Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Kan du transportere din hest?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:17

Hej

Jeg har ikke selv hest men undrer mig over at det ikke er gået op for jer at i fra 2010 ikke længere har mulighed for at trække en hestetrailer?


Ok, så slemt er det måske ikke. Men er nogen herinde klar over at de 4x4 biler mange bruger til at trække hestetraileren bliver umulige at betale pga skattereformen?


Et eksempel:

Har du i dag en ældre 4x4 på guleplader betaler du i dag ca. 4030kr om året i vægtafgift.


Fra næste år skal du betale 18.260k i stedet!!


Det er ca. 1.100kr mere pr måned for at få lov til at trække din heste trailer på forsvarligvis.

Har du råd til det?


Dette gælder ikke kun gamle gulpladebiler, også nyerer er berørt.


se mere her: fpn.dk/motor/bil/article1623515.ece

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uanset pris
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 11:39

så kunne jeg ikke drømme om, at køre med mine heste uden en forvogn med en ordentlig vægt. Jeg har kørt Land Rover siden 1987 og kommer aldrig til at køre andet uanset, hvad prisen så måtte være. Så skærer jeg hellere ned på noget andet, hvis det skulle blive nødvendigt.


Men lur mig om det bliver gennemtrumfet, for hvad så med alle "firmebilerne" skal vi så til det cirkus igen med om der må køres privat eller ej. Og hvor mange firmaet i disse tider har råd til disse stigninger ??????? så bliver der bare flere arbejdsløse . Nej ærlig talt, så tror jeg ikke det bliver vedtaget. Igen et forslag, der er helt hen i vejret.


Hilsen

Mumse


Salg af trådløs overvågning til hestetrailere samt til inden/udendørs brug.


kontakt på mail achestemassage@webspeed.dk


for yderligere info.










Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Protester!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 12:09

Det er præcist det det drejer sig om, alle tro ikke det bliver til noget, men skal politikerne ombestemme sig så skal der ske noget!

Derfor så send en protest til jeres "lokale" folketings politiker om spørg om de synes det er forsvarligt med en hestetrailer spændt bagefter en Kia Picanto!!


I kan ikke bare regne med at "det er der nok nogle andre der klarer for os". Når regningen på de 18.000 kommer så er det altså for sent og din bil kan ikke sælges da ingen vil købe den, det gør så at du ikke kan købe dig en ny miljøvenlig bil til at trække din trailer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan noget ÆVL
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 12:22

Ikke alle har jo købt bil over evene.


Jeg har råd til mine 2 4x4 og kommer aldrig til at køre andet end 4x4 og sådan har mange det.






Vorherrebevare os...






Illum !!

.

Pist: jeg har det mest fantastiske "intet liv" :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Surt men....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 12:29

Det er jo alt efter hvor miljøvenlig en bil man har, hvad prisen bliver.

Min kommer til at ligge på 15.660 kr som nedenstående eksempel, og ja gu' er det surt, men mon ikke de fleste finder pengene, når vi når dertil?


Et eksempel fra FDM:

En dieselvarebil uden partikelfilter på 2.000 - 2.500 kilo, der kører 10,2 - 11,3 kilometer på literen, anvendes til privat brug og er indregistreret første gang før juni 1998.

Den pågældende bil har indtil nu kostet 4.030 kr. årligt i vægtafgift. Den kommer nu til at koste 9.620 kr. årligt i vægtafgift, der er på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

Indtil nu har den været fritaget for privatanvendelsestillægget på 5.040 kr. - det er den ikke længere.

Dertil kommer tillægget for manglende partikelfilter på 1.000 kr. - i alt 15.660 kr. årligt i stedet for de nuværende 4.030 kr.


Hilsen Nana


0
0
Svar på denne tråd
 
 præcist
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 12:33

Der er nemlig mange der har købt bil efter deres økonomi og som derfor er på spanden hvis de skal af med mere end 13.000kr ekstra om året for at kunne bevæge sig forsvarligt på vejene.

Tillykke med at du har masser af penge. Det har alle andre brugere herinde så åbenbart også?

Hvilken 2 biler har du? Hvis du er heldig er det kun få tusinde om året ekstra du skal af med, er du uheldig er det 20-30.000kr ekstra om året. Det er da fedt at man bare lige kan trække 30.000kr ekstra op af lommen hvert år, bare det var mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det hedder
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 13:19

At sætte tærring efter nærring. Og ja ikke alle har lært dette.


Hvilke biler jeg køre i, er lige meget, de er store og dyre og kun den ene på guleplader, men der er råd....


Også til de 3 andre og den store motorcykel.


30.000 kr. jeg betaler i privat sygeforsikring...


Hvorfor tror dem der ikke har råd, at så kan andre da heller ikke have råd ??


Mange på HN er god økonomi, har gode prioteter.


Dem høre man bare ikke om, for rigtig mange på HN har ikke lært tærring efter nærring ...De jamre ofte og hele tiden...




Illum !!

.

Pist: jeg har det mest fantastiske "intet liv" :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underskrift
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 14:55

Jeg kan kun opfordre til at skrive under her:


http://gulplade.skrivunder.dk/?s=1


Jeg er en af dem der bliver ramt med 1000kr ekstra OM MDR. Hvilket jeg ikke har råd til. Ergo mister jeg min bil. På daværende tidspunkt passede bilen til min økonomi men med 13000 ekstra om året så bliver det lidt for stramt til min smag. At jeg kan køre min bil på skrotten og indløse 1300kr at købe en ny for -ja der er jo ikke andet at gøre.




Louise

&
Stald Kelon´s Lerano


Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja surt
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 15:04

Men det måtte jo komme.


En uudnytte skatte inddriven mulighed, ligge aldrig uudnyttet hen for evigt :-)




Illum !!

.

Pist: jeg har det mest fantastiske "intet liv" :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afgifter
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 12:44

Nå ja, det bliver måske dyrere i afgit pr. år at køre i gul pladebiler, men vi har vel også indkøbt dem billigere i første omgang.....


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemlig
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 15:41

Og det glemmes :-)




Illum !!

.

Pist: jeg har det mest fantastiske "intet liv" :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til info
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 08:06

så burde den ged vist være barberet


www.dlrk.dk/forum/ vis.asp?w=103&i=79334&...1066838296



Hilsen

Mumse



Salg af trådløs overvågning til hestetrailere samt til inden/udendørs brug.


kontakt på mail achestemassage@webspeed.dk


for yderligere info.










Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 10:44

Tjaa jeg kører en ganske alm peugeot og den må og kan nemt trække en trailer med to heste, så måske skulle nogle kigge lidt på biler, for man behøver død og pine ikke køre 4x4 for at trække en hest.


Min bil kører på diesel, er på hvide plader og kan bruges til alt, samt den er økonomisk at køre. den må trække 2100kg og ligger godt på vejen med en trailer og to heste.


Hvad mere kan man så ønske sig, hvis man ikke har behov for at have en bil der er større end naboens, så de kan se jeg har råd.


Skift da de 4x4 ud med noget mere fornuftigt.


Illum. Jeg kan godt lide din indblanding i debatten om transport af heste, i den betragtning du ingen har. Jeg tror efterhånden snart alle ved du har penge, for beskedenhed er du ikke i desiddelse af.



To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Se beskrivelsen af dem på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skrev at flere på
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 11:08

HN kunne fortsætte med at køre deres biler ligemeget hvad...


Og hvorfor tror alle dem der IKKE kan styre deres økonomi, at så kan andre heller ikke ???


Men du læser lige hvad du har lyst til, det der kan give dig en grund til at spytte noget galde ud.


Beskedehed, der er der misundelige personer efterlyser hos andre....Og nej nej du er ikke misundelig...


Du er bare typisk dansk.....






Illum !!

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 12:32

Misundelse kan du ikke tilskrive mig, jeg er total ligeglad med hvad du og andre har.

Jeg bryder mig bare ikke om din selvretfærdige måde at hakke på andre der har mindre.

Det er ikke alle der er født med en guldske i munden, eller gifter sig til penge.


Der findes faktisk folk der hver dag går på arbejde til minimal løn og der kan 1000kr om måneden betyde økonomisk ruin, men det ved jeg at du mener er selvforskyldt. Dog kan alle ikke have tårnhøje indtægter, der er nogle der skal trække det tunge læs.


Det jeg mener med beskedenhed er at man ikke altid behøver at gøre opmærksom på man har penge, min erfaring blandt venner og familie er, at ingen af dem fortæller ved en hver given lejlighed at de har mill på bankbogen, det har de ikke behov for.


Det er normalt de middelmådige der har behov for praleri, dem der virkelig har pengene behøver ikke snakke om dem. Jo de konerne der lever af mandens indtægt og ikke selv kan skabe sig et liv.


To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Se beskrivelsen af dem på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hverken gift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 12:56

Eller taget med kejsersnit....


Kan selv...


Og jeg praler IKKE, du læser bare som en typisk dansker...sørgelig.


Har du nu læst at jeg skrev at FLERE på HN har råd til at holde bil ???




Illum !!

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 02:31

Giver pjevs fuldstændigt ret. Du er da ulækker at høre på Illum.


ALT mellem himmel og jord sælges

www.123hjemmeside.dk/Brugtoggodt !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har ikke
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 07:02

4x4 mere, da vi nogle år siden skiftede om til en Audi, og som nu er blevet til en Skoda, så her må vi trække trailer alt det vi orker uanset om de nye priser bliver til noget eller ej.


Hvorfor læser I ikke, hvad Illum skriver, istedet for det I vil læse?????








Sadel sælges, ny pris, evt. byt.


Pony sælges, se præs.


Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves


Rideklubben Hammelev og Omegn



0
0
Svar på denne tråd
 
 mission afblæst
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 07:24

pt er der lagt låg på denne nye afgift, men lur mig om den ikke kommer på et tidspunkt bare i ½ format, for så har folk vænnet sig til tanken og er glad for den nu kun har ½ størrelse.



karina, der kører 4x4 uanset prisen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Og du bruger ordet krage
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 08:05

Ulækkert, hvor der ikke kan bruges, det kan nemlig ikke bruges om det skrevene ord....


Så nej det er jeg ikke, jeg har bare ikke noget at klynke over...Og det kan du og andre bestemt ikke klare :-)




Illum !!

.

Hvordan kan man være den første der få besked via et nyhedsbrev, når alle andre også melder sig til dette NB ??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi Silas det
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 08:06

Giver dem ikke grund til at spy grøn galde ud over PCén :-)




Illum !!

.

Hvordan kan man være den første der få besked via et nyhedsbrev, når alle andre også melder sig til dette NB ??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha du praler Karinae
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 08:07

:-)


Du tager nok ikke meget fejl, det kommer...




Illum !!

.

Hvordan kan man være den første der få besked via et nyhedsbrev, når alle andre også melder sig til dette NB ??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan man
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 10:57

trække sit indlæg tilbage ??????


Jeg praler da vist osse i mit indlæg længere oppe


Kan kun sige, at jeg står ved alt jeg skriver og siger, og så må folk læse og fortolke det som de vil. Og så kan jeg kun sige til Illum, jeg fortolker bestemt ikke hendes indlæg som pral.


Hilsen

Mumse (der ikke kommer til at køre andet end LR, hvad prisen så måtte være)


Salg af trådløs overvågning til hestetrailere samt til inden/udendørs brug.


kontakt på mail achestemassage@webspeed.dk


for yderligere info.










Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej for du er jo
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 11:10

Også tilfreds med dit liv ;-)


Så du læser anderledes end dejgrå dansker ;-)




Illum !!

.

Hvordan kan man være den første der få besked via et nyhedsbrev, når alle andre også melder sig til dette NB ??


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det viser jo
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 14:57

Bare endnu engang, at janteloven lever i bedste velgående.





Sadel sælges, ny pris, evt. byt.


Pony sælges, se præs.


Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves


Rideklubben Hammelev og Omegn



0
0
Svar på denne tråd
 
 af frygt for at blive lynchet
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 22:23

giver jeg alligevel illum ret. (Den med grøn galde var også god)

Det er et spørgsmål om prioriteter.

Er man villig til at betale hvad det koster at køre 4x4.?


Selvfølgelig er der nogen der ikke længere har råd til det. Men de har jo stadig haft råd til en bil der ikke kører så langt på literen som andre...


Og ja, jeg har selv en 4 x 4 på gule plader. Håber på at kunne få råd til en på hvide plader, men der har jeg PRIOROTERET anderledes.

Jeg vil også gerne have lidt luft i budgettet.


Og 30.000 på et år. Ja med 2 børn og 4 heste, 2 hunde, kat . 2 biler, hus. så skal der være god plads til uforudsete udgifter.

Og tro mig. Jeg har KNOKLET MIN R_V I LASER for det jeg har idag. Så hvis jeg vil nyde at køre 4x4, så gøre jeg det uanset prisen.


Se sådan på det... Hvis prisen på bilen falder pga stigende afgifter, så får os der VIL køre 4x4 jo nogle billige bíler, så der sparer vi så nogle af pengene igen........



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 12:44

give illum ret.. jeg har godt nok ikke råd til have 4x4, men jeg har min far til at køre da han har lastbil.. men alle har råd hvis de priotere.. jeg har bare valgt at priotere noget andet, frem for en 4x4, da jeg som sagt har min far.. og nej jeg er ikke midsundelig (staves?).. min far kommer når jeg ringer og skal have flyttet hest..



min kæreste's bil må godt gå med hestetrailer på 1700kg total.. hans er mitibitsi (staves?) carisma 1,8 GDI (det er en økonomisk model, da den går 17km/l)..


Sagde baloo

som kører case, claas

og passer jerseykøer

hver dag:p



0
0
Svar på denne tråd
 
 Grøn galde he he
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 20:44

Illum du giver den bare gas. Endelig en mere som har smidt janteloven over skulderen.


Sådan nogle ønsker jeg nogle flere af. Især mine naboer som har så travlt med, hvad vi "smider" penge væk på



Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider