|
|
| Smeden kørte bare... |
|
|
Ja, så blev det min tur til at blive brædt af, det har jeg ellers ikke oplevet før... Jeg havde en aftale med min smed, som jeg nu har brugt et halvt år, i dag kl. 10:00. Jeg har taget fri fra arbejde kun for det samme. Kl.09:30 ser jeg hans bil kører fordi vinduet (har hestene hjemme) og have meget travlt med at komme væk. Det undrer mig jo en del, da der er en halv time til han skulle komme. Jeg skynder mig at tage tøj på og gå ud. Men det eneste jeg ser er bagenden af bilen og så har han lagt et visitkort i postkassen. Jeg prøver med det samme at ringe ham op, men han svarer ikke på sin mobil. Jeg prøver flere gange og indtaler besked. Men han ringer ikke tilbage. Jeg prøver igen lidt senere, men nu har han SLUKKET telefonen. Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, for jeg ved at der ikke er mange smede her i området (vestsj.) og jeg vil jo gerne have ordnet hove på mine heste, men jeg synes omvendt heller ikke han kan tillade sig at gøre, som han gør. Hvorfor kommer han en halv time før tid og kører igen, uden så meget som at ringe til mig eller lige banke på døren??? Hestene står lige foran huset, så det ville max. have taget ham 2 min. Jeg kan fra vinduet i huset se direkte over til hvor han plejer at parkerer bilen og han har ikke ventet derovre. Jeg synes ellers han har været meget sød og god til hestene, men det gør mig helt ærligt rigtig sur og jeg ved ikke om jeg bare skal ringe til en anden smed, eller om jeg skal vente og høre om han har en god begrundelse, for hvorfor han gjore som han gjore. Hvad ville I gøre i dette tilfælde?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
blive pisse sur, stampe i gulvet og så ville jeg ellers først prøve at få fat i ham for at høre hvad han havde gang i og hvis der ikke kom en MEGET god begrundelse så ville jeg finde en anden smed.
Louise Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede
Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.
At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smed??? |
| Forfatter:  |
millesulbæk |
| Dato:  |
17-03-2006 11:34 |
|
Ja smede er lidt mærkelige nogle gange. Men hvis jeg var dig, ville jeg blive ved med at ringe til ham. Det kunne jo være at der kom noget i vejen, og at han lige smed sit visitkort, for at sige at han altså ikke havde glemt dig. Skriv endelig igen, hvis du får fat i ham.
Hilsen Mille. - Hus med plads til hest købes nær Jerup, Tolne, Sindal, Frederikshavn.
- Rideudstyr sælges / byttes / købes...Se min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis han ellers har været... |
|
|
... OK - så kan han vel også tilgives en enkelt "underlig" handling? Der kan f.eks. være opstået noget akut i familien - eller han kan være blevet syg? Det kommer ofte som et chock for hesteejere, at smeden faktisk også er et menneske  Skrev han noget på bagsiden af visitkortet, eller lagde han det bare i postkassen? Jeg ville nok indtale en besked noget i stil med: "jeg er klar over, at der må være noget galt. Jeg ringer til dig på mandag - og god bedring, hvis du er syg". Og så ville jeg ringe ham op mandag. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ring dog |
pajken |
17-03-2006 11:41 |
|
Ring dog bare og spørg ham pænt om det! Det kan jo være han har en god grund til det, umiddelbart så synes jeg det lyder som om han har været i god tid, men at et eller andet så har fået ham til at skulle skynde sig, så han alligevel ikke havde tid til at ordne dine heste. Smede er jo mennesker som alle andre, og han kan jo have fået en opringning om at han skulle hente sit barn med det samme i børnehaven fordi det er blevet sygt, eller hans kone er blevet kørt ned og ligger på hospitalet, eller han egne heste er sluppet ud og render rundt på landevejen eller hvad-ved-jeg. Men er han ellers god og flink, så er der nok en god grund til at han pludselig opfører sig sådan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vent til i aften |
inger christensen |
17-03-2006 11:50 |
|
og prøv så at kontakte ham. det kan jo være der er sket noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrev ikke hvorfor |
|
|
Han har ikke skrevet nogen grund på visitkortet. Ja selvfølgelig er smede også kun mennesker, og synes jo han er dygtig og flink, men sidder her og mangler en forklaring på hvorfor han gjore som han gjore. Jeg kan ikke få nogen forklaring, for han har slukket telefonen. Det synes jeg jo så er lidt mærkeligt, eftersom han ikke havde slukket den de første gange jeg ringede, lige efter han var kørt... Synes den her situation er meget mærkelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv at ringe til ham igen imorgen.. |
Tanja og Angel af Elmegård |
17-03-2006 11:57 |
|
og hør hvad hans undskyldning af.. bliv bved med at ringe til ham, til sidst skal han nok tage sin mobil 
Ejer af: 1 pony, 2 rotter (snart 3), 1 kat og 2 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slukket tlf. |
|
|
hej Tag nu ikke sorgerne på forskud. Jeg kan da se flere grunde... 1. han har ikke slukket tlf. da han lige er kørt fra dig, men tager den ikke fordi han kører bil. 2. han har slukket tlf. fordi der rant faktisk er sket noget slemt (evt. et familiemedlem) og han sidder nu på hospitalet. 3. du siger du har været glad for ham indtil da, så slå lige kold vand i blodet og snak stille og roligt med ham. Mvh. Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eller også |
Vibeke |
17-03-2006 12:53 |
|
gad han ikke ordne våde hove? Jeg fik ordre af min gamle smed på at de skulle blive inde hele dagen indtil han havde været der. Han kørte igen hvis de ikke var inde. Mon det er min gamle smed?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Våde hove |
|
|
Nu går mine heste i løsdrift, så deres hove er våde/tørre alt efter vejret. Men han plejer nu ikke at have problemer med det, så jeg tror nu ikke det er tilfældet. Tværtimod har han rost mine "nye hestes" hove, som han mener er blevet mærkbart bedre, efter de er begyndt at gå i løsdrift. Har prøvet at ringe til ham igen, men stadig intet svar. Mobilen er dog åben nu. Nu venter jeg med at foretage mig yderligere til på mandag, så håber jeg han har en god begrundelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min smed... |
|
|
Min smed ville gøre det samme, jeg syntes at det er rimeligt at smeden stiller krav om at hestene skal stå klar til han kommer. Prøv at tænke på hvor mange steder han kommer: - Hvor folk har glemt at smeden kommer.
- Ikke kan fange hesten når smeden står og venter.
- Først skal hente den i den anden ende af en KÆMPE fold.
- Får heste ind der er tilsølet i mudder osv.
Oven i købet skal de bøvle med uopdragne heste, kolde stalde og dårlig belysning, samt bedrevidende evigt klagende hesteejere. Hvoraf nogle ovenikøbet er dårlige betalere.. Jo, jeg syntes at det er i orden at smede trækker grænsen en gang i mellem.
Tja, så er jeg tilbage på HN.... Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, naturligvis... |
|
|
...skal smeden trække en grænse, men man kan da ikke vide på forhånd, at han kommer 30 min før tid?! - Eller kan du, Conni, noget som jeg kun drømmer om?  Desuden vil jeg nok mene, nogle smede (ja jeg generalisere lige for en kort periode) er temlig ligeglade med deres kunder, da de ved de er en efterspurgt vare, og derfor ofte kan "te" sig som de har lyst til, hvis bare deres arbejde er iorden, da det er meget lidt nemt at finde en anden smed man mener matcher sit eget, og hestens, temperament...
Hilsen Pernille L. Mendacem memorem esse oportere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige |
|
|
en tilfogelse til det connie sagde Min gamle smed har engang prøvet at komme ud til en hvor ejeren ikke lige kunne være der alligevel om han ikke welv kunne tage dem... ja det vr en hoppe med føl der gik folden og ejeren skulle gå 5 min efter... Han var altid glad for mig fordi mine heste altid stor inde og var klar til at få ornet fødderne men måtte droppe ham fordi han slog min hest...
Kommer hunde i himlen når de dør?? >o<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu var jeg hjemme... |
|
|
Tja, nu var jeg jo ligesom hjemme. Havde taget fri fra arbejde udelukkende fordi at han skulle komme. Faktisk sørger jeg altid for at være hjemme når jeg for smedebesøg, lige såvel hvis dyrlægen kommer, så det var jo nok ikke derfor han kørte. Nu har smeden før været hos mig og han ved at jeg INTET problem har med at få fat i mine heste. De står nærmest og venter på tur og bortset fra det, så kom han jo også lige en halv time før han skulle. Og ja, det er da rigtig at smedene måske godt altid kunne tænke sig varme stalde. Men jeg mener bare ikke, at heste er skabt til at stå i 20 graders varme. Mine heste går som sagt i løsdrift og de elsker deres frihed, så hvorfor skulle jeg tage den fra dem, fordi smeden kommer hver 8. uge i et par timer? Der sætter jeg altså mine hestes velfærd højere. Med dette mener jeg ikke, at det er synd for heste at stå i boks, men mine heste trives nu engang bare bedst, når de selv kan bestemme om de vil være inde eller ude. Forresten står hestene faktisk indenfor og bliver ordnet, så smeden står jo ikke ligefrem i sne og slud og jeg har faktisk aldrig hørt ham beklage sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske... |
|
|
vent med at blive sur, for der kan jo være sket noget, hvor han er kaldt ud til noget akut eller hans barn skulle hentes i børnehave. Du aner ikke noget før du har snakket med ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt forstå du undre dig |
vivianH |
17-03-2006 17:18 |
|
Jeg kan godt forstå du undre dig. Det havde været pænt af ham at skrive et par forklarende ord på bagsiden af visit-kortet når nu han alligevel brugte tid på at aflevere det. Om smede er almindelige mennesker - tja det er vi vel allesammen - det betyder vel ikke at man ikke kan gi' en forklaring. Du har jo taget fri og står klar - endda før den aftalte tid. Jeg synes helt sikkert det er ham der har bøffet og jeg kan som sagt godt forstå du undre dig. Sådan en opførsel er der ikke meget kundepleje over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du fået |
|
|
fat i smeden? Jeg er lidt nysgerrig om hvad hans undskyldning var.
Louise Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede
Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.
At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja man venter.. |
|
|
jo spændt... Nogen forklaring??
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tabernar... |
Cruella76 |
21-03-2006 19:37 |
|
Ved du hvad jeg synes? Jeg synes du skulle lave en regning til ham! Du har jo taget fri fra arbejde, så du har jo mistet noget løn, det bør han jo dække! Så har jeg vist ikke mere at sige til den sag. Og så håber jeg at du har fået fat i ham, og at han havde jordens bedste undskyldning/forklaring. Conni: Står dine heste seriøst klar ½ time før smeden kommer? (Eller skulle jeg sige burde komme). Synes din kommentar i dette indlæg er langt ude - så er det sagt 
Christel Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Grande |
21-03-2006 20:17 |
|
så kan jeg da endnu engang se hvorfor jeg skal være glad for min smed. Han stiller også krav, men tager det meste med ophøjet ro. Han har da haft ringet og meldt afbud, eller rettere ringede og spurgte om det sneede så meget at hans gamle spand uden vinterdæk kunne komme ned til mig.  Jeg tror også bare du skal ringe til han i hans tlf. tid. han vil jo gerne kontaktes siden han har lagt sit visitkort, og det dukkede han da trods alt op og gjorde, så han har helt sikkert en fornuftig forklaring. Held og lykke. Mette
LUND Rideudstyr Dystedvej 23 - 4684 Holmegaard.TLf.: 2282 2020. Åbent: onsdag-fredag 15 - 20 Lørdag 10-15 eller efter aftale. Forhand. af: Kyra K, Anky, BR, Jacson, HappyValley, Equline, Madddox m.fl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
Cecilia nielsen |
21-03-2006 20:34 |
|
En akut sag han skulle ud til???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| find en ny |
Tine85 |
21-03-2006 20:42 |
|
Find da en ny smed hvis ham du har ikke kan holde en aftale?
M.V.H TINE **Vær dit eget ikon**
(") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At vælge smed.. |
Mette J |
21-03-2006 20:50 |
|
..ja - gid man bare lige kunne finde en ny smed *suk* Ja, på Lolland er det umuligt.. Her er det smedene, der bestemmer (om man vil det eller ej..).. De bestemmer, hvornår de vil komme, om de har tænkt sig at ringe og melde afbud eller bare blive væk.. Det er mildest talt rigtig træls, at man ikke kan "vælge og vrage" mellem gode veluddannede og godkendte beslagsmede.. Vi har heldigvis været så heldige, at vi endelig har fundet en smed (der egentlig var gået på pension) til at tage vores fire heste.. Men når han stopper.. Ja, hvad vi så gør.. Uha, det bliver ikke sjovt.. Men det ender nok med, at vi må starte bil og trailer og køre et par gange til Sjælland.. Tigaz: Jeg håber at du har fået en undskyldning og forklaring af smeden..  Det mindste han kunne gøre var da at besvare dit opkald.. Den med at sende en regning (jf. Cruella76) -> Den er god 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny smed... |
|
|
Ja jeg er enig med Tine85, find en ny smed, hvis ham du har ikke kan overholde sine aftaler. Har selv haft det samme problem med min smed, og der er bare ikke noget mere irriterende! Selvfølgelig kunne der være opstået en pludselig familiekrise, men hvorfor så køre forbi din postkasse og smide et visitkort, hans nr havde du vel i forvejen! Han kunne vel oz hurtigt have ringet til dig, hvis han blev forhindret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de smede |
|
|
Jeg synes godt nok også der er mange smede der har nogle underlige tendenser!!! Har selv mødt et par stykker - en havde jeg haft i langt tid og været vældig tilfreds med. Hilste og snakkede selv når de kom til andre heste i stalden. En dag kom de (eller faktisk var der kun den ene af dem??) lidt for tidligt, jeg havde pudsigt nok denne gang nået at sætte en seddel på boksen om, at jeg måske blev forsinket men staldpigen ville være behjælpelig indtil jeg kom. Men da jeg kom til aftalt tid fortalte en af de andre at han havde været der, gået gennem stalen og kørt igen. Og de skulle have haft en af de andre heste også, men ingen af os hørte videre. Herefter var deres tlf umulig at komme igennem til... En anden krævede at hesten havde stået inde lang tid før han kom og at man havde tørret hov + ben med håndklæde (IKKE vasket uha uha) og så måtte de ikke have dækken på mens han ordnede. Om sommeren skulle man stå og vifte fluer væk fra hestens ben, hoved osv så den ikke rørte på sig. Han hævdede at være ekstremt god heste-(og menneske) kender, men på trods af dette skældte han min stakkels hest ud selv om hun altid står musestille... Han gav os også en halv times (uden at overdrive!) lektion om hvor forkert det var at stå og snakke beroligende til hesten når den var ved at sparke ham i smadder nede bagi. For det første havde han sidste gang BEDT om at vi snakkede til hesten, og desuden gjorde den altså intet. (okay han har en point men den var uberettet her) Og hans arbejde er temmelig dårligt, min hest står nu og vipper som om der sidder en jordklump i hoven  Nå en lang smøre... Har du fået forklaring fra din smed???
VH Malene !
When the going get's tough - the tough goes shopping!
Min dejlige hest søger passer!!!
Hjemmesiden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Har ikke hørt noget... |
|
|
Jeg har som sagt ikke hørt noget fra ham. Jeg må indrømme jeg heller ikke har ringet til ham mandag, for jeg gjore op med mig selv, at jeg allerede havde ringet adskillige gange om fredagen og tilmed lagt telefonbesked til ham. Men som sagt har jeg intet hørt. Jeg har været heldig at få fat i en ny smed, og han kan heldigvis allerede komme d.3 april, så det er bare dejligt. Jeg har hørt fra en venlig sjæl at min tidl. smed faktisk heller ikke er reg. beslagsmed, som jeg ellers troede. Han kalder sig selv beslagsmed (også på visitkort) og tager fuld pris for det han laver. Men måske er det mig som er naiv og troede at når de kaldte sig beslagsmede var de også reg. beslagsmede?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|