Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ideer til forbedringer
Forfatter: 
Dato:  05-06-2015 14:44

Denne tråd er til fremadrettede ideforslag til det ny Marked (som lige nu ses under test.heste-nettet.dk):

* Alt vedr. Udstyr

* Oversigt, søgning m.m. for Hest&Pony

* "Dit Marked" generelt

 

Du kan også skrive til ideer@heste-nettet.dk

 

OBS:

Indrapportering af tekniske fejl og mærkværdigheder hører hjemme i en særskilt tråd.

 

Det samme gør specifikke kommentarer og forslag til kategorier og indtastningsfelter for produktparametre under "Udstyr"


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mangler en knap...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2015 13:56

Jeg mangler en knap der går til 1. Ulæste indlæg



Mvh
Alice


Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

5
0
Svar på denne tråd
 
 forslag
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 14:34

Det ser godt ud :-)

 

Jeg kunne godt bruge en søgefunktion hvor man for føl/ungheste kan søge på spring og/eller dressurbetonet - da mange jo skriver at de har talent i begge dicipliner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vis flere søgekriterier
Forfatter: 
Dato:  11-06-2015 14:10

Jeg bliver hurtigt træt af, at de udvidede søgekriterier "klapper sammen", hver gang jeg har været inde på et af felterne, så jeg igen og igen skal vælge "Vis flere søgekriterier", for at udfylde alle de specifikke data for mine ønsker til søgningen.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

3
0
Svar på denne tråd
 
 alt for besværligt.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 08:54

før kunne jeg klikke mig ind under heste sælges, trykke for oven på race og så se hvad der var til salg. Nu er det alt for besværligt.

Ikke en "markedspalds" jeg vil bruge for eftertiden når det er så besværligt.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kriterier
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 09:03

Jeg er enig med Salvia i, at det ville være nemmere, når man som mig søger meget specifikt, at 'flere søgekriterier' ikke klappede sammen, hver gang, man har valgt en enkelt.

 

Desuden mangler der en søgefunktion for "Transport".

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: alt for besværligt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 13:14

Hej Inger,

den funktion, du hentyder til er ikke en "søgefunktion", der udvælger specifikke annoncer, men kun en "sorteringsfunktion" der bestemmer rækkefølgen.

 

------------------------

 

SORTERINGSMULIGHEDEN findes fortsat og helt uændret.

 

I stedet for at klikke direkte i toppen af den kolonne du vil sortere på, skal du nu klikke på "Sortér efter: xxx" samt på op/ned pilen til højre for dette. Det har den fordel at vi om ønsket vil kunne sortere annoncer efter flere forskellige kriterier end før.

 

-------------------------

 

SØGEMULIGHEDEN i toppen af siden afløser den, der før var gemt på en særlig søgeside. Den bevirker at du i annonceoversigten kun får vist netop de annoncer, der matcher dine interesser.

 

Hvis du generelt er interesseret i nogle hesteracer og ikke i andre (samt evt. diverse andre kriterier), skulle du prøve at lave en søgning, hvor du vælger præcis hvilke typer heste, du er interesseret i.

 

Klik herefter på "Gem søgning" (øverst til højre for titlen "Søgeresultater") og giv søgningen et navn (f.eks. Ingers Favoritheste).

 

Nu har du fået din egen personlige og permanente kvikvalgs-knap foroven i oversigterne. Altså udover de almindelige "standard-søgeknapper", som alle har ( Hest 5+ år , Pony 5+ år , Islandshest o.s.v.).


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvia og Kirstine
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 13:22

Tak for kommentaren/forslaget. Vi er klar over at der faktisk er adskillige steder er ting som dette, der skal optimeres ud fra praktisk brug. Og i de fleste tilfælde er det heldigvis let at gøre.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 søgeværktøj?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 13:50

Er det rigtigt forstået at man ikke kan lave fritekstsøgnigner længere?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke mere klappe sammen ...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 16:28

... ved søgninger på Hest&Pony.

 

P.t. vises alle søge-felter indtil man gemmer søgningen eller vender tilbage til en anden søgning via brødkrummestien.

 

Den løsning dur dog ikke på Udstyr, da der kan komme væsentligt flere felter, hvis man laver søgninger på tværs af mange udstyrskategorier. Så det finder vi en anden løsning på en af de nærmeste dage.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Søgeværktøj?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 18:04

Ja, det er rigtigt lige nu! Men det kommer tilbage i et par omgange, så det kommer til at ligne og fungere som en fritekstsøgning, men med langt færre problemer med stavemåder/stavefejl og flere andre, som en almindelig fritekstsøgning lider af.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Danmarkskort
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 15:42
Det har tidliger været muligt at se, hvor i landet en given annonce hørte hjemme.
Det er rigtigt smart hvis man som jeg sidder og kigger efter ny hest, og har flere gemt som favorit, så har man kunne se hvor i landet hestene er placeret i forhold til hinanden, på et kort.

Jeg kan godt se placering af hver enkelt hest, men ikke se dem samlet.

mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Danmarkskort (gemte heste)
Forfatter: 
Dato:  19-06-2015 19:33

Tak for kommentaren.

Kortet kommer tilbage i en ny form som bliver ensartet for alle annonceområder, men jeg vil nu undersøge om vi for hestenes vedkommende på simpel vis kan linke til det gamle kort indtil det ny kommer på.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ubrugeligt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2015 14:59

Jeg synes det nye marked er helt håbløst og kommer ikke til hverken at søge eller sælge, som det ser ud nu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadler...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 07:50

sadler er en stor rubik- måske der muligt med under-inddelinger som spring- dressur- western- kombi sadel ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg savner...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 06:40

...at kunne sortere/søge på størrelse. Hvis jeg fx kigger efter et par ridebukser, er det uoverskueligt at få ALLE ridebukser op, når jeg kun skal bruge str. 76 eller 38 ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opsamling
Forfatter: 
Dato:  25-06-2015 19:31

Så er der kommet mulighed for fritekstsøgning under udstyr. Det er ikke så "smart" som vi gerne ville lave den (og som den derfor bliver), men den finder nu diverse ting, som er indtastet i titel, beskrivelse, diverse specifikke felter m.m. Vi har samtidigt rettet "Kviksøg" på forsiden til at hedde "Find kategori" fordi det pt. kun er det den gør.

 

Karinae: Når du ser på sadler skal du blot vælge "Vis flere søgekriterier" og under "Type" vælge hvilke typer sadler, du vil se på. Hvis det er noget, du kikker på regelmæssigt, kan du derefter vælge "Gem søgning" og få en direkte genvejsknap, når du efterfølgende klikker ind på "Udstyr".

 

Sif: Størrelser på bukser og ridetøj kommer på meget snart. Vi har lanceret med lidt færre specifikationsfelter, end vi selv synes er relevant, for at se reaktionen - istedetfor at have lavet for mange felter, som så skal barberes af igen.

 

Julle: Det gamle kort til overblik over gemte annoncer er nu vendt tilbage indtil en ny og smartere udgave kommer på.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

1
0
Svar på denne tråd
 
 ikke 100% korrekt søgning
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 11:05

Henrik- hvis man søger som du foreslå på feks sadler kan man med friord vælge "spring"- men ikke alle opretter deres annonce med dette ord- kun model/mærke for så er det ofte underforstået der er tale om en springsadel, så jeg vil foreslå at når der oprettes en anonce på sadel skal sælger sætte flueben i spring/dressur/western etc så søgning bliver komplet, hvis ikke der kan ske en opdeling af de forskellige sadler.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: ikke 100% korrekt søgning
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 15:00

karinae: Når man opretter sadler er der et særligt felt "Type" med forvalgsmulighederne "Spring", "Dressur" m.m. Der er også felter til producent (mærke) og model.

 

Lige nu har vi ikke gjort disse felter obligatoriske at udfylde. Og derfor har nogle få undladt det. Så løsningen er nok at vi gør flere felter som f.eks. "Type" for sadler obligatoriske at udfylde ved oprettelse/ændring af annoncer.

 

Fritekstsøgningen vil finde annoncen uanset om annoncøren har valgt "spring" i typefeltet eller et andet sted i annoncen (titel eller beskrivelse).

 

Ulempen ved dette er så at fritekstsøgningen også ved søgning på "spring" finder annoncer for f.eks. dressursadler med indhold som: "Sælges da rytter fremover vil koncentrere sig om spring" og "Dressursadel, men jeg har også brugt den til spring"

 

Hvis du I STEDET FOR fritekstsøgning vælger "Vis flere søgekriterier" og sætter flueben ved "spring" under "Type" undgår du altså disse "forkerte" annoncer. Og der burde ikke mangle nogen, hvis vi gør det obligatorisk at angive "Type".

 


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

1
0
Svar på denne tråd
 
 Krav til
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 22:32

Der burde være et krav til at skrive str. på udstyr til salg. Sådan at det fremgår uden at man skal klikke ind på den enkelte annonce.

 

F.eks. min hest bruger str. 155 i dækken, jeg er ret ligeglad med alle andre størrelser i dækken og bliver lynhurtigt træt af at sidde og klikke rundt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Søgefelt
Forfatter: 
Dato:  11-07-2015 11:06

Søgefelt inden i marked så vis man søger efter feks en bestemt sadel kan mam det uden alle andre sadler popper op. Ved ikk om det bar er mig der er blind siden jeg ikk længere kan finde en søg på et ord/sætning felt


Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fejl i link
Forfatter: 
Dato:  12-07-2015 18:45

Hver gang jeg inde på min profil klikker på 'mine heste' kommer jeg om på firma siden ... og får besked om at jeg ikke har oprettet et firma. Øh nej - det er rigtigt ;) men jeg har (tror jeg nok) en hesteprofil :)


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 09:36

Der mangler helt klart en heste søges og opstaldning søges under markedspladsen !

Synes at det er brand ærgeligt at os/dem , der har betalt for sætte noget til salg KUN får henvendelser , når/hvis folk selv henvender sig .


Stald Graven

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Søgefelt (Julie)
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 17:23

Du får søgemulighederne frem ved at klikke på "Tilpas søgning" til højre for overskriften på det annonceområde, du kikker på.

 

Under "Udstyr" er de første felter bl.a. "Kategori", "Område", "Fritekst" og "Producent", og der kan fås flere søgemuligheder frem ved at klikke på "Vis flere søgekriterier" (Start med at vælge "Kategori", hvis du f.eks. kun søger efter sadler, da du ellers får vist søgefelter for samtlige kategorier).

 

Vi har på planen at få tydeliggjort ting som har vist sig at blive overset efter omlægningen. Det gælder bl.a. "Tilpas søgning"-knappen.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Fejl i link (LP-mor)
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 17:33

Tak for tippet!

 

Problemet skyldes at vi har opdelt hesteprofilerne tydeligere i hhv. private heste og firma-ejede heste, som administreres under hhv. Fagbogen (firmaprofil) og Lodge (privat profil).

 

På DitHN er der link til begge disse under hhv Firma og Lodge overskrifterne, men det er let at komme til at vælge forkert. Vi vil nu ændre DitHN, så links til firma og herunder firmaejede heste kun kommer frem, hvis man allerede har oprettet et firma. Og så vist som "Dit firmas heste".


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Min Mening (Karina)
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 17:38

Heste ønskes (køb, part, lån&leje) er der allerede:

"Marked" -> "Hest&Pony" (se nederst i de muligheder, der kommer frem)

 

Det andet kommer inden for de næste par måneder.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 'Har læst' og 'Har gemt'
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 17:54

Jeg har ikke læst alle indlæggene i tråden, så måske gentager jeg hvad andre har skrevet.

 

Ros: Jeg synes søgemulighederne er blevet rigtigt gode, fint at man kan søge mere forfinet ved at sætte flueben.

 

Ris: (eller undren) Jeg markerede en annonce som 'læst', når jeg så kiggede på en anden annonce og kom tilbage til oversigten har markeringen væk .... Det samme gælder hvis jeg markerer som en annonce jeg vil gemme. Og så er fidusen 'lissom' væk ;)

 

Men ellers synes jeg det er klart bedre nu :)


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 forslag
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 19:03

Hej HN

 

Hvis det er muligt, vil det være langt federe for os der leder efter udstyr, at tingene kunne deles op.

 

1) Søge efter størrelser (full, cob, pony, mv)

2) Tingene skal være mere skilt ad. Hvis jeg leder efter grimer, bør der ikke være trenser, tøjler, mv. i samme kategori også. Opdel de enkelte kategorier i: trenser, grimer, hjælpetøjler, osv...

 

Jeg opgiver at lede efter brugte ting på denne side, da det er for irriterende at skulle kigge så mange andre (ubrugelige) ting igennem ... :)


Med venlig hilsen

Kimmie Helene If

 

<3 Simine <3 Thor <3 Coco Bolero <3 Mille <3 Atorka <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rodet og uoverskueligt ny annonce
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 10:44

Hej hej

 

Som bruger af hestenettet.dk gennem mange år syntes jeg desværre at det er blevet sværre og mere bøvlet at oprette annoncer i køb salg udstyr mm.

 

Forstår ikke ideen i at dele op i så mange underpunkter? Det gør det en del svære at finde den kategori, man skal sætte sin vare under. Hvorfor ikke bare opdele i hest( sadler/tilbehør - trenser/tilbehør - dækkener - ben mm og så en BLANDET el ANDET) og rytter ( beklædning/ bukser/jakker/bluser - Støvler/tilbehør - BLANDET el ANDET)

Syntes alle jeres underpunkter er overflødige og forvirrende. Og hvorfor lave fane med mærker7model, når man alligevel skal oprette dem i ikke har?

 

Skulle f.eks oprette en annonce på et læssetov - hvor skal den under?? Mangler en kategori "andet" Hest - da jeg syntes loppemarked kun er til.. Ja LOPPER. Gamle bøger bortgives mm.

 

Men positivt er da byttefanen :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 markedspladsen
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 10:48

Der mangler stadig de 2 muligheder her på markedspladsen :

Opstaldning søges og bedækninger søges !!!

Ved ikke hvorfor, I bevidst har fravalgt dem , sikkert pga økonomi . Men så kunne I evt bruge klippekortsmuligheden .

Og én ting , der er helt sikkert , er at det vil hjælpe os , der har betalt for andre annoncer meget .Og dermed kunne I ( HN ) også få solgt flere annoncer .


Stald Graven

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søges:)
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 09:55

Mangler en knap der står SØGES på

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søgefunktion
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 09:52

fancy/ Jep! Især når det bliver dec. ;-)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning søges
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 08:36
Ikke alle opstaldningssteder opretter annoncer, når de får en boks ledig.. Og mange som ikke lige har eget opstaldningssteder, men som står opstaldet et sted med ledig boks, læser og skriver til en at man skal prøve at ringe eller skrive til et givet sted, og den vej igennem få en boks.. Nu SKAL man enten skyde med spredehagl og ringe til hver enkelt opstaldningssted, for at høre om ledige bokse.. Eller man (som jeg blive nød til) gribe bilen og køre rundt til alle de små private steder, og banke på..

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning søges
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 08:37
Ikke alle opstaldningssteder opretter annoncer, når de får en boks ledig.. Og mange som ikke lige har eget opstaldningssteder, men som står opstaldet et sted med ledig boks, læser og skriver til en at man skal prøve at ringe eller skrive til et givet sted, og den vej igennem få en boks.. Nu SKAL man enten skyde med spredehagl og ringe til hver enkelt opstaldningssted, for at høre om ledige bokse.. Eller man (som jeg blive nød til) gribe bilen og køre rundt til alle de små private steder, og banke på..

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider