Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 opskrifter med ris
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 10:03

Hvad kan man lave med ris? Gerne med ris som tilbehør.


Grunden til jeg spørger er, at det eneste jeg kan komme i tanke om med ris er boller i karry, og korteletter i fad. Og det er altå ikke vildt imponerende.


Begge dele har vi fået for nylig, og manden har bestilt "noget med ris til" i aften. Og jeg er absolut blank!!


Så kom med jeres forslag, og gerne med tilhørende opskrift. Kunne jo være der var andre end mig som kunne drage nytte af jeres store madviden.


Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 10:10

risotto -


ris salat


kylling med ris og salat


wok gryde


sammenkogte retter


tortillias med kød og risfyld


karrysuppe


fyldte peberfrugter med champigonsovs



www.nikon-pics4u.webs.com


Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/


Bokse udlejes 6040 Egtved


NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ris....
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 10:18

... kan da bruges som tilbehør til alt muligt.


F.eks. til kylling - f.eks. den jeg skriver om her eller kylling i karry

Til hakkebøffer (der foretrækker jeg at lave en slags kold dressing med yogurt, mayonaise, eddike og krydderier når jeg spiser det med ris)

og til alt muligt andet. Du kan også lave risotto - der er risene jo "hovedpersonen" - men det er jo også lækkert nok.


Faktisk spiser jeg langt mere ris end kartofler, og det kan jo varieres på mange måder.


Synes du at risene i sig selv måske er lidt kedelige, så lav mexicanske ris.


Hæld lidt olie i gryden og tilsæt et lille løg i tynde skiver og et enkelt fed hvidløg også skåret tyndt. Lad det brune let og tilsæt risene. Rør risene rundt i olien til de dufter lidt nøddeagtigt og farven ændrer sig lidt (de må IKKE brænde på). tilsæt vand som normalt og en halv kyllingeboullionterning og kog færdigt som normalt.


Eller du kan lave risene som normalt og så tilsætte et par håndfulde majs eller ærter til sidst.


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 For øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 10:22

.. er albondigas også lækre med ris til


Opskrift i denne tråd www.heste-nettet.dk/forum/1/902815/ 901755/


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ris i stedet for kartofler
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 11:55

Lav hvad du har lyst til, og server ris til i stedet for kartofler eller pasta. Kødsovs og ris er glimrende sammen. Ligeså hakkebøffer m. løgsovs og ris. Eller frikadeller/krebinetter m. stuvede ærter og gulerødder, hertil ris.


Mit forbrug af kartofler ligger på noget der hedder max. 3 kilo om året, inkl. kartoffelmos, ovnkartofler, bagekartofler og lignende. I stedet for kartofler står den på ris, bulgur og grovpasta.


Skal det være en typisk ret man serverer ris til, er mørbradgryde godt. Den går også under navne som paprikagryde, den sorte gryde.


Afpuds en svinemørbrad og skær den i ca. 1 cm tykke skiver. Brun dem på panden. I en grydes steges et lille hakket løg og en pakke bacontern. Svits en pakke coctailpølser med i det sidste minut. Tilsæt en dåse hakkede, flåede tomater + ½ dåse vand (måske lidt mere eller en dåse tomater mere), samt de brunede mørbradskiver, champignon i skiver, minimajs og hvad man ellers har af grøntsager. Et godt skvæt paprika og et nip sukker, samt evt. et knust enebær eller to. Lad det simre i en halv times tid eller så. Smag til med salt og peber, evt. en klat tyttebærsyltetøj, og rund af med lidt fløde.

Serveres med ris.

Uhhmmm, det er guf.





Salvia


Det er ved vejs ende at alting begynder


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja en...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 14:48

mørbradgryde med paprikasovs er altså ikk at stå i vejen for da. Det smager god. Og der er jo typisk ris til.



www.nikon-pics4u.webs.com


Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/


Bokse udlejes 6040 Egtved


NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider