Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 skal, skal ikke - hvis nu...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 22:35

Ja, det lyder fjollet, men situationen er den at jeg har taget en beslutning - og nu melder der sig alligevel en lille knude i maven.

 

Jeg har søgt nyt job!

 

Jeg har været på mit nuværende job i 7 år (i dag faktisk) jeg er 27 og min ansættelsestid har været lidt op og ned - men pt. fungere det, jeg har fået en kanon chef og en stor portion ansvar.

 

Jeg har så "fundet" ved et tilfælde (en kollega viste mig stillingsopslaget) en stilling i en virksomhedsom jeg tidligere har været ansvarlig for i mit nuværende job- og den var som skrevet til mig :)

 

Jeg tog derfor en hurtig beslutning og ringede dem op og håbede de huskede mig - hvilket de gjorde- og jeg har nu en samtale i morgen.

 

Men men, nu er jeg begyndt at tvivle på min egen spontanitet.

 

I mit nuværende job har jeg pt. 5 md. opsigelse i tilfæde af jeg bliver fyret - og jeg har en hel del frihed og ansvar, hvilket naturligvis er kommet gennem de mange år i firmaet.

 

Det nye job er bare en kæmpe udfordring og bestemt kun i den positive retning, dog er der en meget klar forventning til at man er detaljerienteret (ved telefon samtalen nævnt han at han hvde fyret den tidligere ansatte på grund af manglende kvalitetsikring)

 

Min tvivl kommer naturligvis ikke af at jeg er sjusket i mit arbejde, tvært i mod - jeg har bare aldrig fået det udstukket som et SÅ klart krav og det skræmmer mig nok lidt.

 

Nu er det jo langt fra sikkert jeg overhovedet får jobbet, men tænker om andre har stået i samme lille bitte dilemma? Bør man bare springe ud i det?

 

Jeg tænker at jeg stadig ønsker at søge nyt job - skal ud og prøve nyt - men hvad vægter I når I skal søge job?

 

Måske er jeg bare pjattet og mere vane menneske end jeg troede:D

 

/jette


Stritmaner er bare et hit!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udvikling
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 23:01

Vi udvikler os ikke af det vi kan, men fra det, vi ikke tror vi kan ;)

Hop ud i det. Det er jo i første omgang kun en samtale. Bliver du tilbudt jobbet, bør du gøre op med dig selv, om du vil blive hvor du er, det trygge, velkendte, uden større personlige udfordringer, eller kaste dig ud fra klippen, og finde ud af, at vingerne kan bære, og voksenlivet er ok, selv uden 5 måneders opsigelse ved fyring. De goder, du ummidelbart kommer til at miste, kan du jo sandsynligvis nok få arbejdet dig op til at få igen, og måske bedre, på en ny arbejdsplads.

Vi kan alle mere end vi tror, vi kan. :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den evidens baserede måde at vælge på
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 01:13
1) tag et stort stykke papir og noget at skrive på.
2) lav en vandret og en lodret streg, så papiret deles op i 4 felter.

3) øverst til venstre skriver du "fordele ved intet at ændre" . I dette tilfælde, bliv hjemme og pas dit nuværende job.
4) øverst til højre skriver du "ulemper ved intet at ændre".
5) nederst til venstre "ulemper ved at ændre" i dette tilfælde, ulemper ved at gå til jobsamtale og skifte job
6) nederst til højre "fordele ved at ændre"


Hvis der er flest / tungeste argumenter til venstre så fortsætter du som du plejer.
Hvis der er flest argumenter på højre side, så, gør det.

Dette skema gør det nemt at se fordele og ulemper ved begge muligheder.
Du skal udfylde felterne i den nævnte rækkefølge.
Ift ændringer er det nemmeste intet at ændre. Derfor er folk defensive når man taler om ændringer. (med eller uden grund). Ved at starte med fordele ved at gøre intet, aktiverer man ikke den defensive tilgang nogen mennesker distraheres af.
Og man finder ud af hvad man er motiveret for.
Kernen er, at det er gennemførligt at gøre det man er motiveret for, det man vil vælge.

Alt godt fremover, med det job du vælger.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Jobsøgning
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 08:05

Og en tilføjelse til ovenstående:

 

Nedenunder fordele og ulemper skriver du: Hvad er det værste, der kan ske? Hvor sandsynligt er det, at det sker? Og hvor vigtigt er det for mig, om det sker/ikke sker?

 

For det er jo ikke alle ulemper og fordele, der vejer ikke meget...

 

Nogle gange bliver vi overraskede over, hvad der i virkeligheden vægter, hvis vi skærer ind til benet.

 

Altså i dit tilfælde:

 

- Ulempe: Jeg bliver fyret, hvis jeg "sløser". Hvor sandsynligt er det: Ikke særligt sandsynligt, fordi jeg plejer at være grundig --> Jamen, så er det jo ikke noget at bekymre sig om.

 


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider