Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Efterskoler med ridelinje
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 22:35

Hej Alle derude

 

Min dejlige datter skal indenfor de næste par år på efterskole med ridelinje...Har nogle af jer erfaringer gode såvel som dårlige ? Forventer selvf at både hun og hesten skal have en dejlig oplevelse... Har hørt nogle steder hvor hestene bliver opstaldet på dårlige rideskoler med megen uvedkommen frafik og deraf uro og støj.. Og kan jo desværre ikke nå at besøge alle på efterskolernes dag... Der skal grundlagt en god social tone eleverne imellem og selvf skal den boglige side også fungere...

ja hvad siger I ? Spør både forældre og unge

 

Mange hilsner

 

Rikke


Stald Søgaard

 

Tinker , shetter og russ :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor ???
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 08:04
Hvor i landet skal det helst være ? :-)

Der er svankjær ungdomsskole i bedsted Thy, hvor rideundervisningen fåes af Anita Dahl, Gitte Søgaard og Poul Hove. På svankjær har de egen stald og ridehal.

Der er også Ranum Efterskole, som dog har hestene opstaldet få km fra skolen i en privat stald, mener jeg det er. Her har jeg hørt, at Poul Hove også underviser.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterskoler med ridelinje
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 09:57

Hej

 

Tænker at Sjælland er bedst,for vi bor her,og det er dyrt med broen at køre frem og tilbage med trailer ved ferier og sådan... For man tar da hestene hjem der ikk ????

 

Tak for svar...kender du nogle gode herovre af ?

 

Rikke

 


Stald Søgaard

 

Tinker , shetter og russ :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 10:12

min datter var på grindsted landbrugs skole med 10 kl og hestelinien.

der er ejen stald med ridehus og uddørsbaner.og store folde,hvor du kan vælge hvorlænge du vil have hesten ude.der er dybstrøelse og aml.bokse alt efter hvad du er mest til.

det er klaus kirkegaard og toni hessner der underviser.samt der bliver undervist i alm medligt viden omkring hesten.som sygedomme,passning.fodening.

 


stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligere elever
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 10:50

I nyhederne har vi et tema om uddannelse, og der er blandt andet skrevet om forskellige efterskoler og tidligere elevers opleveler.

 

Du kan finde dem her:

www.heste-nettet.dk/nyheder/8108/

www.heste-nettet.dk/nyheder/7831/

www.heste-nettet.dk/nyheder/7628/

www.heste-nettet.dk/nyheder/7629/

www.heste-nettet.dk/nyheder/7630/

 

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brøderup
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 10:52

Kan anbefale Brøderup efterskole ved Præstø.

Min søn gik der sidste år, og der er gode og ordentlige forhold for både børn og dyr.

Ihvertfald et af de steder I skal prøve at nå på efterskolernes dag.. syns jeg :-)

Kh Tine

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 aalestrup
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 11:00

aalestrup naturefterskole er fantastisk og med gode busforbindelser. altså er der ingen grund til at køre fra og til med din datter - bussen er et glimrende alternativ, og det dør vi unge mennesker altså ikke af (det er bare noget vi tror hvis vi er vant til at blive fragtet land og rige rundt, og i det tilfælde har vi særdeles godt af at lære en bus at kende alligevel!)

 

deres liniefag er lagt ind i skemaet, og der undervises i både ormekontrol, anatomi, almindeligt hestehold osv..

 

og nej, man behøver ikke tage sin hest med hjem i ferierne. der bliver sørget fint for dem hvis man ikke er der :)

 

 

hilsen en der gik på aalestrup naturefterskole :)


ejer af Apache!


 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordvang
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 13:51

Jeg kender en del efterhånden, som har gået på Fjordvang ved Ringkøbing.


Senest har min kollegas datter netop afsluttet et skoleår der, hvor hun havde hesten med. Der er gode stalde, ridehus og generelt gode forhold.

 

Min kollega bor lige udenfor København, og det har ikke været et problem, at få hesten kørt frem og tilbage. I ferierne blev hesten i Jylland hos en familie, hvis datter også gik på ridelinjen og som havde plads til den derhjemme. Så det var intet problem :-)


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brøderup
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 14:10

Vil tilslutte mig til Brøderup Ungdomsskole ved Præstø. Gik der selv i 05/06 og havde min egen hest med. En fantastisk skole! Havde det super godt der.

 

Mvh

Signe

1
0
Svar på denne tråd
 
 Brøderup
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 17:35

Jeg vil os anbefale dig Brøderup Ungdomsskole (www.b-u.dk).

 

Jeg gik der selv i 04/05, og de har en super god hestelinje med rideopvisning 2 gange om året.


Mvh. Anne Kathrine Jensen

Lidt af en bonderøv..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 07:30

Jeg gik på rens ungdomsskole i Sønderjylland.

Fantastisk ridelinie! 2 stalde, stort nyt ridehus, udendørs dressur bane og lækker spring bane med spring i alle afskygninger!

 

Den øvrige undervisning på skolen var udemærket, og det sociale helt i top.

Desværre starter skolen ikke op i år, da den har stor gæld og den nye forstander desværre ikke havde nogen anelse om hvordan man skulle køre en skole. Super ærgeligt, for det var et fantastisk sted!!




SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 13:03

 

 

Rens Ungdomsskole er desværre lukket ligesom en række andre efterskoler pga. finanskrisen med deraf følgende dalet elevtal.

 

www.rensungdomsskole.dk/?p=1620

 

 

 

/SC.

0
0
Svar på denne tråd
 
 aalestrup
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 23:13

jeg var rigtig glad for aalestrup naturefterskole i sin tid :)

på alle områder, pædagogik, hesteundervisning, rideundervisning, faglig men stadig interessant undervisning i de "almindelige fag".

Jeg er selv fra amager, og jo det var da en lidt lang tur i 2 år, men jeg ville ikke vælge nogen anden. Desuden er den eneste ser i hestekyndighed og seriøsitet kan måle sig Ranum efterskole, og den ligger lige så langt væk. Her er hestene ikke lige så integreret såom i Ålestrup, men dog stadig seriøst.

 

Min erfaring er at der flere andre steder ganske vist er mulighed for at opstalde hesten, men selve heste-delen af efterskoleopholdet består i at tøffe rundt på nogle fjordheste i en cirkel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 med på en kigger
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 11:36

Jeg kigger lige lidt med, da jeg også har en datter, der skal på efterskole. Gerne med heste, og på Sjælland. Umiddelbart lyder Brøderup ved præstø jo meget godt, måske lidt for få timeri de alm. skolefag. Men så tænker jeg... Der var noget med en dragebåd, der kæntrede i Præstø fjord en vinter... Var det dem???


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 11:43

Ahr, jeg kunne jo lige google, før jeg spørger. Dragebådstragedien var Lundby efterskole, der forresten også har en hestelinie. Her er faciliteter og sikkerhedskrav egentlig ret udemærket beskrevet: lundbyefterskole.dana9.dk/skolen/ linjefag/hestelinjen.html

 


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 12:15

Har kun de varmeste anbefalinger til brøderup ungdomsskole!
Gik der i 06/07, og det er det bedste skoleår jeg har haft nogensinde. :)




Simone & Ja'thopa OX & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

 

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bindernæs
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 13:56

Er der nogen, der kender Bindernæs efterskole? De har både 8. 9. og 10. klasse. Brøderup har kun 10. klasse.


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterskoler med ridelinje
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 16:46

er rigtigt rigtig glad for alle jeres svar... Der er lidt at gå igang med nu...

 

Tak :-)

 

Rikke


Stald Søgaard

 

Tinker , shetter og russ :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterskoler med ridelinje
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 19:36

Vi skal besøge Halstedhus efterskole,samt Lundby...Brøderup har LANGE ventelister....nogle der kender mere til de to ?


Stald Søgaard

 

Tinker , shetter og russ :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det skal
Forfatter: 
Dato:  09-09-2012 22:17

min søster også, gerne midtsjælland og med heste linje. 10 klasse til næste år.


Sagde Janne




0
0
Svar på denne tråd
 
 Skrødstrup Efterskole
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 11:08

Jeg kan klart anbefale Skrødstrup Efterskole ved Mariager. Jeg har selv gået der i 2 år (2004-2006) og var virkelig glad for det.

Faciliteterne er gode - både stalden og ridehallen på 20x60 meter er af nyere dato. Der er også kvalificert undervisning i både spring og dressur.

 

Den boglige del af efterkoleopholdet er der også styr på, og jeg satte især pris på at undervisningen var niveauopdelt. Der er mange forskellige undgangspunkter, når man kommer fra forskellige folkeskoler.

 

Jeg synes i hvert fald, i skal se nærmere på denne skole og evt. aflægge den et besøg :)

 

Det er uden tvivl også muligt at kigge forbi på et andet tidspunkt end efterskolernes dag!

 

Mvh Astrid

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halstedhus
Forfatter: 
Dato:  10-09-2012 14:43

Jeg gik der selv, så hvis der er nogle spørgsmål kan du bare skrive


Team Rasted

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 :) :) :) :) :) :)
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 01:36

I sin tid(96/97) var jeg på Halstedhus. Det var et fantastisk år.


1 Hø og 1 lucerne balle købes på Vestsj. (4100) til marsvin.

______________________...__________

Hvis du ikke kan lide at høre min mening..

så lad da for pokker være med at spørge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svankjær efterskole
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 10:39

jeg vil helt klart anbefale Svankjær Efterskole! :-)

Jeg har lært så utrolig meget bare på et år med de ridelærer der ude :-) Jeg kom der ud med en hest der gik med hovedet oppe i vejret og spændte i hele kroppen. han kunne ingen rundinger og altid forkert gallop. Rytteren (mig) sad forlænet spændte i albuer, skulder og hænder. styrede med tøjlerne.

Da året var ved at være omme så vi sådan ud: Hesten rundede rigtig fint, galoppen utrolig flot, hovedet var ned og frem, gik godt med ryggen og var overhovedet intet med den spænding. nu er vi også ved at lærer sidebevægelse, da jeg stadig for undervisning hos Gitte Søgaard (en af de ridelærer på svankjær) selvom jeg ikke går der mere :-)

Rytteren er blevet bedre til at slappe af på hesten (selv om hesten har nogle spooky rygsving) rytteren slapper af i skulder,albue og hænder. sidder godt ned omkring hesten og styrer ikek mere med tøjlen men med sæde og schenkler. Alt i alt et utroligt godt arbejde!

 

Samtidig med den utrolig gode rideundervisning så for du mulighed for at komme med til Hest og rytter i herning. Du får besøg af dyrlæge, sadelmager og smed. hvor de snakker om der kunnen i to undervisningtimer. smed og sadelmager underviser eleverne i stalden og smeden viser enda hvordan du skore en hest osv. med rigtige heste.

Sadelmageren vil også vise dig nogle fif og fremlægger ledes ''live'' på en hesteryg.

Dyrlægen fremlægger foran et lærred med forskellige billeder og vidioer. virkelig lærreridt!

 

Med ridelinjen kommer man også med ud til Katrinelund og ser alle deres hingst live og for en masse lært om avl.

 

Mens i er der vil i også komme med Gitte søgaard og Poul Hove (der er gift) til deres stutteri. Stutteri Hove. Der vil poul ride lidt for jer på en af hans bedste heste. og lærer noget om hjælperne (de sekundær og primære) Mens du er der vil de også vise årest føllebasser fram for jer i ridehallen :-)

 

Du skal også lærer at sætte jeres eget stævne op! og det er noget af det mest hyggeligste! og det er ikek bare et hyggestævne! der komme sponsorer og uddannede dommere! i skal inveter alle mulige forskelige ryttere mens i selv skal konkurrer. Jeg selv fik en lille andenplads på min hyp :-)

 

der kommer også en fra DRF og bedømmer din hest :-) og lærer lid om type osv.

 

Du lærer alt i alt en helt masse på denne efterskole! især omkring omgang med heste! det år har virkelig lært mig mere end de andre 7 år jeg har haft med hest :-)

 

og vil sige at der også komme en hel masse fra sjælland helt herovre i thy :-)


I wil be Chasing a starlight

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hestelinje på Fyn
Forfatter: 
Dato:  24-09-2018 11:32

Efterskolen Flyvesandet har en forholdsvis ny hestelinje med Islænder og 2 Shetlandsponier.

 

flyvesandet.dk/vores-tilbud/ hestelinjen/

 

Med venlig hilsen

 

Iven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke Bindernæs...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2018 09:22

Jeg arbejder selv på efterskole, og vi har jævnligt haft elever, der har gået i 9. klasse på Bindernæs. Ingen af dem var glade for det, hverken elever eller forældre. Deres fortælling er, at det hele sejler, de ryger, drikker og pjækker efter forgodtbefindende. Så da vi skulle vælge rideefterskole til vores datter var vi helt enige om, at det aldrig skulle være Bindernæs.

Grønsund på Bogø kan anbefales, ligesom Baunehøj ved Jægerspris er super (men dog en 10. klasses skole). Brøderup er også god, men der kan man ikke være garanteret ridelinje hele året da de skifter linje undervejs. Lundby ville jeg ikke sende mit barn på, deres historik taget i betragtning, omend deres nye forstander er rigtig fin...

Inden I konkluderer, at skolerne har for få undervisingstimer så husk, at de i 10. klasse kun SKAL have dansk, engelsk og matematik.

Og så tag ud og kig - mavefornemmelsen er så vigtig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterskole med ridelinje Sjælland/Fyn
Forfatter: 
Dato:  07-10-2018 16:15

Hej

 

Jeg har også en datter på 14 år, som gerne vil på efterskole i 10. Klasse med ridelinje. Hvilke efterskoler kan anbefales på Sjælland og Fyn? Min datter er primært dressurrytter og har redet +8 år. Hvilke efterskoler har god kvalificeret dressurundervisning (generelt god rideundervisning), gode ridefaciliteter og leverer samtidig god og kvalificeret undervisning i matematik, dansk og engelsk. Helst en idrætsefterskole. Og mulighed for niveaudelt matematikundervisning.

 

Både Sjælland og Fyn i spil. Hvilke kan I anbefale, at vi besøger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 efterskoler
Forfatter: 
Dato:  09-10-2018 15:38

Vi lytter med her :)

 

Var på Halstedhus til åbent hus samt Baunehøj som vi kender i forvejen :)

 

Vi kigger mest efter mulighed for military og spring - og så vægter jeg også højt at der er kvalificeret undervisning til de obligatoriske fag med niveaudeling så alle bliver løftet.

 


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterskoler med ridelinje
Forfatter: 
Dato:  17-10-2018 00:49
Svankjær efterskole er lukket, så den kan du ligeså godt opgive.

Jeg kan helt klart anbefale Vestbirk Musik- og Sportsefterskole. Gik der selv i 10/11. Her kan man både vælge ridning som linjefag og som valgfag. Samtidig med det er der også plads til at hesten kan blive opstaldet, og jeg mener også at den kan blive der i ferier og de forlængede weekender - med mindre at man selvfølgelig selv vælger at tage hesten med hjem.

Rideskolen ligger en lille cykeltur væk fra skolen, men da Vestbirk er en meget lille by var det også dejligt at staldene ikke ligger lige op og ned af efterskolen.

Da jeg gik der var rideskolen noget som efterskolen ikke ejede. Dog havde efterskolen og rideskolen en aftale med hinanden om at efterskolens elever måtte bruge faciliteterne og altså leje sig til bokse og undervisning (som foregik med efterskllelærere) Rideskolen blev købt at efterskolen for nogle år siden, så det problem er der ikke længere.

Jeg må hellere lige huske at sige at der også er gymnastik hvor man tager ud og laver opvisning i det meste af Danmark. Jeg var endda helt i Tyskland på mit skoleår.

Derudover skulle Fjordvang ungdomsskole også være god. Har ikke selv gået der, men har en veninde som gik der samme år jeg var på VMSE, som også hun gik på året før mig
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider