Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Dilemma
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 08:56

Hej Mads og monopolet... øh nå nej... Hej Hn.

 

Har et lille dilemma, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

 

For nyligt er en meget ung mand (lige fyldt 17) flyttet ind i samme bebyggelse som os. Det er komunen der har fundet lejligheden til ham.

Jeg kender noget af hans familie fra et tidligere job. De er utroligt søde og elskelige mennesker, men så vidt jeg kunne se, ikke med det største overskud.

Der har været nogle små episoder hos drengen bl.a to gange smadret postkasse, en smadret rude og fester der udviklede sig til slagsmål eller højrøstede skænderier.

Han er som sagt ung så det følger jo nok med det at være flyttet hjemmefra og jeg havde ikke tænkt mig at gøre mere ved det. Jeg har trods alt også selv været ung og han skal jo lige have en chance for at finde sig til rette som udeboende.

 

Men siden han er flyttet ind så er der dukket herreløse cykler op i bebyggelsen. Nu har vi boet her i små 5 år og det har ikke været et problem før han flyttede ind. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er ham, der stjæler dem og bruger dem som transport hjem eller lign. Det kan jo også være hans venner eller en helt tredje part.

 

Jeg har overvejet at smide en lille seddel i hans postkasse hvor jeg gør opmærksom på at det virker påfaldende at der dukker cykler op efter han er flyttet ind. Men hvis det ikke er ham så er jeg bange for at han kommer til at føle sig angrebet og får følelsen af at han er dømt skyldig på forhånd grundet hans baggrund. En dreng der flytter hjemmefra som 16 årig, får en bolig på komunens regning har nok ikke brug for flere dyk.

 

Har også overvejet at ringe til politiet og gøre dem opmærksom på at der befinder sig stjålne cykler i bebyggelsen, vil ikke fortælle dem om ham da jeg jo langt fra er sikker på at det er ham.

 

Er meget i tvivl for i bund og grund kommer det jo ikke mig ved og jeg burde jo nok blande mig uden om, men hvis han stjæler så synes jeg at der skal sættes en stopper for det, ikke nødvendigvis ved at indblande politiet.

 

Men hvad synes i og hvad havde i gjort?

 

Mvh Anja

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den pæne måde.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2013 09:23

Kontakt bestyrelsen (eller viceværten) og bed om en oprydning i gården.

 

Så sætter de sedler op i opgangene med, at alle cykler skal være mærket med navn og adresse inden d. 1. juni 2013 og resten vil blive bortskaffet (om de så ryger til Politiet ved jeg så ikke).

 

Du ved jo reelt set ikke, om det er ham og det vil være synd for en i forvejen belastet knægt, at blive beskyldt for noget, såfremt det ikke er ham.


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

7
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-05-2013 12:59

Det er faktiks et fint råd. Det tror jeg bare at jeg voil nøjes med at gøre. Tak for svar.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider