Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Skuffet over min bank
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 13:59

Ja det er nok ikke det rigtige forum, men jeg er ny i "voksen" problemer verdenen...

 

Nå men jeg er 27 år - bor alene, fast job med god indkomst og har aldrig haft et lån - dvs. har ingen gæld overhovedet, og har aldrig haft det...

 

Står så og skal have ny bil og for første gang i mit liv har jeg ikke hele beløbet kontant.

 

Så kontakter selvfølgelig min bank, som jeg har været kunde i altid og hvor mine forældre har været kunder de sidste 40 år.

 

Men nej de vil ikke låne mig pengene. De vil låne mig noget af det - men ikke nok til en anden bil. Og kun hvis jeg afdrager med 2500 om måneden.

 

Jeg er totalt paf!! Var til samtale med dem sidste år hvor jeg luftede tanken om at bilen snart skulle skiftes ud. Da var der ingen grænser for hvad de kunne gøre for mig.

 

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan mange unge kan have kæmpe banklån - når jeg som voksen ikke engang kan låne til en bil.

Det er altså ikke en dyr bil men en mellemklasse og jeg har de 30.000 kr selv.

 

Kan I på nogen måde råde mig - eller er der noget jeg gør helt forkert ?


Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg i en anden bank...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:05

Jeg ville nok "shoppe rundt" efter en anden bank. Nu ved jeg ikke hvilken bank du har?

 

Vi havde indtil fornylig Danske Bank, men er nu skiftet til Ringkjøbing Landbobank. Her får vi lavere renter, bedre service og den samme faste og nærværende bankrådgiver. De har overtaget hele vores bankforretning uden omkostninger, og vi får det præcis som vi vil have det.

 

Inden vi valgte shoppede vi rundt - og det kunne betale sig. De store banker sagde partout nej til at vi kunne have en andelskredit, men det sagde de små ikke.


Hilsen Gitte

 

 

<3 Tuttenas maj 2007 - Skrupsak maj 2010 <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:10

Det kan være svært at råde, når vi ikke kender noget som helst til din økonomi eller baggrunden for at du har fået nej. Har de ikke givet dig en grund?

 

Er du ikke enig med dem, står det jo frit for at spørge i et andet pengeinstitut. Der kan være store forskelle i kreditpolitik fra bank til bank.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:13

Måske et dumt spørgsmål, men kan du ikke låne gennem bilforhandler? Det giver ofte en noget bedre aftale med en lavere rente.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:14

Jeg synes også det er svært at sige noget, når vi ikke kender dine forhold Men jeg kan da godt forstå, at du er skuffet, når du ikke tidligere har fået det indtryk.

 

Umiddelbart tænker jeg, om afdragene kan være jeres problem? Vi købte en bil til 160.000 og den afdrager vi med over 3000 kr om måneden, så det er altså bestemt ikke usædvanligt, at man skal "langt op".

 

Men når det er sagt, så er det også min opfattelse, at bankerne har meget forskellige politikker. Prøv at spørg i en anden bank, hvis du er interesseret i at skifte. Man kan nogle gange godt komme til at tage det lidt personligt, når det gælder ens pengesager. Lad være med det Jeg er helt sikker på, at der findes nogen derude, der synes du er en god kunde!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har......
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:15

Jeg har Sydbank - bor i en meget lille by hvor alle kender alle og jeg har det rigtig godt med den bank - normalt.

Det er en af de banker hvor jeg aldrig skal vise ID fordi de ved hvem jeg er hvis jeg lige skal har glemt dankortet derhjemme og vil hæve lidt kontanter.

 

Har altid været glad for banken - men nu har jeg så skiftet banktrågiver da min egen er på barsel og han har bare en helt anden tilgang. Tror endda han er yngre end jeg er..

 

Men ja har også overvejet at shoppe rund - jeg har bare været glad for at have min bank lokalt i stedet for en længere væk.

Jeg har selvfølgelig båret mig dumt ad, fordi jeg mente at det vi aftale sidste år stadig var gældende og står nu og skal have en ny bil rimelig asap og har så er pengene pludselig et problem.


Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:21

Ring og spørg en af de andre rådgivere! Jeg synes slet ikke du har opført dig dumt. Du havde en aftale med din tidligere rådgiver, og den kan han da overhoved ikke være bekendt at "pisse på". Det er ikke dit problem, at din rådgiver er gået på barsel. Jeg tror faktisk, jeg ville blive sur, hvis det var mig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 låne via
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:22

Bilaforhandleren er også overvejet - og det kan det sagtens ende med. Ja er nok bare gammeldags og har det bedst med at have "gælden" et sted jeg kender i stedet for ved et autoforhandler.

 


Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 14:50

Gælden er ikke ved autoforhandleren - han formidler kun.

 

Det koster ikke noget at undersøge hvad forhandleren kan tilbyde. Man skal bare være meget obs på omkostningerne hos forhandleren.

 

Jeg forstår så ikke hvordan hans alder er relevant. Gør det ham mindre kompetent at han er ung? Vi er alle startet et sted.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Nett16
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 15:00

Nej gør det ikke - det var ikke sådan ment, det var mere fordi jeg ikke synes han behandler mig som en voksen...

 

Han er sikkert fuldt ud kompetent, men fortrækker nu alligevel min egen bank dame.

 

Ja jeg må se hvad der er af muligheder


Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 billån
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 15:21

jeg tror en af grundene til at billån skal afdrages så høj kan skyldes de hurtigt falder i pris.. og derved bliver den jo hurtigere mindre værd end det lånte.. Men nu ved jeg ikke hvor dyr en bil du vil have..

 

men med 30.000 kr på hånden kan du med ca. 10-20.000 kr oveni faktisk få en rigtig fin bil... og mon ikke en bank er til at tale om dette..

 

selv har jeg altid købt mine biler kontakt.. nok også derfor jeg altid kører rundt i en lidt ældre bil... men nøj hvor er de som regel også billigere i regningerne, da der ikke er så meget gejl i bilen .. og ja risikoen for at den oftere skal på værksted pga den er ældre er der.. men nyere biler fulde af fejl kan også blive en dyr omkostning..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lefab.........
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 15:28

Jeg har ligesom dig altid købt mine biler kontant, men nu kører jeg altså 30.000 om året, og det kan min gamle ford ikke holde til længere.

 

Derfor har jeg valgt at købe en bil som har lave kilometer (alderen er egentligt ligegyldigt) så den kan køre mange år med mit forbrug.

 

Jeg kigger på bil til 100 - 120.000 så det er ikke meget bil jeg får for den pris. Jeg er desuden nødt til at have en bil med en rimelig motor da jeg kører udelukkende motorvej, og en af de små 1,2 motorere kan ikke holde til mit forbrug.

Samtidig har jeg fået hund så den skal også kunne komme med.

 

Der er mange faktorer men lige bil delen har jeg styr på. Nu skal jeg bare have pengene.

 


Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 15:41

Så var jeg nok lige hurtig nok på aftrækkeren :-) Jeg læste det temmelig negativt.

 

Hovedreglen er at man skal have en udbetaling på 20 % og bilen skal være afviklet når den er 8 år. Så når du ikke vil købe dyrere, synes jeg da det ser meget fornuftigt ud. Det er så selvfølgelig bare en hovedregel og der kan også være mange andre ting der har indflydelse.

 

Du kunne også overveje et bilfinansieringsselskab. Det er min erfaring at de tit er både billigere og bedre end bankerne i og med de har ekspertisen på området.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min erfaring..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 16:19

vi optog lån til en bil til 82,000 kroner i sommeren 2010.. Der var ingen problemer og vi havde ingen gang opsparing..

 

Vi betalte 3.000 af hver måned..

 

Efter to år betalte vi stadig det samme i renter, som da lånet var helt nyt ( og gælden var jo altså på dette tidspunkt på under det halve af startbeløbbet).! Og selvom vi prøvede i hærdigt at få renten sat ned, var banken hverken til at hugge og stikke i..

 

Så vi endte med at betale lånet ud og leve på kassekreditten et par måneder.. Det var billigere for os Bankdamen var dog ikke begjestret, men kassekreditten var heldigvis oprettet, så hun kunne ikke gøre så meget..

 

I dag sparer vi istedet de 3.000 kroner op..

 

Husk en bankrådgiver er BANKENS rådgiver..

 

(Så mit råd.. Lån igennem forhandler, hvis du kan få en fornuftig aftale)..

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Billån
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 18:10

Jeg ville helt klart forhøre mig ved bilforhandleren om en financiering gennem ham. Det er som regel meget billigere at låne ved forhandleren end i banken.

 

Vi købte i 2010 en Toyota Yaris med automatgear og ALT i udstyr fra 2006, der havde gået sølle 27.000 km, gennem en forhandler. Den stod til 140.000 og vi havde selv 30.000 kr vi kunne smide i udbetaling. Det kostede 10.000 kr i oprettelse af lånet, men med den rente vi har fået(mener det er omkring 3,50%), så er det stadig billigere, end hvis vi skulle have lånt i banken.

Vi afdrager med ca 2000 kr om måneden over 6 år, så det er til at overkomme

 

Men jeg kan godt forstå, du er skuffet over din bank, det ville jeg også have været, hvis det var mig.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 19:55

Man kan nemt finde en fx mazda til 15000 med ikke for mange km, man skal tænke på de nemt kører 5-600.000

 

Vores gamle spand kører gladeligt til tyskland et par gange om måneden :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved du hvad
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 22:40

du tager dine 30000 og så undersøger du hvilke forhandlere der har de bedste renter (altså de laveste) på financiering. Jeg ved at eks. Toyota ligger langt under de fleste bankers udlånsrente.

 

Du har jo til udbetalingen, så det skulle ikke være det store problem.



Zamangah

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Please,
Forfatter: 
Dato:  14-05-2013 23:09

sammenlign ÅOP, IKKE renten.


Ting vi skal af med

Nyt og brugt børnetøj - og meget andet. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 07:26

Toyota har den billigste lånerente i forhold til så mange andre forhandlere og banker.

 

Jeg ville også låne gennem en forhandler hvis jeg var dig.

 

Held og lykke med købet


Annemarie mor til:

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09

 

 

"If you can dream it, you can do it"

 

RIP. Adriano d. 15/4-13

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 08:26

For alle jeres råd - vi helt klart spørge forhandleren om jeg kan finansere det den vej...

 

Hvis jeg skulle købe en bil til 15.000 kunne jeg lige så godt beholde den jeg har - for måske kører de mange km, men når de har en vis alder er der MEGET vedligehold især når bilen skal køre 150 km på motorvej hver eneste dag.

 

Der er mange ting der skal med i overvejelsen og jeg vil hellere købe en bil der er dyrere i indkøb men som tilgengæld er mere økonomisk til dagligt.

 

Men igen - indlægget skal ikke handle om hvilken bil jeg skal købe - den del skal jeg nok selv klare

 


Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 min påstand
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 10:24

Nu har jeg altid købt bil privat..

og jeg vil ikke kloge mig i hvilken bil du køber...

 

Men jeg tror nu godt du kan låne halvdelen at hvad en bil koster.. så dvs vil sige at for ca. 50-60.000 kr kan man faktisk godt få en ganske fornuftig bil, med kørekomfort og også en diesel som jeg klart vil foretrække når det er så lange ture.

 

Jeg går omvendt efter en yngre bil med mange km,.. og det gør jeg fordi.. biler har meget bedre at lange køreture dagligt end den daglige tur lige til brugsen..

 

selv har min øse rundet 390.000 km selvfølgelig diesel og da min far var ude og køre i den var hans udtalelse.. den motor fejler INTET og den virker sundere end hans bil der havde kørt 200.000 km (benzin). At min bil så var total velplejet, passet i hoved og bagende da jeg købte den er så ingen skade til..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 begrundelse
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 11:28

Hej TS.

 

Jeg ville spørge banken om en begrundelse.

 

Livet er bare for kort til dårlige samarbejdspartnere og jeg synes banken skylder dig en ordentlig begrundelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 15:55

Jeg forstår ikke bankens forbehold.

 

Et råd:

Sidst jeg skulle skifte bil havde jeg en snak med min bankrådgiver og vi indgik en aftale. Hun skulle imidlertid indlægges og sygemeldes en periode og var derfor så forudseende, at lægge en note omkring min økonomi.

Skulle jeg finde en bil mens hun var var væk, var det blot en opringning til banken - så ville en anden medarbejder kunne sætte processen i gang. Hvilket også kom til at ske uden problemer.

 

Så få aftalen ned skrevet med din normale rådgiver en anden gang.


Mvh Tina

 


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 18:43

... at afslaget måske skyldes alderen på den bil, du har kig på?

 

Banker har en regel om, at lånet skal være betalt tilbage, når bilen er 10 år gammel. Det vil derfor i mange tilfælde bedst kunne betale sig at købe helt ny bil.

En overvejelse værd måske :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøvet det samme
Forfatter: 
Dato:  16-05-2013 20:07

Jeg har prøvet det samme.. I Nordea

 

fast arbejde, ingen gæld, ingen børn, og et rimelig stort rådighedsbeløb om måneden, havde været kunde i den bank altid og havde selv de 40.000 kr så jeg sku bare låne 30.000 ...

 

Jeg fik os afslag. Med den begrundelse: at jeg ingen gæld havde i forvejen

 

Så snurrede jeg ned i Danske Bank og spurgte hvad de ku tilbyde en evt. ny kunde... Der fik jeg mit øjeblikkelig og har været deres kunde lige siden (ca. 5-6 år nu)

 

 

Kh. Lisbeth

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lånetilbud
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 08:55

Hej

 

Vores bank har faktisk fortalt os at det ikke kan betale sig at låne i banken, da de ofte slet ikke kan være med i forhold til de financieringsmuligheder man kan få gennem forhandlerne.

 

Man skal også være obs på at hvis bilen er mere end 7-8 år gammel så kan du ikke få et billån i banken, så er det forbrugslån til en noget højere rente.

 

Hilsen Anne


Sød voksen hygge/skovtursrytter søges 1-2 gange om ugen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider