Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 starte eget "firma" (bi job)?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 15:45

Hejsa,


hjælp :) Findes der en bog, "start selvstændigt for Dummies?"


Jeg aner intet om "handel", men er massør plus det løse, og gad godt give det en skalle.


På sigt vil jeg gerne leve af det, men her er det altså muse-skridt.


I min stald får vi en regning, og kæresten siger, det er doukumentation, og det skal så opgives til skat. Hvordan katten opgiver man det til skat? Tæller man sammen i løbet af - en måned? hvad man har tjent, og skriver et tal til dem? Eller skal man sende alle regninger med? Husk jeg er en dummie :)


"heldigvis" er der ikke så mange detaljer i min service-ydelse. Der er heller ikke så mange udgifter.


Det er ikke noget, jeg skal momsregistreres til e.l. Skal først undersøge markedet :)


Nogen, der er startet ligeså uvidende som mig??


Lone



Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd
 
 nogle steder
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 21:09

Du kan være heldig at der i din by er noget for iværksættere - der bliver man hurtig meget meget klogere på mange af de spørgsmål der presser sig på når man gerne vil være selvstændig.


Nå nu så jeg lige der stod Århus i din signatur - så er der helt sikkert noget for iværksættere.


prøv at lave en google på det.






Venlig hilsen Heidi



Flere ting sælges - se præsentationen



Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Ha' en rigtig god dag.


0
0
Svar på denne tråd
 
 iværksætter rådgivningen
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 09:45

der er noget der hedder iværksætter rådgivningen. snak med dem.


visse steder i landet gives der nogle gratis revisor timer sammen med rådgivningen.



Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk


Billeder fra årets Lusitano festival: www.heste-nettet.dk/forum/14/784456/ 784456/



Hestemalerier sælges. Også Bestilling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Iværksætterkursus
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 09:41

Jeg ser fra tid til anden nogle små rubrikannoncer i lokalavisen, hvor der reklameres med kom-igang-kurser for iværksættere. Det plejer at foregå i Tirstrup. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvem der er arrangør.


MVH Pia

nu med egen hjemmeside


Næsten ny, mørkeblå "Horseguard" dækkenundertrøje sælges,

str. COB (til smal hest/pony...), 150 kr, jeg betaler porto. Skriv PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 10:54

Du laver en mappe med de udgifter og indtægter du har på dit bierhverv, sæt dem i dato orden, så det er til at finde ud af.

Når året er omme, regner du indtægter og udgifterne ud, trækker dem fra hinanden og skriver overskud på din selvangivelse, så regner skat resten ud for dig.


Har du en ide om hvad du får ind hver måned på dit erhverv, kan du skrive det på din forskudsopgørelse og få girokort med forskudsskat udleveret, så der ikke kommer en dum restskat året efter.


Et godt og billigt lille regnskabs program kan du finde her. http://www.stoneware.dk/ Summa er til at finde ud af for alle, den der hedder privat er nem også selv om man ikke har prøvet det før.


To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Se beskrivelsen af dem på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:16

mange tak for svar! Især pjevs, det var lige sådan noget, jeg søgte.


Selv det simpleste er guld værd for mig, der ikke før har været inde i den "verden".


Lone



Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller kig på
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 04:41

amino.dk- det er for iværksættere- og kommer rundt om alt.


SummaSummarum er (det program pjevs anbefaler) guld, det er meget nemt- modsat fx Navision, hvor man skal kunne føre rengskab/kende til bogholderi.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider