Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fleece under regndækken?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 07:55

Jeg har ellers ment at jeg er ganske hardcore når det kommer til heste og døgnfold.


Men jeg synes godt nok at alt den regn og blæst lige er i overkanten for hvad jeg kan byde Pokki.

De står på græs men uden andet læ end det der er fra træerne rund tom folden.


Kan det lade sig gøre at gå ud og presse det meste vand af ham, give ham fleecedækken på og så et regndækken på?

Og så lidt senere køre ud og give ham et tørt fleecedækken igen?




Tina... Et Unikum -ikke et plagiat



TinaU.dk




Nu også som Insektmedlem



Advarsel: Stor risiko for hjernevaskelse og manipulation når Sekten mødes. Glæder vi os eller glæder vi os meget?? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville gøre
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 07:59

enten det, eller smide en ordentlig knalding halm under dækkenet. Så plejer det at passe sig selv.



Mvh. Tine

Staldpige søges til Schweiz for et år, start sommer 2009

Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 våd hest
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 08:00

Nej, det ville jeg ikke, tror ikke vandet kan ledes helt væk gennem de to lag og så står han med varm, fugtig hud = svamp og sager.


Så hvis ikke du kan tage ham ind og stå kun med fleece (uld er bedre) til han er tør, så ville jeg lade ham gå som han er.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 08:00

Halm har vi ikke så der er kun mulighed for fleecen.


Jeg tror jeg kører ud og giver ham det på. Hader hvis han skulle stå og blive kold! :-(




Tina... Et Unikum -ikke et plagiat



TinaU.dk




Nu også som Insektmedlem



Advarsel: Stor risiko for hjernevaskelse og manipulation når Sekten mødes. Glæder vi os eller glæder vi os meget?? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 underlag
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 08:01

Det er lige før jeg tror halmen er bedre. Så er der også luft imellem.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Paint og Appi
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 09:27

Ja jeg plejer også være hardcore når første hestene er på døgngræs, men de stod og rystede i morges, så jeg har lukket dem op i løsdriften og sørme om ikke de bliver stående inde det ligner dem ellers ikke, nu har de alle fået fleecedækken på, så kan vi gå over til regnedækken når de er blevet tørre.

Men at lægge et fleece under et regndækken tror jeg ikke er en god ide,hvis du ikke kan får dem ind til de er tørre nok til at få regndækken på,ja så må halmen under være bedre.




Stahr


Med Paint og Appi i stalden.



Pony Buster er nu til salg se Præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fleece super
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 13:17

igår rystede min hest at kulde efter så mange timers regn så jeg tog hende ind og striglede det værste vand af gav hende fleece

dækken på og regn dækken over og satte hende ud igen da jeg desværre ikke kunne sætte hende på stald hvor hun står.

Var godt nok lidt bekymret i nat da det bare øsede ned jo .

Men fleece dækknet og hende var helt tørt i morges selvom regn dækknet var total vådt . Dejligt .

Så det ånder åbenbart godt så hesten selv tørre inden under



hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 det jeg gjorde...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 13:52

De fik alle igår regndækkener på efter 3 timers regn (der skal åbenbart ikke så meget til selvom jeg prøver at være hård) da de lignede nogle fordruknede mus og frøs. Så idag ville jeg smide fleece under men kunne være ganske rolig de var alle tørre og varme indenunder. dog er de trætte at blæsten og regnen nu.


Mærk på hesten og gør hvad din mavefornemmelse siger dig.


Mvh

Sandra C


3 års spring/dressur hoppe sælges/byttes med vallak 8-15 år
Sommergræs tilbydes syd for århus med ridebane og løsdrift.
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 14:44

Mine får altså IKKE nogen form for dækken på!!!

Det er sommer, og de har mange muligheder for læ, og er næsten kritisk græs-fede, såe hvis de fryser så må de altså motionere lidt for at få varmen..;o)


Så længe at de ikke bliver det mindste syge, snottede el. lign af det, så er det altså ikke farligt..;o) og mine er tip-top ...


Meen ved godt at heste ikke er ens....og jeg er glad for at jeg har en fysisk "sej" race ;o)


Mvh.


OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider