's spammails??? Der er så vidt jeg husker ikke et link med i deres mails, så man kan afmelde - eller også virker det ikke...

Jeg har forsøgt 3 mio. gange, men jeg kan ikke slippe af med dem...Hjææælp

0
0
Svar på denne tråd

Arh men...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 22:21

Det kan jeg faktisk ikke huske :-S

Jeg synes bestemt der var et link i deres mail, det virkede bare ikke... Jeg mente at man også kunne slå det fra i sin profil derinde, jeg er dog ikke helt hundrede på hvordan man gør :)

=)
Morten - Lille nørd med seje venner...

Uber1337.dk

CS: Source server @ 62.61.157.203:27015

stats

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 22:34

Jeg har prøvet at modtage inkasso rykker fra dem...

Uden jeg havde modtaget pakke, 1. rykker, 2. rykker eller noget...

Øv... 500-mangepenge at betalt... Jeg betalte da jeg ikke vidste hvordan jeg skulle gribe det an... (Var en del år siden...)

Hilsen Helene

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 22:43

har jeg også prøvet bare med en anden virksomhed, uden at modtage rykkere og skule oven i købet betale for en vare jeg ikke havde modtaget

Kommer hunde i himlen når de dør?? >o<
0
0
Svar på denne tråd

Meget dumt!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 22:52

Hejsa

Du skal lige være opmærksom på at, da du ikke er myndig vil de ikke kunne gøre noget krav gældende mod dig! Men de kan til gengæld gøre kravet gældende overfor dine forældre... hvilket de jo nok vil forsøge når de finder ud af at du ikke er myndig.

Fjols at du smed varerne ud, dem skulle de have haft mulighed for at afhente.

Har du nogen kvitering for den fax du sendte? hvis ikke har I et problem problem med at dokumentere opsigelsen.

Har du aldrig modtaget nogen form for rykker skrivelse fra dem?

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Kan de fremsætte krav ...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 23:00

... over for hendes forældre, hvis de ikke har underskrevet nogen købsaftale ?? Det tror jeg ikke.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 23:05

Det lyder da som en oplagt sag for kontant på DR. Hvis de laver et indlæg om det tror jeg nu ikke firmaet vil kræve deres penge.

hilsen Vibeke

Dalmatiner hvalpe sælges, salgsklare onsdag før påske....
0
0
Svar på denne tråd

Det kan de godt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 23:22

Lisbeth

Det kan de faktisk godt, hun har jo bestilt nogle vare som er leveret.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Selv om man har indsigelser
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 01:12

mod en kreditors fordring kan man blive dømt i retten og så kan man registreres i RKI. En kreditor vil ikke bruge penge på sådan en retsag uden at de er nogenlunde sikre på, at vinde og fordringen skal også have en vis størrelse før det kan betale sig for dem.

Min personlige erfaring med lige netop Intrum Justicia, der ligger ca. 2 år tilbage er;

Et dybt useriøs firma, der ansætter personale uden en faglig baggrund for at bestride deres stillinger

Jeg var vel og mærke i min egenskab af debitorbogholder, deres kunde, måske de har forbedret sig??

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Ingen retslig krav
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 05:38
Da Benzonhøj er under 18, kan hun ikke indgå juridisk bindende kontrakter og derfor kan hun med sindsro afvise at betale regningen. Hendes forældre skal bare huske at sige "Fy, Benzonhøj, det må du ikke!" - altså nægte at have givet deres accept af købet.

Så er det faktisk ligemeget om der er sendt opsigelse eller ej.

Jeg har tidligere arbejdet for et firma, der havde mange problemer med regninger til teenagere... men vi endte altid med at æde regningen, når forældrene skrev til os at deres barn ikke havde ret til at indgå i den kontrakt.

Hvis der så samtidig er en fax med en opsigelse dateret et godt stykke tid før afsendelsen af den nye pakke, så er der ikke noget at diskutere.

Hvis det havde været en voksen, så ville det nok være muligt at kræve produktet returneret eller betalt - alt efter opsigelsesvarslet på kontrakten. Meget ofte er den slags produkter formuleret som en slags abonnement, hvor man skal nå at sige op i god tid før næste sending. Eller man kan nægte modtagelse.

Når man nægter modtagelse, bliver produktet sendt retur og firmaet får en regning fra Post Danmark... det får dem ret naturligt til at ophøre med at sende produkter ud og de har også en pligt til at registrere at modtagelsen er nægtet, så regningen ikke skal betales. Kan anbefales for produkter fra alt for kreative firmaer - men det kan være svært med kuverter...

;-)
Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har prøvet..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 09:37

at få et brev fra "Intrum Justitia" ang. en VHS e. DVD jeg skulle have modtaget i år 2000!

Nu læste jeg lige inde på Østrogen med det firma ... meget ubehagelig kvinde, ja tak! Jeg endte med at snakke med 3 forskellige personer, som alle sagde noget forskelligt, og ingen kunne finde ud af hvortil pakken var sendt, eller om det var DVD eller VHS.. Den første snakkede om en adr. i en by jeg aldrig har boet i, men det trak hun da hurtigt tilbage, da jeg var så usmart at sige jeg aldrig har haft adr. der

Den ene påstod at de ikke havde kunnet finde mig (jeg har været flyttet et par gange siden 2000, men har altid meddelt det til folkeregisteret, så det skulle da ikke være et problem), den anden sagde så at "sagen havde ligget i dvale et par år"

Jeg bad om mit såkaldte medlemsnummer til det pågældende firma, så jeg selv kunne ringe og forhøre om adr. (For jeg er 100% sikker på jeg ALDRIG har modtaget den VHS/DVD) - medlemsnummeret var ugyldigt!

Derefter bad jeg om at Justitia så fandt den adr, og sendte det pr. brev. Der kom godt nok et brev, men ingen adr, og "Justitia" havde pludselig fået nyt navn!

Til sidst turde jeg ikke andet end at betale, selvom jeg var ved at springe i luften.

Hvad kan man gøre i sådan en situation? Jeg burde vel holde på at få dokumentation på at jeg rent faktisk havde modtaget pakken?

:-) Mvh. Malu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Du skulle have
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 09:55

Skrevet et brev og sendt det enten anbefalet eller med afleveringsattest.

I brevet skulle du informere dem om, at du ikke have modtaget pakken og du derfor ikke ville betale, endvidere skulle du skrive, at medmindre de skriftligt kunne dokumentere, at du havde modtaget pakken anså du for denne sag ude af verden for dit vedkommende.

Dette brev ville også holde i en fogedsag! Så du skulle ikke have haft betalt.

I starten hvor det var så populært at sælge mobiltlf. m/abbonnement, skulle man binde sig for en periode og skrev under på, at man forpligtigede sig til at betale differencen, såfremt man opsagde abb. inden periodens udløb, var det faktisk ulovligt for teleselskaberne at binde kunderne på denne måde (Loven er lavet om idag).

Jeg havde indgået sådan en aftale med et teleselskab og opsagde mit abb. i utide, dette ville teleselskabet ikke acceptere og sendte deres fordring til inkasso, da inkassobureauet forsøgte at opkræve fordringen, skrev jeg et brev til dem om, at kontrakten faktisk ikke var retsgyldig, så de kunne sende deres fordring i retten, jeg hørte aldrig fra dem mere.

Desværre er mange mennesker "Bange" For at få inkassotrusler og RKI advarsler, men det er faktisk sådan i Danmark, at vi kun skal betale for de varer vi faktisk modtager og overholde de retsgyldige aftaler vi indgår, så man har lov til at modargumentere og kan man ikke "Komme igennem" til kreditor eller inkassobureau, når man ved, man har retten på sin side, skal man ikke være bange for at blive hivet i retten, her får de altså kun medhold hvis de har ret.

Endvidere er det også sådan, at en fordring skal have en hvis størrelse før et firma offer penge på at hive folk i fogedretten, da jeg arbejde med det, var der alene til et retsgebyr på lidt over kr. 600,00, herefter er der udgifter til inkassobureau/advokat som typisk også skal have en procentdel af fordringen, så man stævner ikke folk for "Småbeløb".

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 18:05
Jeg snakkede med min afsætningslærer i dag i skolen som sagde at de overhovedet ikke kunne kræve de penge!

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Du kommer ikke i RKI
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 18:19
For beløb under 1000,-kr. Hvis købet er foretaget via nettet- og ikke via kuponhæfte, så kan de ikke hale dig igennem systemet, når du ikke er myndig.

Vi fik nogen sokker tilsendt i sønnens navn, jeg nægtede modtagelse (I- det bør man gøre med uønskede varer) og da der ankom en rykker, så II) ringede jeg til dem. De havde ikke modtaget varen retur(!). Men de hsavde oplevet det samme før. Så jeg skulle ikke spørge om, hvad drengen skulle med damesokker..! Nu er sønnen under 18 år, så han kan ikke købe noget bindende.

Køb under 1000,-kr kommer ikke i RKI.

Du *skal* sende varen retur. Og have bevis på, at du har opsagt købsaftalen.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Også mig...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 19:07

Jeg har fået en rykker skrivelse fra scor.dk..

Uden nogensinde at have været derinde.. Og jeg er også under 18 år..

Hvad skal jeg stille op med det..?

:-D Hilsen Jeanette :-D
Jeg elsker ikke Dixi fordi hun er smuk,
jeg syntes hun er smuk fordi jeg elsker hende..!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 19:28
Jeg har kopier af de faxer jeg snedte men jeg fik aldrig bekræftelse men det siger min lærer at jeg ikke behøver!

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Frederikke...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 21:53

Du skriver: "Der er da mange der er i RKI fx ved at to er uenige og så skynder den ene sig at melde den anden!"

Nej... Det er jo lige det jeg fortæller dig ikke er rigtigt... Som en skriver kan man selvfølgelig dømmes i retten - og så blive registreret i RKI - men hvis man er dømt i retten - så har man heller ikke indsigelser - den ret har man ikke længere om pågældende sag (Man kan selvfølgelig brokke sig det man vil - men juridisk set ER du skyldig - så dine indsigelser gælder ikke).

Mange, mange, firmaer bruger RKI til at "skræmme" folk til at betale... Men dette kan de KUN pga den uvidenhed så utroligt mange har om emnet.

Du kan desuden ikke registreres i RKI som dårlig betaler når du er under 18.

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider