Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 TEST AF NYT MARKED
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 14:52

Test af Nyt Marked

 

Hvad sker der?

Vi tester nu et nyt Marked, som bliver introduceret område for område i løbet af de næste måneder. Vi starter med "Hest&Pony" samt "Udstyr", som vil blive omlagt i weekenden d. 12-14 juni.

For området "Hest&Pony" består omlægningen primært af visuelt ændrede annonceoversigter, søgefunktioner m.m. Samt at "Dit Marked" for hesteannoncer er smeltet sammen med "Dit Marked" for de øvrige annoncer.

Det ny område "Udstyr" er derimod det første af de øvrige områder som omlægges til et helt nyt system med en lang række ny features:

  • Annoncer og søgninger målrettet de enkelte kategorier (Vigtige oplysninger om en sadel adskiller sig f.eks. fra vigtige oplysninger for et dækken)
  • Central håndtering af bytteønsker, som vises på salgsannoncer.
  • Mulighed for at beskrive salgsvilkår, evt. tilbehør og varens stand.
  • Geografisk søgning via kort eller "nær mig"
  • Bedre muligheder for at gemme, skjule og "læst" markere annoncer
  • Søge på tværs af forskellige producent- eller landespecifikke målangivelser (f.eks. bomvidde, farver, skonummer)
  • Log over tidligere annoncer (kommer snart)

OBS: Alt hvad du opretter på testsitet i testperioden svarer fuldstændigt til at oprette det på det normale Heste-Nettet og kan ses og forbliver på det normale Heste-Nettet. BORTSET fra annoncer, søgninger m.m. på det ny område "Udstyr", hvor du frit kan boltre dig med sjove testannoncer, da alt i netop dette område slettes i forbindelse med omlægningen d. 12-14 juni.

I forbindelse med omlægningen vil alle med annoncer på de gamle udstyrsområder få besked om at deres annoncer er flyttet til kategorien "Loppemarked" på det ny udstyrsområde. Herfra kan man selv "opgradere" sine annoncer til de relevante kategorier på det ny Marked ved at udfylde de ekstra felter, der er krævet for hver enkelt kategori.

 

Kan jeg hjælpe?

Vi efterlyser hjælp på flere områder og har oprettet 3 særlige tråde i toppen af Hyggesnak til dette. Men du er også velkommen til at skrive en mail til ideer@heste-nettet.dk med dine kommentarer og forslag.

  • At få udluset diverse tekniske fejl og mærkværdigheder. Målet lige nu er at Marked skal fungere godt med diverse gængse browsere på PC og Tablets, mens mobiloptimering følger senere.
  • At få hjælp til at oprette de rigtige produktkategorier og -parametre, som f.eks. mærker, størrelser og farver, hvor det er relevant at søge på disse.
  • Andre gode idéer til forbedringer. Vi har selv planlagt en del forbedringer, som vil blive tilføjet, når det grundlæggende er kommet helt på plads. Men det vil være en stor hjælp med kommentarer, der kan hjælpe os med at prioritere vores og andre brugeres idéer.

mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

2
0
Svar på denne tråd
 
 Her er link til test sitet
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 15:00

mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt marked
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 08:18

Jeg kan ikke finde "test-markedet".

Når jeg trykker på linket, kommer jeg til Test af nyt marked- siden, men ikke til selve markeds siden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Nyt Marked
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 15:21

Den side, du kommer ind på først er forsiden til en komplet kopi af Heste-Nettet, der blot har fået forsiden ryddet til forklaringen om hvad det går ud på. Samt fået opdateret det meste af indholdet under "Marked"

 

Så når du er på forsiden af test.heste-nettet.dk skal du blot vælge "Marked" og klikke videre rundt i det, på samme måde som du normalt navigerer rundt på det nuværende "Marked" på http://www.heste-nettet.dk


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt marked
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 15:33

 

Tak, tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er første opdatering sket ..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 04:21

... som også beskrevet her og vi skal lige have nogle timers søvn inden vi går videre med at rette forskellige fejl samt lave småforbedringer og features.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 søgeord
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 10:34

jeg kan ikke se muligheden for at indtaste et søgeord? Det er ret væsentligt med den funktion :D


Venlig hilsen

Julie Agersten


Fieldstone Stud/ Fieldstone Burmese/ lille men seriøst opdræt af OX arabere og Burmeserkatte.

Hestefotograf www.julie-agersten.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Søgeord
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 12:04

I første omgang prøver vi at komme bort fra fritekstsøgning til fordel for specifikke indtastnings/søge-felter, hvor vi kan eliminere problemet med forskellige stavemåder. Men vi er ikke afvisende for at inkludere søgemulighed i beskrivelsestekst, overskrift, vilkår, og evt. bytteønsker, hvis det til nogle formål viser sig at være mere egnet end at tilføje flere specifikke indtastnings/søge-felter.

 

Har du prøvet "Tilpas søgning" lige til højre for overskriften?

Det er mest overskueligt, hvis man starter med at vælge en enkelt eller nogle få kategorier (f.eks. sadler) inden man evt. vælger "Vis flere søgekriterier". Men du kan om ønsket "skræddersy" en søgning til at vise lige de varetyper (f.eks.) sadler, trenser, jakker og andre ting, du søger efter. Og selvfølgelig kan man også gemme sådan en søgning, så den er lige ved hånden, hver gang man logger ind.

 

Hvad er det for ting eller egenskaber, du typisk gerne ville kunne fritekstsøge søge på?

 

OBS: P.t. mangler der (men kommer meget snart) søgemuligheder for nogle af de ting, hvor det netop er smart at kunne strukturere indtastning og søgning. Det gælder f.eks. ting som farver og bomvidder, hvor den uvidende vil kunne søge på tværs af producenter uden som køber at bekymre sig om de meget producentspecifikke måder at oplyse disse på. Mens "eksperten" i stedet netop vil kunne søge på disse.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 14:02

jamen jeg skal lede efter boots og i går kunne jeg se, der var masser til salg, men i dag finder jeg det ret uoverskueligt at finde dem ;)

Jeg synes ikke, det er en fordel for mig som bruger, at jeg skal bruge tid på at kategorisere min søgning. Sådan noget har jeg ikke tålmodighed til - jeg vil bare gerne skrive, hvad jeg søger og få resultaterne med det samme.


Venlig hilsen

Julie Agersten

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 14:06

alle annoncerne er jo pt samlet under "loppemarked" og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan jeg finder annoncerne med boots. Hvis jeg sorterer efter "udstyr til hest", kommer der ingen hits overhovedet.

www.heste-nettet.dk/marked/udstyr/ ?category=37


Venlig hilsen

Julie Agersten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Agersten:
Forfatter: 
Dato:  12-06-2015 14:46

Når de fleste (i morges alle) annoncerne i dag ligger under "Loppemarked" er det netop fordi annoncerne i nat er hentet ind fra det gamle system, hvor man til de flestes fortrydelse ikke kunne kategorisere annoncerne ved oprettelsen.

 

Alle annoncører har fået eller får i dag besked om at deres annoncer ligger til opdatering/kategorisering i "Loppemarked". Det er altså et overgangsproblem og absolut ikke en permanent tilstand.

 

Iøvrigt er fordelen ved struktureret søgning at du ikke behøver at søge på både boots, hovsko og evt. klokker, når ting som her har flere forskellige betegnelser som desuden let kan fejlstaves af annoncørerne.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 10:23

det er muligt, men jeg føler virkelig, I gør livet langt mere besværligt for mig som bruger... Nogen gange kan man altså også gøre det for smart, så pointen ligesom går tabt. Gennemsnittet er jo ikke superbrugere og som udviklere af webdesign må I vide, at en bruger skal kunne nå sit mål med max to klik, ellers mister de modet. Jeg gider simpelthen ikke sidde og sortere. jeg vil langt hellere skrive boots og hovsko..

Jeg har ikke brugt jeres markedsplads længe, fordi jeg bla syntes det var enormt irriterende, at jeg skulle ind på hver enkelt annonce for at finde ud af, hvilken størrelse de forskellige ting havde osv. Jeg formoder det nye design vil hjælpe på det - det håber jeg i hvert fald!

DBA har en rigtig overskuelig markedsplads. Det kan I jo kigge lidt efter.


Venlig hilsen

Julie Agersten

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 10:26

jeg er i øvrigt godt klar over, hvorfor det hele ligger under "loppemarked" - det har jeg kunne læse mig til, men det hjælper mig jo ikke i min søgen på boots! Vil du venligst fortælle mig, hvordan jeg får alle annoncer frem med boots lige nu og her? det haster nemlig ret meget og der var mange interessante annoncer i torsdags, inden I begyndte på det her rod :(


Venlig hilsen

Julie Agersten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsko
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 12:36

Hej Louise,

tak for din interesse og forslag. Det førte bl.a. til at jeg i går fik tilføjet "hovsko" (med søgealias "boots") til vores kategorier. Og det har givet mig en anden søge-forbedringsidé, som måske kan realiseres hurtigt.

 

Der ligger nu allerede en god håndfuld hovsko-annoncer under benbeskyttelse (vælg "Tilpas søgning" og Type: "Hovsko" for kun at se disse), men lige her og nu kan jeg desværre ikke hjælpe med søgning i de annoncer, der stadig ligger under loppemarked.

 

DBA har rigtignok gennem de seneste år lavet mange smarte ting, som vi har ladet os inspirere af (herunder nogle ting, der ikke er med fra lanceringen). Men der er også ting efterlyst af brugerne her på HN, som vi ikke har fundet praktiske løsninger på andre steder.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 19:13

hvis jeg vælger "udstyr" overordnet og så "hovsko", sorterer den desværre ikke. Der kommer 1900+ annoncer frem. Så ved ikke, om funktionen er indrettet sådan, at jeg skal vælge "benbeskyttelse" først og derefter hovsko? (Nu er der ikke så voldsomt mange annoncer under "benbeskyttelse", så har kigget dem igennem, der var)

Jeg tror altså virkelig, I skyder jer selv i foden uden muligheden for at søge på et ord. Jeg tror ikke, jeg kender til nogen køb/ salg sider, hvor denne mulighed ikke eksisterer, og personligt vil jeg gerne kunne vælge selv. Jeg bryder mig ikke om at blive tvunget til at lave alle disse udspecificerede søgninger.


Venlig hilsen

Julie Agersten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godnat
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 19:59

 

Jeg er simpelthen stået af.

 

Det virker ikke for mig.

 

Desværre slet ikke overskueligt.

 

Savner feks. at kunne søge på racer, højde og lign. :)

 

Min sidste hest købte jeg på fb efter anbefaling herinde fra...

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Godnat
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 02:18

Du savner at kunne søge på racer, højde, m.m.

 

Har du prøvet at:

 

1. Vælge "Tilpas Søgning" foroven til højre for titlen på oversigten

2. Vælge "Vis flere søgekriterier" lige under de almindeligste søgekriterier, der altid vises.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marked
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 20:22

Nu har jeg været lidt rundt omkring - og det er altså meget positivt, at man kan tilpasse sin søgning så meget

 

Til gengæld er det totalt no-go at "flere søgekriterier" kategorierne "klapper sammen" hver gang man har valgt et. Måske ikke så stort et problem ved udstyr, men ved søgning på hest vil jeg gerne vælge køn, alder, størrelse, pris etc, så der skal jeg trykke flere adskillige gange. Det er bare for træls.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mylady:
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 22:32

Tak for kommentaren, som vi også allerede har fået 2 gange i tråden Idéer til Forbedringer . Så det bliver én af de første ting, vi ser på at løse i den uge, der kommer. Formentlig koblet med flere ændringer omkring søgningen.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øøhhhh hvad gik lige galt???
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 21:32

Det er jo blevet helt umuligt at søge noget som helst!!! Meget utilfreds med det nye... Øv noget nyt i smart bare besværlig gør det hele :(

1
0
Svar på denne tråd
 
 part rytter
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 09:10

det nye marked fungerer ikke for mig, da det at kunne vælge midtjylland som område ikke helt er snævert nok når man vil finde en part - selvom det nok fungerer hvis man vil købe hest.

 

i det gamle marked kunne man sorterer efter postnummer, hvilket gjorde det relativt let at chekke postniumrene omkring det område jeg bor i og derved let se om der var kommet nye muligheder.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Re: part rytter
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 19:21

Postnummer-sorteringsmuligheden, som du har benyttet er der stadigvæk og principielt uændret, selvom listen ikke længere er kolonne-opdelt.

 

Se mit svar til Inger i denne tråd om hvordan du fortsat kan sortere samt vedr. søgning: www.heste-nettet.dk/forum/1/2411181/ 2411181/

 

Jeg kan tilføje at på den helt ny del af Marked, som lige nu kun er introduceret på "Udstyr" har vi indført geografisk søgning via kort. Det betyder at man kan vælge et firkantområde af ønsket størrelse omkring et vilkårligt sted. Eller lettere: Man kan blot starte med "Nær mig" eller "Nær [én af dine adresser]" hvor listen så viser resultater sorteret efter afstand fra din PC/tablet eller oplyste adresse.

 

Det vil om nogen tid blive indført også på "Hest&Pony" som erstatning for de faste "landsdele". Så dermed vil søgefunktionen blive bedre egnet til partssøgning. Søgefunktionen vil samtidigt også få alarm-mulighed, så du kan få automatisk besked, hvis der dukker ny partsmuligheder op, som passer til dine kriterier.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mandag
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 08:26

Det var unægtelig nemmere da man blot behøvede at klikke på et ikon for at fremsøge heste i en bestemt højde eller race.

 

Det betyder for mit vedkommende at jeg nok ikke kikker herinde så meget som før, men har da også indtryk af at markedet flytter sig.

Overvejer da om jeg vil annoncere herinde igen, for virker det besværligt for mig, så er det med garanti også for andre.

 

Noget andet jeg så lige har bemærket er under udstyr.

Jeg søger efter et par ridestøvler i str. 33 og ja, jeg kan vælge udvidet søgefunktioner, men da går str. fra 36 til 46 men så kan jeg jo ikke endgang sælge de brugte støvler i str. 28 som er blevet for små..


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 > Shagya
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 12:42

> Det var unægtelig nemmere da man blot behøvede at klikke

> på et ikon for at fremsøge heste i en bestemt højde eller race.

 

Hvis du tænker på sorterings-funktionen, hvor man klikker i toppen af kolonnerne, så er den der stadig. Nu blot ved at vælge "Sortér efter" i toppen af listen. Se mit svar til Inger i denne tråd.

 

> Jeg søger efter et par ridestøvler i str. 33 og ja, jeg kan

> vælge udvidet søgefunktioner, men da går str. fra 36 til 46 men > så kan jeg jo ikke endgang sælge de brugte støvler i str. 28

> som er blevet for små..

 

1. Når man opretter annoncer kan man skrive hvadsomhelst ind i felterne, selvom der kommer forslag op. Altså ligesom du på Google ikke er tvunget til at vælge mellem mellem de par søgeforslag Google selv kommer op med, når du begynder at taste. Vi accepterer dem blot ikke som søgekriterie før vi har checket at det er en reel størrelse, mærke, model eller lignende.

 

2. Størrelse 28 er normalt kun en børnestørrelse og den er fra starten lagt ind, hvis du opretter børnestøvler, mens (voksen)støvler pt. starter ved str. 36 (men altså udvides ved behov). Når det er delt op, er det blandt andet for at kunne håndtere omregning mellem de mange forskellige skonummersystemer, der findes, så du kun behøver søge størrelser i det system, du kender, selvom producenten og sælger opgiver størrelsen i et andet system.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rodet og uoverskueligt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2015 21:53

Umiddelbart virker det rodet og uoverskueligt, i hvert fald hvis man søger en mindre gængs ting.

 

Hvis ikke søgefunktionen kommer igen, tror jeg ikke, at jeg kommer til at bruge Heste-Nettets marked ret meget fremover.

 


Venlig hilsen Mie



En nations storhed og moralske udvikling kan måles ved den måde, hvorpå den behandler sine dyr.

 

- Mahatma Ghandi -

 

 

 

http://www.hestevelfaerd.dk/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg giver op
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 12:32

Jeg må også sige jeg opgiver prøvede kviksøg og klikkede enter og intet skete øv for dem der har fundet ud af at sætte annononce på at vi opgiver at finde det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Købes...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 20:58

Jeg beklager hvis jeg ikke har set grundigt nok ( er på iPhone) men jeg stod og skulle " jeg søger/ vil gerne købe" marked, og væk er den mulighed, er det korrekt ?

 


Mvh.

Nordvig

med

Den Smukke Arando

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fritekstsøgning, køb m.m.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 19:55

Så er der kommet mulighed for fritekstsøgning under udstyr. Det er ikke så "smart" som vi gerne ville lave den (og som den derfor bliver), men den finder nu diverse ting, som er indtastet i titel, beskrivelse, diverse specifikke felter m.m. Vi har samtidigt rettet "Kviksøg" på forsiden til at hedde "Find kategori" fordi det pt. kun er det den gør.

 

Nordvig: Der har længe ikke været "købes"-annoncer på Heste-Nettet, da der dels var meget få af dem sml. med salgsannoncer og de oftere giver anledning til problemer med "forventningsafstemning" pga manglende annonce med en konkret beskrivelse af varen. Det er dog netop besluttet at de skal have lov at genopstå som en udvidelse til de ny "bytteønsker", som pt. kun vises i bunden af brugerens salgsannoncer.

 

Shagya m.fl.: Vi har nu justeret "Sorteringfeltet" i toppen af annoncelisterne, så det falder lidt mere i øjnene. Der er også lavet billedvejledninger, som kan tilgås fra forsiden af "Marked" samt via punktet "Vejledning" i den blå bjælke i toppen af samtlige sider på "Marked"


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salg, bytte, udlån
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 16:20

Er det muligt at kombinere annoncer fra de forskellige kategorier? Således man ikke skal igennem alle 3 markeder.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak på 5 å ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Salg, bytte, udlån
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 00:28

Vi har altid vist salgs, bytte, og udlånsannoncer for heste hver for sig. Der er teknisk set ikke noget i vejen for at de kunne vises sammen, så det vil jeg uden at love noget huske, når vi nu skal gennemgå hestene for at indlægge nogle af de ny ting, der er introduceret på Udstyr.

 

Vi regner dog med at Bytte erstattes af den ny generelle byttemulighed i alle annoncer. Der er nemlig YDERST få, der gerne vil bytte en hest væk, men som ikke samtidigt er interesseret i salg (som jo blot er et bytte med penge).

 

Så der bliver formentlig kun salg og udlån tilbage - som jeg nu vil undersøge om vi også kan vises samlet uden at det skaber mere forvirring/komplexitet end det gavner.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider