Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 rådighedsbeløb...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:00

Jeg er i syv sind og har brug for lidt som kan skubbe mig i retning af et valg...


Sagen er den at jeg er blevet tilbudt en lejelejlighed(skal altså ikke renovere eller selv stå for fx. indkøb af nyt køleskab - skulle det ryge)...lidt større og lidt dyrere end den jeg søgte... summa summarum er at jeg egentlig gerne vil have lejligheden - men, jeg har tidligere oplevet hvor træls man har det når man har en skidt og stram økonomi...


Derfor: Hvor meget er jeres rådighedsbeløb pr mdr. når i kun mangler at betale mad/tøj/sjov??


(det kan lige nævnes at jeg det sidste år har boet hos mine forældre for at slippe af med en større gæld som havde opbygget sig i forbindelse med at miste en hest, dyrlægeregninger, SU-låm mv.... nu er alle disse lån ude af verden og jeg ønsker ikke at skulle sætte mig i gæld igen..)





Boligsøgende i Skanderborg/omegn med indflytning 1/7... min 60kvm, tilladelse til at holde hund.. max.5000,- alt incl.





"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjhkjhkxdjg
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:14

Har beregnet 1000 kr til sjov/tøj til mig selv. Mit job er timelønnet, så nogle gange lidt mere. Men kan ikke klare mig for mindre, det er absolut minimum. Ellers er der jo slet ikke penge til at gå ud og have det sjovt, og så bliver det hele lidt kedeligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:22

at du skal vente til du finder en passende lejlighed. Jeg kan godt forstå det trækker i dig, men det er i det lange løb MEGET bedre at kunne sætte lidt til side end at måtte bruge hver en øre man har på udgifter.


Som du jo desværre allerede ved kan uforudsete udgifter meget hurtigt opstå, og har du så lyst til at sidde lidt for dyrt?


Alternativt så få en tid i banken og gå tallene igennem med dem, de sætter måske rådighedsbeløbet ret højt, men det er jo også meningen at du endelig skal kunne leve livet.


Mange gange held og lykke med jagten (eller lejligheden hvis du tager den).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:31

Du kan ganske simpelt ikke bruge vores økonomi til noget... Er du til mærketøj - eller modetøj, Bilka tøj, går du på Café - hvor tit, ryger du, spiser du dyrt/billigt, økologi, køber du mange sko, tasker, elsker nye møbler, at købe nye ting til lejlighed, køkkenet, har du mange gæster og 1000 andre ting...


Sæt dig ned, lav et budget, skriv ALT ned, og se om du har penge tilbage....


Det er det eneste fornuftigt, for om jeg har 1000 eller 8000 til mig selv, fortæller dig intet.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 jhhkhkhkjkh
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:33

Jeg så lige at du også havde skrevet mad på...


Jeg bruger 1200 på mad om måneden + 1000 på sjov og ballade




0
0
Svar på denne tråd
 
 nææ i kan måske
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:34

vibs du har nok ret ;)


Spender - super svar - det var faktisk lige det der satte det hele i perspektiv... Tak





Måske boligsøgende i Skanderborg/omegn



"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:46

Er helt enig i hvad Vibs1 skriver med at du ikke kan bruge vores rådighedsbeløb til noget.


En god hjælp kunne være at kigge dine kontoudskrifter for de sidste par måneder igennem, for at se hvor mange penge du bruger på de forskellige ting. Derudover kommer der selvfølgelig ekstra udgifter på når du bor i lejlighed, så der må du sætte dig ned og regne lidt på det :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som spender...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 15:02

Det er SÅ meget sjovere at have 200 kroner for meget hver måned, end 200 kroner for lidt. Det er rart at have en dejlig lejlighed at bo i, men hvis hver dag bliver en pine for at få økonomien til at hænge sammen, så nej tak! Hellere lidt mindre plads, lidt ældre, lidt længere ude på landet, og så kunne invitere venner til en middag i ny og næ og kunne leve godt :-)


Jeg tror også, du skal kigge på, hvor meget du bruger nu, i stedet for at kigge på andres. Det kan være svært at gennemskue, hvis man hæver lidt hist og pist på dankortet. I en periode gjorde jeg det, at jeg hver mandag hævede 500 kroner, og det var så det, som jeg havde i en uge til mad, tøj og alt det løse. Okay, det var så også i en RET fattig periode. Men det gav mig en god ide om, hvad der kan lade sig gøre (og at det gider jeg i hvert fald ikke ret lang tid ad gangen!) Man kan jo vælge et større beløb, hvis det skal være realistisk :-)


mvh. tina


Sælges:


- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.


- Easy Boot Bare str. 3.



0
0
Svar på denne tråd
 
 BUMMELUM
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 15:33

Jeg har et rådighedsbeløb til mad/sjov på ca. 5000 kr (vi er to).


Men det kan du nok ikke bruge til så meget, du kender dine egne vaner bedst. Der er jo forskel på at købe g-star,diesel osv og så købe tøj i bilka, hm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vent!!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 16:21

Jeg valgte også at flytte, ret forhastet!

Kæresten og jeg gik fra hinanden, flyttede hjem og den første den bedste lejlighed jeg fik tilbudt, tog jeg!

Ingen tvivl om at det er en dejlig lejlighed, men kunne have fundet en større og billigere (godt nok i kedelige boligblokke), men det er godt nok surt, at skulle bruge penge på flytning, fordi man til sidst ikk længere har råd :-(


Synes bare du skal tage den tid det tager! Ville jeg ønske jeg havde gjort ;-)



Har iøvrigt ca 3.000,- til mad/sjov&ballade..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmnneee
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 14:37

Det kan bare IKKE betale sig at sætte sig lidt for dyrt mht. faste udgifter...og slet ikke hvis man har hest, eller ikke er 2000 % sikret en fast god indkomst (finaskrise mv.)


Såe mit råd er find en hvor du har bedre råd til alt det løse...der kommer altid ekstra regninger, og man bliver sgu´gl. før tid ved at spekulerer over økonomi hver md. ;o)


Mvh.


"Søg og du skal finde!!!"


OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 14:49

Jeg vil ikke mene at man kan leve for under 4000kr om måneden og for de penge er der ikke meget tilovers at have det sjovt for.

Lever man af ris, pasta og dåsemajs, så måske 3000.


Kig på om du kan overleve på en understøttelse i lejligheden, vi lever i en tid hvor arbejde ikke er en selvfølgelighed, så læg budgettet efter den værste tænkelige situation, så kan det kun gå godt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider