Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

dumme nordbagger
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 16:31
Der er en ting jeg ikk forstår. Hvorfor er nordbakker så populære? Jeg har svært ved at så noget fedt ved dem - de er grimme, fede og dovne klumper, og de duer ikke rigtig til nogle stævne ting. Hvorfor gider så mange have dem?
0
0
Svar på denne tråd

Re: dumme nordbagger
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 16:57
Forskellige folk, forskellige meninger. Ukonstruktiv kritik frabedes, konstruktiv kritik bifaldes.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 17:21
Helt ærligt det var ikke pænt skrevet.
Skal jeg lige begynde at fortælle hvofor jeg aldrig ville købe en araber, islænder, fuldblods eller Dv.
Nej det gider de personer her på HN som har den slags hest sku ikke høre.
Men du kan da lige skrive og fortælle hvilken slags heste du kan lide eller har, så skal vi andre dælme svine den til.
For øvrigt vil jeg som ejer af en "Nordbakke", fortrække at du kalder den for en fjordhest.

Ulla
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 17:43
0
0
Svar på denne tråd

Re: dumme Anita
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 17:50
Følgende skal forstås, som et meget sarkastisk indlæg:

Der er en ting jeg ikk forstår. Hvorfor er Anita så dum? Jeg har svært ved at så noget fedt ved hende - hun er grim, fed og en doven klump, og hun duer ikke rigtig til noget som helst. Hvorfor gider så mange svare hende?

He, he... jeg føler mig lidt ond i sulet! Hvad Stina uden stjerner skriver, se dét kan jeg tilslutte mig ;-)

Jeg har altid fået at vide: "Hvis du ikke har noget fornuftigt at skulle ha' sagt, så hold din mund!"

Dagens sure opstød fra Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Re: dumme Anita
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 18:20
Camilla... *LOL*!!!! Synes ikke der er nogen grund til at gøre en størrere diskussion nødvendig her... alle hesteracer har deres gode/dårlige sider, og hvis folk ikke kan indse det, bør de holde sig fra at give deres meninger om racer til kende. ;-)

-+-Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Camilla og Anita
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 21:34
He-he, Camilla - jamen så er der jo adskillige, som vi aldrig mere vil høre noget til, ikke? *ss*.

Og til Anita kan jeg kun sige:
Har du noget at ha' din kommentar i? Har du prøvet at ride en fjordhest? - og her mener jeg naturligvis en velgående, velredet fjordhest.
Naturligvis er en fjordhest træls at ride på, hvis styretøjet er defekt, og bremserne i uorden - men det er alle mulige andre heste sør'me også.
Du skulle faktisk have lov at prøve det privilegium det er, at ride en dejlig fjordhest - bare så du ved, hvad du taler om....

Påske-hilsener, Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: Camilla og Anita
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 21:58
til Anita:

Hvis en fjordhest er sådan som du beskriver den når du rider den, så er der enten tale om en dårligt redet hest, eller dine mangelfulde evner. ingen af delene er jo hestens skyld, vel! Og hvis en rytter kun er istand til at ride f.eks DV, har denne ikke forstået hvad ridning virkelig er! Jeg tager hatten af for folk der kan ride stort set alle heste, uden at skele til race, for det handler i bund og grund om rytterens evner.

Jeg vil vove at påstå at alle heste kan komme til at ligne en million i forhold til hvad man troede, hvis de rides korrekt. Og en fjordhest skal sørme rides korrekt, for ellers har du 700 kg. fjordhest i hænderne. Hesten afspejler sin rytter. Rider du den dårligt, så går den dårligt..den kan ikke andet!!

Fair nok at man foretrækker nogle racer frem for andre, men at ligefrem rakke andre ned??!! Hvad er det for en opførsel? Se lidt på dig selv i stedet, og så indse at de evner måske ikke rækker til at ride fjordheste. De afslører nemlig dine fejl ret prompte!

hilsn Liv
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 22:10
Hej Anita

Jeg har svært ved at se, hvor du vil hen med dine udtalelser.

Hvis du var ude på at gøre os bekendt med, at du er uden erfaring - så lykkedes det til fulde - men hvorfor reklamere med sin egen dumhed???

Undrende hilsen fra
Nina
0
0
Svar på denne tråd

NORDBAGGER ER BEDST
Forfatter: 
Dato:  13-04-2001 22:27
Hej Anita :-(

Hvis du synts nordbagger er grimme, dumme og fede og meget kloset...har du over hovdet ikke ret.
Nordbagger er rigtig smukke, de er gode til dressur og spring, hygge ridning og trække hest.
Nordbagger er pupelær, fordi man kan stole på den, den er rolig, venlig og meget rar.
Du har dog nok ret i at man ikke ser Nodbagger til så mange profesinelle stævner, men det er fordi de vil havde store heste at ride på.
Jeg har selv haft en nordbagger der hedder Blondie men hn fik gigt i begge bagne og kunne ikke gå ( blev aflivet ) Hende kom jeg langt med.....jeg startede stævner og fik mange præmier med hjem igen.
Hun har aldrig smit mig af eller gjordt mig skuffet.
Nu har jeg fået en ny hest ( islænder ) men hende er jeg knap så glad for..
Blondie var bedst..............
Husk det !!!!!!!!!!
DE SER KLOSET UD, MEN DE ER BEDST...............
0
0
Svar på denne tråd

Re: NORDBAGGER ER BEDST
Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 11:11
Det hedder nu fjordhest...

Og ja, jeg tror nu også Fjolle er temmelig ligeglad med, hvad du mener om hende... Det kan vist bedst beskrives som uvidenhed.
Forstår egentlig heller ikke rigtigt, at du gider bruge energi på at svine dem til, i sidste ende siger det mere om dig selv end om racen.

Og ja... en fjordhest er ikke nogen stereotyp, de kan være akkurat lige så forskellige som alle andre racer...
Jeg har redet fjordheste, som jeg virkelig ikke kunne lide. Det var nu næppe hestenes skyld, de havde bare aldrig fået den grundskoling, som er så vigtig (uanset race).
Børn er forældrenes visitkort, hesten er dens ejerens / opdrætterens / rytterens... - det har Liv fuldstændigt ret i...

Mette (Fjolle) - enig m. jer andre :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 12:05
Hejza!!!
Det er ikke pænt at skrive sådan om en hesterace bare fordi du ikke kan lide den.
Du kan istedet skrive om den race du godt kan lide og så¨lade din mening om nordbagger blive i dig selv. Forresten så passer det slet ikke at nordbagger ikke kan noget!! Okay, de er ikke perfekte stævneponyer men de springer udemærket og de kan også godt gå flot dressur. Og prøv du lige at ride en LANG tur op og ned af stejle skrænter med en araber!! Nordbagger er LIDT bedre egnet!!
Nordbaggen er for det meste en meget venlig hesterace.
Vi kender 2 nordbagger som på vores rideskole næsten altid vinder både dressur og spring konkurrencerne med forskellige ryttere. Så tal for dig selv!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 12:12
Jeg har ikke selv redet nogen, jeg kunne aldrig drømme om at sætte mig op på sådan et dyr. Jeg har bare set på andre. Undskyld hvis I bliver sure, det var ikke meningen, jeg forstår det bare ikke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 12:21
Anita,

Selvfølgelig bliver folk trætte af dit indlæg, når du skriver det med den negative tone. Hvis du VIL skrive negativt om heste racer, så husk også det positive så folk kan se du har noget at have det i.

-+-Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 12:32
Okay... hvordan kan du så neddømme en race på den måde, når du ikke engang har siddet på en??
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 15:08
...tja... indrømmet, hvor dumt Anitas indlæg end er, så lader jeg mig stadig provokere og åbenbart ikke som den eneste.

"...jeg kunne aldrig drømme om at sætte mig op på sådan et dyr." - Det er måske mere et spørgsmål om, at ingen vil lade dig ride deres heste..?

Bare en tanke...
Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 15:22

Og hvorfor er nogle mennesker så indskrænkede og snævertsynede, at det gør ondt helt ind i hjertekulen, at læse deres indlæg..??

Uanset om personen er indskrænket fordi vedkommende ikke forstår at se det smukke i ALLE dyr, uanset farve, race, og andre ligegyldigheder,

-Eller det er indskrænket fordi det kun går ud på at provokere folk
( Guderne må vide hvad folk egentlig får ud af det... Jeg kan s'gu ikke sætte mig ind i dén tankegang..)

Så må man altså krølle tæerne helt ind til hælen, i afmagt over hvor lidt der egentlig er at gøre ved det....

Citat ???... "Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves."

Og det var så dagens sure opstød herfra. :-(

Scarface
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 15:50
Kære Anita !

Først syntes jeg lige at jeg vil prøve at svare på dit spørgsmål; Hvorfor er Nordbagger så populære ?

- Fordi det er smart at have en hest som ikke fare sammen af skræk hver gang den ser et vejskilt eller en flagstang !
- Fordi det er smart at have en hest som yderst sjældent er uhåndterbar !
- Fordi det er smart at have en hest som du ikke behøver at have dyrlæge til i tide og utide !
- Fordi det er smart at have en hest som har en relativt kort ryg og stærke ben når det nu er meningen at man vil ride på den !
- Fordi det er smart at have en hest som er billig og lever længe, dvs. den bliver mere end de 7 år som er middellevealderen i Danmark for en ridehest !
- Fordi det er smart at have en hest, der kan holde til at den ikke bliver redet optimalt dvs. ikke bære sig 100 % på bagparten, af ryttere som dig og mig !
- Fordi det er smart at have en hest som selv børn kan omgåes !
- Fordi det er smart at have en hest som har sine egen mening om tingene, og ikke bare lader sig save ned som så mange andre heste !
- Fordi det er smart at have en hest der i så høj grad vidner om dine evner som rytter, eller mangel på samme !

Du mener jo at Nordbagger/Fjordheste er grimme, fede og dovne.
Nu er det jo svært at diskuterer æstetik.
Men mener du også at farvede mennesker er grimmere og dovnere end os danskere ?

Anita, jeg tror det ser sort ud for dig.
Det er OK at syntes bedre om nogle racer end andre, sådan er det jo. Men at mene at en race er grim, fed og dum, det kan jeg altså kun trække på smilebåndet af.
Du virker utrolig umoden på mig, og måske er det meget godt at du ikke er blevet udstyret med en fjordhest, det kunne da kun være gået galt !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 17:24
Tak tine...

Det var rart med et ordentligt svar.
Ok - det er da muligt at det bare er de nordbakker JEG har set, der er så utiltalende...og hvad angår udseende, ja så er det jo bare min mening at de er grimme. Det er da i orden at der er andre der mener de er smukke, sel om jeg har svært ved at forstå dem.
Hvorfor vil I egentlig ikke have at man kalder dem nordbakker? Jeg troede både nordbakker og fjordhest var godkendte navne?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 18:21
Hejsa Vibeke og Miriam

Den med araberen holder ikke...! Så sent som i dag har jeg og min unge araber tonset rundt i skoven og ved stranden i Stenderup Statsskov (den med lossen *S*) og hun klarer alle de stejle skrænter ligeså godt som min newforest gør det!!! Men bortset fra det synes jeg også fjordheste er en superopfindelse...

Hilsen Louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 18:44
Nordbaggere er søde, nuttede og gode at ride !!

Men derimod er de ikke helt gode til konkurrencebrug......lidt tunge måske...
Vi har en rigtig fed og doven nordbagge på rideskolen.........den stikker af hele tiden !! Rigtig sød...
vi sezzz
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 19:15
Hej Louise!! :o)
ja, okay du har nok ret ;o) Sorry vores fejl!! *GGG*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 19:41
her er lige et par billeder for os som GODT kan lige fjordheste! (og mens man ser på dem kunne man jo undre sig over at nogen har Anitas synspunkt) håber de virker!

med hensyn til det der med nordbagger eller fjordheste, så tror jeg at ordet nordbagger bliver brugt mest når det er negativt ment, og når der bliver talt om dem som arbejdsheste og tykke skrumler, mens det er ordet fjordheste der bliver brugt om den ridbare hest! det får en fjordheste/nordbagge ejer til at fortrække ordet fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-04-2001 19:43
Hør her!
Det er sq da ligegyldigt hvordan den ser ud.
Med mindre at man starter dressur på verdensplan.
Jeg rider selv på jodens grimmeste hest.
Men det er samentidig jordens sødeste.
Jeg har sq redet et par fjordboller, den ene mere doven en den anden.
Min mening om fjordheste:
Søde store forvoksede bamser.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-04-2001 01:48
hmm nu kommer 500tusinde kroners spørgsmålet....

hvordan kan det være at disse grimme fede og totalt kluntede nordbaggeheste kan gå for utrolige summer.
Nu tænker jeg nu på de godkendte avlshingste, er i klar over hvad de koster....de kan være meget dyrere end de avlgodkendte DV-hingste...

Ja og så har de sku også mere charme, selvtillid og lækkert hår!

De er sku dejlige hvis de er velredne...

Og ja de kan sku også være totalt grimme, men den kan de dersens megadejlige DV heste nu også være.
Fx da jeg købte min første DV, ja spørg mig ikke om hvad den lignede. den lignte noget katten havde slæbt ind..længere pels end en fjordhest, men ak ja, hesten havde jo heller ikek bestilt noget, så der var ingen muskler. Og så småfed.
Ja dette var en DV, mend et er det man kender fjordhestene for, men det skydles jo at det ofte er sådan en pony man anskaffer sig hvis man bare skal bruge den til lidt hyggeridning, og ikek har planer om det vilde.

Men ser man så velredne fjordheste, så er de sku mnage DV-heste overlegne, dog vil de msåke aldrig opnå den helt samme elegance synsmæssigt, men det er jo deres charme at være lidt emre robust!

Men de er sku lækre nok!

Og nej, jeg har ikke en fjordhest, og jeg vil heller aldrig købe en, fr min favorit hest er nu engang hosltenertypen, så ikke en nordbagge til mig. Men vinder jeg en dag i lotto, så vilel jeg sku gerne have sådan en smæklækker fjordhest af sportstype!
0
0
Svar på denne tråd

Re: nordbagger ELLER MENNESKER DER ER DUMME
Forfatter: 
Dato:  15-04-2001 08:30
Kritik af et dyr er som at sigue hvorfor er der nogen der køber edb'r lavet i Kina, de er jo kinesere, hvad skal man bruge det til???

Tja intelligensen af sådan en person må man sigue er så ringe at man burde bifalde hende for at være i stand til at skrive, og så enda på dansk, hmmmm og der er flere der kan skrive på kinesisk en dansk, hmmmmmmmm tja man lærer meget herinde. mvh Ariel
0
0
Svar på denne tråd

Re: hæ hæ
Forfatter: 
Dato:  15-04-2001 11:02
Ha!
Godt gået Ariel!
Jeg sad lige og frydede mig over, at denne unge dame, Anita, ikke var min datter - så ville jeg have misset noget alvorligt undervejs som forældre...*GGGGGG*.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-04-2001 18:41
Til Anita !

Hvis du ikke har andet end lort at lukke ud, så synes jeg du skulle tage at holde dig væk fra Heste-nettet. Folk herinde er ikke interesseret i kritik om de forskellige racer,men blot i at få nogle gode, positive samtaler om heste igang folk imellem.
Du skulle bare lige vide hvad du går glip af eftersom du ikke er fjordhesteejer. De er simpelthen så livsglade så du tror det er løgn, jeg har selv 2 af slagsen, og har aldrig fortrudt mit valg om at købe disse 2 søde, rare, smukke og dejlige fjordheste(for Møffe har jeg haft i 8 1/2 år !).

Mange Fjordhestehisner Fra Malene
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-04-2001 22:07

Jeg synes helt ærligt også at det er noget lort at lukke ud!!! bare fordi at Fjollerbaggerne ikke lige ligner Cavan eller en anden, så betyder det sgu da ik at de ik' kan gå dressur!! jeg har da hørt om en fjollerbagge der går LA5 mod store heste med mange placeringer!!! der gives jo heller ikke karakter for udseenet(som jeg ikke synes at der er noget galt med!), og der er faktisk mange fjollerbagger som har en god gang.

okay det her er jo nok også et særtilfælde, men jeg har da selv haft en fjollerbagge, som sprang 1.20 uden problemer, og med rigtig god springteknik!

det var så endnu et surt opstød som du egentligt har fået mange af, og så er spørgsmålet så om du mon ikke også har fortjent det?!

hilsen Signe=:(
0
0
Svar på denne tråd

Tag dig sammen, Anita
Forfatter: 
Dato:  17-04-2001 08:03
Har du virkelig ikke andet at give dig til end at kritisere en nordbagge!!!Hvad f........ er det for en barnlig ting at gøre!!!!
Fjordheste er noget af det dejligste der findes, jeg har ikke selv en, men jeg rider på nogen, som er så søde, smukke og charmerende!!!!De kan ride dressur, spring og alt muligt andet, som alle de andre hesteracer kan!!!!

De er børnevenlige, 200 % trafiksikre og rigtig søde!!!!
De Fjordheste/nordbagger jeg kender er så trafiksikre at der kan køre 10 busser forbi dem, uden at de løfter et øre!!!(Lidt overdrevet måske)men de er mere trafiksikre end nogle andre hesteracer!!!!!

Hilsen
Anette
0
0
Svar på denne tråd

Re: Tag dig sammen, Anita
Forfatter: 
Dato:  17-04-2001 13:24
Hvad om vi seriøse ryttere og hesteejere bare ignorerede/boycuttede et SÅ useriøst, barnligt og nedladende (om end også temmelig øretæveindbydende ) indlæg som Anitas?! Ved at provokere os, til at komme med sure opstød ( indrømmer, det var svært ikke at lade være ), opnår disse kedelige eksistenser blot den opmærksomhed de IKKE fortjener!
Den form for diskussioner hører simpelthen ikke hjemme her på heste-nettet!!! Men de bliver snart skyld i, at jeg ikke længere synes det er sjovt eller måske ligefrem lærerigt at kigge forbi...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-04-2001 18:50
Godt gået, Mathilde *S* :o)
Hilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-04-2001 09:11
Synd at du ikke kan lide denne skønne race, men kan du ikke holde din negative mening for dig selv. s-:

Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-05-2001 07:51
Jeg syntes at fjordhesten er fantastisk smuk.

Hvordan den er ridemæssigt ved jeg ikke.

Men den er jo så yderst populær, så helt tosset kan den ikke være.

Venlig Hilsen
Merete Corina
0
0
Svar på denne tråd

hej
Forfatter: 
Dato:  03-05-2001 16:05
hej anita.
jeg vil ike give dig rettte i at norbagger de er d umme eller dovne.

jeg har en norbagge islænder og jeg kan for tælle den er iike dovne den er friske den gang jeg fik den hvar den så friske at den næsten lågen nede i svingene i ridehuset bæde i skrite og trav og galoppe og jeg har starte stævne på den to gang og den har aldri starte stævne før og der fik jeg to anden pladser så hvis norbagger ike kan noget så hvad er det så

kærlige hilsen tøsen.
en norbagge islænder elsker.
0
0
Svar på denne tråd

Re: hej
Forfatter: 
Dato:  07-05-2001 20:11
Hvad er det for noget vrøvl?? Og iøvrigt et meget useriøst indlæg. Søde Anita jeg vil anbefale dig "Bogen om Fjordhesten" skrevet af Ingrid Skjøth. Den vil forhåbentlig få dig til at se fjordhesten kvalitet som familie- og sportshest...

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Re: hej
Forfatter: 
Dato:  10-05-2001 16:35
Helt ærligt.! Fjordheste er da søde.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det er da ikke sikkert at alle fjordheste er lige kønne men en karftigt stor fjordhest er flot.! jeg interesser mig ikke lige så mget for fjordheste mere Friser,Pinto,Knabstrupper.Palomino,holstener,dansk varmblod,fuldblod,newforest(Jeg har selv en Newfores vallak)Connemara,Araber,OX araber og så lidt fjordheste KnuZZiEr F45ra Pernille
**********************************************************************************************
FJORDHESTE ER IKKE GRIMME ELLER KLUMPEDE ELLER KLOSSEDE ELLER JA NOGET GRIMT
**********************************************************************************************
0
0
Svar på denne tråd

nordbagger er det bedste din taber
Forfatter: 
Dato:  18-06-2001 22:59
hej fru taber anita nordbagger er meget populær fordi de kan bruges til mange ting og har du ikke set den nye form får nordbagger nej selvføldig ikke når men de er slanke og er ikke klumpet jeg har selv en og han er tynd og slank og går LB dressur på distrekplan og LA spring på distrekplan så @!#$ det du siger selvfølig alle har hver sin mening om dem men min han er en rigtig flot norbagge men der er også 25% arber i ham hilsen malene og min smukke fjordheste FELIX

():::::()
( . . )\\
( 0 0 ) \\
\ \\-----------------------l-------
\ l l l
\ l l l
l ---------------l l l l
l l l l l l___l
l _l__l l----l-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider