Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Voksen datter rejst fra 5 heste m.m.m.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 17:10

En meget kedelig historie om en meget umoden datter (myndig), der næsten ingen erfaring har med mænd.
Hun bliver hovedkuls forelsket i en 13 år ældre "lykkeridder", der fylder hende med den ene fantastiske historie efter den anden (han vil købe et RIDECENTER til hende, købe top-heste, hund, bil og 117 andre ting). Desværre er han gældsat til op over sit hoved, står i Ribers, og har gældsat sin KÆRESTE også (som han STADIG har et forhold til, bag min datters ryg.
Min datter er desværre så naiv, så hun lukker øjnene for ALT, og er igang med at gældsætte sig, så hun kan betale hans forbrug (bl.a. hotel og vandrehjem, da de ikke kan bo i "hans" lejede hus, hvor hans kæreste jo bor....)
Han har på papiret et firma, så jeg formoder, han laver lønsedler til hende, så hun kan låne alle steder. De arbejder vist ikke.

Desværre er bruddet med min datter så voldsomt, at jeg slet ikke kan komme i kontakt med hende. Ved ikke, hvor hun bor, og hun tager ikke sin tlf. Men hendes regninger kommer jo her.
Kender kun til hendes skæbne gennem en fælles ven, der stadig taler lidt med hende. Hun har brændt ALLE broer til sit tidligere liv.
Det skal siges, at hun lærte ham at kende for KUN EN MÅNED SIDEN......

Ja, hun er ikke for smart :-).

Nu til mit spørgsmål:
Vi har 5 heste, heraf 3 konkurrenceheste, en gammel pony og et føl. Disse heste har jeg købt og betalt, samt altid betalt foder, smed, stævner, undervisning, dyrlæge osv. Hun har kun haft 3 mdrs arbejde alt i alt.
Desværre har jeg ført hestenes ejerskab over i HENDES navn, da man jo ikke forventer at ens egen datter stikker en kniv i ryggen på én.

Nu er hun rejst, og har taget hestepapirerne med.
Men hestene skal JEG gå og passe, og betale alle udgifter på.

Først sagde jeg, at jeg ville have halvdelen af deres værdi, i små, bløde afdrag, da hun ikke bare kunne tage dem.
Men efter at have passet dem i en måned, uden at høre fra hende (samt 32 bure med hamstere, kaniner og pindsvin, der ikke var skiftet i 3 mdr), er jeg blevet SÅ TRÆT AF DET, så hun bare kan hente sine dyr.
Men nu viser det sig, at han IKKE finder hende et sted til dem, som han har lovet (og han vil nok ikke have hele hendes menageri derop). Eller ialtfald svarer hun ikke, når jeg sender en SMS.

Hvordan kan jeg få dækket mine udgifter og min tid? Jeg tænker, om jeg kan tage pant i den dyreste hest, så han ialtfald ikke kan sælge DEN?
Jeg vil jo også gerne have, at hun ikke mister ALT, når hun engang vågner op.
Lige nu er hun ved at ødelægge hele sit liv. Og jeg kan INTET gøre. Alle, der stiller spørgsmålstegn ved den nye fyr, cutter hun af med det samme.

Jeg ved godt, det blev et langt og meget underligt indlæg.
Men jeg har virkelig brug for nogle fornuftige mennesker, der gider lytte og give gode råd.
Det er som en gyserfilm, bare x 20 :-)

Tak for din tid :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyhhhh...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 17:27

Det lyder til at være en meget ubehagelig situation, du står i.

-Både følelsesmæssigt, ansvarsmæssigt og økonomisk.

 

 

Mit bedste råd er, at du skal kontakte advokatvagten og undersøge, hvad der er det juridisk rigtige at gøre ift. evt. at tage pant i en af hestene.


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

 

 

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

At driste sig og være modig gør lykkelig

 

 

 

 

 

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, også det :-)
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 17:51

Ja.
Det er en helt utrolig situation, som jeg ikke ville ønske for min værste fjende (hvis jeg havde nogen :-) )

Jeg har også tænkt på en advokat. Men de vil nok se lidt mønt, før de gider sætte sig ind i en så kompliceret sag. De er vist mest til "almindelige" ting.

Og jeg har udelukkende mine sygedagpenge (ca. 10.000 om måneden til ALT, inkl. husleje, el, forsikringer osv).

Tænkte, at nogen måske havde været i samme situation, med fx pensionsheste, folk var rejst fra? Selvom det nok er nemmere, når der foreligger en lejekontrakt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advokatvagten
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 18:08

Advokatvagten er gratis og findes i en del byer.

 

Prøv at google. :-)


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

 

 

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

At driste sig og være modig gør lykkelig

 

 

 

 

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 retshjælpen
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 18:14

 

Pyha for en situation.

 

Jeg har desværre selv været "fjolset" .. men kom ud efter 4 år og en gæld på 150000,-

 

Heldigvis havde jeg intet af værdi der kunne tages dengang.

 

Jeg vil råde dig til at gå til retshjælpen og få deres vejledning.

 

Det er gratis og findes i alle byer.

 

Jeg ville også skrive et brev til din datter og sende det anbefalet og med kvittering så du ved at hun har modtaget det!

 

Her kan du gøre opmærksom på at du nu skiller dig af med alle hendes dyr og at der herfra afregnes for hestene til kr ... om måneden.

 

Evt gæld for dette udpantes i hestene. og disse kan ikke sælges sålænge der ikke er betalt for dem.

 

Bare som en start ...

 

Mange tanker herfra


Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om


Nothing improves with age

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 18:40

godt en hesteadvokat vil snakke med dig i telefonen og give et råd eller fortælle dig, hvordan du kan/må/skal forholde dig.

 

Prøv at ringe til en i nærheden af dig - du kan højst få et nej, hvis han/hun ikke vil råde dig i telefonen uden betaling.


 

Mvh

Line

 

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

 

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv ........
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 20:33

TS - jeg har ingen råd (de andre har skrevet dem) men hvor er den en ØV situation at stå i.

 

Du får et stort cyberkram herfra, jeg håber du finder en løsning på det praktiske med dyrene og at barnet vågner op hurtigst muligt.

 

Men når hun er voksen og myndig er det jo nok ret begrænset havd du kan gøre, ud over at være klar til hende NÅR hun så vågner ....


Mvh. Sanne

 

Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger

Dolly - pensioneret meget RØD hoppe

3
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 21:25

... lyder det som om hun er en af de kvinder der mister hjernen når de bliver forelskede. Trist, men uanset hvor meget man som forælder har lært dem om økonomisk ansvarlighed og om at ikke sætte sig i gæld - så glemmer de det når der kommer en med en masse løfter og yndige ord.

 

 

Hun VIL komme til at betale af på det her i de næste mange år af sit liv - måske ender hun med at gældsætte sig for livstid. Men hellere at hun kommer til at betale sin gæld, end at de der har lånt hende penge, skal æde det tab - det er jo ikke dem der er dumme og naive.

 

Det eneste du kan gøre er at begrænse dine egne tab. Skaf dig af med alle de af smådyrene du KAN komme af med, så du ikke skal passe dem. Og hvis du kan, så tag pant i den/de mest salgbare af hestene så du kan få dækket resten.

 

Du skal IKKE tage pant i dem for at kunne betale hendes kommende gæld - den er hendes ansvar, og de kreditorer som låner hende penge i god tro, skal jo ikke bedrages. Men sørg for at redde din egen økonomi!


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 datter...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 21:52

 

 

Puha føler godt nok med dig. Det lyder ikke rart med sådan et "barn" der ikke hører efter gode råd.

 

Har selv været lidt turen igennem, dog med en 14-15 års der har været totalt blæst og blottet for realitetssans og opsøgt de helt forkerte venner. Det aftog heldigvis efter hun blev 15 og fik en fornuftig kæreste.

Nu er hun lige blevet 16 og er helt almindelig teenager - med de udsving der nu engang er.

Men mens det stod på var jeg sgu lige ved at gå ned med flaget flere gange

 

Håber din datter kommer til fornuft rimeligt hurtigt og at du trods alt kan tilgive hende når hun kommer tilbage.

 

Hilsen Anne

 


Sød voksen hygge/skovtursrytter søges 1-2 gange om ugen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skræmmende...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 23:38

Skræmmende - min første tanke er "gad vide om det er min ekskæreste hun er løbet ind i?".. puh. lige så min mave snørre sig sammen!

Kan ikke rigtig komme med andet end : Jeg håber hun vågner op!...
Held og lykke, i en svær tid.


 

Camilla med
Golani Magen & Bonté Limbo

www.kogevejenshestepension.dk
www.olafsvellir.is

1
0
Svar på denne tråd
 
 der er ikke
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 09:48

andet for end at få fat i en heste advoket, og se om ik du pr tlf kan få lidt "gratis" fifs!

 

Du må komme af med det du kan, og forhåbenlig kan en advokat bidrage med at du kan få det mistede ind via hestene- men det blir jo en del i længden kan man sige.


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænkte på
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 12:51

om i monstro havde fælles bankrådgiver?

 

Om man kunne komme til at tage en snak med vedkommende om hvad man tror hun er på vej ud i, og så vil banken evt være mere obs på situationen og muligvis forlange mere dokumentation ved optagelse af lån, måske endda smække kassen i eller undslå at øg en kassekredit etc.

 

Måske kan hun så flytte bank, måske ikke. Hun skylder nok snart meget væk og så er det ikke lige så nemt at flytte bank.

Når han ikke kan malke hende til sit forbrug længere så kan det jo være der kommer lidt mere sand natur frem til overfladen og måske ender hun med en lidt mindre gæld end hun ellers ville have opbygget.

 

Kaster hun sig ud i de dyre desperate forbrugslån bliver det sværere. Men måske man så kan flytte det over i banken til en anden rente den dag ballonen revner.

 

Kors hvor lyder vi som nogen gamle koner egentlig ...:-)

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


2
0
Svar på denne tråd
 
 Ja kærligheden
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 16:15

kan sommetider være dyrkøbt både i penge og følelsesmæssigt.

 

Håber for dig du får en god direkte kontakt til din datter snarest.

 

Bedste ønsker herfra.

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 18:14

Der var på et tidspunkt en tråd om en, hvis pensionær havde efterladt to heste. Der var også et link til noget advokat-rådgivning, som tegnede det meget godt op. Jeg ser lige om jeg kan finde noget...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 nixen...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 18:36

Fandt den ikke, den er nok ældre end et år. Og jeg er helt sikkert gået i seng før 23 i dag. Det var en kvinde, der skrev om, at en pensionær havde efterladt, jeg tror det var to heste. Der var en del frem og tilbage, og så var det vist Henrik fra HN, som spurte en advokat og linkede til hendes skriftlige svar, som gjorde det hele meget mere overskueligt. Hvis andre er oppe efter 23 og har lyst til at søge :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Manglende boksleje
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 21:25

Advokat-artiklen om manglende boksleje er her: www.heste-nettet.dk/info/ manglende_boksleje/

 

(Den kan genfinde via Før du handler (kontrakter m.m.) i den grå boks nederst på alle sider).

 


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Utrolig
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 06:32

Hejsa

 

Hun lyder da utrolig naiv og smådum din datter, undskyld Håber hun får øjnene op og i kan genoptage forholdet og det må blive en ordentlig lærestreg for hende.

 

Mht. hestene så er der kommet en ny lovgivning mht opstaldere der ikke betaler deres regninger, jeg går ud fra hun har sine heste opstaldet hos dig, får som "voksen" og myndig betaler man jo selv og passer og er ansvarlig for sine dyr? Men den giver dig lov til at sælge hesten/hestene og få dækket dit tab. Men kontakt en advokat eller den lokale rideskole, de er mere inde i den nye paragraf;o)

 

Håber det bedste for jer begge og at det ikke kommer dertil:o)

 

Kh. Søs

1
1
Svar på denne tråd
 
 Update
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 17:45

Tak for alle Jeres gode råd og varme tanker.

Desværre har jeg jo aldrig lavet en kontrakt for opstaldningen, da det jo var min datter, osv...

Så jeg ved ikke, hvor godt jeg står....

Vores fælles ven, der har været på talefod med hende hidtil, har skrevet, at hestene ikke bliver passet mere, da han intet hører fra hende. (Hun havde bedt HAM om at fodre dem m.m.). Han har skrevet, at de bliver afhentet af dyrenes beskyttelse en af dagene (trusler for at vække hende).
Den eneste reaktion er, at hun nu har TOTALT blokeret hans og hans kærestes profil på Facebook, hvor de ellers var venner. Intet har vi hørt.

 

Jeg har fundet ud af, at hun pt har gældsat sig for over 100.000 kr. i diverse låneforretninger.
Det er ret meget på 3 uger.....

 

PS. Dværghamstere, unger af Afrikansk Hvidbuget pindsvin m.m. sælges :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 19:15

Wow, hold da op det er meget, og så for en mand hun kun har kendt i 1 måned! Han må godt nok have snakketøjet i orden!

Håber hun kommer væk fra ham hurtigt, og håber du får afsat nogle af alle dyrene.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En tanke...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 20:21

Dette er blot en tanke... Er det muligt, at du kan få hende i ribers ved at bruge den manglende betaling for opstaldning? Jeg tænker, at det vil begrænse hendes mulighed for at optage flere lån, så hun ikke ender helt på r*ven.

 

mvh. tina


Barylere rule!
5
0
Svar på denne tråd
 
 Indboforsikring
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 23:00

Stakkels jer begge to!

 

har du tjekket din indboforsikring? De dækker i nogle tilfælde advokathjælp, der kan sikkert være lidt selvrisiko, men uden udsigt til at hun betaler, så tror jeg det kan betale sig for dig at betale den og så få prof hjælp.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 789008+998
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 16:48

 

Det er så godt som umuligt at få hende i RKI når i ikke har lavet kontrakt.

Jeg ville også tale med en advokat omkring dette.

 

Din datter skal nok komme igen så snart hendes kæreste har udnyttet hende for sidste krone. Så snart hun ikke kan optage flere lån, skal han nok kasserere hende.

 

Min søster har lige været noget lignende igennem. Hun blev stormende forelsket i en mand der kunne snakke som et vandvald. Inden for en måned bliver min søster gravid med ham.

Han sagde til hende at han var nyskilt, men at ex konen stadig boede i huset med deres to børn så hun kunne få den helt rigtige lejlighed som snart var ledig. En måned efter min søster blev gravid, flytter konen ud af huset og overdrager hendes del af ejerskabet af huset til min søster.

Min søster flytter ind, og hendes nye kærste er hele tiden væk. Han forsvinder uden at sige noget og kommer hjem hver nat kl @!#$. Min søster finder ud af han ikke er skildt.

Min søster kan ikke klare mere af hans forsvinden og alle hans løgne og flytter ud af huset som viser sig at være på nippet af en tvangsaktion. Det vidste hendes kæreste i forvejen.

 

Det endte med at min søster boede i huset i blot en måned, og flyttede i et skummelt sted alene og gravid. Jeg tilbød hende at komme hjem til mig, men det ville betyde hun ville miste sit job fordi jeg bor i den anden ende af landet. Selvom hendes kæreste havde udsat hende for så meget bedragerig, var hun stadig forelsket i ham.

Han var hurtigt ude af billedet. Han gad hverken hende eller barnet. Hun er enlig mor i dag med en datter på snart 1 år, med en gæld på 300.000 på grund af hans løgne.

 

Han fik lige halveret sin gæld ved at forføre min søster.

Han fik hvad han kom efter. Psykopater findes virkelig.

 

Din datter skal nok komme igen når hendes kæreste har fået alt ud af hende.

 

Hestene må du tale med en advokat om.

Pøj pøj med det hele. Det skal nok løse sig. Vi mennesker har en utrolig evne til at overleve og komme ovenpå igen.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 20:36

Mon ikke du skal starte med at skrive regninger for det arbejde du udfører for hende (passe dyr), og så på den måde vil du måske kunne tage pant i hestene, hvis hun ikke betaler de regninger !

 

Det er noget med at regninger og rykkere skal sendes anbefalet.

 

Samtidig skal du bede om at få hestenes papirer tilbage, da du ikke må have hestene i din stald, uden at have de originale papirer tilgængelige iflg. lovgivningen (så vidt jeg lige husker) - papirerne skal følge hesten!

 


Helena

 

 

 

10 års hoppe efter Donato/Michellino/Roots XX

7 års hoppe efter BH Leredo/BH Romancier
3 års hoppe efter BH Romanov/BH Leredo/BH Romancier

 

www.gghorses.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Wauw,..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 23:38

Rebecca....
Man skulle næsten tro, at det var samme person, din søster har været udsat for.
Skriv mig for sjov lige en PB, så vi kan udelukke, at det er den samme.
Min datter holdt op med at tage sine P-piller allerede efter første uge.....
Desværre er hun alt for forvænt og usikker til at finde / passe et arbejde. Hun har levet af min understøttelse altid, på nær 3 mdr, hvor hun havde arbejde.

Helena:
God ide at skrive alt op. Det vil jeg gøre :-)

Jeg holder Jer alle opdateret i tråden

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis han...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2013 11:36

... laver falske lønsedler til hende, som hun bruger til at optage lån, bør han jo kunne knaldes for dokumentfalsk!

 

Han (og hun) vil også få et problem når det er på tide at indbetale skat for den fiktive løn.

 

 

Jeg synes godt nok at det er trist med kvinder der i den grad taber hjernen når de bliver forelsket.


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke et mareridt.
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 17:39

Åh nej dog.

 

Lyder til at hun er ramlet ind i en god og rigtig dygtig professionel bedrager. Det må man huske.

 

100.000 på 3 uger. Hvordan kan det lade sig gøre?

 

Jeg kan næsten ikke se, hvordan det ikke kan koste hende (og dig) hestene.

 

En skam din økonomi ikke er til det, ellers kunne du måske have lokket med at købe hestene af hende til spotpris (mon ikke han kunne overtale hende til at syntes det var en genial ide?).

 

Jeg kom til at tænke på, TS kan vel ikke skrive regninger på sit pasningsarbeje af hestene hvis TS er sygmeldt (er det rigtig forstået??) ?

 

Selve udgifterne + boksleje m.m. kan hun selvfølgelig tage penge (pant) for.

 

Jeg havde skrevet en hel masse til dig, men det forsvandt.

Så Jeg vil bare give dig den største krammer i verden. Sikke et mareridt at se sin datter i den situation. Lad os inderligt håbe hun IKKE bliver gravid. Tænk hvis HAN skulle være en del af hendes liv, resten af livet, med den tilgang har har til hende .

 

 

KNUUUUUS!!!!



Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

 

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 06:50

Jeg føler sgu med dig Annette..

 

Hvis jeg kan gøre noget må du sige til.. Du kan evt skrive privat.

 

I øvrigt tak for et godt stævne i søndags, din nye hvalp er super sød...

 

Mvh Mette Herskind..

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvad be har
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 10:10

 

 

Til dig / jer

 

Det er ligeså umodent at udstille sin datter på en

offentlig side, hvis i ikke har råd til at passe hestene

så må i sælge, slagte. længere er den ikke.

 

Og lad datteren drage eghne erfaringer, og søg selv

hjælp. Døtre bliver når de er 18 myndige gerefter kan

man ikke stille krav om forældre kærlighed men i kan

juridisk gøre krav på penge for hesteholdet.


Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

3
25
Svar på denne tråd
 
 parise(r)pigen.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 10:22

Tænk.. jeg jeg vidste ikke, at man bare sådan uden videre må sælge/bortskaffe andres menneskers ejendom?

 

Jeg troede, at det hed tyveri/hæleri og var ulovligt, men der kan jeg jo bare se...

 

 

 

Jeg håber, at TS får udstedt nogen regninger og kørt en advokat henover, så ejerskabet på hestene kan overdrages korrekt og hestene derefter afhændes for at få dækket udgifterne.

 

Og at datteren vågner op rigtig, rigtig snart...


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

4
0
Svar på denne tråd
 
 Pariserpigen
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 10:54

har du sat dig ind i loven, siden du skriver sådan?

 

Hestene står i datterens navn - så nej de hverken må el kan bare lige slagte el sælge datterens heste - som opstalder hænger de på den. Og eneste reele mulighed er at kontakte en god hesteadvokat, som kan hjælpe dem- så dem åske kan få det videre. men uden en opstaldningskontrakt er det ik sikkert det er muligt. Om endj eg dog tror man kan være heldig, at få øjnene der skal se, til at betegne hestene som forladte af ejeren.

 

Jeg tænker egentlig lige, om ik tro og loveerklæring her kan komme i spilfra landsregistret? Og hva det af komplikationer efterfølgende kan give, hvis datteren kommer tilbage og laver vrøvl?

 

Nåh det ved en god heste advokat naturligvis.


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd
 
 udstille?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 12:26

 

 

Jeg synes da ikke at TS udstiller nogen der er jo hverken nævnt navn på datter eller kæreste og TS egen præsentation er jo også rimeligt anonym.

 

TS spørger jo om råd herinde ligesom så mange andre.

 

Så længe at datteren har papir og pas på hestene så kan TS jo ikke hverken sælge eller slagte dem. Og de må jo heller ikke transporteres uden pas, så TS kan ikke bare køre dem til datterens adresse

 

Det kan godt være at datteren er myndig, men derfor behøver hun jo ikke at kunne tage en voksen og moden beslutning omkring sit liv.

Som forældre vil man jo nok under alle omstændigheder være bekymret for sine børn og hjælpe dem næsten uanset hvor tåbeligt de disponerer over deres liv og fremtid

 

Hilsen Anne


Sød voksen hygge/skovtursrytter søges 1-2 gange om ugen

11
0
Svar på denne tråd
 
 Personligt skulle det ikke tage
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 17:23

Mig mere end 1 time og få genplaceret de heste og de resterende dyr hos nogle andre ejere, hvis jeg stod i din situation, og ikke kan/vil huse dem. Papirer eller ej. Så skulle jeg med glæde tage kampen op med et stk utaknemmeligt afkom og ditto kæreste om retten til og gøre ovenstående. Selvtægt - tja. Men hun er gået langt over hvad hun kan tillade sig. Jeg havde sgu' ikke fundet mig i, at et voksent barn behandlede mig som en dørmåtte. Sælg de dyr du vil, og behold dem du har lyst til. Du skylder INTET. Og så må du ikke vakle, når hun kommer vrælende hjem om ca 3 måneder. Det kaldes og drage erfaringer.


Har du snakket med din hest idag??

3
2
Svar på denne tråd
 
 m pedersen...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 21:11

M pedersen:

 

 

meeeeeeen..... man kan jo ikke sælge eller slagte nogle dyr uden papirene på dem ??


Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid

 

 

Some people think it's holding on that makes

one stronger - sometimes it's letting go

Hvil i fred Nobi, 1999-2008

 

www.facebook.com/VitoSaelberck

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 10:08

utroligt, at man overhovedet kan TRO man kan sælge dyrene UDEN papirerne på dem. De må IKKE transporteres uden = en evt ny ejer risikerer KÆMPE bøder på at transporterer dem hjem! det samme gælder TS hvis hun selv flytter dem ud.

 

Det er ulovligt- og du opildner så TS til at gøren oget ulovligt OG strafbart.

 

Fantastisk...

 

Hun skal og bør gå den rigtige vej - TS har sandeligt osse noget at lære her. Eks. at man ALTID laver kontrakt - at papirerne ikke må være mere end maks 3 timer væk fra hesten, da de skal kunne nå frem jvf. dyrlæge mm.

 

Faktisk kan en dyrlæge bede om at se hestens papirer hvis denne skal komme ud - og så skal man kunne fremvise papirerne for denne. Jeg ahr en veninde der har prøvet at stå og måtte bortforklarer papirer der ik var der, fordi hun ventede på en underskrift der manglede på en hest.


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

1
0
Svar på denne tråd
 
 noget som helst nyt?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 11:19

Er der noget som helst nyt?



Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

 

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet nyt, desværre
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 12:59

Der er desværre intet nyt.

Jeg talte med en gratis-advokat igår. Hun synes, jeg bare skulle lade hestene afhente af en dyreværns-organisation, da jeg jo ikke kan sælge dyr, jeg har været dum nok til at skrive i min datters navn (selvom hun ALDRIG har betalt noget som helst til dem).

Jeg har fået muget den ene box ud, og er godt igang med den næste. Men der er laaang vej endnu :-(

Stute:
Jeg forventer ikke, du gider læse hele tråden.
Men hvis du havde læst starten, ville du vide, at min datter har "BORTFØRT" alle heste-papirerne, mod min vilje.
Og hvor mange laver en opstaldningskontrakt med SIN EGEN DATTER?
Hun har jo haft heste (ponyer) stillet til rådighed her på min ejendom siden hun var 5 år gammel, og har haft adskillige ponyer og heste igennem alle disse år.
Der er jo ingen, der forventer at et mangeårigt velfungerende samarbejde pludselig ender på denne måde.
Jeg kan berolige dig med, at jeg ikke gør noget ulovligt på nogen måder.

Til Alle:
Tak for Jeres tanker og medfølelse. Jeg sørger for, indtil videre, at hestene bliver passet efter alle kunstens regler. Også selvom det betyder, at der er en del personlige regninger, jeg ikke får betalt. Hestene skal jo have foder.

Den næste hurdle, jeg har nu, er at hele banden skal beskæres.
Det har de trængt til et stykke tid, men hun har ikke taget sig af det.
Nu bliver jeg NØDT TIL at få dem beskåret, selvom jeg ikke ejer en eneste krone ......
AK ja, altså.....

4
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har skam
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 13:06

læst hele tråden - og kan egentlig ik se hvorfor du føler lyst til at overfalde mig på den måde, i og med mit forrige svar er til den der opfordre dig til ulovligheder.

 

Ud fra mine svar sys jeg det er ganske tydeligt at jeg har læst tråden.


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

2
3
Svar på denne tråd
 
 Stute..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 13:21

Stute:
Det var ikke ment som et overfald på dig :-)
Undskyld hvis du har opfattet det på den måde.
Det var blot fordi jeg læste det som om, at du var bange for, at jeg ikke var inde i de gældende regler.


Citat: "TS har sandeligt osse noget at lære her. Eks. at man ALTID laver kontrakt - at papirerne ikke må være mere end maks 3 timer væk fra hesten, da de skal kunne nå frem jvf. dyrlæge mm."

Det var bare for at forklare dig, hvorfor jeg ikke havde en kontrakt på opstaldningen, samt at det ikke var "min skyld", at papirerne er væk.
Jeg kender desværre godt diverse regler for hestehold....
Men man forventer jo ikke, at ens EGEN DATTER vender totalt rundt, og bliver sådan (Der er MEGET MERE i historien, end det, jeg har skrevet her: Svig, tyveri, løgne, vanrygt og meget, meget mere)

2
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 13:38

Hvor er det altså sørgeligt :(

 

Kan du måske få nogle parter til hestene? så bliver de holdt igang, og parten kan spæde til økonomisk? jeg ved selfølgelig ikke hvilke heste det er eller om det overhoved er en mulighed, jeg tænker bare for at aflaste dig lidt.

 

Jeg kan slet ikke bærer at læse at du nu havner i økonomiske vanskligheder pga din tåbelige datter (ja undskyld, men det er hun altså!) tænk at man kan være så ligeglad med sit tidligere liv og sine dyr..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lige som
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 13:56

din datter er forsvundet, kan du jo heller ikke gøre for, hvis hestene en dag er væk - hun kunne jo selv have fjernet dem...

 

Ikke at jeg opfordrer dig til ulovligheder, men..... ;-)


 

Mvh

Line

 

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

 

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

2
2
Svar på denne tråd
 
 Til Varmblod
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:01

Varmblod:
God ide, bortset fra, at det er konkurrenceheste med MEGET tænding, og ikke lige for "hvem som helst" at ride.
De har ikke været redet de sidste 2½ måned, da hun ikke har gidet gøre det (blæst, koldt, regn, hård bane, og en masse undskyldninger)

Og hun har taget ALLE sadler og trenser med, så der er ikke noget at gøre.

Så de går og laver ingenting. Hun var ellers så spændt på at skulle til at starte hendes 4-års Crelido-afkom ved stævner nu efter 1/5, men det bliver der jo ikke noget af :-(
Den tegner ellers super-godt

1
0
Svar på denne tråd
 
 alt godt igen
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:15

men jo- jeg forstod det sådan. Mest fordi du skrev hvis jeg havde læst hele tråden, og så fortsatte med kun at skrive mit navn med fed .

 

For det sys jeg bestemt jeg viser jeg ahr ved at skrive som jeg gør

 

Nåh, jeg glemte så osse at få skrevet i hht det med at papirerne ik må være mere end 3 timer væk- at jeg egentlig mente din datter skulle ha ladet dem ligge hos dig af den årsag (er man i byen el lig kan det tage lang tid at komme hjem efter dem og frem til opstaldningsstedet hvis der sker hesten noget)

 

Nåh, men godt ord igen- så har vi lige fået afklaret den.

 

 

Hun er rigtig tåbelig, din datter. For man skal jo kunne fremvise de papirer inden for 3 timer hvis myndighederne beder om det.

 

Hva der sker hvis opstalder ik kan - ved jeg faktisk ik engang. Men det må du skisme da hellere finde ud af osse, slår det mig. For hvem rammer en evt konsekvens- ejer el opstalder?


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:49

årh

 

øv altså, hvor er hun bare tarvelig, ja det er nok det ord jeg har ledt efter, møg hamrende tarvelig!

 

en ting er selv at falde for en klaphat og smide alle tidligere værdier og glæder over styr (har desværre selv prøvet det) en anden ting er at sætte sin familie i økonomiske problemer, det er simpelthen ikke iorden, og så tager hun alt udstyr med, jeg kan næsten tænke mig til det er for at sælge det uden at tænke på hestene og dig, det er bare (tror den smiley beskiver på en pæn måde hvad jeg gerne vil skrive om det)

 

kunne du evt søge efter noget staldhjælp eller noget? boede jeg i nærheden (nu ved jeg selfølgelig ikke hvor i bor) så kom jeg gerne og hjalp med staldarbejde og motioneret dyrene lidt.

 

nu er jeg ude i alle mulige scenarier, men hvis det er nogle fine heste, hvilket det lyder til at være, kunne du evt udlåne dem? altså et udlån hvor de ikke forlader matriklen men låner har udgifter?

 

hvis du overvejer den med parter osv, kunne du jo lave en annonce hvor du søger udstyr men til billige penge evt bortgives, det er selfølgelig ikke dyreste og pæneste man får ind den vej, men det er en mulighed :)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak, Varmblod
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 15:17

Desværre bor jeg i en egn, hvor gode ryttere er en mangelvare, og ingen gider ret meget (udkants-Danmark) :-)
Og da det er heste "med tænding" og "nerve", er det bestemt ikke nogen, man bare sætter hvem-som-helst op på.
Plus at de sadler, hun har taget med, passede perfekt til de enkelte heste. Det er jo ikke sådan at gå ud og finde gode sadler igen.

Desværre.
Hun har sat mig i en meget dum situation, og er som sunket i jorden..............

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 17:00

puha ja det kan jeg godt se :(

 

øv for en situation, håber der på magisk vis kommer en løsning :)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 21:10

 

TS og alle jer andre - nu bliver I nok sure. For nu kommer der en velmenende skideballe.

 

TS du skal vente på, at din datter kommer ud af klørene på sin kæreste og alle hans fiduser - og så skal du stå med åbne arme og tage imod hende, når hendes verden bryder sammen.

 

Din datter, lyder ud fra hvad du beskriver, som en pige du selv har forkælet helt i stykker. Du har købt og passet heste og andre dyr til og for hende. Du har intet forlangt af hende - så hun har intet lært.

 

Nu hun ikke er der, vil du ikke passe dyrene. De kan altså ikke gøre for, at du har vartet hende op i hoved og r¤v, for at have hende tæt på dig.

Pengene er jo ikke blevet mindre af, at hun ikke længere bruger af dem og arbejdet er jo det samme, da du ikke har forlangt noget af hende.

 

Hvad troede du du kunne opnå fra hende ved at skrive hende på ejercatifikaterne?

Hvad troede du, at du fik fra hende ved ikke at forlange at hun arbejdede?

Hvad troede du, at du fik fra hende ved at hun fik en mindre zoo?

 

Du skal bruge tiden nu på, at tænke over hvad din andel er i, at hun fungererer så dårligt og tager så dårlige valg for sig selv - og så skal du finde dine grænser, så du ikke bliver jokket på, og du skal lære at sige nej, så du ikke fremover, giver efter for alle mulige og især umulige vilkår

 

Jeg håber du holder hovedet koldt og får tænkt tingene grundigt igennem på en voksen forældreagtig måde, så du ikke fuldstændig mister din datter og din egen selvrespekt.

 

At lave nye dramaer gør intet godt for dig og din datter.

 

Jeg ønsker jer alt muligt godt fremover.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

21
1
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 21:16

Pony-mor

 

det ved du egentlig ikke, at ts har købt nogle heste, betyder da ikke hun har betalt daglige udgifter, lavet alt staldarbejde og forkælet sin datter.

 

inden du giver skideballer ud og konkludere ting der ikke står skrevet, var det måske en ide at spørge ind til det inden ;)

 

så stik lige piben ind, og hvis ts nu har skamforkælt sin datter gør det stadig ikke hendes opførsel ok, og jeg syntes bestemt ikke ts bare skal stå med åbne arme, det er da (undskyld sproget) at tage dybt p's på sig selv, hvis man finder sig i at blive tisset sådan på og så bare åbner armene uden nogle kvaler.


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

3
4
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 21:21

 

Jeg ved ikke andet end hvad TS selv skriver.

 

Læs selv.

 

Vær lige opmærksom på at TS hedder to forskellige ting i tråden. Bare så du får det hele med.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 22:39

Pony-mor

 

Jeg har læst med fra start til slut og set ts, skifter brugernavn undervejs, og ikke på et eneste tidspunkt læser jeg det du læser.

 

Hvor ser du ts skriver hun betaler alt? og hvor står der hun altid har lavet alt staldarbejde?


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tja hvis datteren
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:08

er så usikker og forvent at hun ikke har kunnet have et arbejde mere end 3 måneder og ellers har levet af TS' understøttelse så er det da nærliggende at drage den konklusion at TS har betalt udgifterne..

 

Desværre er hun alt for forvænt og usikker til at finde / passe et arbejde. Hun har levet af min understøttelse altid, på nær 3 mdr, hvor hun havde arbejde.

 

Hvem skulle ellers betale??

 

Og hvordan får man understøttelse "altid"?? Og hvordan har man 5 heste og en mindre zoo på en enkelt understøttelse??

 

Ja undskyld hvis jeg spørger om noget der ikke vedkommer mig, du er i din gode ret til ikke at ville svare.. Jeg er bare temmelig undrende..


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

5
0
Svar på denne tråd
 
 lhktoudhba
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:14

Nu hvor ponymor tog bladet fra munden, vil jeg da bakke hende op! Jeg synes hun har ret. Ts har selv skrevet, at datteren aldrig har haft et arbejde og hvem har så købt og betalt alt til hestene, og hvorfor er det så så stor en katastrofe nu? Jeg opfatter dele af ts indkæg som tigge-indlæg, nu skal hun købe foder og nu skal de have smed, det er vel ikke anderledes end det pljher at være? Og hvordan ved ts iøvrigt at manden er så stort et svin, når hun ingen kontakt har med datteren, og hvordan ved hun at datteren har lånt 100.000 når hun ikke taler med hende? Og hvorfor finder hun ikke bare hendes adresse, det er da ikke så svært? Og al det sludder med lov og ret omkring at sælge hesten, som om datteren har penge og hjerne til at sagsøge moderen? Helt ærligt, sæt jer ind i tingene, man kan ikke rejse en retssag uden at stille et retsgebyr på en procentdel af kravet, og et civilt søgsmål er helt ude i hampen. Sælg dog de krikker, og kom videre i livet. Og som ponymor siger: lad din datter gøre hvad hun vil, men vær hendes mor og voksen, når hun har brug for det. det er vel det man har en mor for, ikke for at dømme ens gerninger.

4
0
Svar på denne tråd
 
 blablablabla
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:21

det minder mig sgu om denne her tvserie med mor og datter, hvor en af mødrene er ved at gå til at jalousi, fordi pigen har en kæreste.....ja, undskyld mig.Jeg siger ikke, at det er det samme her, jeg siger bare, at det får mig til at tænke på det.

3
1
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:25

I rest my case

 

i har ret :) den del havde jeg ikke bidt mærke i


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

3
0
Svar på denne tråd
 
 og iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:37

Hvis ikke ens mor skulle kunne tilgive en, hvem skulle så? Man skal ikke have et forhold til sine børn, så man blir personligt fornærmet over det de gør, eller føler sig svigtet eller andet. Ens børn lever deres eget liv og så skal de føle at de har et fristed hos forældrene. Hvis man har viklet sig eget liv så meget ind i ens voksnes børns liv, så de kan svigte en, så har man en opgave med at foretage en løsrivelse.

4
0
Svar på denne tråd
 
 må erklære mig
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:58

enig med ananta...

 

Det er da lidt sært at der ligepludselig ikke er råd til noget. Hvordan havde du råd til det før TS?

 

undskyld på forhånd, men det lyder altså lidt spooky

 


 

 

SHETLÆNDER SØGES TIL LÅNS SOMMEREN OVER TIL SELSKAB FOR ISLÆNDER I LØSDRIFT - NORDSJÆLLAND

1
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 07:13

Anata

 

Men det undskylder stadig ikke at datter efterlader sine egne heste, tager alt udstyr med sig, og overhoved ikke giver lyd fra sig.

 

Løsrivelse er en ting, uansvarlighed er en anden...


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 en historie
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:03

"Lige siden jeg var lille har jeg elsket heste og at ride. Min mor bakkede mig meget op i det, ja, faktisk tror jeg det betød lige så meget for hende, som for mig. Hun plejer også altid, at sige, at hun er så glad for at vi har så meget sammen gennem hestene.Jeg har redet stævner og derfor købte min mor flere heste til mig. det var jeg meget glad for, men da jeg blev 17-18 år begyndte jeg at miste interessen. Eller jeg er stadig glad for heste, men det var som om jeg vågnede op en dag og fandt ud af, at det eneste jeg lavede det var heste, helt ærligt, jeg har kun en 9. klasse og nu er jeg over 20 og kan ikke andet end at ride. Min mor har altid sagt, at det skulle jeg ikke tænke på, der var tid nok og egentlig synes hun heller ikke det er så vigtigt med uddannelse, bare jeg kunne ride og være glad. men det er også svært, fordi jeg skal bruge så meget tid hver dag på alle dyrene, jeg har jo også marsvin, kaniner og andre dyr i bur. Jeg har haft nogle få kærester, bare drenge, men en dag på mødte jeg en lidt ældre fyr, som bare var rigtig sød. Ja, for at gøre en lang historie kort, så faldt jeg for ham og han støtter mig meget i at være voksen og blive mere selvstændig.Min mor blev måske lidt knotten, ihvertfald blev vi rygende uvenner, fordi hun kræver at jeg er hjemme hver dag, for at passe hestene og burdyrene. det vil jeg ikke mere, så vi blev rigtig meget uvenner så jeg skred. Min mor har skrevet hestene over i mit navn, fordi hun ikke må eje noget der kan tages pant i, så jeg tog hestepapirerene med, mest fordi jeg blev så såret og vred over alle de ting hun sagde til mig, og om mig. Jeg vil bare gerne klare mig selv, men jeg blir sgu sur, når hun ikke kan lade mig være. Når jeg er hjemme forfølger hun mig rundt overalt og skælder ud over at jeg har svigtet hende og hestene, helt ærligt, så lad os dog sælge dem, men det vil hun ikke. Jeg orker hende ikke mere, hun kvæler mig, så jeg har droppet al kontakt med hende.Nu har jeg brugt hele mit ungdomsliv på hende og heste, lad mig dog have mit eget!"

 

Eller hvad? Hvem ved hvad der sker i de små hjem?

Og hvem lader iøvrigt små dyr i bur sidde tre måneder uden at blive skiftet, selvom det er datterens job, og hun bare er skredet? Hvad er det for velfærd?

5
5
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:17

Anata

 

Det er da heller ikke urimligt krav, du skal være hjemme hver dag og tage dig af dine dyr? det er vel meget rimligt, fordi der kommer andre interesser kan man ikke bare vende levende dyr og tidligere ansvar ryggen, og når nu hestene står i datters navn står det hende jo frit for at sælge så den holder ikke helt..

 

og så syntes jeg måske det er lige groft nok at skyde ts sådan i skoen, du får ts til at fremstå manipulerende og egoistisk, jeg er sikker på ts godt er klar over sine fejl.

 

Mener du datterems opførsel er helt iorden?


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:29

Jeg mener, at vi ikke aner en skid om det hele, andet end det ts skriver. Min historie var bare for at vise, at der kunne være en anden historie. Jeg kan da sagtens digte videre, men det gir jo ingen mening, vi kender kun én fremstilling og på baggrund af den, dømmer vi

Jeg kan sagtens finde på adskillige forklaringer omkring de her heste, fx at det i virkelighedene er morens, og derfor sælger datteren ikke bare, og at hun har hestepapirene med - ja, det er måske sandt, måske er det bare en forklaring.Måske er der ingen papirer. Måske er et bare en flok vaccinationsattester, måske er det i virkeligheden datterens heste, som hun har fået af far, bedsteforældre, osv.

Se, der er mulighed for mange forklaringer.Jeg vil bare sige: vi kender kun én fremstilling og på baggrund af den, dømmer vi

Der er et hav af sære ting i ts indlæg.Bemærk fx, at hun først gerne ville have at datteren betalte afdrag på hestene til hende, men så blev hun sur på hende og nu skal de væk, og er et kæmpeproblem.HVIS nu datteren har sagt ja til det med afdrag, hvor længe har hun så haft til at gøre det? Og hvordan kan mor skifte fra, at hun selv gerne vil beholde hestene, bare hun får afdrag, til at nu kan hun ikke betale for dem eller passe dem? Al det på kun én måned!Og er det rimeligt at en voksen datter skal blive hjemme for at passe marsvin? De kan da bare blive givet væk! Luk pindsvinene ud!

3
1
Svar på denne tråd
 
 børn og heste
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:35

Mine børn efterlod også nogle heste, da de flyttede hjemmefra, og lod mig passe dem. Hvordan skulle de ellers komme videre med livet? De blev ikke solgt, før jeg ikke kunne orke at passe dem alene mere, det var sådan en overgang på nogle år, jeg kunne da have rkævet et salg, men det er da ikke lige det man gør, når ens børn skal hjemmefra og finde egne ben. Det er da en usikker fase for unge mennesker, hvor man ikke behøver at ændre alt derhjemme på én gang. Uanset hvad så var det jo mit valg, jeg kunne bare have solgt dem.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:51

Anata

 

Du dømmer selv ts udelukkende ud fra det der er skrevet og hvad du tror, jo det er rimligt at datter bliver hjemme og passe dyrene indtil hun kan tage dem med eller er kommet af med dem, at drøne afsted med udstyr, papire og uden at give en lyd fra sig er ikke måden at gøre det på, det er respketløst overfor sine dyr, at hun skulle have fået dem af far, bedsteforældre eller nogle andre gør da ikke sagen bedre? snarer værre..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 dømme og dømme
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 09:22

Jeg dømmer da ikke? jeg aner jo ikke, hvad der er sket - jeg har bare digtet en anden historie, der kunne vise, at sagen kunne se anderledes ud fra et andet synspunkt. Du kender godt den der med, at der altid er tre (mindst) sandheder, ikke?

2
1
Svar på denne tråd
 
 hgooekeke
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 09:24

Men jeg hæfter mig ved alle de sære ting i ts indlæg, det gør jeg.

1
3
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 09:27

ja det gør jeg, og jo du er mindst lige så dømmende som resten af os, du dømmer bare ts hvor andre dømmer datteren..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 09:41

 

Varmblod - hvis man ikke skal tage udgangspunkt i det TS skriver, hvad skal man så?

 

Jeg synes Anantas historie giver et godt billedet på, at sagen kan have flere sandheder.

 

Nej det er ikke ansvarligt, at datteren tage afsted fra "sine" dyr, men hvem skulle have lært hende noget om ansvarlighed?

 

Og at tage papirer og udstyr med, kan tolkes som direkte flabet - men hvad ved vi om hvad der reelt er sket, og ud fra hvilke motiver datteren har gjort, hvad hun har gjort.

 

Desværre findes der ikke en løbende facitliste for, om vi som forældre er lykkedes med vores opdragelse. Vi får først resultatet når barnet er voksent. Blev resultatet ikke som vi håbede, er vi nød til at kigge ind ad, og ikke pege på barnet som "den forkerte".

Det er en ordentlig kamel at sluge, det gør ondt - rigtig ondt, men hvis man ikke vil mistet sit voksne barn helt, må man se på sig selv.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
2
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 09:53

hvis man ikke skal tage udgangspunkt i det TS skriver, hvad skal man så?

 

- Hvor skriver jeg man ikke skal det jeg mener netop man skal tage udgangspunkt i det skrevne og ikke ting man gætter sig til eller tror man ved noget om.

 

Nej det er ikke ansvarligt, at datteren tage afsted fra "sine" dyr, men hvem skulle have lært hende noget om ansvarlighed?

 

- jeg vil ikke hoppe med den vogn før ts selv kommer på banen, der står ikke nogen steder at ts ikke har lært hende om det, og jeg vil ikke gøre et voksent menneske til et uvident offer og jeg vil ikke anklage/dømme en mor for noget jeg ikke aner om er sandt, jeg giver jer ret i ts har gjort sig selv en bjørnetjeneste mht. dyrene, men hvad og hvordan hun ellers har opdraget har jeg ikke en jordisk chance for at vide.

 

 

 

Desværre findes der ikke en løbende facitliste for, om vi som forældre er lykkedes med vores opdragelse. Vi får først resultatet når barnet er voksent. Blev resultatet ikke som vi håbede, er vi nød til at kigge ind ad, og ikke pege på barnet som "den forkerte".

Det er en ordentlig kamel at sluge, det gør ondt - rigtig ondt, men hvis man ikke vil mistet sit voksne barn helt, må man se på sig selv

 

- ja det er jeg klar over, men nu er ts datter altså voksen og er rendt afsted med en (skidt?) fyr det kan man næppe klandre ts for, voksne børn kan godt handle i dirkete strid med opdragelse og normer uden forældrene nødvendigvis har fejlet.

 


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

4
0
Svar på denne tråd
 
 øv.....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 10:17

hvor er det bare kedeligt at folk bliver dømt ud fra andre folks fantasi.

 

Uanset hvad er det da ts der står med et problem nu.

 

Jeg bliver ked af folks måde at jorde hinanden på herinde. Måske har folk bare brug for støtte og råd?

Men straks skal tingene vendes - det er lige præcis derfor jeg aldrig laver oplæg herinde.

Mærkelig nok er det de samme rygklappere der hver gang, vender tingene og får ts til at fremstå som - ja kan ikke finde det rigtige ord.

 

Det kan da godt være ts har forkælet hendes datter - hvem vil ikke gøre det hvis man har muligheden for det?

 

Ts jeg vil bare sige - jeg håber din datter snart vågner op af hendes drøm, og indser hvor hun er på vej hen.

 

Rikke

6
2
Svar på denne tråd
 
 Anata..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 10:54

Nu hvor ponymor tog bladet fra munden, vil jeg da bakke hende op! Jeg synes hun har ret. Ts har selv skrevet, at datteren aldrig har haft et arbejde og hvem har så købt og betalt alt til hestene, og hvorfor er det så så stor en katastrofe nu? Jeg opfatter dele af ts indkæg som tigge-indlæg, nu skal hun købe foder og nu skal de have smed, det er vel ikke anderledes end det pljher at være? Og hvordan ved ts iøvrigt at manden er så stort et svin, når hun ingen kontakt har med datteren, og hvordan ved hun at datteren har lånt 100.000 når hun ikke taler med hende? Og hvorfor finder hun ikke bare hendes adresse, det er da ikke så svært? Og al det sludder med lov og ret omkring at sælge hesten, som om datteren har penge og hjerne til at sagsøge moderen? Helt ærligt, sæt jer ind i tingene, man kan ikke rejse en retssag uden at stille et retsgebyr på en procentdel af kravet, og et civilt søgsmål er helt ude i hampen. Sælg dog de krikker, og kom videre i livet. Og som ponymor siger: lad din datter gøre hvad hun vil, men vær hendes mor og voksen, når hun har brug for det. det er vel det man har en mor for, ikke for at dømme ens gerninger.

 

 

Jeg er ik uenig med hverken pony-mor el du - men det jeg virkelig ik kan forstå, er det jeg har lavet med fed i noget af en tekst du skrev tidligere.

 

Man kan IKKE sælge krikkerne uden deres papirer/pas ect. Hvorfor ses der bort fra det faktum?

 

Så er man i hvert fald ude i tro og love erklæring sandsynligvis. Men er det stamtavle dyr, går jeg ik ud fra man bare lige kan få en ny tavle, som ny ejer - der køber hest på den måde... Og så er formålet vel væk, ved at købe en fin konkurrencehest med papirer??


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

2
1
Svar på denne tråd
 
 Kaffeklub.......
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 11:19

Tror de findes i alle små byer - ihverfald i udkants Danmark.

 

Og det er lige præcis det dét her er - og mange andre tråde.

Folk der sidder med fantasier om hvad der foregår i andres huse, og hvis de keder sig rigtig meget, ja så kan man da finde på en historie.........

I stedet for at række en hånd ud og prøve at hjælpe en der ligger ned, så er missionen at få dem under sandet.

 

Som regel er det mennesker der ikke selv har et liv der har så forb..... travlt med alle andre!

 

Ts har ytret sig om at hun udemærket er inde i reglerne vedr pas osv og opbevaring.

 

Og hvis du læste alle hendes svar (det hele af dem) så ville du få svar på de spørgsmål du selv bliver at stille!

 

 

Rikke

5
3
Svar på denne tråd
 
 Ondskabsfulde
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 11:55

Jeg syntes at visse af jer er direkte modbydelige. Det er en fortvivlet mor i der allerede ligger ned, i tramper på. Det må være at at være så s.... perfekt som forældre som i er.


12
3
Svar på denne tråd
 
 RikkeRudbech
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:02

Hvis der er EN ting man ret hurtigt lærer her på HN så er det at tingene langt fra behøver at tage sig ud som skrevet i den pågældende trådstarters indlæg..

 

Der har været adskillige eksempler på tråde der fuldstændig har ændret drejning efter at nye oplysninger er kommet frem..

 

Nu er det bare sådan at der er nogle ting i TS fremstilling af sagen, som simpelthen er for underlige.. F.eks hvorfor det pludselig er så svært at betale til hestene nu, når det tilsyneladende ikke har været et problem tidligere..

 

Det er muligt at datteren nu er voksen og myndig men hvis hun alle dage har fået lov til at leve af sin mors penge, så er der i hvert fald sket et kæmpesvigt i opdragelsen..

 

Der er da ikke noget i vejen for at spørge sig selv om man kunne have gjort noget anderledes som forælder når nu det er gået så galt..


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

5
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:11

 

Rikke og Skaller I er da dem, der i denne tråd er de mest fordømmende.

 

TS beder om hjælp. Nogen mener at TS skal få en advokat på sin datter og andre mener at TS skal se på sin egen andel og åbne sine morarme for sin datter den dag, hun får brug for mor igen - og så tage den derfra.

 

Så hvis man ikke synes om advokatmodellen, som måske vil skabe afstand mellem dem resten af livet - men kan se begges andel i problematikken - så er man fantasifuld, modbydelig og .....

- hvem er I til at dømme?

 

Prøv lige engang at se uenighed som uenighed og ikke stemple folk I ikke er enige med, som "grimme onde" mennesker.

Og så tag og læs alle inlæg med neutral stemme - I stedet for jeres egen fordømmende stemme. Fordømmende ift at i dømmer andre.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

2
3
Svar på denne tråd
 
 hm..... hm
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:26

Ponymor - jeg tror du skal læse tråden igennem, og se på hvem der starter med at dømme (og er ked af at sige det, det er ikke første gang).

 

Jeg har set det her før - og det er ikke i orden at komme brasende ind og flytte fokus, komme med tomme rygter - eller hvisér. Tænker om i mangler opmærksomhed på jeres person?

 

Jeg kan godt forstå at ts holder sig ude af tråden nu - uanset hvad, så har i sået tvivl om hendes person/problem! Synes det er strenge at i bliver ved. Gang på gang!

 

Ts jeg er ked af din tråd er blevet til en gang mudderkastning. Men nu har jeg set på det her i årevis - og vil ikke tie længere! Håber du kan tilgive mig.

 


Rikke


6
3
Svar på denne tråd
 
 Faktisk....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:32

... synes jeg ikke at TS benægter at hun selv har en andel af fejlen. Hun skriver jo at datteren er forvænt - og det er jo også at påtage sig noget af ansvaret for datterens ansvarsløshed.

 

Men hvad hjælper det at kaste med sten (og hvem af os er egentlig fejlfri nok til at have ret til det ;) )?

Er det ikke mere konstruktivt at prøve at rådgive TS om hvad hun kan gøre?

 

Datteren har forladt sine dyr - dermed må man sige at hun har fralagt sig ansvaret for dem og dermed "retten" til at have dem. Om det er mor eller datter der har købt dem er ligemeget - lige nu er det mor der står med ansvaret for dem, og dermed er nødt til at forholde sig til dem.

 

(og det KAN jo være at mor har været villig til at betale for menageriet mens datter havde interessen - men ikke når hun skrider fra det hele??)

 

Smådyrene bør man kunne afsætte forholdsvis hurtigt - hestene er noget sværere, men i sidste ende, må man med hjælp fra f.eks. advokat og måske politi videregive ejerskabet og ansvaret for hestene til en dyrevelfærdsorganisation. Sælge kan man ikke - men står man i en situation hvor man ikke kan passe dem - så må man få dem videre. Der skal nok nogle anbefalede breve og varsler til datteren, da hun står som formel ejer - men efter det, burde det kunne lade sig gøre.

 

 

Og jeg kan da ikke forestille mig andet end at TS VIl tage imod sin datter igen hvis hun kommer hjem og har brug for hjælp. Men forhåbentlig har hun lært af denne oplevelse, og vil ikke støtte datteren i at skulle påtage sig ansvar hun ikke er parat til.

 

Det kan godt være at det er sent at opdrage på en datter når hun er voksen - men datteren må jo opleve konsekvenerne af sine handlinger - og lære at også opføre sig som en voksen person.


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:34

jeg er i tvivl om hvem dit første svar her til sidst er henvendt til?

 

For mht pas mm, er det jo mig der skriver - men det er i forbindelsem ed andre der igen opildner til ulovligheder. At TS er inde i sagerne har hun skam sagt - vi har selv taget den og udredt den, så den er som end ikke længere, hvis det er mig den er henvendt til altså (det er desuden heller ik TS jeg svarer, men Anata).

 

Desuden vil jeg da gerne lige skrive at jeg kan se den fra begge veje - men uanset om TS har el ik har gjort ditten og datten forkert (ik at det var et opdragelsesspørgsmål hun stillede herinde) - så kan hun ligesom ik rigtig gøre noget ved den del nu. Og jeg ser ingen grund til at trampe i det.


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:51

 

Og Rikke du fortsætter i samme skure.

 

Hvad synes du selv om TS ulykkelige situation? Hvad er dit bud?


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
3
Svar på denne tråd
 
 Mit bud
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 13:21

Da ts ikke kan komme i kontakt med datteren, mener jeg hun må tage sagen i egen hånd.

 

Små dyrerne må hun kunne komme af med rimelig nemt - dem ser jeg ikke som et problem.

 

Hestene - jeg mener vi går en god årstid i møde, hvor det må være muligt at hestene kommer så meget som muligt ud - feks. døgnfold. Det kan holde udgifterne nede, og give både ts og datter mulighed for lidt ro og tid til at finde ud af, hvad der skal ske. Tid er nok det vigtigste lige nu.

 

Jeg håber og tror på datteren på et tidspunkt inden længe nok skal finde "hjem" igen - måske er det et forsinket (og måske dyrt) ungdomsoprør.

 

Det jeg ser som det største problem er at datteren måske når at blive dybt forgældet. Men det må blive hendes eget problem, det kan bare gå hen og blive dyre lærepenge for hende.

 


Rikke


4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 13:26

 

Rikke jeg er helt enig med dig.

 

Oveni er mit håb så for dem begge, at mor også har lært noget - så datter kommer i arbejde/uddannelse, at mor holder fingrene fra gælden og at de sammen finder en løsning på dyreholdet.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

3
1
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 14:29

pony-mor

 

jeg kan ikke forstå hvorfor du mener det er ts ansvar at få hendes datter i job og uddannelse? datteren er voksen og smuttet hjemmefra, selfølgelig kan ts hjælpe sin datter hvis hun ønsker at gå den vej, men iogmed hun er voksen er det ikke ts ansvar længere.

 

som ts skriver længere oppe, der har været mange ting, løgn, tyveri mm det lyder som om datter har været ude på et skråplan et godt stykke tid og ikke kun 1 måned, så lur mig om ts ikke har prøvet at hjælpe efter bedste evne, det er trods alt det de fleste forældrer gør.


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

2
0
Svar på denne tråd
 
 nej det er
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 14:45

ik TS ansvar - men det er vel heller ik hendes ansvar at blive ved og skulle betale for datteren? Datteren skal vel selv ud og tjene til føden og dyreholdet (og gæld!)... det skriver pony-mor desuden intet om i det svar - at det er TS ansvar.

 

det hun skriver er:

 

 

 

Oveni er mit håb så for dem begge, at mor også har lært noget - så datter kommer i arbejde/uddannelse, at mor holder fingrene fra gælden og at de sammen finder en løsning på dyreholdet.

 

Det betyder nok nærmeren oget i stil med at ha lært noget, som i ikke betale baduljen for datteren, men lære hende selv at måtte tag det ansvar, og ligeledes for evt gæld hun må ha sat sig i nu. Og som forælder hjælper man jo sine børn, så hun er skam nok ude i at hun håber moren støtter hende til at komme videre i arbejde/uddannelse ect er mit gæt


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

1
0
Svar på denne tråd
 
 inden i river
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 15:47

hovedet af hinanden hvor blev TS af


 

 

SHETLÆNDER SØGES TIL LÅNS SOMMEREN OVER TIL SELSKAB FOR ISLÆNDER I LØSDRIFT - NORDSJÆLLAND

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har været væk fra skærmen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 16:07

Hold da op....
Jeg har lige vendt ryggen til et lille øjeblik.

Ja, OK. Jeg kan godt forstå de fleste af Jeres betragtninger, selvom jeg synes nogen af Jer er SÆRDELES FORDØMMENDE, uden at kende noget som helst til, hvad der I ØVRIGT ligger bag denne sag...

Der har jo ligesom også været en Far hen over min datters opdragelse, og denne mand har påvirket hendes udvikling i meget negativ retning, idet hun er blevet holdt nede for at "være barn" så længe som muligt. Han er først for nyligt kommet ud af hendes liv, og jeg har derfor kun haft kort tid til at påvirke hende til at blive voksen.
Og JA..... Hvis jeg kunne gøre det om, var jeg skredet med hende da hun var lille, og været enlig mor, så jeg kunne påvirke hende bedre....
Men desværrre findes en tidsmaskine ikke.
Og lad nu være med straks at sige, at jeg skubber ansvaret fra mig, og giver skylden videre. Jeg har SELV skylden for, at jeg ikke i tide har grebet ind. Men det er nemt at være bagklog :-(

Mht. penge, har jeg haft arbejde indtil for kort tid siden, og har derfor bedre kunnet støtte hendes interesse.
Hun har SELV (siden faderen forsvandt) passet sine dyr. Dog har hun ikke "magtet" at muge ud i boxene, da hun var vant til at faderen gjorde dette.
Burdyrene har hun selv stået for. De står på hendes værelse, og jeg var ikke OBS på, at det var så længe siden, de var skiftet.
Jeg har nu styr på alle burene, og ingen lider nød.
Det er korrekt, at jeg burde have slået en bremse i, så hun ikke fik så mange dyr. Men igen: Hun er jo voksen, så hun BURDE kunne overskue det selv.

Jeg har udtalt, at HUN kunne overtage heste (tage dem med), mod passende afdrag. Jeg har PÅ INTET TIDSPUNKT udtalt, at JEG ønskede at beholde dem.
Kun, at jeg var bange for at hendes "kæreste" ville overtale hende til at sælge for en slik, da han ingen penge har at leve for, og at hun derfor mistede nogle gode, talentfulde heste.

Ja. Jeg VED, at han er fuld af løgn og bedrag. Dels har jeg selv haft "æren" af hans bekendskab/historier, dels er jeg altså ikke dummere, end jeg er istand til at tjekke op på visse ting.
Af samme årsag ved jeg også, hvor meget hun MINDST har sat sig i gæld for.
Og JA.... Den slags kan man NEMT få oplyst, når man ved hvordan.

Om I vil tro på min version eller ej, kan jeg ikke stille noget op imod. Men jeg vil gerne have mig FRABEDT at blive kaldt LØGNER, som der er nogle af indlæggene, der antyder.
Jeg står IKKE i RKI eller nogen andre steder. Jeg må GERNE eje "ting" (ejer bl.a. mit eget hus, bil osv).

At I måske kun får en lille flig af historien (den, der omhandler det med hestene), er vel naturligt nok, da jeg gerne vil beholde en vis anonymitet.
Det er vel forståeligt nok, og ikke ensbetydende med, at min forklaring er forkert.

Ananta:
Jeg kan rigtigt godt lide din søde lille historie. Du har helt sikkert en point.... Gid du havde ret.
Desværre er du i resten af dine indlæg meget fordømmende, og digter videre på, hvad du selv mener, KAN være sandheden.
Du kan jo ikke dømme mig på, hvad DU tror, er den rigtige sandhed. Det er der KUN 2, der ved: Min datter og jeg.

16
0
Svar på denne tråd
 
 Og i øvrigt
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 16:15

Og i øvrigt:

Jeg har PÅ INTET TIDSPUNKT "tigget" om noget som helst

Lad mig slå dette fast med 7-tommer-søm:

Jeg HAR IKKE modtaget, og VIL IKKE modtage NOGET SOM HELST fra NOGEN SOM HELST.

 

Jeg har altid haft min stolthed, og den går jeg IKKE på kompromis med, uanset hvad.

 

Så GLEM DET, Jer der mener, at jeg laver et "tiggerbrev". Nu må I altså stoppe festen.

Undskyld, jeg skriver med stort.
Men I behøver ikke også beskylde mig for DEN SLAGS oveni

15
0
Svar på denne tråd
 
 Forklaring fra omhandlende datter!
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 20:00

Kan fortælle hvad "sagen" handler om:

Jeg finder en super skøn fyr, som hun (hun = min mor) iøvrigt introducerede mig for. Hun kunne virkelig godt lide ham (synes han var sød, rar, flink, osv osv).
Hun får så en dag mistanker om han har et forhold til sin eks. Så hun ringer til gud og hver mand for at tjekke op på dette (naboet, kærestens fætter, forældre, søster, osv.). Disse bekræfter eksen bor på hans adresse men at han længe har prøvet at smide hende ud.
Hun konfronterer kæresten med det, og han forklarer situationen for hende, som dem hun havde ringet til. Disse har jeg sidenhen talt med og fået dette bekræftet face to face.
Jeg vælger at flytte sammen med kæresten, hvorefter hun gakker fuldkommen ud. Hun NÆGTER at udlevere MINE heste, MINE pindsvin, MINE hamstere, MINE slanger OG MINE katte. Samt jeg er bandlyst fra ejendommen og må da SLET IKKE komme ind i huset. Dog skulle jeg køre fra Kalundborg til Lolland HVER dag for at passe mine heste!!! Når jeg ikke måtte komme i nærheden af huset!!! Nej tak..... Så vores fælles ven ville passe hestene.
[Afsnit fjernet af Heste-Nettet]
Ydermere havde jeg tidligere (mens vi stadig var "venner") taget mine hestepas. Disse blev TVUNGET fra mig. Jeg tog derfor 2 hestepas på de 2 heste jeg gerne ville beholde. Dem har jeg stadig :) Ydermere har jeg et lager i Maribo til MIT firma. Jeg havde den eneste nøgle til MIT lager. Denne nøgle blev bestjålet fra mig. Hun tog fat i mig og ville knalde mig ned i jorden. Også tog hun hånden NED i min jakkelomme og tog nøglen.
Efter jeg "stjal" MINE penge og MINE hestepas tilbage, meldte hun mig for tyveri til politiet. Dog grinte politiet kun, da jeg stadig er tilmeldt på adressen. Men stadig - politi anmelde sin egen datter, for at tage ting der tilhører hende???
Nå men så tog mig og kæresten afsted. Vi har længe været gået under jorden pga. stress.
Vi (min mor og jeg) har sammen haft købt import hjem af gnaver udstyr. Jeg har brugt 30.000 kr på det af de penge som jeg har tjent på mine solgte ponyer. Jeg tog et SU lån på 28000. Resten betalte hun. Hun ville have alle disse varer mod jeg fik det, der er indkøbt almindeligt i firmaet. Dette gik jeg med til.
Da jeg skulle afhente min del af mine ting, på lageret, møder jeg op til en nyskiftet lås! På MIT lager, som jeg IKKE har godkendt!!!! Vores fælles ven måtte her møde op for at låse op. Kort efter viser han os (kæresten og jeg) en besked hvor der står hun har sendt nogen efter os. Vi får besked på at skynde os at pakke lageret og må skynde os at køre. Mange ting mangler stadig at blive hentet, og nøglen er STADIG i fælles vens varetækt!!!! (ULOVLIGT!!!!!) Jeg kan ikke opsige mit lager, før jeg har denne nøgle!!! Hvad pokker gør jeg her!?
Der går så lidt tid. I fred og fordragelig. Men så var jeg jo så ret dum, at indblande min onkel og moster. Min onkel ringede konstant og ville have jeg skulle ejerskifte alle heste til min mor og afbetale mine heste, også få dem ejerskiftet. 1) Jeg stoler slet slet ikke på min mor! Er 150% sikker på at hun ville sælge hele lortet foran snotten på mig. 2) Det er MINE heste! Min moster påstår hun hele tiden vil være neutral. Men hun får så en MASSE detaljer at vide omkring mit liv. Hun tager op på Karinas bopæl. Her taler hun med eksen og fortæller hende om ALT om mig. Eksen ved intet om mig, da eksen er lidt bims i bolden. Eksen har før stukket en eks ned og hans nye dame. Så for at beskytte mig, lader kæresten som om de stadig har noget kørende ham og eksen. Jeg ser alle sms'er de skriver :)
Min moster tager herefter videre til kærestens forældre for at tale med dem. Men de siger heldigvis ikke noget. Og videre tager min moster til kærestens søster. Men søsteren var ikke hjemme. Sent samme aften besøger min moster IGEN Karina for at spørge om jeg er der. Karina siger igen nej. Da ringer min moster til mig næste dag og sviner mig til og siger jeg kan passe mig selv.
Siden har jeg ikke taget / tager ikke privat / ukendte tlf. nr. Jeg GIDER ikke tale med nogen andre end mine nye venner. Jeg er ved at gå ned med stress.
En anden fælles ven har hele tiden sagt hun var der for mig. Men det viser sig kun at hun har stukket en kæmpe kniv i min ryg. Bl.a. har hun videre givet al info til min mor, som jeg i fortruelighed har givet til fælles vennen. Ydermere har fælles vennen bedt min mor om at åbne min post, så hun kan snage!!! For det har hun "ret" / "krav" til når jeg stadig står tilmeldt adressen. Som om!!! Det er ULOVLIGT!
Vi kørte i en toyota, som jeg blev påkørt bag fra i. Denne blev total skadet. Vi fik 30000 som blev sat ind på MIN konto. Desværre havde hun fuldmagt til min konto, så disse penge overflyttede hun til hendes konto. Ud af de penge har hun købt en gammel skod øse, der er ved at ruste op, for 10000. De 20000 har vi fået fortalt af fælles ven at hun betalte sig til at få nogen efter os!
Denne fælles vens kone påstod de sørgede for hestene. Men dette er en stor fed løgn, som min kære moder åbenbart står for! Jeg får da at vide at hun er pengegrisk (af fælles ven) og har solgt wrappen og havren til hestene. Derfor har fælles vennen købt nyt havre og wrap for 1500. Disse penge skulle jeg betale til ham. Dette gør jeg. Det viser sig så hun har passet hestene og hun har betalt wrap og havre (gammel regning). Men de penge tilbage holder fælles ven. Dette er der vidst styr på nu :)

Jeg ved godt jeg har sprunget lidt rundt i rækkefølgen, men håber det er forståeligt og læsbart :) Ellers spørg gerne ind til det :)

Er det RIMELIGT at behandle sin datter sådan?

 

Disse lån hun omtaler: Jeg har købt ny hestetrailer, da den min mor og far købte til mig i sin tid er utilgengængelig for mig. De købte den for (mener det var) 60000 kr. Hun vil nu sælge den til mig for 65000..... Sikke et KUP jeg gør mig - NOT! Ydermere er alle 4 støddæmpere gået. Disse ødelagte støddæmpere har været kørt med i snart 3 år. "Det betyder ikke noget" sagde hun. Fandt senere ud af at mine heste kunne have været DØDE ved at køre med denne ulovlige trailer. Derfor var jeg nødsaget til at købe min egen trailer. Beløbet trækkes på kærestens konto.

Jeg har købt person bil, så jeg kan være selv transporterende. Denne også betalt over kærestens konto.

Vi har fælles økonomi, og ved alt om hinandens økonomi. Så ingen skjulte ting der :)

2
7
Svar på denne tråd
 
 Hahaha
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 20:08

 

 

Den berømte anden side af sandheden!

 

 

 

 

 

 

 

 

\\ Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 20:10

amen hvad skal man dog sige

 

Det er sørgeligt at familie stridheder skal føres på hn, håber i får styr på det..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

4
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 20:26

Har kun en ting at sige, det må være rigtigt svært men, lad din datter gå.

 

Efter du har givet slip og lader hende leve sit eget liv, først der kan i finde hinanden igen.....det hele er vist gået i hårknude for jer BEGGE 2.


Damgaard

med den firbenede skygge

 

 

Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

1
0
Svar på denne tråd
 
 akke ja
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 20:35

Ja, hvad skal man sige?

 

Nå, men bare til info, nu vi har fastslået at vi befinder os på Lolland, så er her altså mange dygtige ryttere hernede - nu du mente, at du ikke kunne finde rideparter til hestene, Annette

3
5
Svar på denne tråd
 
 Se det var jo...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 21:13

... en MEGET anderledes udlægning af "sandheden".

 

Jeg tror ikke helt vi har hørt den rette sandhed fra nogen af parterne.

 

Det modne og fornuftige ville være at mødes på neutral grund og måske med en form for mægler, så I kunne få stridighederne ud af verden.

 

Denne offentlige luftning af det skidne vasketøj er da totalt uværdig - for begge parter...


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

11
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 21:19

Drama fortsættelse følger..........................

1
0
Svar på denne tråd
 
 Uden at
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 22:07

vide noget om noget som helst og dermed ikke nok til at kunne skille skidt fra kanel i denne sag så er det skræmmende at læse sådan en historie om mennesker man kender i en eller anden grad.

 

Jeg har desværre ingen løsningsmodeller på lager


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 00:25


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm........
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 08:30

Synes det hele er lidt rodet :O.

 

Men mener stadig ts skal følge det der er bedst fot dyrerne, det lader ikke til datteren er voksen nok.

 

Ellers vil jeg ikke blande mig i sagen.......

 

 

HELD & LYKKE

 


Rikke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg henter...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 09:29

... nu popcooooooooorn!

 

Det er da godt nok to ekstremt forskellige udlægninger af sagen

 

Så længe dyrene ikke bliver misrøgtet, så er jeg nu egentlig tilfreds. Resten må I klare bag lukkede døre...


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

5
0
Svar på denne tråd
 
 nøj... .
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 10:20

hvor bliver jeg pludselig endnu mere glad for min familie og venner..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

7
0
Svar på denne tråd
 
 jeg sys
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 10:25

ik man kan sige datteren ik virker voksen nok, nu vi har begge udlægninger.

 

Ingen af dem er sikkert den fulde sandhed. Men uanset hva - så er det en privatsag der er kammet totalt over. HN kan bestemt ik hjælpe jer her.

 

Jeg kan kun sige til moderen: Som jeg tidligere har sagt ud fra hendes version.

 

Til datteren, ud fra hendes version: Flyt dog adressen (hvorfor er det ik allerede gjort? Hvis din mor har forbrudt sig på loven, så må du jo anmelde hende for at få det der lovmæssigt er dit. For (igen ud fra DIN historie af sagen) så er den jo helt gal den vej.

 

(Sagt sådan fordi jeg ik går ud fra nogen af historierne er totalt korrekte reelt)

 

Ellers må i begge mødes på neutral rund og gøre det rigtige hver især. Det virker dog ik som om det er muligt pt.


 


RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

 

Jeg savner og elsker jer

 

 

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

1
0
Svar på denne tråd
 
 vågn op
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 11:38

 

 

Håber en af jer, er voksen nok til at trække maskerne tilbage, og finde en person, uden aktier i dette spil, til at hjælpe jer, hellere i dag end i morgen.

 

 

Mvh Allan

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 15:08

Tråden er låst for yderligere indlæg.

 

Trådstarter og datter må i stedet løse deres familiære problemer uden for heste-nettet.

34
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider