Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kategorier og felter (Udstyr)
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 14:44

Denne tråd er til kommentarer og forslag til kategorier og felter til indtastning af produktparametre under "Udstyr" på det ny Marked (under test.heste-nettet.dk):

* Alt vedr. Udstyr

* Oversigt, søgning m.m. for Hest&Pony

* "Dit Marked" generelt

 

Du kan også skrive til ideer@heste-nettet.dk

 

OBS:

Indrapportering af tekniske fejl og mærkværdigheder hører hjemme i en særskilt tråd.

 

Det samme gør idéer til ny forbedringer og prioritering af disse.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søgekriterier
Forfatter: 
Dato:  08-06-2015 12:48

Dejligt med mere detaljerede søgekriterier. Lige på det punkt kan det næsten ikke blive for meget

 

Under sadler og dækkener (har endnu ikke kigget på andre kategorier), synes jeg, der under hvert søgeparameter (størrelse/farve/producent/type, osv.) mangler et 'anden' felt. Hvis nu man har et sjældent eller ukendt mærke/størrelse/farve, osv.

Under dækkener mangler producenter som Weatherbeeta, Bucas, Amigo og Rambo som er ret udbredte mærker.

Der mangler også størrelser, feks. 125, 135, 145 og 155.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Søgekriterier
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 15:14

Mange tak for kommentaren!

 

Systemet er faktisk lavet sådan at man generelt kan indtaste "alternative" navne eller værdier i felterne, som så bliver vist i annoncen og i resumé-linien i oversigterne.

 

HN Supporten vil løbende kunne se en liste over disse "alternative" navne og værdier og kunne konvertere dem til "standard" værdier, hvis det vurderes at der ikke er tale om navne, der er fejlstavede eller så sjældne at de vil forstyrre mere end de gavner ved at blive tilføjet som standard valg.

 

Når en ny værdi tilføjes som standard valgmulighed ved oprettelse af annoncer, kommer den samtidigt med som valgmulighed i søgefunktionen.

 

Du nævner også farver, hvor mange fabrikanter har deres egne benævnelser. Og i nogle tilfælde benytter de samme betegnelser for ret forskellige farver (f.eks. Havana fra hhv Stübben og Passier)

Det har vi løst på den måde at der til brug for generelle søgninger på tværs af alle sadelmærker er defineret nogle få standardfarver, som der kan søges på. Når der oprettes sadler fra producenter, der har specielle farver, vil disse farver samtidigt blive "mappet" ind på vores standardfarver. På den måde vil personer, der kender og søger på en specifik fabrikant kunne benytte sig af fabrikantens farvebetegnelser, mens den uvidende generelle sadelkøber ikke behøver at sætte sig ind i de fabrikantspecifikke farver.

 

Det samme gælder bomvidder på sadler (som først vil virke fra torsdag eller fredag) samt f.eks. støvlestørrelser, som jo angives på forskellige skalaer alt efter hvilket land produktet kommer fra.

 


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Købes:)
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 01:07

Mangler et kategori ( købes af rideudstyr:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 søgefelt?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 07:43

Hvordan går jeg ind under fx. loppemarked og søger efter en specifik vare?

vh Annette


Mærk verden

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadler..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 08:43

når man vil søge på en specifik sadel producent er jeres liste over fabrikater mangelfuld. ved hurtig gennemgang mangler jeg CWD og Equipe og Amerigo

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: sadler
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 09:32

Tak!

Så er CWD, Equipe og Amerigo på. Dog kun som mærker (producenter) og endnu ikke med modeller.

 

Men iøvrigt er systemet "selvlærende", så man ved oprettelse af annoncer kan skrive andre ting ind i felterne end de muligheder, der kommer frem, hvis man enten åbner det som et rullefelt eller bare begynder at indtaste noget.

 

Vi får lister over hvilke ny ting, der indtastes i felterne og kan checke om det er et reelt og ikke fejlstavet valg inden vi accepterer det som et nyt mærke, model, anvendelse, eller hvad det nu er.

 

Derfor har vi fra starten på flere områder kun lagt et begrænset udvalg af muligheder ind, så det ikke ser for tomt ud.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Købes
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 10:10

Vi har prøvet, men ikke fundet det muligt at indpasse købs- annoncer i samme løsning som salgsannoncer uden at ulemperne bliver større end fordelene.

 

Købeannoncer er jo grundlæggende anderledes (simplere) end salgsannoncer, hvor formålet er at beskrive en helt specifik vare så præcist som muligt, herunder billeder m.m. Derfor er antallet af købeannoncer på de fleste markeder ofte også meget lavt (ofte kun 1%) i forhold til antallet af salgsannoncer.

 

Så vi har i stedet overvejet at generalisere den løsning, vi har lavet til bytteønsker til at blive et simpelt købeannonce-system, som (jo allerede) har de samme kategorier som salgsannoncer, men hvor der udover kategorien kun skal indtastes selve beskrivelsen, som (pt) er begrænset til 180 karakterer for at sikre overskuelighed i en listevisning.

Ville det virke for dig, hvis købe-annoncer blev så simple og med en tilsvarende simpel søgefunktion.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Søgefelt - Loppemarked
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 10:24

Loppemarked vil blive omfattet af en simpel fritekst-søgning, men det har ikke været vores prioritet fra starten.

 

Tværtimod ønsker vi at få så mange annoncer som muligt oprettet i (og lige nu: flyttet ud i) de specifikke kategorier, så Loppemarked kommer til at minde om - ja et normalt loppemarked, hvor man går rundt og kikker på ting.

 

Derfor er der heller ikke krav om oplysning af pris, stand eller andet på Loppemarked og man kan sælge så mange ting, man vil i én annonce.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 søgefelt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 05:57

Ærgeligt det ikke er højere prioriteret- jeg har hverken lysten eller tiden til at sidde og klikke mig gennem utallige sider for at finde det jeg søger.....

Vh Annette


Mærk verden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fritekst
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 23:34

Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde noget felt til søgning i fritekst.

 

Jeg er klar over, at I forsøger at specificere kategorier, men "Bid" er fx en ret bred kategori, hvis jeg er på jagt efter en bestemt type eller mærke.

 

Mvh Louise



Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd
 
 irriterende
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 01:10

Jeg er fuldsændig enig. Det er virkelig irriterende at skulle kigge alle ridehjelme igennem hvis det kun er et mærke man leder efter.

Eller hvis jeg kun søger ting fra fw CWD så skal jeg ind under først sadler, derefter trenser osv osv i stedet for bare at kunne skrive CWD og så kom alle annoncer med CWD frem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øøøhhh hvordan søger man....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 22:16

er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan søge efter bestemte mærker/ting på markedspladsen udstyr???? Jeg har ledt sin en gal efter et søgefelt - ud over de faste søgefelter, da jeg ikke har brug for 100 forskellige trenser, men en rundsyet mm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fritekstsøgning
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 19:34

Så er der kommet mulighed for fritekstsøgning under "Udstyr". Det er ikke så "smart" som vi gerne ville lave den (og som den derfor bliver), men den finder nu diverse ting, som er indtastet i titel, beskrivelse, diverse specifikke felter m.m. Vi har samtidigt rettet "Kviksøg" på forsiden til at hedde "Find kategori", fordi det pt. kun er det, den gør.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider